Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Budapest-konvehdit ei maistu enää miltään, missä syy?

Vierailija
02.12.2010 |

Lapsena lempikonvehtejani olivat Hellaksen Budapestit. Niissä oli paksu suklaakuorrutus ja aavistus rommin makua.

Nyt, kun ostin Budapest-laatikon, niin ne eivät maistu yhtään miltään. Ovat vain sellaista makeaa mössöä. Suklaakuorrutuskin on ohentunut.

Aiempinakin vuosina olen huomannut, että Budapestien maku on muuttunut. Mutta nyt ne eivät maistu enää kuin jollekin epämääräiselle.

Konvehtien ulkonäkökin on ruma. Kun paperin avaa, monet konvehdit ovat ihan lässähtäneitä.

Ennen Budapestit olivat hieman kalliimpia konvehteja. Nyt niitä sai alle 5 eurolla 2 laatikkoa.

Missähän Leaf mahtaa konvehdit nykyisin valmistaa? Ja mitä niihin laitetaan?

Olen pettynyt. En syö enää yhtäkään Budapestia enää ikinä.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mussutellessani italialaisia laatukonvehteja, on helppo sanoa samaa: Budapest on nykyään kamala konvehti. Lapsena muistan ne olivat ylitse muiden! Niissä oli ihana maku, hieman kahvimainenkin, sellainen kiva, jossa hiven rommia. Mutta nykyään b laatua ja halventuneet kans. Yöks.

Vierailija
2/101 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin niitä muutama joulu sitten ja ne olivat herkullisia ja nyt sitten tuli kaupassa vastaan ja otin paketin mukaan. Eivät maistuneet yhtään miltään! ihmettelin voiko oma maku tai muisti pettää näin pahasti, mutta tässä lieneekin syy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa nestepaastolla ja porkkana maistuu makealta, banaanista puhumattakaan.

Vierailija
4/101 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo tuo joka joulu laatikollisen niitä ihme steariinipalleroita. Mikä on olevinaan niitten idea? Eihän niissä maistu edes suklaa!

Vierailija
5/101 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime joulun alla aloittamani ketju on noussut uudelleen esiin. :)

Tänäkin vuonna olen kaihoten katselut Budapest-konvehtilaatikoita kaupassa. Tekee mieli niitä vanhoja kunnon Budapestejä, mutta noita pahoja, uusia konvehteja en aio ostaa.

Lähetin muuten viime vuonna palautetta Leafille ja kysyin, miksi reseptiä on muutettu. Sieltä tuli hyvin happamanoloinen vastaus, jossa väitettiin, että resepti muka olisi sama kuin ennenkin. Mutta sittenpä löysin Turun Sanomien arkistosta jutun, jossa Hellaksen karkkitehtaan entisten omistajien jälkeläinen kertoi reseptiä muutetun silloin, kun omistus siirtyi.

Myös konvehtien ulkonäkö on nykyään lässähtänyt.

Eikä Royal-suklaakaan enää ole hyvää. Kummallista makeaa massaa vaan.

Miksi tuollaisten hyvin juttujen valmistus piti siirtää pois Suomesta. :(

Vierailija
6/101 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin jopa miettinyt kuvittelenko vain vai onko tämä totta, ilmeisesti siis on totta. Fazerin Wiener Nougat on kuitenkin entisellään ja ikuinen Joulun suosikki!

Vierailija
7/101 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin juuri että ihan Ukrainassa saakka Budapestit nykyään tehdään. Kannattaa aina huomauttaa valmistajalle jos on tyytymätön tuotteen makuun. Ottavat mielellään palautetta vastaan.

Mieluummin panostan palautteeseen kotimaisilla tuotteilla. Jättisijoittajat saavat kehittää sokerimössöjään ihan rauhassa. Ostan sitä, mikä maistuu. Tällä hetkellä kun Tuplakaan ei enää maistu, on hyvä pitäytyä Fazerin suklaissa.

Englannissahan syntyi joku vuosi sitten hirvee haloo, kun Kraft Foods valtasi Cadburryn. Sielläkin lupailtiin kaikkea ja hyviä brändejä siirrettiin silti Puolaan, josta ne myytiin sitten toiselle firmalle. Vaikka englantilaiset vastustivat valtausta huippupoliitikkojen tasolla, valtauksen rahoitti yli 80% valtion omistama RBS, Kraft tarvitsi 8 miljardin kauppaan 7 miljardin lainan.

Ei ne maut merkitse mitään sijoitus ja pankkimaailmalle. Jokainen brändi on jonkun arvoinen rahassa ja siitä tehdään niin paljon rahaa kuin vain saadaan. Kun arvo loppuu, loppuu karkin tekeminen, kuten kävi 90-luvulla Leafin käsissä Merijalille, kun Rettig oli jo rahastanut sillä riittävästi.

Vierailija
8/101 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Sanomissa kerrottiin juuri Royal-suklaalevyjen "paluusta".

Kiitoksia tiedosta. Itse erehdyin ostamaan ja jäi kyllä silloin ainokaiseksi kerraksi, koska petyin, kun ei ollutkaan sitä isoa keskuspalaa. Olisi nyt edes ostaneet ne vanhat muotit tai teettäneet sen oloiset. Siitä heti näki, että tuo on halvalla tehty. Ei ollenkaan Royalin oloinen.

Vierailija
9/101 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsiläinenkin suklaa on minun makuun aivan liian makea ja sekoittavat liikaa eri makuja keskenään.

"Suomalainen" suklaa on katastrofi näitten rinnalla, teollista mössöä.

Vierailija
10/101 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsiläinenkin suklaa on minun makuun aivan liian makea ja sekoittavat liikaa eri makuja keskenään.

"Suomalainen" suklaa on katastrofi näitten rinnalla, teollista mössöä.

Suomalainen suklaa on huippu hyvää. Parasta irtosuklaata olen saanut Pietarissa, mutta on ranskalaisetkin hyviä.

Vierailija
11/101 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jouluna muistan ihmetelleeni äidin luona Budapestejä syödessäni, että tältäkö nämä tosiaan maistuivat lapsena. Maku ei tuntunut yhtä hyvältä kuin silloin lapsena. Voi tosin olla, että makuaistini on heikentynyt, mutta näköjään joku muukin on tehnyt samansuuntaisia havaintoja.

Siksi aikuisena alkaa pitämään sellaisista ruoista joista ei lapsena tykännyt.

Samasta syystä vanhuksille ei ruoka maistu. Sanovat että mikään ei nykyään maistu miltään, ennen ruoassa oli sentään makua.

Ei niitä lapsuuden makuja enää parikymppisenä saa takaisin (eikä sen jälkeenkään)

Vierailija
12/101 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään niiden halpisversioiden makuisia. Ja hyvää makuu maasta karkit ovat myös huonontuneet. Pitäisköhän tehdä oma ketju "huonontuneista" makeisista, kun niitä on niin paljon. Ketjun voisi lähettää reklamaationa asianomaisille. ;)

Vierailija
13/101 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkäsin niistä nuorena. Nyt ostin Fazerin Nougatlaatikon, saa nähdä maistuuko ne yhtään niin hyvälle kuin aiemmin. Fazerin suklaa ainakin on muuttunut liian väkeväksi enkä enää tykkää siitä.

Karkit ovat minustakin huonontuneet kautta linjan. Ei juuri te emieli mitään ostaa kun ei ne maistu enää hyville.

Vierailija
14/101 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään UKRAINASSA

Siellä valmistetaan myös useat mukamas suomalaiset pääsiäismunat....

Vierailija
15/101 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain suomessa tehtyjä fazereita ja pandaa ja brunbergin ym. suomalaista suklaata, marmelaadia.

Vierailija
16/101 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ym. suklaita kehutaan ja pirun kalliitakin ovat. eivät vain maistu minun suussani hyvälle, kai mä olen sitten vaan outo.

Vierailija
17/101 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nimittäin tykkäsin niistä kauan sitten, ja ostin laatikon pitkästä aikaa. Ja ihmettelin, kun minusta sisus maistui jollekin halvalle sokerimössölle, sokeri vain rapisi hampaissa, muuta makua ei juuri ollut.

Ajattelin, että aika on vain kullannut muistot, mutta ehkäpä niitä tosiaan on muutettu!

Vierailija
18/101 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin juuri että ihan Ukrainassa saakka Budapestit nykyään tehdään. Kannattaa aina huomauttaa valmistajalle jos on tyytymätön tuotteen makuun. Ottavat mielellään palautetta vastaan.

Olenkin ihmetellyt miksi ovat nykyisin kuin puuta. Mulle todella ikävä juttu, koska ne on harvoja edes jotenkin laktoosittomia suklaita. :(

Ennen olivat isompia, kuori paksumpi ja lohkeava, sisus kuohkeampi, ja maku... Nykyisin maistuvat rasvalta ja esanssilta.

Vierailija
19/101 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna ihmettelin miehen kanssa kun ostettiin Budapestejä että tältäkö ne muka maistui? Vinkki laktoosittomille suklaille: Wiener nougat on ainakin laktoositonta ja hyvää.

Vierailija
20/101 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna ihmettelin miehen kanssa kun ostettiin Budapestejä että tältäkö ne muka maistui? Vinkki laktoosittomille suklaille: Wiener nougat on ainakin laktoositonta ja hyvää.