Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmeen paljon moni laittaa joululahjoihin rahaa,meillä lapset saa noin 30 euron

Vierailija
03.12.2010 |

edestä per naama.

Aikuisille eli mummoille papoille vain 10e.

Enempään ei ole maksujen jälkeen varaa: (.

Lapset saavat onneksi kuitenkin ihan mukavasti lahjoja, kun kummit, isovanhemmat ja jokunen sukulainenkin ostaa.

Osaavat olla iloisia pienistäkin paketeista.

Meillä on ruokaa kuitenkin joulunakin yllin kyllin, siihen satsataan: ).

Näin meillä, mut silti ollaan iloisia, että joulupukki voi sentäs jotakin lahjasäkistä jakaa: ).

Lapset alle kouluikäisiä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluamme opettaa lapsille muita arvoja. Eli tyttö saa meiltä vain 20 euron edestä ja poika 25 euron edestä.

Tärkeämpää on henkiset arvot.

Kummeilta poika sitten saa pari wii-peliä ja isovanhemmilta pari elokuvaa ja mp 3 soittimen ja toiselta isovanhemmaltaan kosketusnäyttöpuhelimen.

Tyttö saa kummeilta hiustenhoitotuotteita ja sellaisen kynsijutun, millä saa itse tehtyä tekokynsiä. Isovanhemmiltaan saa dvd-soittimen ja muutaman dvd.n ja meikkejä.

Ollaan kauhisteltu, kuinka materialistisia monet tuttumme ovat. He taas ihmettelevät, kuinka halvalla me saamme joulun vietettyä. Mutta se onkin, että arvostaako rahaa vai tunnetta.

Ja toisaalta, ei ne suuret tulot vaan suuret menot. Siksi meillä onkin tilillä rahaa kun emme opeta lapsillemme materian kahmimista.

Tärkeintä joulussa on tunne, eikä materia ja meillä menee lahjoihin vain n. 50 euroa.

Vierailija
2/40 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta. Luultavasti laitamme lahjoihin 30-40 euroa per lapsi. Emme halua totuttaa lapsia kulutushysteriaan. Eikä meillä olisi varaakaan laittaa kauheasti rahaa lahjoihin. Luotolla ei aleta lahjoja maksamaan, vaan käteisellä pitää saada se mitä tarvitaan.

Kummilapsillemme olemme hankkineet noin 10-20 euron lahjat. Luultavasti myös omat lapsemme saavat pienet lahjat omilta kummeiltaan.

Ruokiin panostetaan kyllä ja tehdään itse kaikki jouluruoat laatikoista leivonnaisiin. Kinkkukin saa olla niin iso, että siitä riittää syötävää vaikka vieraillekin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi poikaa 6- ja 10-vuotiaat. Lahjoihin menee noin 200 per nuppi.

Vierailija
4/40 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittavan lahjoihin. No hyvä niin ja toki jokainen laittaa varojensa mukaan. Mutta mulla todella paljon ystäviä, joilla pieniä lapsia, eikä ole heistä kukaan moisia summia laittamassa. Siksi hämmästelen, kuinka rikkaita täällä kirjoittelevat ovat. Hyvä ettei kaikki ole yhtä "peeaa" kuin me. Se on meidän onni, että lapsemme saavat muualtakin lahjoja: ). Ap

Eli ap ihan oikein toimitte että elätte sen mukaan mihin teillä on varaa. Meilläkin alle kouluikäiset lapset, joilla paljon toiveta. Lahjoja tulee myös sukulaisilta, mutta silti minullakin menee vähintään 100€/lapsi lahjoihi. Jos ei siihen olisi varaa niin en tietenkään laittaisi niin paljon.

Vierailija
5/40 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksen lahjoihin on tällä hetkellä mennyt 350e.

se saakin olla sitten siinä.

esikoiselle en ole vielä ostanut mitään,mutta luulen,että n. 200euron korvilla liikutaan.

kyllä minusta on "köyhyydestäni" huolimatta mukava antaa jotain arvokkaampaa jouluna kuin 30e lahja.

joulu on kerran vuodessa vaan.

Vierailija
6/40 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluamme opettaa lapsille muita arvoja. Eli tyttö saa meiltä vain 20 euron edestä ja poika 25 euron edestä. Tärkeämpää on henkiset arvot. Kummeilta poika sitten saa pari wii-peliä ja isovanhemmilta pari elokuvaa ja mp 3 soittimen ja toiselta isovanhemmaltaan kosketusnäyttöpuhelimen. Tyttö saa kummeilta hiustenhoitotuotteita ja sellaisen kynsijutun, millä saa itse tehtyä tekokynsiä. Isovanhemmiltaan saa dvd-soittimen ja muutaman dvd.n ja meikkejä. Ollaan kauhisteltu, kuinka materialistisia monet tuttumme ovat. He taas ihmettelevät, kuinka halvalla me saamme joulun vietettyä. Mutta se onkin, että arvostaako rahaa vai tunnetta. Ja toisaalta, ei ne suuret tulot vaan suuret menot. Siksi meillä onkin tilillä rahaa kun emme opeta lapsillemme materian kahmimista. Tärkeintä joulussa on tunne, eikä materia ja meillä menee lahjoihin vain n. 50 euroa.

Poika on tärkeämpi kuin tyttö? Pojalla on oikeus saada kalliita lahjoja, tytöllä lähinnä vain rihkamaa????

Vierailija
7/40 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluamme opettaa lapsille muita arvoja. Eli tyttö saa meiltä vain 20 euron edestä ja poika 25 euron edestä.

Kummeilta poika sitten saa pari wii-peliä ja isovanhemmilta pari elokuvaa ja mp 3 soittimen ja toiselta isovanhemmaltaan kosketusnäyttöpuhelimen.

Tyttö saa kummeilta hiustenhoitotuotteita ja sellaisen kynsijutun, millä saa itse tehtyä tekokynsiä. Isovanhemmiltaan saa dvd-soittimen ja muutaman dvd.n ja meikkejä.

Ollaan kauhisteltu, kuinka materialistisia monet tuttumme ovat. He taas ihmettelevät, kuinka halvalla me saamme joulun vietettyä. Mutta se onkin, että arvostaako rahaa vai tunnetta.

Ja toisaalta, ei ne suuret tulot vaan suuret menot. Siksi meillä onkin tilillä rahaa kun emme opeta lapsillemme materian kahmimista.

Tärkeintä joulussa on tunne, eikä materia ja meillä menee lahjoihin vain n. 50 euroa.

jos teilläkään ei olisi noita sukulaisia jotka laitatte ostamaan ne kalleimmat lahjat, saisivat lapset ainoastaan nuo teidän 20 ja 25 euron lahjat?

Vierailija
8/40 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nimittäin joulun kaupallisuudesta vouhkaaminen, lahjojen minimissä pitäminen jne. kielii tarpeesta todistaa olevansa Hyvä Ihminen (samanlainen, joka ostelee Reilun Kaupan banaaneja ja lahjoittaa sukulaisilleen vuohia Afrikkaan). Toki kohtuus kaikessa, myös niissä lahjoissa: itse summahan ei kerro koko totuutta.

Meidän 3-vuotiaamme saa lahjaksi lääkärinlaukun, luistimet, runokirjan, palapelin, Duplo-setin sekä lisää osia junarataansa. Lahjojen yhteisarvo luokkaa 100€, kuulostaa varmaan kauhealta summalta. Minusta lapsella on kuitenkin oikeus (ja vanhemmilla velvollisuus hankkia) ikätasonsa mukaisiin leikkivälineisiin, niitä ei hankita ihan kympillä tai parilla...;) Toisaalta, jos isovanhemmat ostavat kalliit lahjat, kaipa silloin pärjää vitosellakin?

Ps. Miksi joulusta on tullut nuukailukisa? Kyllä ainakin minä nautin siitä että ruoka on vähän parempaa, sitä on pöytä täynnä jne.

Vierailija
9/40 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sitten opetetaan arvoja, että joulussa on tärkeintä tunne, ei materia. Silti tulee kosketusnäyttöpuhelinta yms :-D

Siis mua ei kiinnosta, mitä muut ostaa lahjaksi. Jokainen tekee just niin kuin haluaa ja mihin on varaa. Mutta hauskaa puhua, että materia ei ole tärkein ja sitten tulee tämmöisiä lahjoja :D

Minusta sitä asioiden arvostusta ei opeteta jouluna pelkästään, vaan ihan kaiken aikaa, ympäri vuoden jokaina päivänä.

On hauskaa, että ihmiset puhuu näiden arvojen opettamisesta lähinnä vain joulun aikaan :) Joulu ei perusarvoja pilaa, teki silloin miten teki lahjojen kanssa :)

Vierailija
10/40 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa että lahjoihin meni vain 50e. Ja sitten lapset saa kuitenkin isovanhemmilta kosketusnäyttöpuhelimia ja dvd-soittimia :D

Vierailija
11/40 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö ei ole toivonut mitään kallista, olen sanonut ne muutamat toiveet mitä olen kuullut (esim. 1 tietty hajuvesi) mutta voi olla että tulee muutakin. Tyttö ei ole kalliin tavaran perään, jos annan rahaa vaatteisiin niin usein kertoo ostaneensa jotain huutonetistä tai kirppareilta.

sanoa että lahjoihin meni vain 50e. Ja sitten lapset saa kuitenkin isovanhemmilta kosketusnäyttöpuhelimia ja dvd-soittimia :D

Vierailija
12/40 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa epämaterialistiset arvot. Todella. Kaupan päälle vielä osoitetaan että poika ansaitsee euromääräisesti kalliimman lahjan kuin tyttö.

Vierailija
13/40 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten näe mitään tarvetta roinavuoreen jouluna.

Selvät vanhemmat, joululauluja, hyvää ruokaa, pelailua, yhdessäoloa. Siitä on meidän joulu tehty.

Vähemmän on enemmän.

Vierailija
14/40 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos isovanhemmat ostaisivat sen pelikonsolin ja pelin tytölle

ja pojalle sen ison legopaketin.

Sitten voisin täällä rehvastella kuinka epämaterialistista joulua vietämme.

Vierailija
15/40 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku karkkipussi ja kalsarit isovanhemmilta, loput tulee meiltä. Ne toivotut, kivat lahjat.

Vierailija
16/40 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kaikki nyt muutoinkin elää varojensa mukaan.

Vierailija
17/40 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku karkkipussi ja kalsarit isovanhemmilta, loput tulee meiltä. Ne toivotut, kivat lahjat.

Vierailija
18/40 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittavan lahjoihin. No hyvä niin ja toki jokainen laittaa varojensa mukaan. Mutta mulla todella paljon ystäviä, joilla pieniä lapsia, eikä ole heistä kukaan moisia summia laittamassa.

Siksi hämmästelen, kuinka rikkaita täällä kirjoittelevat ovat.

Hyvä ettei kaikki ole yhtä "peeaa" kuin me.

Se on meidän onni, että lapsemme saavat muualtakin lahjoja: ). Ap

Vierailija
19/40 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettelemistä siinä on? Kai kaikki nyt muutoinkin elää varojensa mukaan.

Miksei ihmiset, joilla on varaa, ostaisi lapsilleen ja muille kalliimpia lahjoja? Ei se tarkoita sitä, että ne lahjat jotenkin turhia ois.

Itse olen semiköyhä, kerron sen, ennen kuin alatte arvailemaan.

Vierailija
20/40 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi rahaakin laittaa lahjoihin jonkin verran, mutta enpä laita. Yhden lahjatoiveen saavat esittää ja alle kouluikäisillä ei ole vielä onneksi kalliita (30-45 arvoisia tänä vuonna). Sukulaisilta ja kummeilta tule tietty myös paketteja ja itekin jotain pientä ylläriä hommaan lisäksi. Mutta meillä lastenkaan joulu ei ole vain paketteja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän