Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairaana koko ajan. En jaksa enää tätä :(

Vierailija
03.12.2010 |

Flunssasta flunssaan mennään. Ja ne kestäääääää. Kun yhdestä toivutaan niin viikon päästä jo seuraava kolkuttaa jo ovelle. Astmaakin sairastaa.

Ei auta vitamiinit, ei levot, ei mikään. Lääkärikään ei osannut antaa neuvoa ja/tai syytä sairasteluun.

Tajuaisin asian jos kyseessä juuri päivähoidon aloittanut pikkulapsi, mutta meillä on ekaluokkalainen.

Nytkin neljättä päivää kotona. Ei sinne kouluun voi sitä laittaa yskimään keuhkot pihalle ja räkimään. Ei aina itse muista ottaa avaavat lääkkeet jos rupeaa oikein ahdistamaan.

Mikä helvetti avuksi tähän kierteeseen?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottaa astmalääke kokeilua, mutta teillä onkin ne jo käytössä. Meillä sairastelu ei niillä vähentynyt, mutta flunssat menee ohi paljon nopeammin. Ennen lapsi sairastui ja flunssa kesti 2-3 viikkoa. Sairastui 3-4 viikon välein. Nyt sairastuu yhtä usein, mutta flunssa on usein ohi alle viikossa. Ehkäpä teillä ei ole tarpeeksi vahva hoitava lääkitys?

Vierailija
2/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

astman kortisonihoito päivitetty milloin viimeksi? Jos hoitavan lääkkeen annostus on liian pieni. Jatkuva tulehdustila keuhkoissa altistaa taudeille. Olisin yhteydessä astmaa hoitavaan lääkäriin ja tarkistuttaisin oikean kortisoniannostuksen. Voimia! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri toissapäivänä yöpäivystyksessä vilautettiin infektioastman mahdollisuutta 11 kk ikäisellä, tekee niin pahaa kun ei voi auttaa.

Juuri kuukausi sitten oltini osastohoidossa, nyt saatiin avaavat lääkkeet kotiin.

Pelko takaraivossa jatkuvasti, lapsen hengitysongelmat ovat hirveitä.

Tsemppiä!

Vierailija
4/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 1,5 vuotta mennään annostuksella Flixotide diskus 2 annosta 2 kertaa päivässä. Avaavaa lääkettä Ventoline aina ennen rasitusta ja muutenkin jos tarvitsee. Nyt kamala yskä päällä ja avaava helpottaa oloa, mutta sitä meneekin 1-2 annosta noin 4 kertaa päivässä, joskus myös yöllä.

Viimeiksi söi antibioottikuurin noin kuukausi sitten kun yskä ei parantunut. Selkeetä tautia ei silloin löytynyt, mutta lääkäri antoi varmuuden vuoksi kun astmalääkkeillä ei pärjätty. Tämä siis lasten infektiolääkäri.

Meillä ollut vesivahinko katossa (pieni alue noin 50cmx50cm) jossa tutkimusten mukaan oli alkavaa mibrobikasvustoa. Oli aiheutunut välikatolla olevien putkien kehittämästä kondenssivedestä. Kattoon porattiin reikä ja saastuneen alueen pintarapsutettiin pois ja käsiteltiin jollain aineella. Eristettiin sisäpuolelta levyillä. Sisäilmanmittaus tilattu. Voisko ihan oikeesti olla hometta?

Tää on siis yhtä helvettiä kun koko ajan poika pois koulusta ja minä pois töistä. Mies paljon matkoilla, joten lankeaa melkein aina minulle nää hoidot.

ap

Vierailija
5/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen heistä söi yhden vuoden aikana 17(!) antibioottikuuria,oli jatkuvaa poskiontelotulehdusta ja epämääräistä nuhaa ja köhää.Toinen taas sairastui astmaan asuttuaan pari vuotta hometalossa,sai myös pöly-allergia diagnoosin

Vierailija
6/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä YMMÄRRÄN sinua!!!

meillä ollut ihan jatkuvaa sairastelua... sairaalassa hengenahdistusten vuoksi, korvatulehduksiua,kuumeflunssaa jnejne.

ja kunnes,meiltä löytyi 1kosteusvaurio.remontin takia sisäilmamittauksia ei ole vielä tehty... mutta lääkärin mukaan syy sairasteluun tuli siinä

:(

Vierailija
7/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa pahasti siltä että jotain on pielessä.

Vierailija
8/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä syksynä kun otettiin pienempiä annoksia D-vitamiinia. Nyt on palattu takaisin vanhaan valmisteeseen. Mutta sanoit, että vitamiinit on teillä kunnossa ettei ole sitten tämä se syy.

Meillä lapsi on vielä päiväkodissa, mutta sairastellut todella vähän D-vitamiinien ja taaperoikään asti jatkuneen imetyksen takia. Tiesin, että varoittelut sairastelukierteestä päiväkodin aloittamisen jälkeen ovat meidän kohdalla luultavasti turhia rintamaidosta saadun hyvän vastustuskyvun takia ja niin kävikin.

Tarkista ettei ole mitään muuta syytä taustalla, kroonista sairautta joka alentaa vastustuskykyä ja/tai estää vitamiinien ja hivenaineiden imeytymisen. Esim. keliakia.

Vierailija
9/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti löydetty alue oli vain jäävuoren huippu.

Ensiavuksi voisitte kokeilla lapsen huoneeseen (ja vaikka joka puolelle) suolalamppua. Niitä saa tilattua netistä tai ihan luonnontuote- tai hyvinvointiliikkeistä.

http://www.suolalamppu.net/

http://www.helsinginsuolahuone.fi/sh_kenelle.html

Vierailija
10/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taapero 10mikrogrammaa ja esikoululainen 20 mikrogrammaa.

tänä syksynä kun otettiin pienempiä annoksia D-vitamiinia. Nyt on palattu takaisin vanhaan valmisteeseen. Mutta sanoit, että vitamiinit on teillä kunnossa ettei ole sitten tämä se syy.

Meillä lapsi on vielä päiväkodissa, mutta sairastellut todella vähän D-vitamiinien ja taaperoikään asti jatkuneen imetyksen takia. Tiesin, että varoittelut sairastelukierteestä päiväkodin aloittamisen jälkeen ovat meidän kohdalla luultavasti turhia rintamaidosta saadun hyvän vastustuskyvun takia ja niin kävikin.

Tarkista ettei ole mitään muuta syytä taustalla, kroonista sairautta joka alentaa vastustuskykyä ja/tai estää vitamiinien ja hivenaineiden imeytymisen. Esim. keliakia.

Vierailija
11/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritettin muutamaa eri valmistetta D-vitamiinia lisänä siihen mutta pojan vatsa ei kestä, rupeaa oksettamaan. Itselläni ihan sama homma. Itse en pysty edes minimiannosta syömään, johan oksettaa.

Pystyy kaikkea muuta kyllä syömään ihan hyvin ilman oireita, eli ei voi olla keliakiaa eikä maitoallergiaa eikä muutakaan.

Käisä pestään ulkoa tultua ja ennen ruokailua. Vältämme kaikkia Hoploppeja ja muita sellaisia tautipesiä ja ihmismassoja. Ulkoilemme voinnin puitteissa, joka jäänyt nyt vähemmälle sairastelun takia.

Ihmettelen vaan, että jos meillä on hometta niin minunkin pitäisi sairastaa koska olen ekassa asunnossamme (muutettiin pois jo ennen raskautta) oli hometta. Sairastin jatkuvasti keuhkoputkentulehduksia ja pientä flunssaa. Työpaikalla sisäilman epäpuhtauksien takia sairastin yhden talven 4-5 poskiontelontulehdusta ja silloin lääkäri kertoi, että koska olen kerran altistunut, niin latistun ja sairastun aina vaan helpommin. Minulla ei nyt ole mitään oireita (flunssaa tms). Omituista?!

Mä en jaksa jos täällä vielä todetaan jotain hometta tai vastaavaa....

ap

Vierailija
12/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko jos ostais ilmanpuhdistimen?

Minkälainen pitää olla jotta on hyvä? Kannattaa varmaan hommata vasta sitten kun sisäilman mittaukset tehty, vai saako siitä huolimatta luotettavat tiedot?

Olen yrittänyt pitää pojan huoneilmaa kosteana (lämmitysmuotona kaukolämpö). Kuivattanut pyykit siellä pari kertaa viikossa.

Mitä muuta voisi tehdä?

Vierailija
13/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

D3:sta 7,5 mikrogrammaa omana valmisteena sekä lisäksi lasten kalaöljyvalmistetta, jossa D-vitamiinia myös tuon 7,5 mikrogrammaa. Kokeiltiin välillä kalaöljykapseleita, joissa ei ollut D-vitamiinia. Tietenkin pyritään pitämään ruokavalio mahdollisimman monipuolisena ja syömme kalaa usein muutenkin.

Lapset ovat 4- ja 6-vuotiaat.

Minkä suuruista annostusta lapsesi saavat D-vitamiinia?

Vierailija
14/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin se on auttanut.

Vierailija
15/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo myös kamalan määrän pölyä huoneeseen

Vierailija
16/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoaineiden imeytymishäiriö? Homeongelma on varmasti laajempi kuin pinnallisesti nähtävissä. Odota mittaustuloksia ennen kuin ostat ilmankostuttimen/puhdistimen.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=kel00…

Vierailija
17/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nostakaa nyt ihmiset sitä D3-vitamiinin määrää! 7,5 mikrogrammaa on ihan liian vähän, se riittää juuri pitämään riisitaudin loitolla, mutta sairauksia ehkäisemään tarvitaan paljon enemmän.

Meillä koululaiset saa 75 ja taapero 30, ja me akuiset 125 mikrogrammaa.

Vierailija
18/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt laskeskella meidän lapsille sopivaa annosta ja tuo näyttäisi toimivan. Kiva kuulla että jollain muullakin vitamiinit auttaa pöpöihin.

Mun isompi lapsi on sairastanut 1,5v aikana 2krt 1-2pv mittaisen flunssan. Siten että sen 2pv:n jälkeen on ollut täysin oireeton ja flunssat olleet molemmat todella lieviä.

Isompi syö 10mikrogrammasta tablettina ja lasten monivitamiinia, jossa myös tuo sama 10 mikrogrammaa.

D3:sta 7,5 mikrogrammaa omana valmisteena sekä lisäksi lasten kalaöljyvalmistetta, jossa D-vitamiinia myös tuon 7,5 mikrogrammaa. Kokeiltiin välillä kalaöljykapseleita, joissa ei ollut D-vitamiinia. Tietenkin pyritään pitämään ruokavalio mahdollisimman monipuolisena ja syömme kalaa usein muutenkin.

Lapset ovat 4- ja 6-vuotiaat.

Minkä suuruista annostusta lapsesi saavat D-vitamiinia?

Vierailija
19/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen annostusten lisäämisistä on Suomessa puhuttu jo yli kymmenen vuotta. Suomessa suositukset ovat alakanttiin ja tulevat muuttumaan lähivuosina, näin olen ymmärtänyt. Olen myös lukenut tutkimuksia, joissa toppuutellaan nostamista eikä synteettisten valmisteiden popsiminen ole yksiselitteisesti hyväksi. Siksi meillä lapset ottavat tuon 15 mikrogrammaa ja panostetaan sitten siihen kalan syömiseen sekä terveelliseen ruokavalioon, kultaista keskitietä siis. Kalaakin syödään vaihdellen, välillä sisävesi- ja välillä merikalaa.

Vierailija
20/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on ollut korvatulehduksiakin niin paljon, että olisi ehkä pitänyt putkittaa, samoin yskä painuu aina keuhkoihin asti ja kun on räkää, niin sitä sitten on koko pää täynnä. Tänä syksynä tuo 4.luokkalainen on tuskin nähnyt tervettä viikkoa, yhdestä kun pääsee yli niin seuraava pukkaa päälle. Tuntuu, että tänä syksynä on ollut erittäin ärhäkkää tautia liikkeellä, sillä myös me harvoin sairastavat aikuiset olemme kaatuneet punkkaan vuorotellen.

Jotkut vain ovat tuollaisia ja viimeisestä korvatulehduksestakin lekuri sanoi, että "nää tulehdukset vähitellen harvenee ja sitten pitäisi jäädä pois", eli 10-vuotiaaltakaan ei odoteta terveenä pysymistä. Ei voi mitään. Lapsi nukkuu hyvin, syö monipuolisesti ja saa vitamiinilisänkin, asialliset ulkovaatteet jne. kunnossa, mutta silti.

Yksi asia mihin kannattaa panostaa, on käsihygienia, eli käsienpesu heti kotiin tultua, kynnet lyhyinä ja sitä rataa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän