Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Pitkään tuhtaavien JOULUKUU ***

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin, töistä tein vain tuollaisen pikapäivityksen tilanteesta, nyt on aikaa kirjoitella paremmin! Itseasiassa mulla ei oo muutakaan tekemistä kun surffailla, joten samalla mä sitten kirjoittelinkin jotain..:)

Tosiaan oli pieni pettymys, että ei ollut kuin 1 varteenotettava folli ja sekin vielä suht pieni.. Inssi menee myt aika myöhäisille päiville, mutta onhan mulla ovis muutenkin myöhäisillä päivillä. Kaikki toivo tuohon Menopuriin, ehkä se auttaa edes tuota yhtä voimaan hyvin..:)

Eilen keskusteltiin miehen kanssa näistä hoidoista. Hän luki inssitiedotetta ja ihmetteli sitten, että onko toi monisikiöinen niinkuin kakspäinen tai muuten epämuodostunut..:) Piti sitten valistaa, että monisikiöinen on yhtäkuin kaksoset tai kolmoset. Mies totes tähän, että kyllä me tähän reiluun 2,5vuoteen oltais jo 3vauvaa tehty, että samako sen sitten vaikka ne tulis kerralla..;)

Mutta ehkä me tolla yhdellä follilla unohdetaan ne kolmoset..

Onko muuten Liisa saanut lähetettä??Joskus siitä puhuit, mutta en muista saitko sitä... Mä tykkäsin polin hoitajista/lääkäreistä nyt.. Viime vuonna oli joku tylyn puoleinen lääkäritäti, mutta nyt oli tosi mukavia..

Mikä on Evelinen tilanne???? Onhan pikkumyykakkonen vielä kyydissä? Tilanne mahtaa olla hermoja raastava, mä varmaan kävelisin seiniä pitkin..

Moona, kiva kun kävit kirjoittelemassa ja onnea jo "isosta" vauvasta! Toivottavasti et joudu takaisin tänne!!

Nelli ja Ennuli: samat toiveet joulun suhteen oli täällä.. Nyt hiljainen toive, että olisi edes ensi jouluna raskaana, kiire jo tulee, jos vauvan ensi jouluksi syliin haluaa..:(

Nellille jaksuja tokan hoidon odottamiseen! Vaikka eka ei tulosta tuottanutkaan, älkää vielä luovuttako!! Itsekullekin noita luovuttamisfiiliksiä välillä iskee, mutta palkinto jaksamisesta voi olla paras mahdollinen!! Onko sulla tämä kierto " pakollista taukoa"?

Mites Myrmican toipuminen sujuu? Toivottavasti hyvin!!

Listalla on aika monta, joista ei ole vähään aikaan kuulunut mittään.. Jos he eivät ilmoittele itsestään tämän kuun aikana, niin poistellaanko tammikuulla.. Uuteen vuoteen uudella joukolla tai jotain...

Kun mulla ei tässä muutakaan tekemistä oo, niin kirjoitetaan nyt oikein romaani...:)

Appiukko sai tänään tietää meidän tilanteesta (samalla tyäpaikalla kuin mies, joten oli vapaapäivän tarpeelle kerrottava selitys..) Ihan hyvin otti tiedon vastaan. Muillekin läheisille tod,näk. kerrotaan, kun sopiva hetki tulee..(niitähän tulee ihan roppakaupalla, tämä aihehan on helppo ottaa puheeksi.. Sukulainen: joo, otatko kahvia, minä: kiitos otan, me ei muuten saada lapsia tai sukulainen: niillekin tulee taas uusi mukula, minä: joo kuulin, me voitas vaikkka ottaa se, kun ei omaa saada..)

Toisaalta helpottavaa kertoa, että ymmärtävät paremmin, toisaalta kamalaa, mä en millään haluaisi puida epäonnistumisia kaikkien kanssa..

Onneksi te ootte täällä, täällä ne epäonnistumiset on helpompi puida..:)

Semmosta..:)

Sofi

Vierailija
22/65 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Sofi samaa mieltä että poisteltais net joista ei oo kuulunu.. Helpostihan tonne listoille takas pääsee!

Sofi: Eiköhän se Menopur saa sen johtofollin sieltä kasvamaan! Jos sulle inssi tehdään "vasta" ens maanantaina, niin kaikenjärjen mukaan luulisi sen ehtivän kasvaa oikein hyvän kokoiseksi! Tekeekö ne enää seurantaultraa tällä viikolla?

Ihana kuulla Moona susta! Ja kiitti tuosta pergoveris-tiedosta.. Menopurista olin ajatellut kysellä, mutta täytyypä ottaa myös tämä lääke puheeksi lääkärin kanssa!

Niin ja Sofille vielä... en oikein vielä tiedä tämän kierron kohtaloa. Voi olla että tähän kiertoon aloitan vielä joulun aikaan sumuttelut! En kuitenkaan vielä tiedä että tehdäänkö me nyt tämä toinenkin IVF pitkällä kaavalla vai kokeillaanko seuraavaksi lyhyttä. Jos lyhyellä mennään niin sitten tässä kierrossa ei kyllä tapahdu enää mitään, vaan pistelyt alkaa sitten seuraavan kierron alussa. (joulu-tammikuun vaihde)

Toiveita elättelen kuitenkin että tammikuun puolen välin tienoihin olisin seuraavassa punktiossa! Ja tämä olisi mahdollista ihan kummalla kaavalla tahansa. (pitkällä hoito alkaisi aikaisemmin, mutta itse punktio ajoittuisi melko samaan kuin jos mentäisiin lyhyellä kaavalla)

No ensi maanantaina olen taas sitten viisaampi näiden kaikkien asioiden suhteen... lääkityksien ja kaavojen!

Nelli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jotain taas tänne päivittäisin. :)

Nelli: Pahoittelut negasta. :(

evelina: Kovasti peukutuksia bdbdbd!!

Pahoittelut muillekin joille on täti tullut kylään. :/

ON: Ovulaatioplussa tuli viime lauantaina eli kp 13 (ihmeen aikaisin tällä kertaa). Sekä kp 13 ja kp 14 tuli ovis hyödynettyä, mutta... maanantaina alkoi virtsatietulehduksen oireet (mulla aina talvella tulee herkästi). No sitten oli pakko ottaa särkylääkettä koska sattui niin paljon ja eihän lääkäriinkään päässyt kun oli itsenäisyyspäivä. :/ No, nyt on sitten antibioottikuuri päällä. Voi hemmetin hemmetti... Nyt sitten kun saatiin hyödynnetttyä ovis perusteellisesti, niin eikös tällainen "takaisku" pitänyt tulla. :( Ei tästä taida tulla mitään. Ihan kun tämä olisi tarkoitettu ettei enää kolmatta lasta tule kun välillä ei saada hyödynnettyä ovista ja sitten kun saadaan niin tulee joku tulehdus... :( Kyllä vetää mielen matalaksi. En kyllä jaksaisi enää yrittää. Blah.

Tsemppiä kaikille ja rauhallista Joulun odotusta! :)

Kp 16/27-31, yk ?? (3v. yritystä)

24/65 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain tänään kuulla, ettei mun pikkuinen voi millään selvitä. Lukemat olivat nousseet vaih vähän. Pikkuinen on ilmeisesti vielä hengissä ja nyt pitäisi odottaa että kuolisi ja tulisi itsekseen pois. Muuten edessä järeämmät poistotoimenpiteet. Olo on käsittämättömän epätodellinen, miksi miksi???

En tiedä koska on viimeinen ivf-hoito, pitää vissiin odottaa jonkin aikaa, että kroppa toipuu tästä menetyksestä (ja mieli). Jätän tämän palstan nyt hetkeksi ja yritän itkeä itkut pois. Kamalaa, kun tunnen pikkuisen kasvavan vatsassa sinnikkäästi ja silti pitää toivoa, että tulisi pois itsekseen. Jos nyt jotain hyvää tästä löydän niin ainakin voin tulla raskaaksi, vaikka ei tässä kohtaa paljon lohduta.

Kiitos teille tuesta ja tsemppaamisesta ja todella toivon teille parempaa onnea kuin itselleni. Erityiskiitokset Sofille, Emmalle ja Ennulille. Plussatuulia teille kaikille ja oikein mukavaa joulun odotusta!

Evis

Vierailija
25/65 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: Kyselin lähetettä viime käynnillä mutta gyne oli sitä mieltä ettei hätäiltäisi. Yritetään ilmeisesti ensin noilla lääkkeillä, silloin sain sen ekan clomi kuurin. Jotenkin en jaksa uskoa että niistä meille mitään apua olisi ja olenkin jo asennoitunut siihen että inssi on edessä. Hyvä jos siellä on miellyttävä henkilökunta, sillä on tosi paljon merkitystä. Niin, ja ONNEA ekaan inssiin. :) Toivotaan että se riittää.

Inkeri: Pahoittelut! Pidä kuitenkin lippu korkealla, kyllä se vielä onnistuu!

Nelli: Voimia täältäkin suunnalta uuteen koitokseen. Epätoivon hetkiä on vaikea välttää, mutta pakko se vain on uskoa parempaan huomiseen. Älä vielä luovuta!

Oma: Loppukiertoa mennään ja taas alkoi tuhruttelu. Mulla ei ennen ole tällaista ollut vain nyt ja viime kierrossa. Nytkö se oma kroppa alkaa sekoamaan. Hienoa. Menkkojen alkamista odottelen to-pe. Tässä kierrossa olen sairastellut ja joutunut käyttämään kaikenlaisia lääkkeitä, että kai silläkin on merkityksensä. Katsellaan ja ihmetellään...

Töissä (päiväkoti) on ihanaa näin joulun alla. Pääsee itsekkin niin hyvin joulutunnelmaan...:) Rauhallisia ja kynttilän valoisia hetkiä toivoopi Liisa

ps. Varokaa, tontut on liikkeellä. ;)

Vierailija
26/65 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuren suuret pahoittelut!! Tähän ei löydä sanoja...Voimia!

Vierailija
27/65 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voimia surulliseen uutiseen! Eihän tässä muuta voi sanoa..:(

Sofi

Vierailija
28/65 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelle halaus! Ei ole totta! Voi pikkumyy ja Eve, voimia ja jaksamista sinulle! Ei ole elämä aina reilua...

Sofi: Jospa se yksi kasvaa oikein superfolliksi :D Ihana toi sun mies noiden monikkoraskaus pohdintojen kanssa :D

Kaikille muillekin tsemppiä, tuun kommentoimaan paremmalla ajalla.

Emma

Vierailija
29/65 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taustalla olen seuraillut kuulumisiasi. Voimia sinulle.

Vierailija
30/65 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iiris83 ilmoittautuu! oon ollu taustalla ja lukenu joka viikko täällä mutta ei ole vaan huvittanu itse kirjoittaa. meillä on tilanne semmoinen että tammikuussa aloitetaan ivf hoidot. ollaan tiedetty jo useamman kuukauden näistä hoitojen aloituksesta, oltais päästy jo tänä vuonna mutta päätettiin siirtää sen maksukaton takia ens vuoteen.

Mukavaa joulun odotusta.

Vierailija
31/65 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkeri: tiedot päivitetty! Tosi harmi, ettei inssi tuottanut tulosta! Hali!

Evelina: Olen tosi pahoillani puolestasi. Voimia!

Unikissa ja Hanhiemo: tietonne on lisätty esittelyyn.

Joo, poistellaan vaan esittelylistalta niitä, joista ei tämän kuun aikana kuulu.

Sofi: Tuo lapsettomuuden puheeksi ottaminen ei tosiaan oo niitä helpoimpia asioita! Aika harvalle olen asiasta kertonut, edes omat vanhemmat ei tiedä tilannettamme.

ON: Ovispäivät menossa, mutta jotenkin ei oo fiilistä sänkyhommiin... ajatukset jo siirtyneen IVF:ään.

Ennuli

32/65 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin edelleen...

Mies alkaa pikkuhiljaa lämpenemään hoitoihin lähtö ajatukselle. Tosin en usko ennekun ollaan vastaanotolla...

Vierailija
33/65 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs siitä kertomista, itse toimenpidehän oli paljon nopeampi, mitä olin arvannutkaan. Matkaan lähti hyvä joukko simppoja, määrää en yhtäkkiä muista, mutta lääkäri sanoi oikein hyväksi! Nyt sitten vaan odotellaan ja toivotaan..:) lääkäri käski viimeistään tapanina testailla, mutta tuskin mä sinne asti jaksan ootella..

Toinen inssi tehdään sitten heti perään, jos ei tulosta tuota..

Muistanko Emma nyt ihan väärin, että teidän piti pitää yksi välikierto?? Nimittäin jos muistan niin aika outoa, koska samassa paikassa kuiteskin ollaan..

Nyytikki, tosi kiva kuulla sustakin! Te olette ilmeisesti yhden kriisin vahvempia, mahtava juttu! Ja meilläkin oli mies alkuun vastaan hoitoja, mutta niin vain inssissä oltiin! Ehkä meillä on miehet sellasia hitaammin lämpeneviä..:)

Iiris, ei ollenkaan huono päätös aloittaa hoidot tammikuulla, tuon maksukaton saa täyteen äkkiä alkuvuodesta! Mulla on nyt tosi huono muisti, mutta oliko teillä inssejä kuinka?

Taustailkaa vaan rauhassa, itselläkin on ollut monta noita hetkiä kun ei vaan jaksa kirjoittaa.. Mutta hyvä tietää, että olette taustalla!:)

Ennuli: tuttu tunne, alkaa olla tuon suhteen turnausväsymystä..

Mites Nelli, ootko käyny jo suunnittelukäynnillä? Kovasti jaksamisia ylihuomiselle!!!!

Sofi

Vierailija
34/65 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tulin heti sulle Sofi vastaamaan, että mulle lääkäri sanoi, että kaksi inssiä voi tehdä peräkkäin, mutta kolmanteen inssin olisi pitänyt pitää yksi kierto väliä, sillä clomit saattaa ohentaa limakalvoa liikaa. No, me ei tosin sitten tohon kolmanteen inssiin menty, mut näin meille sanottiin.

Ennuli

Vierailija
35/65 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli: Mulle kanssa tää ainainen odottaminen on se mikä eniten ottaa päähän. Meillä kohta 3,5v yrittämistä takana. Ensin tosiaan reilu vuosi tuhtailtiin ihan kotioloissa, reilu vuosi meni yksityisellä ovulaation induktioiden kanssa clomi avusteisena. Lääkäri ei millään meinannut laittaa lähetettä eteenpäin. No nyt sitten vuosi siitä lähetteen laitosta ja nyt ollaan 8kk oltu keskussairaalassa hoidossa ja sen aikana tehty 3inssiä. Taas siis odotellaan ja mulla ei enää meinaisi millään riittää kärsivällisyys. Jos olisi ylimääräistä rahaa niin yksityiselle IVF:n mentäisiin. No ehkä mä nyt jaksan taas tohon kevääseen, ei se oo enää kaukana... Olitkos sinä tänään suunnittelukäynnillä, mikä aikataulu? ja millä kaavalla ja lääkkeillä?

Hanhiemolle tervetuloa!

Inkerille pahoittelut negasta :(

Sofi: toi on joo vähän kakspiippuinen juttu toi sukulaisille kertominen. Toisaalta kiva, kun osa tietää, mutta mua kyllä ärsyttää kun sitten kysellään aina heti hoitojen jälkeen, että no, joko olet raskaana... Ei varmaan ärsyttäisi jos olisin, mutta tylsää aina todeta, että ei taaskaan onnistunut. Sullahan on sii vielä mahdollista plussata jouluksi, ihanaa! Kiva kuulla, että kaikki meni hyvin, nopeaa touhuahan se on... Joo meillä oli ekan inssin (joka oli kesäkuun alussa) jälkeen melkein neljä kuukautta taukoa, kesätauko sotki ja sitten ei ollutkaan aikoja elokuussa! Toka inssi oli vasta syyskuun lopussa ja sitten taas pakollinen tauko ja kolmas inssi siis nyt marraskuun puolivälissä. Harmillisen hidasta touhua tosiaan. Mulla silloin yksityisellä oli monta clomikiertoa ja ne ohensi limakalvoa aika paljon, nyt siis aloitettiin heti pistoksilla (puregon). Liittyiskö toi pakollinen tauko sitten jotenkin siihen? Ei kai muuten samassa paikassa voi noin olla.

Kahdenpoj@näidille jälleen kerran patanemisia, joko olet tervehtynyt? Haittaako antibioottikuuri jotenkin raskautumista tai kiinnittymistä, toivottavasti ei... Mulla kanssa Kefexin menossa ja ovis varmaan just nyt tänään tai huomenna.

Iirikselle kanssa mukavaa joulun odotusta ja tsemppiä ensi vuoteen hoitoihin.

Vähän samanlaisia ajatuksia kun muillakin, ois niin ollut ihanaa olla raskaana nyt joulun aikaan, mutta ei niin ei...

Nyt takaisin joulukorttien tekoon

Emma kp 16

Vierailija
36/65 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli yk 30 (yritystä 06/08)

iät: 26 v. mies 32 v.

Toiveissa toinen lapsi, mulla tyttö 06/05, miehelle ensimmäinen.

1. IUI 03/10 + alk.rask.km 4+6,

2. IUI 04/10 -,

3. IUI 05/10 -,

4. IUI 08/10 -,

1. IVF 11/10, pitkä (punktio vko46),

tuoresiirto 2.alkiota 11/10, -,

2. IVF 02/11, lyhyt (punktio n.vko6-7)

Tuossa olis taas Ennulille päivitys jos kehtaat :) kiitti!

Ja mulla Emma ainakin juuri siinä odottamisessa on se paha, kun tuntuu ettei ole toivoa! Sillon kun on hoito päällä niin on toivoakin että tällä kertaa onnistais. Paljon vähemmän sitä on masentuneen olonen hoidon aikana! Tämä odotus on rankinta aikaa totisesti!

Toivotaan Sofi että nyt tämä inssi onnistaa! Peukut pystyssä! Ja kiitti "ylihuomistoivotuksista"...tulee varmasti oleen vaikea päivä ;( Vaikka toisaalta tuntuu että kuitenkin helpompi mitä alunperin silloin huhtikuussa pelkäsin.. täytyy sanoa että kyllä se aika haavoja parantaa! Aion kuitenkin ylihuomenna sytyttää kynttilän ;(

Kiva että nyytikki on edelleen kuitenkin siellä taustalla!

Maksukattoa ajatellen varmasti järkevää aloittaa hoidot ensi vuoden puolella iiriksellä.. Tsemppiä toivottelen jo nyt tuleviin hoitoihin!

ON: Suunnittelussa käyty.. Lääke vaihdetaan Puregonista Pergoverikseen! Ja kaava pitkästä lyhyeen! Lääkäri arpoi pitkään tuon Pergoveriksen ja Menopurin välillä ja päätyi sitten tuohon valintaan käytyään keskustelemassa klinikan toisten lääkäreiden kanssa!!! Itse en edes kysellyt/ehdotellut lääkkeitä kun lääkäri heti otti puheeksi noi mitä olin itsekkin ajatellut :)

Lisäksi lääkäri halusi että tulisimme hoidon aikana ultraan sinne klinikalle. Mehän olemme siellä maksusitoumuksella ja olemme viime hoidossa käyneet ultrat omalla paikkakunnallamme (halvempaa omalle polille ja meille helpompaa), mutta tällä kertaa lääkärimme haluaa omin silmin seurata hoidon eikä puhelimen välityksellä ultrakuulumisia!

Ja sitten huonoihin uutisiin Lääkärin mielestä mun pitää odottaa KAHDET menkat! :( (ei riitä yhet niinku kaikkialta olen lukenut).. että elimistö saa palautua. Eli meillä menis hoito sitte helmikuulle! Pikkusen ketuttaa taas vaan odottaa! Voi venakko sentään!!!! Eli punktioiden väliin tulee 3kk! Hemmetin hemmetti.. Ja lääkäri ei edes mua kuitenkaan ultrannu että miltä näyttää! Olis kai sitä vähän osviittaa sillä ultralla nähny miten olen hoidosta palautunu... Mulla ei ole yhtään ollu MITENKÄÄN epänormaali olo punktion jälkeen! Olisin vaikka maratonin voinu lähteä juoksemaan heti, eikä olis tuntunu missään :/ (siis jos ei olis ollu sitä oksennustautia, mikä oli kaikilla perheenjäsenillä ja työkavereilla)

Kirjoitettiin tänä iltana mieheni kanssa sellainen oikein "kaunis ja säälittävä" vetoomus vielä lääkärille sähköpostina, jossa pyysimme häntä vaihtamaan mielipidettään :D Jotenkin en siellä klinikalla osannu yhtään sanoa mitään kun lääkäri tuon kertoi, että kahdet menkat! Tuli niin puskista että menin täysin sanattomaksi ja en voinut yhtään tuoda esille omaa mielipidettäni! Ja olisin varmaan alkanu itkemään jos me oltais tästä alettu siellä keskustelemaan!

Lääkärin vastausta odotellessa!

-Nelli

Vierailija
37/65 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Miten olette saaneet vapaata näitä lapsettomuushoitoja varten? Olen töissä hoitoalallla ja ainakin meillä palkataan tosi kitsaasti sijaisia joten kun nytkin pyysin vaihtamaan vapaapäivää, se ei käynyt. Joten ovis osuu luultavasti päivälle, jolloin ei ole mahdollista vaihtaa vuoroa/ ottaa vapaata jotta pääsisi lääkärille inseminaatioon. Eka yrityskerta meni hyvin kun sain järkättyä vapaani, tosin tulos oli negatiivinen. En haluaisi missään nimessä kertoa tästä pomolle, koska ajattelen etten halua keskustella tästä kenenkään ulkopuolisen kanssa. Luultavasti asia vielä vuotaisi koko osaston tietoon.

Helmikuussa on tarkoitus, ehkä, tehdä IVF. Ihan onko silloin mahdollista tietää etukäteen esim punktiopäivät? Miten usein silloin pitää käydä ultrassa? Onkohan pakko ottaa virkavapaata voidakseen selviytyä hoidoista :/.

Kaiken tämän muun harmituksen ja pettymyksen lisäksi ei millään jaksaisi olla töissä kun tuntuu, ettei siellä ole nyt minkäänlaista joustoa. Työmotivaatio on ihan nollissa. Kiirettäkin hoidoilla vähän pitää kun ikää alkaa olla jo kiitettävästi. Ei siis ole aikaa tuhlattavaksi. Tuskin kenelläkään meistä on vaan olisi kiva saada hoidot nopsalla aikataululla ja vauva syliin...

Anteeksi "minäminä"- viesti. Harmittaa vaan niin vietävästi.

Vierailija
38/65 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä sosiaalialalla. Oletko kunnallisella puolella? Työehtosopimuksesta löytyy tieto, joskin aika hankalasti tulkittavaa. Itse olen kunnallisella puolella ja Kunnallisen virka- ja työehtosopimuksen mukaan tällaisiin käynteihin on järjestettävä mahdollisuus. Minun on kuitenkin tehtävä tunnit takaisin myöhemmin, eli varsinaisella työajalla ei saa käydä. Kuitenkin siis esim. inseminaation osuessa keskelle työpäivää saa sinne mennä! On sitten vaikka sinä päivänä sen verran pidempään töissä, että saa tunnit tehtyä takaisin. Mulla kaikkien asioiden järjestäminen on helpompaa, koska oon kertonu esimiehelle. Ja se ei tietenkään saa juoruta eteenpäin! Siitähän vois nostaa vaikka jutun.

Vierailija
39/65 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli: päivitetty on! Voihan harmi, että kahdet menkat pitää olla välissä! Mäkin positiivisena olen ajatellut että ekasta IVF:stä tulee hirmu määrä alkioita ja et PASsit tehdään heti peräkkäin ja oon jo keväällä raskaana! Taitaa käydä ihan toisin...

Unikissa: Mä oon sanonut vaan, että "menen lääkärille" sen kummenpia selittämättä. Meillä saa lääkärillä käydä työajalla, eikä tarvi mitään tehdä sisään/korvata jälkikäteen. Insseihin oon ottanut "omaa" vapaata koko päivät, kun ollaan menty toiselle paikkakunnalle. Nyt kun IVF alkaa, niin joudun varmaan kertomaan totuuden lääkärikäynneistä, kun tulee ihan saikkuakin.

Mulle lääkäri sanoi, että IVF tehdään aina sillä klinikalla yleensä maanantaina ja saikkua saa alkioiden istutukseen saakka punktiopäivästä. Istutus siis ke tai to samalla viikolla. Eli 3-4 päivää tulee sairaslomaa tosta operaatiosta. Ja tämä siis taas toisella paikkakunnalla, kuin missä asutaan, joten vaikka saikkua ei saisikaan, joutuisin ottamaan vapaaksi ainakin 2 koko päivää tuon takia.

ON: Ovis ohitettu ja menkkoja odotellaan joulun aikoihin... voi kunpa ne ei tulisikaan...

Ennuli

Vierailija
40/65 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli yk 30 (yritystä 06/08)

iät: 26 v. mies 32 v.

Toiveissa toinen lapsi, mulla tyttö 06/05, miehelle ensimmäinen.

1. IUI 03/10 + alk.rask.km 4+6,

2. IUI 04/10 -,

3. IUI 05/10 -,

4. IUI 08/10 -,

1. IVF 11/10, pitkä (punktio vko46),

tuoresiirto 2.alkiota 11/10, -,

2. IVF 01/11, lyhyt (punktio n.vko2-3)

Jospas Ennuli taas päivittelis :)

Tänään on, tai siis olisi ollut mun huhtikuussa keskenmenneen laskettuaika. Melko neutraalein fiiliksin on päivät mennyt.. Alunperin odotin pahempaa, varsinkin jos uutta onnistumista ei tähän mennessä ole ehtinyt tapahtua.

En tiedä onko päivän kestämistä helpottanut se että tänään saimme lääkäriltä vastauksen siihen kyselyymme seuraavan hoidon ajankohdasta. "Ilman muuta hoito voidaan tehdä toivomassanne aikataulussa" oli vastaus!!! Tosi kiva juttu.. helpottaa taas henkistä jaksamista todella kovasti! En tiedä miksi silloin klinikalla hän sanoi että ei, kun vielä kysyin etteikö hoitoa voida mitenkään tehdä jo seuraavaan kiertoon... No pääasia että nyt hän on sitä mieltä, että hoito voidaan tehdä jo seuraavaan kiertoon!

Unikissa: Vaikka työajalla ei saa lääkärissä käydä, niin sitä varten pitää työnanatajan järjestää vapaata, jos mahdollista, jos ei, niin silloin korvataan käyntiin kulunut aika. Työnantaja ei tietääkseni sinua voi kuitenkaan estää lääkärillä käymästä!! (eli yhdyn täysin tuohon kristalin sulle kirjoittamaan vastaukseen)

Minä olen aina vaan ilmoittanut että minulla on silloin ja silloin lääkäri... En ole edes kysynyt voinko mennä :D Sijainen mullekkin (hoitoalalla) pitäisi aina saada, mutta ei se vaan aina onnistu ja silti olen töistä ollut poissa! Se on sitten työnantajan ongelma! Tsemppiä!

Niin ja unikissa niistä ultrista IVF:n aikana.. Pitkässä niitä on 3 ja lyhyessä kaavassa yleensä 1-2.. meille lääkäri sanoi nyt että lyhyessä saataisiin ehkä sillä yhdellä ultralla katsottua milloin punktioon! ja tosiaan siitä punktiosta se 3pv saikkua. (palkallista joissain työpaikoissa ja toisissa palkatonta! Siitä ei työnantajan tarvitse maksaa palkkaa)

Olihan toi Ennuli kyllä aika kova isku mulle että me ei pakkaseen mitään saatu :( Kyllä mä olin kans kuvitellu että nyt jotain edes pakkaseen saatais! Vaikka tiesinkin että mitä vain voi tapahtua... Ja yleensäkkin se että nekin kaksi mitä siirrettiin olivat ihan rupuja :( Toivottavasti me saataisiin nyt lääkkeen vaihdolla parempia alkioita seuraavassa hoidossa *ristii kädet*

-Nelli