Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*TammiTähtien Joulukuu*~*

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

siinä toppapussissa on sellainen läpällinen luukku alaosassa, mistä saa sujutettua turvaistuimen vyön vauvan jalkojen välistä. En tiedä sit miten käytännöllinen, mut kuitenkin turvaistuimeen se on tarkoitettu :)

Vierailija
22/32 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallista joulun aikaa kaikille!

Meille tosiaan syntyi poika 20.12, tasan rv 38. Kiire oli pojalla maailmaan, kun syntyi kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa ja synnytys kesti vain vähän reilu 2h. (aikaisemmat lähes 20 h ja 10 h). Sairaalaan meillä matkaa n. 15 km, mutta sinne asti ei ihan ehditty. Poika syntyi ambulanssissa sairaalan pihalla. Synnytys siis ilman kivunlievitystä ja oli nopeaa touhua. Ei niin kuin olin kuvitellut, mutta onneksi kaikki meni hyvin. Keskiviikkona päästiin kotiin ja ihana on ollu viettää joulua koko perheellä! :)

Tsemppiä kaikille tulevaan koitokseen!

t. Niiskuneiti78 ja pikkuinen tonttupoika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Niiskuneidille! Onpa teillä hätäinen poika, kun kaksi viikkoa etuajassa tuli ambulanssiin. Onneksi kaikki on hyvin!

Mä en ole tänne kirjoittanut tooodella pitkään aikaan. Jospa nyt taas H-hetken lähestyessä aktivoituisi.

Me ratkaistiin haalaripulma niin, että ostin kokoa 62 olevan haalarin, jonka alaosan saa pussiksi. Se on oikein kunnon paksu ja lämmin haalari. Sit saatiin vielä lainaksi kokoa 50/56 oleva, joka ei ole niin paksu, mut menee varmaan kauppareissuilla ym., kun autolla liikutaan.

Mulla rupeaa olemaan vähän kärsimätön olo, mut yritän asennoitua siihen, että vielä voi vajaa 5 viikkoa mennä. Neuvolalääkäri totesi kyllä 1,5 viikkoa sitten, että kivuttomatkin mahan kovettumiset ovat kyllä tehneet tehtävänsä, kun kohdunsuu on pehmeä ja kohdunkaula melkein hävinnyt. Kun kyselin, mitä se sit käytännössä tarkoittaa, hän totes, että taitaa 2 viikkoa olla lähempänä kuin 6 eli ettei yliajalle taida mennä. Nyt viime päivinä kivuttomien koko mahan kovettumisten lisäksi on kyl ollut menkkamaisia kouristuksia alavatsalla. Jospa tää tästä vähitellen. Mun puolesta vois tulla vaikka heti, mut isäntä toivoo, että menis vuodenvaihteen yli.

Ehkäpä mä toivon meidän tyttösen syntyvän pian senkin takia, että mä en kyl ole nauttinut raskausajasta. Harvassa ovat olleet ne päivät, että on ollut hyvä tai edes siedettävä olo. Saikulla en ollut, mutta oksettava olo on jatkunut koko ajan, liitoskivut ovat kiusanneet jo syyskuulta asti, en muista koska olisin nukkunut hyvin, vaikka väsyttääkin jne. Onneksi kuitenkin neuvolakuulumiset ovat ollee tasaisen hyviä: hb on hyvä, samoin verenpaine, painoa on tullut kohtuullisesti jne.

Thelma 37+2

Vierailija
24/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiskuneidille78 lämpimät onnittelut! Pojalla oli kiirus maailmaan, kun ette ehtineet sairaalaan asti. =) Toivottavasti kaikki meni kuitenkin hyvin.

Täällä kaikki hyvin, paitsi turvotus lisääntynyt ja henkeä ahdistaa, kun vauva vielä niin korkealla. Myös närästystä ja nukkumisongelmia. Viime yönä olin hereillä kahdesta puoli viiteen asti pirteänä kuin mikä.

Oma ja vauvan laukku valmiina pakattuna. Kaikki tavarat pitäisi olla hankittuna. Nyt siis odotellaan vuoden vaihtumista ja vauvan syntymää. :) Synnytys alkaa mietityttämään... osaakohan sitä lähteä ajoissa sairaalaan?!

Mintsi ja pikkuunen rv 37+0

Vierailija
25/32 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Niiskuneidille!!!

Aika vauhdikasta tosiaan, onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin.

Olin viiikon verran Taysissa ja kahteen kertaan yritettiin cytoteceilla käynnistää, mutta mitään ei tapahtunut. Ei yhtäkään supistusta eikä mitään muutosta kohdunsuulla ja kanavakin on vielä jäljellä. Jouluksi sitten pääsin kotiin ja huomenna tehdään sektio.

Ei tämä nyt ihan mennyt oppikirjan mukaan, mutta nyt on lähinnä helpottunut olo, kun tietää mitä tapahtuu. Painoarvio oli eilen jo yli 4,5 kg, joten hyvillä mielin suuntaan sektioon.

Vähän toki iso leikkaus jännittää ja sen jälkeiset kivut pelottaa, mutta TAysissa saa onneksi kipupumpun käyttöön vuorokaudeksi.

Koittakaahan jaksaa vielä mahoinenne!

Kauntri 39

Vierailija
26/32 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Niiskuneidille! Ja tsemppiä Kantrille vauvanhakureissuun!!

Vierailija
27/32 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itelläni laskettu aika 7.1 eli jo ensi viikon perjantaina... :) viikolta 35+5 asti kohdunsuu ollut pehmentynyt ja vauva kiinnittynyt(mistään kohdunkaulan pituudesta lääkäri ei puhunut), painoarvio oli tuolloin huimat 3,5kg. Tehdäänkö jossain vaiheessa uutta painoarviota?

Tosiaan sitä käynnistystä mietin jos vauva onkin jo TOSI iso, eli yli neljän kilon luokkaa! Kaikkiallahan ne eivät vissiin käynnistä ihan mielellään mutta olisi kiva saada uusi painoarvio jos vaikka mahd. tarvitaan sektio. Esikoista odotan enkä oikein tiedä miten tässä edetään, odotellaanko vaan että vauva syntyy itsestään, olipa sitten minkä kokoinen tahansa? pari viikkoa jo ollut supistuksia ja jomotuksia, välillä todella kipeitä... niin sais nyt tulla jo :>

Vierailija
28/32 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäisessä raskaudessa neuvolassa lääkäri arvioi syntymäkooksi n.4kg. Arvatkaapa olinko shokissa, kun vauva syntyi melkein viikon etuajassa ja painoa oli 4,6kg? Ongelmitta sujui synnytys, vaikka kivulias se oli.

Toisessa raskaudessa neuvolakäynnin yhteydessä olleella viimeisellä lääkärikäynnillä vaadin päästä tarkempaan kokoarvioon äitiyspoliklinikalle. Pääsinkin, ja lääkäri arvioi kooksi n.4,1kg. Sanoi, että mitään ongelmia synnytyksessä ei pitäisi vauvan koon kanssa tulla, koska esikoinenkin on alakautta mahtunut. Vauva syntyi myöskin vajaan viikon etuajassa (4pv kokoarvion jälkeen) ja painoa oli tasan 4,1kg. Synnytys meni hyvin, eikä onneksi ollut yhtä kivuton, kun ensimmäinen. Nyt auttoi sentään spinaalipuudutus, kun ensimmäisen jouduin synnyttämään ilman kivunlievityksiä.

Siltikin tämä kolmas jännittää ihan hirveästi. Maanantaina on neuvola+lääkäri. Yritän tälläkin kertaa päästä kokoarvioon. Saa nähdä onnistuuko.. Eipä siitä toisaalta mitään hyötyä ole, kun joka tapauksessa joudun sen alakautta synnyttämään, vaikka kokoa olisi taas se 4,6kg.

Laskettua aika minulla on vasta tammikun loppupuolella joten monta viikkoa pitäisi vielä jaksaa!!

Vierailija
29/32 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käynyt lukemassa viestejä, mutta en ole saanut aikaseksi kirjoittaa. Aika hiljaista on ollut täällä. Mulla on vaivoina närästys ja jotenkin ahdistaa, vaikka tämän viikon neuvolassa terkkari sanoi, että vauva olis laskeutunut, mutta lapsivettä on aika paljon,niin sf mitta ei ole laskeutunut, vaan noussut, se on nyt 35cm! Painoarvio oli reilu viikko sitten 2,8kg eli varmaan nyt jo yli 3kg. Kysyinkin silloin viikko sitten lääkäriltä, että jos menis laskettuun aikaan, niin mitenköhän iso siitä tulis. Kattoi jostain lapusta, niin n.4kg... Toiv ei ihan niin iso tulis.

Olen laittanut sairaalakassin suunnilleen valmiiksi. Pessyt vauvan vaatteet yms. ja laitoin jopa tänään pinnasänkyyn petivaatteetkin. Meillä kuopus tuli viikolla 37+4 eli viikon päästä jos samoihin mentäis. Niin aattelin laittaa suht kaiken valmiiksi etukäteen.

Kaikille oikein hyvää uuttavuotta 2011!!

Viltsu 36+3

Vierailija
30/32 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea niiskuneiti ja muutkin jotka vauvan ovat syliinsä jo ssneet. vuoden viimeisenä varmaan tänne kirjoittelen kuulumisia.

Olen vain siirtänyt koko vauva-asiaa synnytyspelon takia hamaan tulevaisuuteen. nyt vasta aivan todellisena sen tajuan, kun kävin äitipolilla painoarviossa (muuten ensimmäisen kerran) ja nyt päätettiin, että synnytyspelkoni takia synnytys käynnistetään 25.1. Eli se on totta, meille tulee vauva.

Nyt vasta aloin oikein tohinalla laittamaan vauvalle tarvikkeita kasaan. varmaankin tuota asiaa lykkäämällä, kuvittelin lykkääväni koko synnytyksen jonnekkin tulevaisuuteen. Hölmö tämä ihmismieli :)

Mutta nyt ei pelota enää niin paljon, kunhan vain päästään tuohon päivään asti.

Tavataanhan taas ensi vuonna!

Vierailija
31/32 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aletaan olemaan jo kärsimättömiä! Kaikki mahdolliset synnytystä edeltävät oireet ovat jatkuneet jo yli 2 viikkoa... jomottaa,polttaa ja särkee alaselkää sekä vatsaa useita kertoja päivässä, pahoinvointia, vatsa löysällä, hirveä paineen tunne lantiossa ja vihlontaa kohdunsuulla. Mutta ei niin ei, eipä tullut meille ainakaan vuoden ensimmäistä vauvaa :) limatulppaa en ole bongannut, mutta turha sitä on kai etsiä kun eihän sitä aina huomaa. Sf-mitta on nyt kyllä laskenut parilla sentillä, kaipa se jo jotain kertoo. Ja viimeksi oli neuvolassa mitä ihanin kätilö, joka lohdutti että yli nelikiloset vauvat on vaan helpompi synnyttää ja hoitaa.. :D tiedä sitä sitte.

Kiinnostaisi vähän tietää minkälaisia olotiloja teillä muilla on rv 39-40 paikkeilla?

Sirru- 39+1

Vierailija
32/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan tähän ketjuun jo syntynyt tammikuun vauvoja? Olotila alkaa käymään tukalaksi, alavatsalla ollut muutaman päivän, en tiiä onko supisteluja mutta menivät ohi. Kuopuksen synnytys on lähteny käyntiin tänä päivänä silloin aikoinaan (37+3). Alkaa jännittää ja vähän pelottaakin miten ja milloin synnytys alkaa... Minkälaisia mietteitä muilla on? Alkaa olemaan kuitenkin viimeiset hetket käsillä. Toisaalta aattelee, että voi ei, nytkö tää loppuu ja toisaalta toivoo että alkais nyt synnytys... :)

Viimeisille metreille onnea kaikille,

Viltsu 37+3