Menikö minulta nyt luottotiedot?
Eräpäivä oli perintälaskussa 2.12 ja maksoin sen vasta tänään 4.12, eli menikö nyt luottotiedot minulta?
Kommentit (5)
lauantai ja maanantai on vielä pyhä siirto kirjautuu 7. päivälle eli melkein viikon myöhässä.
En ymmärrä minäkään, mutta toivotaan parasta että ei ehdi mennä luottotiedot.
ne menee vasta oikeuskäsittelyn jälkeen, jos perintätoimiston laskua ei ole maksettu huomautuksesta huolimatta. ne käsittääkseni kyllä ilmoittaa ennen kuin vievät asian oikeuteen.
perintätoimistolta tulee toinen kirje, jos tästäkään syystä et maksa laskua ja lasku on myöhässä ALKUPERÄISESTÄ ERÄPÄIVÄSTÄ YLI 60 PV ON PERINTÄTOIMISTOLLA OIKEUS ILMOITTAA SUOMENASIAKASTIETOON, tästä seuraa luottotietomerkintä, minkä seuraamuksena voit menettää kaikki luottokortisi. Kokemusta on lähipiiristä, ja olen nähnyt kaikki asiapaperit ja selvittänyt asian myös perintätoimiston sekä suomenasiakastiedon kanssa.
Tuo 60 päivää liittyy vain tiettyihin laskuihin, kuten erilaisiin tililuottoihin ja luottokortteihin. Ei siis ns. normilaskuihin. Niitä perintätoimisto saattaa karhuta jopa lähemmäs vuoden ja usealla karhulla ennen kuin vie asian oikeuteen.
Itse olen perintäalalla ja satun tietämään nämä asiat ihan oikeasti.
lauantai ja maanantai on vielä pyhä siirto kirjautuu 7. päivälle eli melkein viikon myöhässä.