Olen TODELLA katkera äidilleni.Muilla vastaavia kokemuksia? (sis.vuodatuksen)
Olen hänelle katkera mm. näistä syistä:
-Kun vanhempani erosivat,kertoi äitini minulle ihastuttavia (valheellisia)yksityiskohtia eron syistä,mm. isäni seksielämästä muiden naisten kanssa.Väitti myös isäni käyttäneen pikkusiskoani seksuaalisesti hyväkseen.Itse olin silloin 16v.
-Lapseni ristiäisiin lupasi leipoa kaikki kakut ym,mutta perui edellisenä päivänä tulonsa kokonaan(koska kuuli että isäni tulee sinne).
-Yhtenä jouluna pyysin hänet meille kahville ja katsomaan joulupukkia,mutta olisi tullut vain jos uuden miesystävänsä lapset(4kpl) olisivat päässeet tänne syömään .Ei tullut sitten ollenkaan kun kieltäydyin.
-2 kertaa on uhannut tappaa itsensä,sen ilmoitti tekstiviestillä ja soittelin sitten poliisit hänen peräänsä.
-Kertoi sairastavansa rintasyöpää ja että elinaikaa on max. vuosi.No,se oli kyllä ihan vaan kysta ja tiesi sen itsekin varsin hyvin.
-Koirani asui äidillä koska ei tullut lasten kanssa toimeen,sen äitini lopetti sanomatta minulle mitään.
Tämä on tosi raastavaa koska parhaimmillaan äitini on ihana ja ihan normaali ihminen,mutta välillä aivan järkyttävän kamala! Miksi se aina järjestää näitä tempauksia? Välissä voi olla vuosikin että kaikki menee ihan normaalisti MUTTA sitten taas on joku ongelma käsissä :(
Kommentit (4)
Et halua olla samanlainen, joten build a bridge and get over it.
Minulla on kai jotain muunlaisia äitikomplekseja, ja ne tuntuvat pahimmilta juuri silloin, kun huomaan omassa käytöksessäni jotain kaikuja äitini asenteesta. Koetan silloin keskittyä vain omaan tilanteeseeni ja tavallaan luovuttaa äitini suhteen: on mikä on eikä muutu, mutta siksi minun ei tarvitse pilata elämääni.
Olin monta vuotta todella masentunut enkä tajunnut että miksi,nyt tuntuu että se johtui pelkästään äidistäni.Nyt olen ottanut etäisyyttä ja tunnen taas olevani terve ihminen.ap
Lakkaa uskomasta äitiäsi äläkä luota enää mihinkään lupauksiin, älä laske hänen varaansa mitään. Säästyt pettymyksiltä.
Äitisi on sairas! Mutta olemalla katkera kulutat vain omia voimavarojasi.
Ehkäpä sinun pitää antaa äidillesi anteeksi se, että on sairas ja lakata välittämästä hänen oudoista jutuistaan. Samaan aikaan voisit hakea itsellesi terapiaa, jos todella et pääse katkeruudesta eroon.
Katkeruus kun kuluttaa vain sitä, joka on katkera toden totta.
Ymmärrän täysin kyllä, miksi tunnet noin,itse olen tuntenut samanlaista ex-miestäni kohtaan, mutta hänkään ei koskaan muutu. Hän pilasi elämäni, mutta olemalla katkera syön vain itseäni.
Tsemppiä ap.