*** Pitkään tuhtaavien JOULUKUU ***
Kommentit (65)
Tervetuloa mukaan Roma. Minulle on tehty viisi inssiä ilman tulosta. Ensimmäinen oli täysin luomukiertoon ja seuraavissa söin femaria ja jossain kohtaa piikitin myös puregonia. Mitään vikaa ei tutkimuksissa ole löytynyt eikä inssit siis toimineet kohdallani. Sitten uskaltauduin vihdoin IVF-hoitoon, josta tuoresiirto negaa, mutta pakastetun alkion siirrosta vihdoin plussa. Harmittaa näin jälkikäteen, että tuhlasin aikaa ja rahaa noin moneen inssiin kun IVF oli kuitenkin niin helppo ainakin omalla kohdallani, turhaan pelkäsin. Viisi on kai se maksimi, mitä lähtevät tekemään riippuen vähän lääkäristä ja potilaan "löydöksistä"
Uuah, omaa napaa sitten. Kävin tiistaina ultrassa kun arvo oli noussut vajaaseen 300. Ultrassa ei näkynyt mitään, joten lääkäri arveli raskauden jo keskeytyneen alkumetreillä kun on ollut sitä tiputteluvuotoakin. Ei kun seurantaan verikokein ja tarvittaessa uusi ultra niin kauan kun ei ole kipuja. No kävin sitten tänään taas verikokeissa ja mitä ihmettä, arvo oli noussut 522 ja risat. En tajua nyt tätä ollenkaan. Ei se mun pikkumyy olekaan vielä kuollut. soitin sitten klinikalle ja lääkäri oli jo lähtenyt joten soittavat mulle huomenna. Tuleekohan lähete naistenklinikalle lääkkeelliseen poistoon vai onkohan tässä vielä mahkuja normaaliin raskauteen. Kyseli kovasti mun kilppariarvoista ja muistinkin et mulle oli sanottu että annostusta täytyy nostaa heti raskauden alussa puolikkaalla tabulla. No arvatkaapa olenko muistanut koko asiaa. Kivat jos olen itse nyt aiheuttanut pikkumyyn ahdingon.
Väsyttää ja paleltaa ja itkettää kun ei tähän tule selvyyttä. Ultran jälkeen tein jo surutyötä ja about ymmärtänyt ettei mulle nyt vauvaa tule, mutta tämän päiväinen sekoitti taas ajatukset kokonaan. No huomenna varmaan vedetään taas matto jalkojen alta. Eipä taida taas tulla uni silmään ensi yönä.
Kiitos työ ja hoidot kysymykseen vastanneille :). Meillä oli tällä viikolla inssi. Vähän yllättäen munis kypsyi etuajassa. 11. kiertopäivä oli ultra ja yksi oli jo "valmista tavaraa". Ei muuta kuin soittamaan "pomolle" ja lähdin seuraavana päivänä kesken päivän inssiin. Sanoin syyksi akuutti pakko mennä lääkärille enkä selittänyt mitään muuta. Kukaan ei pahemmin kysellytkään mitään jälkeenpäin, onneksi. Nyt sitten vaan odotellaan loppuvuosi. Lääkityksenä tälläkertaa clomit ja lugesteron(meniköhän oikein).
Tämä oli tälläkierroksella toinen inseminaatio. Olemme miettineet jatkoakin. IVF tuntuu hankalalta ja lääkärin mukaan sekään ei olisi mikään varma konsti, kun alkaa tätä ikää jo olemaan (39v). Toisaalta tämä on ennenkin onnistunut niin miksi ei nyt..Ja on ilmassa pikkasen väsymystäkin: en tiedä jaksanko pettyä vielä monesti. IVFn kulut/ hankaluus/ sivuvaikutukset yms tuntuvat raskailta - ja entä jos ei onnistukaan *huoh*.2500-3000euroa on kuitenkin aika paljon euroja. Vähän olemme tulossa siihen tulokseen, että insseillä yritetään vielä ehkä jopa kahdesti ja sitten...se saa olla siinä. Silti tuntuu pahalta, että lapsia ei enää tulisi. Silloin kun meillä ei ollut yhtään lasta, ajattelin, että jos sen yhdenkin saan, en toivo enää koskaan mitään. Nyt kun niitä rakkaita kuitenkin tuli jo kaksi saatua/tehtyä niin onko sitä liian ahne kun vielä kolmatta toivoo..Epäreilua, että lasten lukumäärä on kiinni siitä, paljonko euroja voi sijoittaa epävarmoihin yrityksiin. Sitten on näitä "ups, jätin just pillerit ja nyt olen raskaana,hihhih"- tapauksia...olis ihanaa jos itsellekin olisi käynyt niin *kade*
Äs, tämä on nyt vain perjantai- illan "minäminä"-höpinää. On hyvä tietää, että täällä on muitakin tikkuihin pissiviä pillereiden napsijoita...Kaikki viestit tulee aina luettua :)
Miten Evelina jakselee?
Hyvää viikonloppua kaikille.
Kiitos kysymästä, ihan hyvin täällä jaksellaan ainakin just tällä hetkellä. Tunteet heittelee kyllä niin laidasta laitaan. Välillä niin surullinen ja seuraavassa hetkessä vihainen (lähinnä itselleni kun annoin luvan toivoa ihmettä) ja kaikkia mahdollisia fiiliksiä.
Musta laitettettiin tänään lähete naistenklinikalle josta otetaan yhteyttä kai heti alkuviikosta. Ottavat vissiin vielä verikokeita siellä ja ultran mutta kyllä se poistoksi menee anyway jos ei tule itsekseen ulos sitä ennen. Ei kuulemma näillä lukemilla pysty kehittymään kunnon kansalaiseksi vaikka arvot lähtisivätkin kunnon nousuun. Eli nyt vaan toivoisin, että tulis itse ulos ja mielummin heti ettei tarttis mitään järeämpiä poistoja tehdä ja kroppa alkaisi palatutumaan normiin mahdollisimman nopeasti. Positiivista ainakin se että voin siis tulla raskaaksi, jee. Toivottavasti seuraavalla hoitokierroksella parempi onni. Nyt mulla on muuten pienen pientä menkkamaista kipua, joten toivottavasti vuoto alkaisi taas oikein rytinällä niin tulis pikkuinen pois.
Mitä kuuluu Sofille, Emmalle ja Ennulille?
Mukavaa joulun odotusta kaikille!
epäreilua koko homma, mulla on ollut jotenkin tosi vaikee tää kuukausi ja vaikee hakee mitään positiivista just nyt.
Voi Eveliina, toivotaan, että saat pian päätökseen ainakin ton epätietoisuuden ja pääset jatkamaan seuraavan yritykseen. Tosi kurja, että sulle piti käydä noin... Voimia
Nelli ihanaa, että lääkäri oli noin myötämielinen, mahtavaa kuulla, että pääsette heti uuden vuoden kunniaksi uuteen yritykseen.
Unikissa, vähän myöhäinen vastaus, mutta tohon työasiaan... Itse kanssa hoitoalalla ja kolmivuorotyössä olen. Mulla on käynyt aika mieletön tuuri noiden hoitejen ajoituksen kanssa, melkein aina ollut vuoro niin, että oo tarvinnut työajalla mennä. Monen monta kertaa silmät ristissä odotustilassa yövuoron jälkeen :) Yhden kerran joudjuin kesken työpäivää lähtemään juurikin inssiin ja kävin siellä ja takaisin töihin, tein sitten tunnit loppupäivästä takaisin. En oo halunnut töissä kertoa edes esimiehelle hoidoista. Pakko kai sitten kohtaa, kun Tampereelle lähdetään, koska matkat jo edestakas sen 4tuntia + toimenpiteet. Varpaat ja peukut pystyssä, että inssi tuo teille sen kolmannen pienikaisen :)
Mitäs Sofille? onko mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen?
Täällä ovis ohitettu ja pupuiltu, mutta eipä kai sillä mitään merkitykstä ole enää, vaikka ainahan se teoriassa on mahdollista... Tammikuuta ja lomaa odotellessa, lähdetään etelän lämpöön, ja oviskin sattuu matkalle, josko aurinko ja stressittömyys toisi plussan. Samalla kun varattiin matkaa päätettiin, että se neljäs inssi jää tekemättä ainakin silloin tammikuussa. Ei enää usko riitä siihen, että se onnistuisi. Mulla on alkanut pyöriä adoptio päässä, kai jotain valmistautumista jos eo onnistukaan IVF niin on taas joku takaportti. Olisin valmis lähtemään siihen jo nyt, mutta mies haluaa ensin omin sanoinsa "pelata ensin nämä kortit" tarkoittaa siis IF:ää...
Emma
Pahoittelut sinulle Eveliina. Elämä on välillä niin epäreilua! :(
Nelli: Tsemppiä jatkoon!! :)
Emma: Kyllä eilen vielä kirveli vaikka lääkekuuri on jo loppu, mitä lie? Näköjään tulehdus vaikutti, kun ei nyt sitten plussaa tullut. Minulla on kyllä endokin, että sekin osaltaan vaikuttaa huonompaan suuntaan.
Kopioin nyt tähän saman minkä tuonne Kolmosten puolellekin:
Tänä aamuna sitten taas vuoto alkoi ja kierto jäi toista kertaa peräkkäin 26 päivään. Jotenkin on koko kroppa sekaisin.:/ Tässä on yli 3 vuotta jo yritetty (ja kohta tulee vuosi laparoskopiastakin), joten minä olen miettinyt nyt tätä asiaa jo jonkin aikaa ja tulin nyt siihen päätökseen, että yhden kerran vielä yritetään vuoden lopussa lomalla ja sitten saa riittää. Asiaa ei ainakaan yhtään helpota, että minulla on tämä endometrioosi ja miehellä alentunut testosteronitaso, eikä mies omalle "vaivalleen" tee mitään. Joten eihän tästä mitään voi tullakaan, luulisin. Olen vaan niin kypsä tähän yrittämiseen, että jään nyt pois täältä ja yritetään vielä yhden kerran tässä kierrossa (ovis osuu juuri uuden vuoden aattoon). Ja katsotaan sitten myöhemmin, että jos ovulaatio sattuisi osumaan viikonloppuun (silloin helpoin ajankohta touhuta, niin sitten koitetaan sen kerran (en ihan kokonaan suostu luopumaan tästä kuitenkaan). Ai niin, ja selässäkin on jotain vikaa, joten se täytyy ensin hoitaa, tai tutkia edes mitä sille voi tehdä. Mutta näin täällä.
Kovasti plussaonnea ja tsemppistä kaikille!!! :) Ja oikein Hyvää Joulua ja onnea uudelle vuodelle!
Evelina: isot pahoittelut tilanteesta. Voimia sinulle täältäkin.
Unikissa: montako inssiä sinulle on tehty edellisillä kerroilla, ennen kuin tärppäsi? Entä onko nyt jokin lääkitys tällä kerralla mukana? Olen saman ikäinen kuin sinä ja tuo koko inssihomma vähän epäilyttää, voiko siitä edes tällainen moniongelmainen lisääntyjä kuin minä mitään apua saada.
Mulle on tehty ekasta lapsesta neljä inssiä. Ei auttanut vaan raskaus alkoi hoitotauolla ihan itsestään. toinen lapsi tuli tokasta inssistä. Silloin käytössä oli clomit. Ekassa jutussa oli irroituspiikkiä ja jotain muuta pistettävää lääkettä. Tällä kerralla on käytössä siis clomit ja nyt lygesteronia alkaen huomisesta. Tuleekohan siitä jotain oireita? Clomeista hikoiluttaa öisin mikä on haitannut nukkumista.
Meissä ei ole mitään "järjellistä vikaa". Mulla on jonkunasteinen pco mutta tälläkertaa sitä ei enää ollut. Voi kai korjaantua sitten iän myötä. Käsitin lääkärin puheista niin, ettei IVFkään ole mikään kovin häävi onnistumisprosenteiltaan. Ehkä hiukan parempi - mutta paljon kalliimpi. Lisäksi on myös sitä lääkärissäkäyntiä ja lääkkeiden pistämistä yms. Sitä joutuu nyt punnitsemaan, että paljonko tässä enää jaksaa yrittää. Lasta on toivottu vuosia mutta nyt vasta menimme yksityiselle hoitoihin kun itse ei tulosta saatu aikaan. Saa nähdä miten tässä kierrossa käy...1.1. olisi virallinen testipäivä jos siihen asti päästään ilamn kuukautisten alkua. Vähän olen alkanut miettimään tuota ikääkin, varsinkin kun toiset lapset on jo isoja ja nyt pääsee jo aika helpolla. kaipa sekin on jonkunlainen suojamekanismi, että haluaa löytää niitä syitä miksi raskautumattomuus ei oliskaan katastrofi : /
Enpä ole pitkään aikaan käynyt kirjoittelemassa. Koiran kanssa treenatessa ja töitä tehdessä menee paljon aikaa.
Ollaan tässä viime aikoina oikein kunnolla panostettu koiran kanssa treenamiseen ja yhdessä touhuamiseen.
Nyt alkaa olla mullakin työrintamalla kaikki valoisampaa. Melko varmasti saan kevääksi osa-aikaisen työn sekä siihen perään ehkä äitiyslomasijaisuus.
Meidän koiruudesta tuli nyt syksyllä eestin muotovalio. Suomesta tarvittaisiin se yksi serti, että saataisiin Suomen muotovalioksi.
Syksyyn on mahtunut suruakin, meidän pappa kuoli vähän yllättäen ja siinä sitten ollaan yritetty opetella elämään ilman pappaa.
Olisin niin halunnut, että jos me lapsia saadaan, että meidän pappa olisi ehtinyt sen päivän nähdä sekä tietenkin meidän mahd, joskus pidettävät häät. Mutta kaikkea ei voi saada.
No mutta meidän mamma toimii aktiivisesti ja tekee kaikkea paljon.
Mutta täällä yritys on jätetty vähän vähemmälle ihan tarkoituksella. Itse pitäisi saada aikaiseksi vähän laihtumista ja tarkemmin katsoa mitä syö.
su 19.12. KP 24/28-35 YK 36
kihis
Viikonloppu ja olisi saanut molempina aamuina nukkua pitkään, niin enkö mä ole pomppinut hereillä jo ennen kahdeksaa molempina aamuina..
Nelli: Ihana kuulla, että teidän vetoomus meni läpi ja pääsette hommiin jo tammikuulla! Toivotaan, että lääkemuutos saa aikaan monia kypsiä folleja!
Unikissa: Hyvä, että pääsit lähtemään töistä inssiin! Kamalaa, että se menisi sen takia mönkään, ettei pääsisi töistä irtautumaan.. Pidetään peukkuja teille onnistumisen suhteen!:)
Romalle tervetuloa joukkoon! Täällä saa purkaa sitä ahdistusta oikein urakalla..:)
Evelinalle kovasti jaksamisia vaikeaan tilanteeseen! Tuo epävarmuus on varmasti raastavaa!!! Itse tod.näk. menisin seiniä pitkin..:( Ja vielä joulun alla.. Noh, positiivista, sinä tulit raskaaksi ja tulet vielä toisenkin kerran, sillä kertaa loppun asti, eikös..:)
Ennuli, mennään vähän samassa veneessä, kun täälläkin täti tulee jouluna, jos on tullakseen! Varma tapa latistaa joulumieli..
Emma, mä oon vähän kateellinen teidän tulevasta reissusta..;) Kumpa itsekin pääsis täältä kylmästä! Mutta mies on yrittäjä, joten aika vähille on meidän matkustelut jäänyt..
Kiharapää, kiva kuulla kuulumisia! Pahoittelut papan poismenosta!
Mutta te olette olleet koirulin kanssa ahkeria, teillähän on siellä oikea valioyksilä..:) sulla on vissiin kierrot vähän tasaantunut lyhyempään?
2pojanäidille jaksuja! Rentouttavaa joulunodotusta kuitenkin, ehkä pieni tauko on sitä mitä tarvitsette! Yleensä ihmeitä tapahtuu silloin, kun niitä vähiten odottaa..:)
Sitten niitä omia tuntemuksia.. Viikolla nipisteli alavatsaa sivuilta ja nyt on tullut taas tissit aroiksi.. Eli ihan samat oireet on mitä muissakin kierroissa... Eipä paljon nosta toiveita.. Henkisesti sitä varautuu jo uuteen yritykseen..
Sofi, juuri laskiskelin, että olisko pp6
Sofi, kyllä on taas tullut enemmän niitä lyhyempiä kiertoja. Mutta toisaalta, jos ei lapsia tule niin saisi taas tulla harvemmin nuo menkat töiden takia.
Nelli: päivitetty on, hienoa että pääsette jo seuraavassa kierrossa jatkamaan hoitoa!
Roma: tervetuloa joukkoon! Kiva saada uutta verta joukkoon! Meille tehtiin omalla kustannuksella kaksi inssiä ja nyt keväällä eka IVF julkisella. Jotenkin tuntui, että turha maksaa niistä yhtään enempää, kun ei kerran tehoa... Muuten kyllä helppo ja nopea toimenpide minusta, harmi vaan ettei meidän paikkakunnalla tehdä (ei yksityisellä eikä julkisella).
Evelina: Voi harmi, että se pitää mennä nyt noin, että joudutaan keskeyttämään, ellei itsekseen tule ulos. Pahoittelut.
ON: turhauttaa edelleen tämä yrittäminen. Teoriassa mahdollista saada plussa ennen IVF:ää maaliskuussa, mutta.... Positiivista tässä on muuten sen, että kiertoni on itsekseen tasoittunut, aiemmin hetteli about 25-33, mutta nyt ollut 3 kk tasan 28 pv...Mistähän mahtaa tuokin johtua...
Joulua odotellessa, ilman omaa nyyttiä tänäkin vuonna.
Ennuli
Aamulla iski melkoinen järkytys, kun en tosiaan vielä odottanut, loppuviikosta vasta..:(
Niin, että sain maailman paskimman joululahjan ja vielä etuaikaa..:(
Tästä huolimatta rauhallista ja rentouttavaa joulua kaikille! Toivotaan, että kaikkien kohdalla vuosi 2011 on huomattavasti parempi, kuin tämä kulunut vuosi!! *hali kaikille*
Sofi
Pahoittelut Sofi!!
Itsellä oli myös ihan kauhean kova pala inssin jälkeiset menkat. Olin kaikesta huolimatta salaa toivonut, että olisi onnistunut..tai edes lähtenyt alulle kerrankin, mutta kun ei niin ei. Olin kaksi päivää niin maissa kun vaan ihminen voi olla, mutta ajattelin sen niin, että välillä on vaan pakko antaa itkun ja surun tulla. Sitten taas jaksaa. Sofi toivottavasti pystytte nauttimaan joulusta kuitenkin, halaus!
Lisää omaa napaa: Meillä on keskussairaalassa niin "ihana" sh, että ei antanut minulle joulukuulle enää aikaa lääkärille, kun soitin kp 5 kun oli itsenäisyyspäivä välissä ja ensimmäisenä arkipäivänä jonotin puhelimessa 45 min. pääsemättä läpi. Oli kuulemma liian myöhäistä enää siihen kiertoon, vaikka marraskuussakin alotin pistokset kp 5..Ja tietenkin ovat ensi viikolla kiinni, kun pitäisi tädin tulla ja soittaa uutta lääkäri aikaa. eli meille tulee kaksi kiertoa tähän väliin ennekuin päästään seuraavan kerran inssiin. Tuokin oli osasyy suruun ja vitutukseen, en tajua miten voi olla niin epäempaattinen ja tunneköyhä ihminen töissä osastolla, jolla hoidetaan lapsettomuutta..Uskokaa, että olen laittanut palautetta ;)
Kaikille parempaa uutta vuotta
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista. :)
Sofi: isot pahoittelut.
Inkeri: se on niin inhottavaa, kun törmää tuollaisiinn "asiakaspalvelijoihin". Hyvä että olet laittanut palautetta, toivottavasti menee ihan asianomaisenkin tietoon.
Minä olin jotenkin niin helpottunut kun mentiin vihdoin tutkimuksiin ja sitä kautta hoitoihin, että latasin ihan hurjat odotukset ensimmäiseen inssiin. Jotenkin tuntui siltä että sen on pakko onnistua ja lääkärikin oli todella optimistinen kun olosuhteet tärpille olivat kuulemma optimaaliset. Mutta kuinkas kävikään, vuoto alkoi Lugeista huolimata jo 13. päivänä inssin jälkeen. Järkytys oli suuri ja pettymys vielä suurempi.
Meillä jäi nyt kaksi kiertoa väliä ennen uutta inssiä, edellisessä kierrossa olimme molemmat miehen kanssa kovassa kuumeessa ja antibioottikuureilla, joten päätettiin ihan suosiolla jättää väliin ja tässä kierrossa klinikka on kiinni nyt joulunpyhät. Mutta ensi kiertoon sitten olisi taas tarkoitus inssi siis tehdä. Enää en vain ole niin innostunut enkä todellakaan niin varma että tärppi tätä kautta tulisi. Toiveikas toki, kuitenkin. :)
Oikein hyvää joulua kaikille!!
Oikein Hyvää Joulua kaikille! :) Ja kovasti plussatuulia vielä loppuvuoteen ja uudelle vuodelle! =)
vihdoin selvis, että oli kohdunulkoinen, vasemmassa munajohtimessa. Sain tappopiikin toissapäivänä ja nyt odottelen että alkais kohta vuotaa pois.
Ensi vuonna parempi tuuri, meillä kaikilla!
evelina: hyvä että asia selvisi. Paljon voimia sinne ja lohtuhali.
ON: eilen ovisplussa, joka on hyödynnetty. Luget aloitan kolmen päivän päästä ja sitten vain toivotaan että jouluihme olisi tapahtunut. :)
Toivottavasti Sofi on toipunut ikävästä "jouluylläristä" ja Evelinalle myös voimia. Joulu on muutenkin raskasta aikaa kun jälleen kerran huomaa, että vuosi on mennyt...ilman tulosta tässä asiassa. Toivon, että ensi jouluna meillä kaikilla on oma nyytti kainalossa, tai ainakin tulollaan.
Itse tässä odottelen josko inssistä olisi ollut hyötyä. Epäilyttää, koska alavatsaa kiristää jo valitattavan tuttuun tapaan.Nyt on kierron 21. päivä. Inssi tehtiin 11.päivä joten tulossa ilmeisen lyhyt kierto. Lisäksi synttärit lähestyvät ja biologisen kellon raksutus alkaa olla todella kovaäänistä :/.
Parempaa onnea ensivuodelle..
Aivan ensimmäiseksi.. pahoittelut Sofille *hali* voihan hemmetin hemmetti....
2poj@näiti: Olen niin pahoillani että taaskaan ei teillä onnistunut. Ymmärrän oikein hyvin että pikkuhiljaa sinusta alkaa tuntua ettei jaksa enää yrittää! Mulla meinas oikein tippa tulla linssiin kun luin tuota sinun viestiä (minkä olet jo aikaa sitten kyllä lähettänyt).. Kyllä olisin niin toivunut että teilläkin tää kaikki olis päättynyt ihan erilailla, eikä sun olis koskaan tarvinnut miettiä tätä että koska poistut takavasemmalle täältä sen vuoksi, ettei sitä raskautta vaan ala sitten millään kuulumaan. Plussanneisiin sää olisit ehdottomasti täältä ansainnut siirtyä!!
Paljon tsemppiä sulle jatkoon (ja kyllä mä tiiän että käyt kertoileen silti välillä kuulumisia vaikka teidän yritys alkaa olla aikalailla slut) Mä ainakin huutelen perään jos susta ei mitään kuulu!!!!!!
Kiva kuulla kiharapään kuulumisia! Mukava ku sä käyt täällä aina sillon tällöin meille kuulumisia kertoileen! pahoittelut pappasi poismenon johdosta.
Kylläpäs vaan inkerille on oikein "kiva" sh ollut! Hyvä että olet laittanut palautetta!
Toivotaan kovasti Romalle jouluihmettä :)
Ja unikissalle myös peukut pystyssä!
ON: Ensi viikonlopun tienoilla pitäisi uuden kierron alkaa ja sitten kp3 alkaa pistelyt.. Tästä se taas lähtee!
Nelli
Mahtuisiko mukaan vielä yksi pitkään tuhtaava?
Tietoja meistä:
Minä 39 v. ja mies 35 v.
Esikoinen tyttö 11/08 (luomusti)
2. lapsen yritys aloitettu 12/09, menossa yk14
Käytössä ovistikut
Lääkitys: Arimidex + Lugesteron
1. IUI 11/10 -
Esikoinen sai siis alkunsa luomusti mutta yli vuosi häntä tehtailtiin. Tutkimuksiin oltiin menossa, kun tulikin yllätysplussa.
Nyt pikkukakkosta ollaan tehty vuoden verran. Ovistikut ovat olleet käytössä alusta asti. Hyvin pian kävi selväksi, että luteaalivaihe on liian lyhyt ja sain siihen Lugesteronit. Pidensivät luteaalivaihetta mutta plussaa ei kuulunut. Syksyllä kyllästyin odotteluun ja menimme yksityiselle klinikalle tutkimuksiin ja hoidon aloitukseen. Aukiolotutkimus ok, ei kiinnikkeitä. Verikokeissa keltarauhashormooni erittäin alakantissa, niin kuin luteaalivaiheen lyhyydestä oli voinut päätelläkin. Lisäksi löytyi monirakkulaiset munasarjat joten diagnoosi PCO.
Ensinnäinen inssi tehtiin 11/10, ei tuottanut tulosta.
Joulupyhien takia tässä kierrossa jää inssi tekemättä, uusi yritys heti seuraavaan kiertoon.
Mulla on tuota ikää jo kertynyt, joten kärsivällisyys on toden teolla koetuksella tässä, kun vauvaa ei vain kuulu. Olen aikamoisen turhautunut tilanteeseen, joten ajattelin että täällä voisi vähän purkaa tätä ahdistusta ja pahaa oloakin. Ja vertaistukea todella kaivataan näissä hoitoihin liittyvissä asioissa, kun ovat vielä mulle niin uusi juttu.
Onko teille muille tehty monta inssiä ennen muihin hoitoihin siirtymistä? Meille lääkäri sanoi, että voisi tehdä kolme tai neljäkin mutta mietityttää vähän tuo inssin onnistumisprosentti.
Ja minut saa lisätä tuohon listaan, jos sopii. :)