Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikennevalonappi. Painatteko?

Vierailija
21.04.2024 |

Se on likainen ja ilmeisesti turha. Vaikuttaako se mitään?

Tietoa, ajatuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lääkkeesi. Ei mulla muuta.

Vierailija
2/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan milloin mitäkin, välillä jopa sitä tolppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
X
3/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä.

Vierailija
4/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oikeasti vaikuta mihinkään olen huomannut. Se on vain näön vuoksi siinä...

Vierailija
5/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota lääkkeesi. Ei mulla muuta.

Oletko miettinyt, miksi lääkkeet ovat sinulla noin mielen päällä? Ap

Vierailija
6/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty painan jotta valo vaihtuisi. Joskus vähän hymyilyttää kun paljon ihmisiä odottamassa eikä kukaan ole painanut.;) Kerran yks teini miltei makas sen laatikon päällä mut ei ollu saanu painettua. Sen ilme kun mää painoin.;)

Vierailija
7/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietty painan jotta valo vaihtuisi. Joskus vähän hymyilyttää kun paljon ihmisiä odottamassa eikä kukaan ole painanut.;) Kerran yks teini miltei makas sen laatikon päällä mut ei ollu saanu painettua. Sen ilme kun mää painoin.;)

Turhaan sinäkin siinä mehustelet, ei se valo siksi vaihtunut että sinä painoit nappia.

8/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painan nappia aina ku voin 🤩 

Vierailija
9/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan avaajan kannattanut mainita jotain todellisia perusteluja, miksi liikennevalonappia ei kannata painaa kuin sen mahdollisen likaisuuden vuoksi. Esimerkiksi aikoja, kuinka kauan kestää odottaa vihreän syttymistä nappia painettaessa tai ilman painamista?

Vierailija
10/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rämpytän sitä kuin hullu apina, kaupungin liikenneinsinöörille on annettava palautetta että täällä kulkee paljon ihmisiä.

Vierailija
11/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rämpytän sitä kuin hullu apina, kaupungin liikenneinsinöörille on annettava palautetta että täällä kulkee paljon ihmisiä.

Lasketaanko joka painallus?

Vierailija
12/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se oikeasti vaikuta mihinkään olen huomannut. Se on vain näön vuoksi siinä...

Kyllä on paikkoja joissa se jalankulun valo ei vaihdu, jos nappia ei paina. Kokemuksesta tiedän.

Vierailija
13/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan aikaan joku on kaivanut nenäänsä ja painanut heti perään samalla sormella nappia. Sinä painst seuraavaksi nappia ja viet niinkuin tapanasi on heti perään sormesi suuhusi tai nenääsi.

Vierailija
14/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko joka painallus?

Toivon mukaan, ei siitä haittaakaan voi olla

Vierailija
15/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on paikkoja joissa se jalankulun valo ei vaihdu, jos nappia ei paina. Kokemuksesta tiedän.

Meidän luona ovat tehneet jotakin, koska valot muuttuvat nykyään hyvin nopeasti napin painalluksesta. Ei tarvitse hyppiä kadun yli koko ajan vilkuillen, onko autoja, varsinkaan poliisiautoja, tulossa.

Vierailija
16/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan avaajan kannattanut mainita jotain todellisia perusteluja, miksi liikennevalonappia ei kannata painaa kuin sen mahdollisen likaisuuden vuoksi. Esimerkiksi aikoja, kuinka kauan kestää odottaa vihreän syttymistä nappia painettaessa tai ilman painamista?

Tätä on "tutkittu" 2019, pitkä artikkeli mutta kyllä siitä jonnii verran tietoa saa jos kiinnostaa.

https://yle.fi/a/3-10557924

Muutama poiminta kyseisestä artikkelista

- Helsingissä useiden risteysnappuloiden toiminta riippuu kellonajasta.

- Hiljaisempina aikoina käytössä on ohjelma, jossa nappulan painamisella on merkitystä.

- On myös suojateitä, joiden valot eivät vaihdu vihreäksi kävelijöille ollenkaan, jos nappulaa ei paineta.

Vierailija
17/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painan vain takaapäin.

PENA

Vierailija
18/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan, jos olen sellaisissa valoissa jotka eivät vaihdu vihreiksi ilman sitä nappulan painamista. Omassa kaupungissa sellaisia valoja on ainakin kolmessa kohtaa. 

Vierailija
19/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällaisia nappeja ennen tarvittu, liikennevalot oli autoja varten ja joku jalankulkija meni yli milloin pääsi.

Vierailija
20/22 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan sinäkin siinä mehustelet, ei se valo siksi vaihtunut että sinä painoit nappia.

Kuule pöljä, juuri siksihän se valo vaihtui vihreäksi. Jos ei paina niin se ei vaihdu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi