Kaikkiin sinunkin ongelmiisi on helppo ratkaisu:
ala lukea Raamattua ja katsoa TV7:skaa.
ja Radio Deitä voit kuunnella koska vaan.
Tosi vanhanaikaista luulla, että uraputki on se, mitä perheen isi tai äiti tarvitsee tässä maassa.
Kauankohan menee, että joku uskoo tämän?
Kommentit (21)
Tekisi kauheasti mieli mennä vaan paikallisen helluntaiseurakunnan jutuihin mukaan, mutta miten?
Saat sieltä niin paljon vahvistusta uskollesi, että tulet varmasti itsekin yllättymään. Sinun ei tarvitse pelätä sinne menoa, koska Jeesus on kanssasi ja Jumala on siellä seurakunnan kokouksessa läsnä Pyhän Henkensä kautta. Älä enää epäröi.
Koska tiedän, että se on minun kotini! Siltä se on tuntunut ihan aina.
anonyymisti vastaan ja Raamatun sanoin, että lasten kalstaisen on Jumalan valtakunta!
Tekisi kauheasti mieli mennä vaan paikallisen helluntaiseurakunnan jutuihin mukaan, mutta miten?
Saat sieltä niin paljon vahvistusta uskollesi, että tulet varmasti itsekin yllättymään. Sinun ei tarvitse pelätä sinne menoa, koska Jeesus on kanssasi ja Jumala on siellä seurakunnan kokouksessa läsnä Pyhän Henkensä kautta. Älä enää epäröi.
Koska tiedän, että se on minun kotini! Siltä se on tuntunut ihan aina.
Toivottavasti luterilainen kristinusko ei tunnu sinusta ainoalta oikealta, koska menemme helvettiin juutalaisten (tuon "luvatun kansan") mukaan. Me emme ole minkäänlaisia "uskonveljiä" israelilaisille.
anonyymisti vastaan ja Raamatun sanoin, että lasten kalstaisen on Jumalan valtakunta!
Pedofiilien pappien, joita on ihan saatanan monta kristinuskossa? Haluatko antaa lapsesi vastaavan pelle-idiootin kastettavaksi?
Voisitko kertoa seuraavaa: a) miksi valitsit vapaahtoisesti kristinuskon satojen muiden uskontojen sijaan? Ollaksesi vakuuttava? Olen varma, että vertailit kaikkien uskontojen hyviä ja huonoja puolia tarkasti sen jälkeen kun luit kaikkien uskontojen pyhät teokset? Olisihan se uskomattoman ja aivottoman sekä kouluttamattoman alkeellista vain uskoa siihen "totuuteen" jonka vanhemmat tai ympäröivä yhteiskunta tarjosivat. b) miten kristittyjen Jumala otti sinuun yhteyttä? Paikka ja aika? Mitä Jumala kertoi? c) miksi kristittyjen Raamattu on totta Koraaniin tai muihin uskontoihin verrattuna? Ole kiltti, äläkä vastaa 3-vuoitaan lapsen tasolla "Jeesus sanoi...". Kirjat voivat taruilla mitä tahansa. Kerro meille ainoastaan, miten ja koska Jeesus kertoi sinulle henk. koht., että kristinusko on ainoa tie pelastua (ja vitut maailman 3 miljardista toisin uskovasta)
a)Kyllä olin ennen uskoontuloani tutustunut kaikkiin suuriin maailmanuskontoihin koulussa, koska siellä ne jutut piti opiskella. Synnyin perheeseen, joka oli tavallinen tapakristitty perhe. Uskonnolla ei ollut sen kummempaa merkitystä elämässä. Rippikoulussa uskonasiat eivät kiinnostaneet erityisesti. Myöhemmin tutustuin kristittyihin uskoviin ihmisiin ja näin, miten Jumala vaikuttaa heidän elämässään ja miten suuria muutoksia ja ihmeitä Jumala voi tehdä ihmisessä. Nuo ihmiset todistivat minulle Jeesuksesta ja Pyhä Henki avasi silmäni näkemään että Jeesus on totta ja elää. En ole valinnut uskoani uskontojen joukosta, vaan kun etsikkoaikaani elin, tulin vakuuttuneeksi muiden todistusten ja Raamatun sanan kautta siitä että Jeesus on Herra.
b) Jumala puhui minulle Raamatussa ja noiden tapaamieni ihmisten todistusten välityksellä. Jumala kertoi, että hän on rakastanut minua niin paljon, että antoi ainoan poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi ihankaikkisen elämän.
c) Raamatussa kerrotaan, että Jeesus sovitti koko ihmiskunnan synnit ristinkuolemallaan. Meidän ei tarvitse omilla teoillamme pyrkiä Jumalalle kelpaaviksi, niinkuin Koraani opettaa.
Jeesus sanoi, että Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niinkuin lapsi, hän ei sinne pääse. Hän sanoi myös, että lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta. Me voimme rohkeasti ottaa esimerkkiä 3-vuotiaan uskosta, sillä Jeesus käytti sitä uskon esikuvana. Minä olen löytänyt Vapahtajani ja rauhan. Iloitsen siitä, että saan kertoa Jeesuksesta ja ilosanomasta muillekin.
Kerrotko, miten vuosia kestäneen vertailevan tutkimuksen jälkeen päädyit 70 miljoonan ihmisen versioon juuri kristinuskosta, etkä esim. miljardin ihmisen katolilaisuuteen? Oletan, että et ollut niin yksinkertainen, että uskoit vanhempiesi (tai ympäröivän valtion) uskontoon lukematta kaikkien uskopntojen perusteoksia ja vapaasti valitsematta?
samoin on ortodokseilla, helluntailaisilla, vapaakirkkolaisilla, evankelikaaleilla, anglikaaneilla, metodisteilla, babtisteilla.... Ei ole merkitystä, mihin seurakuntaan kuuluu. On pääasia, että kuuluu Kristuksen seurakuntaan ja kristittyjen yhteyteen.
Ihan kuka vaan voi ja saa uskoa!
Miksi joku alkaa tenttaamaan uskoja ja uskontoja?
Pyydän rukoilemaan ex-mieheni ja esikoiseni puolesta! Itse olen koittanut, mutta uskoni ei ilmeisesti riitä vielä, kun en ole liittynyt mihinkään seurakuntaan. Mieli tekisi liittyä kyllä. (kuulun siis kirkkoon, mutta en ole käynyt kirkossa ja tavis-kirkko ei kyllä houkuttele mitenkään...)
rukoile sinäkin nyt ja joka päivä. Tärkeää ei ole uskon määrä vaan uskon kohde, Jeesus Kristus. Mene rohkeasti seurakunnan kokoukseen. Kirkossa on paljon elävää uskoa, uudestisyntyneitä kristittyjä. Etsi, niin löydät heitä varmasti ennen pitkää. Uskovien yhteys on ihana asia. Siinä unohtuu kiistat ja kirkkokunnat. Tärkeintä on Kristus.
Voisitko kertoa seuraavaa: a) miksi valitsit vapaahtoisesti kristinuskon satojen muiden uskontojen sijaan? Ollaksesi vakuuttava? Olen varma, että vertailit kaikkien uskontojen hyviä ja huonoja puolia tarkasti sen jälkeen kun luit kaikkien uskontojen pyhät teokset? Olisihan se uskomattoman ja aivottoman sekä kouluttamattoman alkeellista vain uskoa siihen "totuuteen" jonka vanhemmat tai ympäröivä yhteiskunta tarjosivat. b) miten kristittyjen Jumala otti sinuun yhteyttä? Paikka ja aika? Mitä Jumala kertoi? c) miksi kristittyjen Raamattu on totta Koraaniin tai muihin uskontoihin verrattuna? Ole kiltti, äläkä vastaa 3-vuoitaan lapsen tasolla "Jeesus sanoi...". Kirjat voivat taruilla mitä tahansa. Kerro meille ainoastaan, miten ja koska Jeesus kertoi sinulle henk. koht., että kristinusko on ainoa tie pelastua (ja vitut maailman 3 miljardista toisin uskovasta)
Siis kun uskoa ei mittailla millään koulutuksilla, vaan ihan raamattua lukemalla. Tosin olenhan mä jotenkin oivaltanut, että ennalta valittuja ovat Jeesukseenkin uskovat.
että Hänet alistetaan joksikin ihmisen ongelmanratkaisuautomaatiksi. Se, onko ihmisellä ongelmia vai ei , ei liity mitenkään hänen vakaumukseensa. Tuollainen on harhaoppista ns menestyksen teologiaa, että Jumala parantaisi ja auttaisi juuri omiaan. Kristinuskon perussanomaan se ei liity mitenkään.
Jumala on kärsivien, heikkojen ja tuskaisten ihmisten luona läsnä. Jumala ei ole taikasauva jolta toivotaan ongelmista poistumista.
Elämä on sellainen kuin on. Jumalan armo kulkee mukana syvimmissäkin alhoissa
terv Kirkon työntekijä
Elämän vaikeudethan eivät lopu uskoon tullessa. Jos Ap haluaa vakuuttua tästä, niin luethan Raamatusta esim apostolien teoista alkuseurakunnan vaikeuksista, väärinkäsityksistä, ristiriidoista ym.
että Hänet alistetaan joksikin ihmisen ongelmanratkaisuautomaatiksi. Se, onko ihmisellä ongelmia vai ei , ei liity mitenkään hänen vakaumukseensa. Tuollainen on harhaoppista ns menestyksen teologiaa, että Jumala parantaisi ja auttaisi juuri omiaan. Kristinuskon perussanomaan se ei liity mitenkään.
Jumala on kärsivien, heikkojen ja tuskaisten ihmisten luona läsnä. Jumala ei ole taikasauva jolta toivotaan ongelmista poistumista.
Elämä on sellainen kuin on. Jumalan armo kulkee mukana syvimmissäkin alhoissaterv Kirkon työntekijä
parantaisko se hermosärynkin? Jos oikein kovasti uskoo?
Tulin uskoon sydämessäni jo lapsena, vaikka varsinaista uskoa ei ymärilläni ollutkaan. Sain kuitenkin mummoltani ja tädiltäni oikeat elämäneväät ja tiedän, että Jeesus elää meissä joissakin ihmisissä, meidän sieluissamme, vaikka kukaan ei olisi Häntä sinne mitenkään laittanutkaan. Jeesus vain on ja on aina siellä ollut:)
ap.
parantaisko se hermosärynkin? Jos oikein kovasti uskoo?
Minä rukoilen sinun puolestasi nyt. Ihmiselle se ei ole mahdollista, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista. Pyydetään Jeesusta parantamaan tuo hermosärky.
Parantaisitko ap:nkin rikkinäisen elämän?
Itse olen koittanut, mutta uskoni ei ilmeisesti riitä vielä, kun en ole liittynyt mihinkään seurakuntaan. Mieli tekisi liittyä kyllä.
(kuulun siis kirkkoon, mutta en ole käynyt kirkossa ja tavis-kirkko ei kyllä houkuttele mitenkään...)
Parantaisitko ap:nkin rikkinäisen elämän?
ihminen ei voi tehdä mitään. Ihminen voi vain pyytää Jumalalta paranemista. Voi rukoilla omien ja muiden haavojen ja rikkinäisyyden vuoksi. Jumala vastaa ajallaan ja tavallaan. Jumalan viisauteen voimme luottaa.
Pyydän rukoilemaan ex-mieheni ja esikoiseni puolesta! Itse olen koittanut, mutta uskoni ei ilmeisesti riitä vielä, kun en ole liittynyt mihinkään seurakuntaan. Mieli tekisi liittyä kyllä. (kuulun siis kirkkoon, mutta en ole käynyt kirkossa ja tavis-kirkko ei kyllä houkuttele mitenkään...)
rukoile sinäkin nyt ja joka päivä. Tärkeää ei ole uskon määrä vaan uskon kohde, Jeesus Kristus. Mene rohkeasti seurakunnan kokoukseen. Kirkossa on paljon elävää uskoa, uudestisyntyneitä kristittyjä. Etsi, niin löydät heitä varmasti ennen pitkää. Uskovien yhteys on ihana asia. Siinä unohtuu kiistat ja kirkkokunnat. Tärkeintä on Kristus.
Voisitko kertoa seuraavaa:
a) miksi valitsit vapaahtoisesti kristinuskon satojen muiden uskontojen sijaan? Ollaksesi vakuuttava? Olen varma, että vertailit kaikkien uskontojen hyviä ja huonoja puolia tarkasti sen jälkeen kun luit kaikkien uskontojen pyhät teokset? Olisihan se uskomattoman ja aivottoman sekä kouluttamattoman alkeellista vain uskoa siihen "totuuteen" jonka vanhemmat tai ympäröivä yhteiskunta tarjosivat.
b) miten kristittyjen Jumala otti sinuun yhteyttä? Paikka ja aika? Mitä Jumala kertoi?
c) miksi kristittyjen Raamattu on totta Koraaniin tai muihin uskontoihin verrattuna? Ole kiltti, äläkä vastaa 3-vuoitaan lapsen tasolla "Jeesus sanoi...". Kirjat voivat taruilla mitä tahansa. Kerro meille ainoastaan, miten ja koska Jeesus kertoi sinulle henk. koht., että kristinusko on ainoa tie pelastua (ja vitut maailman 3 miljardista toisin uskovasta)
Kerrotko, miten vuosia kestäneen vertailevan tutkimuksen jälkeen päädyit 70 miljoonan ihmisen versioon juuri kristinuskosta, etkä esim. miljardin ihmisen katolilaisuuteen? Oletan, että et ollut niin yksinkertainen, että uskoit vanhempiesi (tai ympäröivän valtion) uskontoon lukematta kaikkien uskopntojen perusteoksia ja vapaasti valitsematta?