Budapest-konvehdit ei maistu enää miltään, missä syy?
Lapsena lempikonvehtejani olivat Hellaksen Budapestit. Niissä oli paksu suklaakuorrutus ja aavistus rommin makua.
Nyt, kun ostin Budapest-laatikon, niin ne eivät maistu yhtään miltään. Ovat vain sellaista makeaa mössöä. Suklaakuorrutuskin on ohentunut.
Aiempinakin vuosina olen huomannut, että Budapestien maku on muuttunut. Mutta nyt ne eivät maistu enää kuin jollekin epämääräiselle.
Konvehtien ulkonäkökin on ruma. Kun paperin avaa, monet konvehdit ovat ihan lässähtäneitä.
Ennen Budapestit olivat hieman kalliimpia konvehteja. Nyt niitä sai alle 5 eurolla 2 laatikkoa.
Missähän Leaf mahtaa konvehdit nykyisin valmistaa? Ja mitä niihin laitetaan?
Olen pettynyt. En syö enää yhtäkään Budapestia enää ikinä.
Kommentit (101)
Juuri tässä mussutan Pantteri Mix pussia. Ei oo hyviä ja sokeria puuttuu.
Eikös Fazer tehny ennen Aakkos karkit? Sikkoin ne oli tosi hyviä.
Minne katosivat Fazerin hedelmämerkkarit, nuo karkkien aateliset? Tai avaruuskolikot? Perkele kun kaikki viedään! Panda sentään toi takaisin Stratos-suklaan, vaan enpä ole pk-seudulla vielä nähnyt sitä myynnissä missään.
Minä olen ratkaissut suklaaongelman niin, että ostan nyt ja jatkossa 99% suklaani irtokonvehteina. Laatu maksaa, joo, mutta ainakin kannatan pienempiä liikkeitä ja makupaletti kehittyy. Mielummin laadukasta konvehtia silloin tällöin kuin kilo paskaa.
Ps. Huomasin mielenkiintoisen jutun viime jouluna, jolloin sain lahjaksi kiloittain suklaata: aloitin syömisen laadukkaista konvehdeista eikä ihoni sanonut mitään. Siirryin halpis"suklaaseen" ja johan pukkasi kipeitä finnejä, vatsa meni sekaisin jne.!
[quote author="Vierailija" time="02.12.2010 klo 15:27"]
Itse boikotoin Leaf-tuotteita (lukuunottamatta Läkerol Dentsejä). Niin moni tuttava joutui Leafilta työttömäksikin.
[/quote]
aika hyvä osto-boikotti. Ostat boikottifirmaltasi
ap
Teknillisellä yliopistolla oli vaihtari väitöskirjaa tekemässä ja ei yhtään tykännyt, että hänen kotimaansa pääkaupungin nimi oli noin pahassa karkissa.
Myös Geishasuklaan koostumus on muuttunut mauttomaksi mössöksi sisältä. Ennen pidin kyseisestä suklaasta paljon, mutta enää en pysty sitä syömään.
Onko kukaan maistanut, miltä Budapestit maistuu tänä vuonna? Vai ovatko edelleen yhtä pahoja rasvapalloja?
Ihan hyvin upposivat Budapestit tänä vuonna. Piti käydä jo ostamassa toinenkin laatikko.
Pätkis, Tupla, Budabest.. kaikki pilattu. ovat kovia ja mauttomia! :(
Ylikansalliset merkkisuklaat kuten Snickers eivät huonone. Suosinkin niitä, suomalaisiin ei voi luottaa enää ollenkaan.
Kyllä ovat todella surkean huonon makuisiksi menneet nämä Budapest-konvehdit. Milloinkaan en enää näitä piraatti-Budapestejä osta. Mitä lienevät suolaisia natriumlipeäGlutamaattimössöjä.
Komppaan aloittajaa. Budapest-konvehdit eivät todellakaan maistu niin täyteläisiltä/hyviltä enää. :/ Olen "vasta" 25-v. ja minäkin voin todeta että nämä maistuivat menneinä vuosina kaakaomaisemmilta/voimakkaammilta/paremmilta ylipäätään. Nyt ovat sellaista ihmeen mautonta, vaikkakin epäterveellistä ja rasvaista (!), "höttöä". :( Harmittaa, kun se maku oli niin ihana, kunhan siitä oppi pitämään...
Vierailija kirjoitti:
Kävin kansakoulun kaksi ekaa luokkaa koulussa, joka sijaitsi Hellaksen tehtaan vieressä. Ah, sitä ihanaa suklaan tuoksua...
Oliko tämä Lappeenrannassa? :) Siellä oli muistaakseni Hellaksen tehdas.
Viime vuonna erehdyin ostamaan. En enää. Hirvittää vaan joulu, kun tutut ostaa niitä mulle lahjaksi, kun muistavat sen lempisuklaakseni. En kehtaa sanoa, että ei niitä voi enää syödä.
Vierailija kirjoitti:
olen itsekin jopa miettinyt kuvittelenko vain vai onko tämä totta, ilmeisesti siis on totta. Fazerin Wiener Nougat on kuitenkin entisellään ja ikuinen Joulun suosikki!
Ainoa mitä voi enää syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kansakoulun kaksi ekaa luokkaa koulussa, joka sijaitsi Hellaksen tehtaan vieressä. Ah, sitä ihanaa suklaan tuoksua...
Eikä, tämähän onkin vanha ketju! Hyvää joulua :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä, tämähän onkin vanha ketju! Hyvää joulua :)
Joo mutta suklaat ei oo parantuneet. :(
En aio enään ikinä Budabestejä, vaan, lennän Thaimaaseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ollut! Hellas oli Turussa 1910-2005.
Turun Sanomissa kerrottiin juuri Royal-suklaalevyjen "paluusta". Espanjalaisella tehtaalla on kehitelty makua, joka sopii suomalaisille. Firman edustajat eivät edes viitsi väittää, että käytössä olisi joku vanha resepti. Kaikki Leafin tuotteet joita olen maistanut, ovat huonontuneet. Muissa merkeissä en ole samaa huomannnut.