Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

'Pääasia, että lapsi on terve'

Vierailija
02.12.2010 |

Minusta tuo on jo vähän kulunut hokema, mitä lausutaan yhtän ajattelematta mitä se tarkoittaa.

Mitä se muuten tarkoitaa? jos lapsi ei olekaan terve, niin sitten se annetaan pois?

Jotenkin vähän hölmö olo tuli, kun viimeisillään raskaana oleva naapuri pohti ääneen että kumpi tulee, ja lopuksi tokaisi, että pääasia että on terve. Ja mulla oli vammainen lapseni siinä käsipuolessa mukana. En osannut sanoa juuta enkä jaata.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on jo vähän kulunut hokema, mitä lausutaan yhtän ajattelematta mitä se tarkoittaa.

Mitä se muuten tarkoitaa? jos lapsi ei olekaan terve, niin sitten se annetaan pois?

Jotenkin vähän hölmö olo tuli, kun viimeisillään raskaana oleva naapuri pohti ääneen että kumpi tulee, ja lopuksi tokaisi, että pääasia että on terve. Ja mulla oli vammainen lapseni siinä käsipuolessa mukana. En osannut sanoa juuta enkä jaata.

Tottakai jokainen toivoo tervettä lasta, mutta minusta se lapsi on ihan itsessään pääasia, ei se, onko hän terve vai sairas vai mikä.

Vierailija
2/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oisin mäkin toivonut lapseni olevan terve. EI ole, eikä sen minun rakkauttani muuta, mutta olisin toki toivonut. ENkä voi sanoa, etteikö sillä olisi väliä. On sillä. Paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tarkoittaa vaan sitä, että kukaan ei halua sairasta lasta, jos voisi saada terveenkin. Sen sijaan ei voi sanoa, että kukaan ei halua esim. poikaa, jos voi saada tytönkin, tai että kukaan ei halua sinisilmäistä lasta, jos voi saada ruskeasilmäisenkin.

Vierailija
4/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluisiko siihen sitten sanoa jotain nasevaa takaisin?

Vierailija
5/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi toivoisi että hänen lapsensa olisivat mieluiten terveitä ja muutenkin mahdollisimman hyvin pärjääviä ja saisivat mahdollisimman hyvät edellytykset tähän elämään, itsenäisyyteen ja onnellisuuteen.

Vierailija
6/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri oli ajattelematon tunteitasi kohtaan.

Kyllähän se on kuitenkin ihan luonnollista toivoa tervettä lasta, vaikka vammainen tai sairas lapsi on ihan yhtä rakas. (Ellei jopa rakkaampi, kun hänen puolestaan vanhemmat joutuvat taistelemaan ja pelkäämään.)

Vierailija
7/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti hänet haluan, vaikka toisinkin olisin voinut valita.

Vierailija
8/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varmastikin tarkoitetaan, että TOIVOTTAVASTI on terve ja halutaan korostaa sitä, että se sukupuoli on kuitenkin aika sama... Siitä on tullut vaan sellainen sanonta, ettei sitä kukaan mieti, mitä se tarkkaan ottaen tarkoittaa.

Vierailija
9/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se downiakin odottava ottaisi mieluummin terveen lapsen?

Vierailija
10/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi toivoisi että hänen lapsensa olisivat mieluiten terveitä ja muutenkin mahdollisimman hyvin pärjääviä ja saisivat mahdollisimman hyvät edellytykset tähän elämään, itsenäisyyteen ja onnellisuuteen.

Olen tätä miettinyt, koska oma lapseni ei ole normaali terve lapsi. Hän ei tule ikinä pärjäämään omillaan, mutta uskon että voi olla onnellinen. Hän on vapaa monesta terveen ihmisen murheesta.

ap.

Vierailija
11/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se downiakin odottava ottaisi mieluummin terveen lapsen?

'Toivon tervettä lasta' on minusta eri asia.

ap.

Vierailija
12/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan lähinnä meidän sairaiden lasten äideistä ikävältä. Itse kun sain ensin sairaan lapsen ja myöhemmin terveen niin kaikki olivat niin iloisia, että onneksi toinen lapse on terve. Itselle tuli sellainen olo, että ihan niin kuin terveen+sairaan lapsen äitinä arvottaisin lapsiani jotenkin heidän terveytensä perusteella. Toisekseen tervekin lapsi voi sairastua ja sairaslapsi olla hyvin normaali.

Sellainen, jolla ei ole sairasta lasta, ei ymmärrä mikä tässä lauseessa kuulostaa niin ikävältä.

Ihan niin kuin terveys olisi ainut itseisarvo... kyllä sairaallakin on arvoa.

Vierailija
13/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä miettinyt, koska oma lapseni ei ole normaali terve lapsi. Hän ei tule ikinä pärjäämään omillaan, mutta uskon että voi olla onnellinen. Hän on vapaa monesta terveen ihmisen murheesta.

ap.

Minä taas tiedän että lapseni EI ole "vapaa terveiden ihmisten murheista", sillä hän on älykäs. Päinvastoin. Hänellä on vain niin suuria kommunikaatiovaikeuksia, että hän tulee aina epäonnistumaan siinä, mitä kuitenkin itse, älynsä takia, pitää omana tavoitteenaan.

Vierailija
14/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

mä en juuri nyt ongelmieni vuoksi pärjää omillani, ja kyllä minä tunnen itseni huonommaksi kuin toiset ihmiset enkä ole onnellinen. Sairaudesta riippuen kyllä sairaskin lapsi ja aikuinen varmasti tajuaa omat rajoitteensa ja on niistä masentunut.

Vierailija
15/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

mä en juuri nyt ongelmieni vuoksi pärjää omillani, ja kyllä minä tunnen itseni huonommaksi kuin toiset ihmiset enkä ole onnellinen. Sairaudesta riippuen kyllä sairaskin lapsi ja aikuinen varmasti tajuaa omat rajoitteensa ja on niistä masentunut.

ja siinä mielessä onnellisessa asemassa, ettei ymmärrä omaa vammaansa eikä tajua olevansa 'huonompi'

ap.

Vierailija
16/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä elämässä pärjäämättömyys liian usein kuitenkin on este tiellä onnellisuuteen

Onko elämässä pärjääminen ja itsenäisyys onnellisuuden edellytys

ap.

Vierailija
17/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka haluaisi vammaisen lapsen?

Ei kukaan.

Jos vammaisuus tulee esiin raskausaikana, sille ei voi mitään. Paitsi abortoida jos mahdollista.

Mutta Tekin vammaisen lapsen synnyttäneet,tai sitä nyt kohdussanne kantavat varmasti olisitte toivoneet tervettä lasta. Eikö niin?

Tottakai kaikki toivoo tervettä lasta.

Hulluhan semmoinen ihminen olisi, joka sanoo esim. Toivon lasta, vaikka vammaista, kunhan saan lapsen. Tai toivon tyttöä mieluummin kuin poikaa. ei väliä vaikka ois sitten vammainen tyttö.

Jos jollakin on jo vammainen lapsi, eikö ole luonnollista muilta toivoa tervettä. Vai pitäiskö sanoa että onneksi olkoon, kunhan on vammainen niinkuin nykyinen?

Se että toivotaan tervettä lasta on sama asia kuin, sama se onko tyttö tai poika.

Eikö jokainen vanhempi oikeasti toivo tervettä lasta? Se lapsi kun ei ole omaisuutta, vaan oma persoona. Jokaisen persoonan toivoisi olevan terve.

Luulisi vammaisten lasten vanhempien erityisesti toivovan seuraavasta tervettä, eikä vetävän hernettä nenään.

Pääasia on että lapsi on terve.

Vierailija
18/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä antaisin sairaalle lapselleni terveyden jos vaan voisin.

varmaan lähinnä meidän sairaiden lasten äideistä ikävältä. Itse kun sain ensin sairaan lapsen ja myöhemmin terveen niin kaikki olivat niin iloisia, että onneksi toinen lapse on terve. Itselle tuli sellainen olo, että ihan niin kuin terveen+sairaan lapsen äitinä arvottaisin lapsiani jotenkin heidän terveytensä perusteella. Toisekseen tervekin lapsi voi sairastua ja sairaslapsi olla hyvin normaali.

Sellainen, jolla ei ole sairasta lasta, ei ymmärrä mikä tässä lauseessa kuulostaa niin ikävältä.

Vierailija
19/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä antaisin sairaalle lapselleni terveyden jos vaan voisin.

Vierailija
20/66 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta mää käytän molempia: pääasia on että lapsi on terve -kuin se että onko tulokas JÄLLEEN poika!

Tai Toivon että lapsi on terve! Kuin että toivon lapsen olevan vaihteeksi tyttö!

Minä en sinänsä TOIVO tai mikään ei ole pääasia, koska se raskaus sinänsä on se mitä toivottu ja saatu mutta jokasesta olen toivonut tervettä lasta ja vammasen olisin saattanut keskeyttää. Raajan puuttuminen ei niinkään haittaa kuin esim. down. Mutta ei se tarkoita että minulla olisi jotain downeja vastaan tai pitäisin downin saanutta jotenkin surkeana. Minusta on ihanaa että on ihmisiä jotka ottaa lapsen vastaan vaikka lapsi ei yksin voisi selviytyä.

T. kolmen pojan äiti, jolle lapsen sukupuoli on yhdentekevä asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi