Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälleen kerran yhdyssanoista...

Vierailija
03.12.2010 |

Onko ihmiset nykyään todellakin niin tampioita, ettei edes yksinkertaisimpia yhdyssanoja osata? En yleensä välitä pienistä mutta noita väärin kirjoitettuja yhdyssanoja näkee nykyään etenkin av:lla niin paljon, että oksat pois.

AAAARGH!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne, joille olet tämän viestin kohdistanut, tuskin tunnistaa itseään kuvauksesta eikä edes avaa koko ketjua.

mutta kyllä se muakin ärsyttää. jotenkin se mun mielestä viestii jo ihan sivistyksen tasosta. että oma äidinkieli on noin graavisti hukassa.

Vierailija
2/4 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se muakin ärsyttää. jotenkin se mun mielestä viestii jo ihan sivistyksen tasosta. että oma äidinkieli on noin graavisti hukassa.

Ei se nyt tarkoita, että kieli on hukassa, vaan ne oikeinkirjoitussäännöt. Suomessa tietenkin sanapaino ohjaa yhdyssanojen oikeinkirjoitusta, mutta kun mun havainnon mukaan monet ihmiset - etenkin nuoret - myös lausuvat monet yhdyssanat erikseen, varsinkin pitemmät (siis siten, että myös yhdyssanan loppuosan ekalla tavulla on pääpaino).

Kyllä muakin jonkin verran kiusaa oikeakielisyysvirheet, mutta ennen kaikkea sellaisten ihmisten tekeminä, jotka saavat elantonsa kirjoittamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ihmiset kirjoittavat tänne niin nopeasti että kirjoitusvirheet johtuu näpyttely virheistä. Sitten he eivät lue tekstiään uudelleen kirjoitettuaan sen, joten virheitä jää valiin.

Minua ainakaan ei haittaa virheet tekstissä, jos teksti on kuitenkin ymmärrettävä. Joskus täällä lukee sellaisia viestejä, joissa ei ole päätä eikä häntää.

Vierailija
4/4 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ihmiset kirjoittavat tänne niin nopeasti että kirjoitusvirheet johtuu näpyttely virheistä. Sitten he eivät lue tekstiään uudelleen kirjoitettuaan sen, joten virheitä jää valiin.

Minua ainakaan ei haittaa virheet tekstissä, jos teksti on kuitenkin ymmärrettävä. Joskus täällä lukee sellaisia viestejä, joissa ei ole päätä eikä häntää.

se taisi juuri tulla: näpyttelyvirhe on yhdyssana :o)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä