Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua tarvitaan tai pää hajoaa

04.12.2010 |

Meidän 7kk poika suostuu syömään vain hedelmäsoseita ja puuroa. Mikään omatekemä ruoka ei maistu vaan kaiken pitää olla kaupan sosetta. Ongelma on siis siinä että kaikkea muuta poika yökkäilee kunnolla, joten tosi hankalaa edes maistattaa muuta vaikka ollaan yritetty. Peruna-porkkanaa pystyy pari lusikkaa syömään joskus yökkäämättä. Huolestuttaa kun luulis että melkein 8 kk tarvitsee jo muita ravintoaineita kuin mitä hedelmistä saa. Neuvolasta sanoivat että ei ole rakenteellinen juttu kun kerta hedelmät menee alas. Nykyään poika heiluttelee päätä aina kun suuhun ollaan laittamassa jotain ja jos kyseessä onkin hedelmää niin sitten syö suhteellisen kiltisti. Toinen ongelma on yöheräilyt jotka tuntuu vain lisääntyvän. Nyt on parisuhdekin koetuksella kun itse olen kävelevä aikapommi ja mies yötöissä ja päivisin ei saa nukuttua. Olen tehnyt sen virheen että nukutan rinnalle ja aina yölläkin sitä tarjoan kun en tiedä onko pojalla nälkä vai mikä. Tässä alkaa olla aika loppu.

Kommentit (7)

1/7 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo mikään lastenhoidon konkari mutta koitan jotain vikkejä antaa.

Jotku lapset alkaa syömään karkeampi jakoista ruokaa vasta siinä vaiheessa kun poskihampaat tulevat, eivät vain uskalla/pysty nielaisemaan karkeampaa ruokaa. Ovat ns. sihtisuita:) Itse en ainakaan ole sauvasekoittimellakaan saanut ruokaa kaupan soseen kaltaiseksi.

Se että hedelmät maistuu paremmin, voi olla se että ne ovat niin makeita ja kuten puurokin, ne ovat nestepitoisempia. Koita siis lisätä nestettä noihin muihin soseisiin, joko korviketta tai omaa maitoa jolloin sose ei ole enää niin paksua.

Yöheräilyihin ehkä auttaa kiinteiden anto alkuillasta, toisaalta maito on energiapitoisempaa kuin hedelmäsose. Lokakuun vauvassa oli juttua yöheräilyistä juttua ja siinä sanottiin sen nimen omaan lisääntyvän puolen vuoden jälkeen:( Eli voi siis olla vain ikäkauteen liittyvää.

Koita jaksaa! Älä jää päiviksi kotiin jos ei ole pakko, vaan käy vaikka perhekahvilassa ainakin kerran viikossa. -Myös muilla on lapsia jotka eivät nuku, eli vertaistukea löytyy ja on tarjolla! Vauva aika kestää kuitenkin vain hetken...vaikei se todellakaan siltä tunnu.

t.myöskin yötyöleski:)

Vierailija
2/7 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mei poika on 5kk ja olen alkanut antamaan kiinteitä.kaupassa on pakaste peruna muusia jossa ei ole mitään muuta kuin perunaa.merkki oli oolannin.siitä saa todella hienoa peruna sosetta ilman paakkuja.siihen voi sekaan laittaa vähän hedelmää että on makeampaa.lisäksi voi keittää em jauhelihaa ja hienontaa sen.ja voi myös kokeilla jos laittaa tuon peruna muussin sekaan pari lusikkaa kaupan sosetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi vasta 7 kk iässä maistua ylipäänsä mikään kiinteä ruoka, ja aluksi meni just nuo hedelmäsoseet. Jos syö maitoa, hedelmäsosetta ja puuroa, niin luulisi niistä saavan kohtuu hyvin ravintoaineita. Eiköhän se pikku hiljaa muukin ruoka ala mennä.

Tuo lisääntyvä yöheräily kuulosti myös hyvin tutulta. Meillä alkoi 6 kk jälkeen heräily lisääntyä, vauva heräili 4-7 kertaa/yö, ja tissillä nukutin uudelleen. Meillä helpotti se, kun 10 kk iässä jätin yösyönnit pois. Yksi yö meni valvoskellessa, mutta jo toisena yönä vauva yllättäen hyväksyi asiain tilan ja herättyään nukahti ilman imetystä uudelleen, kun vain laitoin takaisin makuulleen. Vieläkin (nyt 11 kk) heräilee kyllä 1-3 kertaa yössä, mutta nukahtaa yleensä uudelleen, kun vain kellistää takaisin vuoteeseen. Heräily taitaa liittyä ikäkauteen, kun opitaan paljon uutta ja maailma kiinnostaa.

Rinnan tarjoaminen aina herätessä johti meillä siihen, että vauva alkoi pitää minua unileluna eikä osannut nukahtaa ilman tissiä. Niin olen päätellyt siitä, että yöimetysten lopettaminen helpotti yöelämää. Mutta niin kauan kuin vauva oli tottunut saamaan rintaa herätessään, se oli itselle helpoin tapa saada hänet takaisin uneen. Siksi sitä tuli jatkettua noinkin pitkään. Jos jaksat ja poika suostuu syömään iltapalan (vaikka sitä puuroa ja/tai hedelmää ja maitoa), voit kokeilla yövierotusta.

Vierailija
4/7 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 7kk:n ikäiselle pojalle ei meinaa mikään ruoka maistua. Puuroja ja lihasoseita syödessä saattaa huutaa niin pitkään, että luovutan. Hedelmäsoseet maistuvat aina. Toisinaan syö taas mitä vain kuin unelma.

Myöskin yöheräilyt meillä lisääntyneet. Viimeisten 4 yön aikana herännyt 5-9 kertaa, erityisesti alkuyöstä. Meidän poika syö korvikemaitoa, mutta sekään ei auta nukahtamaan uudestaan öisin.

Tästä nyt ei ollut mitään apua sinulle, mutta et ainakaan ole ongelmiesi kanssa yksin..

Vierailija
5/7 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi perunan joukkoon sekoitettu bataatti, tulee makeaa sosetta ja vielä, kun soseen teki sopivan löysäksi maidolla tai velillä niin alkoi mennä paremmin alas.

Vierailija
6/7 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juttu on lohduttanut jo monta samasta asiasta ahdistusta saanutta äitiä:

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view…

Vierailija
7/7 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sekoittanut pieniä määriä "oikeaa" ruokaa hedelmäsoseeseen. Lautasen reunalle siis hedelmäsosetta, jossa dippaan ruokasosetta. Paremmin menee alas, kun vauva saa tuttua hedelmämakua ruuan kanssa, vaikka omituiselta yhdistelmältä kuulostaakin.