Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Pitkään tuhtaavien JOULUKUU ***

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sulle kuuluu?

Mä oon tässä ihmetellyt, että hiljaista pitää..

Minne on miedän pinolaiset hävinnyt?

Omaa napaa sen verran, että nyt on 4/5 clomeista otettu, enkä huomaa itsessäni oireen oiretta.. Tie sitte, lupaako hyvää vai huonoa.. Tiistaita taas polille, sitte tietää..

Sofi

2/65 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodan kun seula ja tänään iltapäivällä saan verikokeiden tulokset, mutta enpä usko että siellä enää mitään elämää on. Raskaustesti näyttää edelleen plussaa, mutta voi kuulemma näyttää pitkäänkin keskenmenon jälkeen. Ahistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Siinäpä meille uusi pino uuden kuukauden kunniaksi. Mukana roikutaan edelleen, valitetttavasti. IVF:n suunnittelukäynti on nyt takana. Pitkällä kaavalla mennään. Tammikuun menkoista (helmikuussa) aloitan kp 21 (olikohan se niin..?) nenäsumutteet ja maaliskuun alkuun menee sitten punktio. Toivottavasti kierto ei hirveästi nyt sitten heittele ennen tätä. Sama lääkäri onneksi tekee ultrat yms + punktion ja alkion istutuksenkin... Siinä omat kuulumiset.

Tinsku! Kovasti onnea plussasta! Lisäsin sinut plussanneisiin, toivottavasti on ok?

Evelina: Miltä testitulos näytti? Toivon sydämestäni, ettei olisi mennyt kesken! Pahoittelut vielä kaikesta kokemastasi, en voi edes kuvitella, kuinka rankkaa sinulla on ollut.

Nelli: Pahoittelut negasta! Harmi, että hoito pitää nyt aloittaa alusta. Toivottavasti seuraavalla kerralla saatte pakkaseenkin "tavaraa".

Sofi: Onnea inssiin! Toivottavasti onnistuu!

Inkeri: miten piinapäivät sujuu?

Haaveilija: Onnea kovasti pikuisesta!

Eewokki: kovasti voimia loppuraskauteen!

Ennuli

kp 5

Vierailija
4/65 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Olemme pian nelikymppinen pariskunta jolla on kolmas lapsi tekeillä. Yritys on aloitettu 2005 ehkäisyn poisjättämisellä. Nyt on tehty aukiolotutkimuksia yms sekä yksi inseminaatio - joka ei tuottanut tulosta. Vanhempi lapsista tuli ns luomuna hoitotauolla, lukuisten clomikuurien ja neljän inseminaation jälkeen, "vain" kolmen vuoden yrityksellä. Toinen sai alkunsa toisesta inseminaatiosta, ikäeroa tuli kolmisen vuotta. Jossain vaiheessa tuntui, että lapset on nyt tehty eikä hoitoihin enää lähdetä. Haave isommasta perheestä kuitenkin vei voiton ja näin viimehetkillä päätimme vielä yrittää kolmatta.

Tällä kertaa olemma hoidossa yksityisellä ja toiminta on tosi ripeää verrattuna aikaisempaan. Alkuvuoteen olisi suunnitteilla ivf ja tässä "joutessamme" teemme vielä yhden inseminaation. Tai ehkä pari, ivf lähinnä pelottaa...ja on myös kallista.

Lähinnä kaipaan vertaistukea.Joskus tuntuu, ettei oikein jaksaisi tätä kaikkea...

Vierailija
5/65 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Eveliina :( Toivotaan, että vuoto olisi normaalia alkuraskauden vuotoa. Onko kuinka runsasta, veristä vai rusehtavaa? Pikkumyy2 pidä kiinni!

Sofi eikös se ole hyvä merkki ettei tule oireita clomeista :D Tiistainako sulla oli seuraava ultra? Kasvais nyt oikein hyvä munis inssiä varten.

Tervetuloa unikissa, tää palsta on kyllä ihan huippu. En mä ainakaan ole kertonut monellekkaan lalpsettomuudesta ja tuhtaamisesta. Helpompi purkaa tänne tuntojaan. Toivotaan, että visiittisi on nopea ja plussa tulisi vaikka siitä seuraavasta inssistä. Teilläkin kyllä on jo vuosia yritystä takana. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?

Soitin tänään polille ja kerroin endo peloistani. Kehoitti ensi kerralla kertomaan lääkärille. Nyt pakollinen joulutauko ja sitten tammikuussa tod.näk. se yksi inssi. Mä soitin eilen Treelle ja ihmettelin, kun ei lähetteestä ole kuulunut mitään. No selvisi ettei kuulukaan, koska se ei mene niin. Olemme hoidossa toisessa kaupungissa eli jono onkin täällä kotikaupungissa. No kyselin tästä kanssa hoitajalta ja sanoi, että nyt kutsutaan maaliskuussa lähetteen saaneita eli menee meillä kevääseen. Meinasi, että ehditään ennen kesätaukoa ainakin yksi ivf tehdä. Kyllä se menee reilusti yli sen 6kk lähemmäs siis 9kk. Voi apua, no ei se auta kun taas jälleen kerran odottaa...

Just töistä jäi mammalomalle yksi niin eikönhän eilen saanut kuulla, että toinen odottaa vauvaa toukokuulle, no joo toki onnellinen hänen puolestaan, mutta masentaa, että aina kaikki muut, milloin on meidän vuoro?

Emma kp5

Vierailija
6/65 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Onnellisuus rakennetaan pienistä sirpaleista ja kootaan yhteen uskomalla sen olemassaoloon. "

Tällainen kaunis lause tuli positiivarien joulukalenterista. Mun mielestä se sopii niin meille tuhtaaville..:)

Mikä on Even tilanne? *uskotaan parhaimpaan*

Tervetuloa joukkooon Unikissa! Pitkä matka teilläkin on takana..:( Toivotaan, että ensi vuosi tuo teillekin toivotun plussan!

Kuten Emma, en minäkään ole tästä asiasta puhunut oikein kenellekään, joten tämä pino on ihan ehdoton oman jaksamisen kannalta! Välillä saa kiukuttaa ja masentaa, mutta aina joku pinossa onnistuu piristämään!

Ennulille toivotaan, oikein rentouttavaa joulutaukoa! Joulun jälkeen pääsettekin sitten tosi toimiin..:) Kiva, että teillä on koko ajan sama lääkäri. On varmaan helpompi kysellä sun muuta, kun on jo vähän tuttu tapaus..

Jep, tiistaina on seuraava ultra. Luultavasti sitten ke-pe on inssi, silloin olis kp 14-16... Mitenkäs toi inssi päivä, ootteko käynyt työpäivän aikana, vai pitäiskö pyytää ihan vapaaksi? Kuinkahan kauan siihen saa varata aikaa?

Emma, tylsä, että menee noinkin pitkälle..:( Tällä hetkellä kui ajattelee kesää, se tuntuu niin pitkältä, vaikka aika meniskin nopeaa.. Jos jotain positiivista, niin uskon, että me osataan sitten todella arvostaa sitä äippälomalle jäämistä, kyllä meidän vuoro vielä tulee!!

Vielä pitää huhuilla, että Nelliii??????

Hyvää viikonloppua ja tulevaa itsenäisyyspäivää kaikille!

Sofi

Vierailija
7/65 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli yk 30 (yritystä 06/08)

iät: 26 v. mies 32 v.

Toiveissa toinen lapsi, mulla tyttö 06/05, miehelle ensimmäinen.

1. IUI 03/10 + alk.rask.km 4+6,

2. IUI 04/10 -,

3. IUI 05/10 -,

4. IUI 08/10 -,

1. IVF (pitkä) 11/10 (punktio vko46),

tuoresiirto 2.alkiota 11/10, -,

Suunnittelukäynti 2.IVF 13.12.2010,

2. IVF ?/11

Päivitätkö mulle Ennuli noi tiedot. Kiidos! yk 30 ei oo kyllä ihan vielä pyörähtäny käyntiin.. punaista jo hiukan kuitenkin havaittavissa, niin ihan sama se on jo sinne nyt samalla päivittää!

HAAVEILIJALLE SUURET ONNITTELUT!

2poj@näidille jälleen kerran pahoittelut! Ja tsemppiä!

Sofille myös kovasti tsemppiä tähän ekaan inssiin! Ei niistä clomeista välttämättä mitään suurempia tuntemuksia tule. Ei mulla ainakaan muistaakseni ollut tuntemuksia insseissä munisten kasvusta kuin vasta päivä-kaksi ennen ovulaatiota!

Tinskulle ONNEA!

eewokille tsemppiä viimeisiin päiviin ja itse h-hetkeen!

kiitti Ennuli ja Sofi!

Toivotaan Ennuli että sulla sujuisi eka IVF toivotulla tavalla! Ja Sofilla inssi ;)

Mä oon Sofi käyny työpäivänä ja joinain kertoina otin vapaapäivän inssipäivälle! Henkisesti oli mukavempaa palata inssistä kotiin kuin töihin! Fyysisesti olisi ollut ihan sama onko töissä vai ei. Aikaa ei inssiin pitäisi kulua normikäyntiä kauempaa.. (paikasta riippuen saattavat makuuttaa 0-20min inssin jälkeen)

Tervetuloa unikissa!

On vain Emma pitkä jono IVF:ään... Mulle se odottaminen tässä kaikessa on ollut vaikeinta!

Täytyy vaan todeta että onneksi meillä on se maksusitoumus VL:lle! Esim. nyt kun ekasta IVF:stä ei saatu mitään pakkaseen, olisin jäänyt taas jonon päähän odottamaan seuraavaa IVF:ää!!!! Nyt kun väestöliitolla ollaan niin jonoja seuraavaankaan hoitoon ei ole!

Mulla on 2.IVF:n suunnittelukäynti vielä tässä kuussa. Toivotaan että lääkärillä olisi jotakin keinoja seuraavaan hoitoon, millä saataisiin alkioiden laatua mahdollisesti parannettua! Suoraan sanoen vituttaa alottaa kaikkea taas alusta ainoastaan sen vuoksi että taas saataisiin vain 2 huonoa alkiota siirtoon :(

Tässä kuussa tuleekin sitten se keskenmenneen laskettuaika 15.12 :( ja 2,5v yritystä :( ja 30yk lähtee käyntiin näinä päivinä! Ja tässäkin pinossa on tullut pyörittyä jo 1,5vuotta!!!

Että tästä taas jotaki positiivista pitäisi hakea!? Mulla on aina tapana keksiä kaikesta jotain positiivista että olisi helpompi olla...

on tässä se ehkä postiivista että ei mun ole ainakaan plussan myötä tarvinnut teitä jättää :) Kyllä mulle on täällä 1,5vuoden aikana muutamat kirjoittelijat kuitenkin tulleet niin tärkeäksi ja läheiseksi että mielelläni mä tietenkin täällä pinossa pysyn!

Tsemppiä kaikille!

-Nelli

8/65 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodan edelleen, mutta vuoto ei ole ihan menkkamaisen runsasta. Useimmiten ruskeaa, mutta välillä veristä. lämmöt on tippunut alas..

Keskiviikon verikoe näytti vain 39 ja oli siis 12. päivä siirrosta. Kävin äsken arvauskeskuksessa verikokeessa ja toivottavasti saan ne tänään jollain konstilla kun lähtivät jorvin sairaalaan. Hermot menee, varsinkin kun raskaustestit näyttää edelleen plussaa. Mutta sehän ei kai tarkoita mitään, sillä jos on mennyt kesken niin ei ne hormonit heti tipu nollille. Plääh en kestä.

Vierailija
9/65 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lisäsit minut plussanneisiin. Olen jo henkisestikin sinne siirtynyt, kurkistellut varovasti odotuspuolelle jne. Vauva-lehtikin tuli tilattua.

Tulkaa perässä kaikki ja pian!

Tinsku

rv5+2

10/65 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvo oli noussut keskiviikon 39:stä 91,7 mikä on tietty hyvä asia. Mutta arvo on silti liian matala eli joku hätä mun pikkuisella on. Toivottavasti nyt jaksaa sinnitellä ja tiistaina saan lukemat jo tuhansiin. Mutta vähän helpottaa, että ainakaan se ei ole vielä mennyt kesken. Loppuis nyt vaan tuo vuotaminen ja vähän äkkiä.

Vierailija
11/65 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen 30v. yhden lapsen äiti, joka haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäistä "tehtiin" pidemmän kaavan kautta, mutta tuli ns. luomuna (olimme juuri aloittamassa hoidot). Nyt olemme vuoden yrittäneet toista lasta. Olen jo hakeutunut hoitoihin (ensimmäinen Clomi-kierto menossa). Tällä hetkellä tuntuu, että vertaistuki tulisi tarpeeseen, koska lähipiirissäni kaikki näyttävät lisääntyvän lähes ajatuksen voimalla. He eivät pysty ymmärtämään mitä pienessä pääsäni pyörii ja mitä tunnen.

Jaksamista teille kaikille ja voimia! Hanhiemo

Vierailija
12/65 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikissa ja Hanhiemo: tervetuloa mukaan! Tästä palstasta on kyllä suuri apu, kun ei näitä asioita voi/viitsi vatvoa kaikkien kanssa. Jos halutte esittelynne tohon alkuun, niin ilmotelkaa!

Nelli: kiva kuulla sinustakin! Tietosi päivitetty. =)

Sofi: mä olen ottanut inssiä varten vapaapäivän, koska se on tapahtunut toisella paikkakunnalla. Kuten Nelli sanoikin, fyysisesti töihin voisi ihan hyvin heti inssin jälkeen mennä, mutta henkisen puolen kannalta on ehkä kivempi ottaa vapaapäivä, jos mahdollista. Oltiin yhdessä n. klo 13 antamassa miehen näyte ja itse inssi oli sitten n. klo 15 - 15.30 aikaan. Itse toimenpiteeseen voi varata ehkä 30 minuuttia (mun piti maata 15 min paikallaan tokalla kerralla, ekalla kerralla riitti 5 min).

Emma: mulla ei juuri nyt onneksi oo raskaana olevia työtovereita, mutta kauhulla odotan, että joku kertoo "iloisia" uutisia!

Evelina: toivottavasti arvo nousisi edelleen ja vuoto loppuisi!

Mä niin toivoin, että olisin ollut tänä jouluna raskaana! Mut ei voi mitään...

Ennuli

Vierailija
13/65 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki! Ennulille Isot kiitokset, että mukaan vielä mahtuu. Tällä hetkellä tuntuu vaan niin tärkeältä saada käsitellä tätä asiaa ihmisten kanssa, jotka oikeasti tietävät mistä on kyse.

Voisin kertoa vielä vähän tarkemmin meidän tilanteesta. Eli minulla ikää 31v ja miehellä 32v. Asumme Etelä-Suomessa. Esikoinen syntyi 11/08 (yk 13). Tutkimuksissa ollaan oltu ja minulla todettu PCO. Muuta vikaa ei ole löytynyt, ainakaan vielä. Nyt siis menossa yk 12 ja Clomit ollut käytössä ensimmäistä kertaa tässä kierrossa.

Tiedot voi liittää esittelyyn.

Nyt siis menossa kp 28 ja kaikki oireet kuukautisten alkamiseen on. Tämä odottelu on piinaavaa...

Myös minulla oli suuri haave olla raskaana tänä vuonna, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Hanhiemo

Vierailija
14/65 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille tuhtaajille!

Päivitätkö ennuli mulle tiedot:

inkeri-82, Mies-84

yritystä 07/08 alkaen

Dg. selittämätön lapsettomuus

1.IUI 11/10-

inkeri, sydän palasina,taas kerran

Vierailija
15/65 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalasti jaksuja sinne! Tosi p****, ettei teillä inssi tuottanut tulosta..:(

Hanhiemollekin tervetuloa! On aina kiva saada uusia pinolaisia, vaikkakin pinon aihe on näin kurja..

Sofi

Vierailija
16/65 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian nelikymppinen pariskunta.Kaksi lasta, 12v ja 9v. Kolmatta kertaa lapsettomuushoidoissa. Ehkäisy jätetty muistaakseni 2005, selittämätön lapsettomuus. Nyt inseminaatio eikä tulosta. Mietimme tehdäänkö vielä pari inseminaatiota vai suoraan IVF, vai lopetammeko parin inssin jälkeen koko toivomisen.

Hienoa löytää tällainen ryhmä missä on muitakin huonosti raskautuvia. Kiitos pinonpitäjälle :)

Vierailija
17/65 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan hanhiemo.. Mukaan tänne mahtuu ihan hyvin! :) Onkos kuukautiset vielä alkaneet?

Kiitti Ennuli päivityksestä! Mä myös Ennuli mietin/toivoin viime uutena vuotena että tänä jouluna/vuodenvaihteessa olisi jo se pikku vaavi kotona/olisin raskaana! Mutta ei kumpaakaan taaskaan :( Enää tänä uutena vuotena en sitä iloa edes jaksa ensi vuodelle toivoa... Olen jo liian montaa kertaa tätä toivonut ja se ei vaan ole toteutunut! Jos nyt jättäisi toivomatta niin kävisiköhän sitten toisin?

Inkeri *hali*

Evelina: Aika alhainenhan tuo arvo on... mutta noussut hienosti!!! Eli toivoa on kuitenkin! Koeta jaksaa, vaikeaa aikaa kun pitää elää epätietoisuudessa..

ON: Joulutostoksilla käyty. Vielä olisi jotain ostettavaa jäljelläkin!

Mieli on ollut ihmeellisen tasainen, enkä oikein osaa edes sanoa millä mielellä olen lähdössä 2.IVF:ään. Tavallaan en yhtään haluaisi jatkaa hoitoja ja tavallaan odotan kuin kuuta nousevaa seuraavaa mahdollisuutta!

-Nelli

Vierailija
18/65 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ultrassa käyty..

Hyvä uutinen: limakalvo oli 8,2mm eli kuulemma oikein hyvä.

Huono uutinen: 1kpl follia 13mm, joitain pienempiä..

Toimenpiteet: Menopuria tästä perjantaihin asti, lauantaina pregnyl ja maanantaina inssi..

Jouduin sairaalalla harjotteleen piikitystä, en pyörtyny..:) Sainpa oman pussukankin missä oli kaikki ohjeet ja neulat. Varmasti tiesivät kaikki odotustilan ihmiset, millä asialla olin, kun pussukka kainalossa lähdin..

Näillä mennään, vähän masensi tuo munisten tilanne..

Sofi

*muoks tänään on siis kp 13

19/65 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lannistu Sofi, eikös se ole niin, että siihen vauvaan tarvitaan vain yksi munasolu! Tsemppiä piikittelyyn ja inssiin, kyllä kaikki hyvin menee.

Parin tunnin päästä saan verikokeen tulokset. En saanut taas viime yönä yhtään nukuttua kun kaikki pyöri mielessä vaikka kuinka yritin "laskea lampaita" On vähän sellainen tunne et huonoja uutisia tulee. Vuoto sentään on melkein loppunut, ihan vähän pyyhkiessä tulee enää, jos jotain positiivista. Kyllä voi ihmistä jännittää...

Vierailija
20/65 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin aikaa kun olen käynyt täällä viimeksi lueskelemassa. Harmillisen monta tuttua tuntuu täällä yhä olevan. Vauvani on jo yli puolivuotias, aika menee nopeasti. Vähän aikaa saisi vielä vierähtää ennen kuin palaan joukkoonne kuumeilemaan... tosin kuukautiset on jo palanneet eikä ehkäisyä käytetä. Ihmeitä en kuitenkaan odottele, hoitoihin kuitenkin varmaan joudutaan, viimeistään ensi syksynä.

Nellille piti kommentoida. Jos vielä muistat tarinaani, ensimmäinen IVF tuotti 2 epäkelpoa munasolua, jotka eivät hedelmöittyneet ja lääkäri antoi jatkolle huonon ennusteen. Toiseen hoitoon lääkitystä vaihdettiin niin että käytin alkuun puregonia ja se vaihdettiin Pergoveris-lääkkeeseen muistaakseni viikon jälkeen. Se on kai aika uusi lääke Suomessa. Lääkärin mukaan sopii silloin kun munasolut kypsyvät huonosti/ epätasaisesti ja niiden laatu on huono. Voit koittaa etsiä lääkkeestä tietoa tai kysellä lääkäriltä josko hän tietäisi siitä jotain. Minulle ainakin se sopi paremmin. Toisessa IVF:ssä minulta saatiin 7 munasolua, niistä 6 alkiota, joista 5 odottelee vielä pakkasessa.

Onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille tuhtaajille tasapuolisesti! :)

Moona