Onko tämäoikein? Yh-äiti on hoitovapaalla töistä mutta
lapsi käy puistotätien leikkipuistossa päivittäin 1-2h. Pari kertaa viikossa vie lapsen nimellishintaiseen lapsiparkkiin kolmeksi tunniksi.(Lisäksi käyvät kyllä yhdessä perhekerhoissa ym 3 kertaa viikossa.)
Lapsi on yökylässä mummolassa 2-4 kertaa kuussa.
Kommentit (34)
Jos itsellä olisi nyt alle 3v lapsi olisin yh ja hoitovapaalla, niin toimisin varmaan samoin lapseni kanssa. En pelkästään siksi, että saisin omaa aikaa, vaan siksi, että lapsi oppisi pienestä pitäen olemaan toisten lasten kanssa ja erossa minusta.
Olin eri mieltä silloin, kun lapseni olivat alle 3v ja kokemuksen myötä olen muuttanut kantaani.
naapurin rouvalle, että ei ole kohteliasta vahdata toisten ihmisten tekemisiä. Säilytä toki kirje todistusaineistona ja tarvittaessa haet poliisilta lähestymiskiellon/nostat kunnianloukkaussyytteen/ vainoamissyytteen tms.
Kerro avoimesti naapurustossa tästä vainoamisesta, ja saat takuulla muut naapurit puolellesi. Alkaa rouvan maailma kaventua, kun ei ketään kiinnosta sen jutut.
mielestäsi ja millä perusteella? En oikein tajua tätä avausta.
Esimieheni todellakin soitti tänään ja kertoi, että naapurini (mainitsi nimeltä tämän naapurin) oli todellakin ottanut kirjeitse yhteyttä työnantajaani ja kertonut,etten hoida(?) lastani hoitovapaalla, koska lapsi on jatkuvasti muualla kuin kotona. Esimiestä huvitti, koska on itse vinkannut puistotoiminnasta ja noista lapsiparkeista minulle. Kiinnosti vain tietää, että mikä on yleinen mielipide. Onko se vain tuon elämäänsä katkeroituneen naapurin mielipide, vai kenteis yleisempikin. Naapurilla on hyvin vankat mielipiteet siitä, että millainen on hyvä äiti: hoitaa lapset 10-vuotiaiksi saakka kotona. vasta 10v lapsella saa olla yksi harrastus. Myös kirjastossa käynti luetaan yhdeksi harrastukseksi. Miehet eivät kelpaa lapsia hoitamaan. On uhannut tehdä ls-ilmoituksen, jos päästän lapseni isälleen ilman että siellä on naispuolista henkilöä mukana jne. Mielestäni siis ihan absurdeja ajatuksia tämän päivän Suomessa.
Onko tämä yh ystäväsi, joka on kertonut sinulle tämän (häpeä tässä tilanteessa luottamuksen pettämisestä) vai oletko vain kyylä, joka vakoilee lähimmäisiään huvin vuoksi??
Missäpäin suomea on tällaista? Kuka edes nykyän tuntee naapureitaan, tai on missään tekemisessä niiden kanssa? Miksi naapuri tietää sun erosta tai miehestä tai työnantajasta??
Oikeasti kiinnostaa, sillä täällä pk-seudulla ei tiedetä edes kuka siellä naapurissa asuu.
Ihan uskomaton juttu. Minusta ap:n toiminta kuulostaa ihanteelliselta koko perheen kannalta. Kunpa kaikilla olisi mahdollisuus johonkin tuollaiseen.
kaikki muu kuin lapsen kanssa oleminen, kotona käkkiminen ja harrastukset. Omia asioitakaan ei pidä hoitaa ja yksinhuoltajan asiat kuuluvat ihan kaikille. Jokainen voi vähän AUTTAA näissä moraalikysymyksissä, että yh tietää paikkansa. Sitten kun yh:lla alkaa pinna kiristymään, yh:ta saa kivittää vapaasti, koska sehän on vaan yh... mistä se mitään tietäisi, kun sen ukkokin sen on hylännyt.
Nyt kaikki kyttäämään!
Esimieheni todellakin soitti tänään ja kertoi, että naapurini (mainitsi nimeltä tämän naapurin) oli todellakin ottanut kirjeitse yhteyttä työnantajaani ja kertonut,etten hoida(?) lastani hoitovapaalla, koska lapsi on jatkuvasti muualla kuin kotona. Esimiestä huvitti, koska on itse vinkannut puistotoiminnasta ja noista lapsiparkeista minulle.
Kiinnosti vain tietää, että mikä on yleinen mielipide. Onko se vain tuon elämäänsä katkeroituneen naapurin mielipide, vai kenteis yleisempikin. Naapurilla on hyvin vankat mielipiteet siitä, että millainen on hyvä äiti: hoitaa lapset 10-vuotiaiksi saakka kotona. vasta 10v lapsella saa olla yksi harrastus. Myös kirjastossa käynti luetaan yhdeksi harrastukseksi. Miehet eivät kelpaa lapsia hoitamaan. On uhannut tehdä ls-ilmoituksen, jos päästän lapseni isälleen ilman että siellä on naispuolista henkilöä mukana jne. Mielestäni siis ihan absurdeja ajatuksia tämän päivän Suomessa.
Onko tämä yh ystäväsi, joka on kertonut sinulle tämän (häpeä tässä tilanteessa luottamuksen pettämisestä) vai oletko vain kyylä, joka vakoilee lähimmäisiään huvin vuoksi??
henkilö voi olla =d Ei oo todellista =D
Olen itsekin hoitovapaalla. Nuorempi lapsista on kanssani ihan kotona ja vanhempi käy kaksi kertaa viikossa seurakunnan kerhossa enkä ole koskaan ajatellut että siinä jotakin pahaa olisi. Lapsen parhaaksi se on, koska tässä tuppukylässä ei samanikäisiä lapsia ole kuin yksi ja hänkin on päiväkodissa. Poika kun vielä sattuu olemaan aikas sosiaalinen tapaus niin kotona kykkiminen olisi kyllä hänen kannaltaan epäreilua. Äiti ei kuitenkaan koskaan korvaa samanikäisiä leikkikavereita.
Eikö tämä ole vastaava kuin puistotoiminta, mutta mielestäni viety pitemmälle?
http://www.tampere.fi/perhejasosiaalipalvelut/paivahoito/avoinvarhaiska…
t. turkulainen
yhteiskunnalta eli veronmaksajilta rahaa ja silti törkeesti käyttä hyväksi yhteiskunnan palveluita. Mut toi on just niin yh:iden tapaista. Kuppaa yhteiskunnalta joka sentti, minkä irti saa. Huoh.
Eikö tämä ole vastaava kuin puistotoiminta, mutta mielestäni viety pitemmälle?
<a href="http://www.tampere.fi/perhejasosiaalipalvelut/paivahoito/avoinvarhaiska…" alt="http://www.tampere.fi/perhejasosiaalipalvelut/paivahoito/avoinvarhaiska…">http://www.tampere.fi/perhejasosiaalipalvelut/paivahoito/avoinvarhaiska…;
t. turkulainen
se periaatteessa, mutta alle 2-vuotiaille ei siis ole muuta kuin nuo pari mainitsemaani. Ja nekin siis ihan toisella puolella kaupunkia, joten niiden käyttäminen on niin hankalaa, ettei niistä käytännössä ole hyötyä arkea helpottamaan.
t. tamperelainen
Hoitovapaallahan saa käydä vaikka töissä jos huvittaa ja saa lastenhoidon järjestettyä.
vaan hoitovapaa on nimenomaan se vapaa, jonka työnantaja antaa, että voi hoitaa lasta kotona. Toki saa viedä kerhoihin, puistoihin ja mummolaan :)
Mutta kotihoidon tukea voi nostaa töissä ollessaan, jos hoidattaa lapsensa muuten kuin kunnallisessa päivähoidossa. Terkuin pilkunviilaaja.
käynyt laittamassa kyttääjä naapurille jauhot suuhun?
Ei ihan oikeesti voi olla tommosia, eihän? Mulla ei edes mielikuvitus riittäisi tämmöisen keksimiseen... ;P