Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*TammiTähtien Joulukuu*~*

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kuussa on sitten SE kuukausi, kun suurin osa meistä saa pikkuisensa:) Valtuutankin nyt teidät tekemään oman keskustelun tammikuusta, sillä kun minulla tosiaan on tuo laskettu aika jo joulukuun puolella, niin en varmaan jaksa ottaa ylimääräistä tekemistä tämän päivittelystä.

Vierailija
2/32 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tulossa pikkukakkonen ja la 23.1.2011 :) Olisi kiva päästä vielä ryhmään mukaan vaihtamaan ajatuksia ja kuulumisia :) Huolitteko mukaan? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs tiedustelen nyt oletteko ostaneet vauvalle pienemmän talvihaalarin kuin mitä tuossa äitiyspakkauksessa tuli? Se pakkauksen oma näytti olevan niin reilun kokoinen, että vauvahan hukkuu siihen ensimmäiset kuukaudet. Ja jos haalari ylisuuri, niin hankala varmaan laittaa vauvaa turvakaukaloon.

Ja tervetuloa ja onnea maddex!! :) Kyllä varmasti mukaan mahtuu vielä.

Vierailija
4/32 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti uudet mahtuu vielä mukaan, kirjottelu on aika lailla hiipunut...

Mintsille: meille on tulossa 3. lapsi, aikasemmilla on ollut pieni talvihaalari, mutta nyt ostan lämpöpussin, kovasti kehuttu sitä. Eli sen saa kiinni turvakaukaloon ja sinne ei tartte pukea periaatteessa kuin kypärämyssy+pipo, tumput ja kovilla pakkasilla joku väliasu. On sen verran lämmin. Sitten sen saa edestä auki, esim autossa tai kaupassa. Ja saan sen sitten vaunuihin kanssa. Nyt oli Baby Stylessa tarjouksessa vaan 28€. Helpottaa kummasti arkea sitten...

Tänne ei ihmeempiä, näräastää kovasti ja selkä kipeä jos joutuu istumaan pitkään tai seisomaan.

Viltsu 32+3

Vierailija
5/32 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan maddex:)

Me saatiin pienempi haalari yhdeltä mun ystävältä, joka halusi heidän vauvavaatteistaan eroon. Mutta ellei sitä olisi saatu olisin varmaan pärjäillyt pakkauksen haalarin kanssa. Esikoisellakin oli se käytössä, ja istui ihan riittävän hyvin, vaikka esikoinenkin oli talven koittaessa vasta parin kuukauden ikäinen. Meillä ei silloin ollut autoa, joten ei tarvinnut turvaistuinasioita miettiä:)

Tänään on ollut jännä päivä, pieni on ilmeisesti päättänyt hamstrata kalsiumia, olen nimittäin koko päivän juonut maitoa ja syönyt jogurttia ja raejuustoa, en mitään muuta:D Yleensä ruokavalio on varsin paljon laajempi, mutta nyt keho on päättänyt ilmeisesti haluta maitotuotteita. Hassua sinänsä, kun en koskaan ole ollut mitenkään erityinen maidon ystävä, ja nyt olen sitä juonut melkein tölkillisen...

Otto 36+1, enää neljä viikkoa jäljellä:))

Vierailija
6/32 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla ollaan jo loppusuoralla! Saa nähdä, koska ensimmäinen meistä vauvautuu...

Itse tuskin selviän tammikuuhun saakka, seuraava äitiyspoli on 15.12. ja silloin päätetään käynnistämisestä. Kasvaa sen verran ripeästi tuo asukki, että ei varmaankaan voida odottaa luonnollista käynnistymistä.

Mekin saimme pienemmän haalarin veljen perheeltä. Lisäksi äiti on säästänyt meidän 70-luvun vaatteita yms. Hän oli silloin tehnyt itse sellaisen pussin, jossa on sisällä flanellia, sitten kerros toppaa ja vielä ihana keltainen teddykangas päällimmäisenä. =) Se on varmaan tosi lämmin ja siihen kuuluu kaksi erikokoista myssyäkin. Ihana äiti...

Kauntri 35+2

Vierailija
7/32 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-24.1. ninniw, 29v, esikoinen, KPKS

Vaihdan tuolta toiselta foorumilta, kun siellä lakkasi kaikki toimimasta...

Vierailija
8/32 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan ninniw. Tottakai tänne mahtuu:)

Kauntrille tsemppiä mahdollisiin viimeisiin päiviin! Toivottavasti kaikki menee hyvin:)

Mulla oli eilen viimeinen lääkärineuvola. Kaikki oli hyvin, painoarvioksi tuli vähintään 2900 grammaa, eli ihan mukavan kokoinen asukki tuolla masussa on:) Kohdunkaula oli hieman lyhentynyt, mutta hyvin pitäisi pikkuisen vielä pysyä matkassa. Liikkeet ja sykkeet oli hyvät. Verenpaine oli kuulemma oikein erinomainen, sf-mitta 34, hemoglobiini pysytellyt siinä 120 tuntumassa.

Painoa oli tullut kahdessa viikossa yli kaksi kiloa:D Onneksi muuten painon tulo on ollut varsin maltillista, joten annan tuon itselleni anteeksi:)

Otto 36+6

Vierailija
9/32 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs kaikilla sujuukaan? kohta se tammikuu tulee. saas nähä syntyykö meillä jo tänä vuonna...

Itselläni kun ei ole ollu mitenkään kivaa ja tänäänkin olin päivystyksessä käyrillä ym.

Multa lähti taju ja silmissä pimeni vai pitäskö sanoo et valkeni kun en nähny hahmoja enkä mitään muuta ku valkosta joka puolella. Ohjeeksi sain että ei mitään rakasta saa tehä nosteluja tai mitään seuraavaan pariin viikkoon että saadaan vauva sellasille viikoille että saa syntyä.. Fakta vain on että mies on paljon töis ja minä pojan kans kotona kaksin. ja sille ei voi sanoa että kiipee hoitopöydälle niin vaihdan sun vaipan tai kapua syöttötuoliin nyt olis ruoka valmis!

Sit olis vielä 2 pitkää reissua tehtävä ennen joulua.. yhteensä noin 1100km autoilua ihanaaaaaa.. argh! menee järki.

Että tällästä täälä, kirjotellaan ja tsemiä kaikille!

Chili 35+3 tai jotain!

Vierailija
10/32 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika menee tosi nopeasti... Ymmärrän kyllä Chili, että tuossa tilanteessa on vähän huono olla nostelematta mitään... Toiv kaikki menee kuitenkin hyvin!

Tuli mieleen kun Lillelobster kertoi että viimeinen lääkärineuvola, niin mulla kuopus lähti syntymään sillei, että mulla olikanssa viimenen lääkäri ja se sanoi, että kyllä menee yli lasketun ajan (silloin viikkoja oli 37+2. Seuraavana päivänä käynnistyi ja poika syntyi 37+4 yöllä :) Mutta oli sillä kokoakin: 3600g ja risat että oli ihan kiva kun tuli jo :)

Onko kenelläkään neuvolassa todettu, että sf-mitta olisi pienentynyt? Mulla oli sijainen ja se sai n.2-3cm vähemmän kuin oma th 2 viikkoa sitten. Laittoi sairaalaan lähetteen tarkastukseen, aika pitäis tulla viikon sisällä. Se voi johtua siitä, että vauva ei saa tarpeeksi ravintoa ja sit sitä pitäis seurata tai sit ei oo mitään hätää (mittavirhe, vauva erissä asennossa jne.) Mutta kurjaa jotenkin jännittää asiaa ja stressata sillä. Muuten kaikki hyvin.

Viltsu 33+3

Vierailija
11/32 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkos tukalaa alkaa olla jo masun kans, vaikka sf-mttakin keskikäyrällä eli ei mikään jättimaha kuitenkaan...Tänään oli neuvola ja vauva kääntynyt pää alaspäin, mites teillä muilla?

Saikulla olen ollut jo reilut pari viikkoa, kun seisomatyössä alkoi selkä kipeytyä siihen malliin, ettei millään enää jaksanut :( muuten olo hyvä, mutta hyvää asentoa on vaikee löytää, kun maha on tiellä.

Äitiyspakkauksen vaatteita olen pessyt ja viikkaillut kaappiin valmiiksi ja ostettiin pienempi tosi lämmin talvihaalari pikkuiselle, että ois sopivampi heti alkuun, kun on noin kovat pakkasetkin.

Tsemppiä kaikille loppuajan odotukseen :) Sinde 33+4

Vierailija
12/32 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia chilille!

Viltsu: mulla oli yhdessä mittauksessa sf-mitta pienentynyt 1cm, mutta siitä nyt ei mitään erikoista seurannut..Terveydenhoitaja sanoi, että tuo saattaa johtua jo siitä, että vauva on vain vaihtanut asentoa. Seuraavassa mittauksessa mentiin taas eteenpäin.

Sinde: Täällä masuasukki on ollut pää alaspäin jo useamman viikon:) Kiinnittynyt ei ole vielä, mutta tärkeintähän on, että siellä ollaan oikein päin.

Seisomatyö on kyllä rankkaa raskaana ollessa. Minulla oli myös seisomatyö, eikä siitä tullut enää oikein mitään. Selkä ja maha olivat kipeät ja supistuksia tuli vähän väliä...Nyt tosin supistukset ovat jättäneet minut ihan kokonaan rauhaan, kun on saanut lomalla olla. Tässä vaiheessa niitä alkaisi jo toivoa takaisin:D

Viikkoja täällä siis 37+6, synnytystä innokkaasti odottaen:)

Vierailija
13/32 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin tänään neuvolassa (ihan oman mielenrauhan vuoksi) tarkastuttamassa omalla th:lla sf-mitan, niin yllätys yllätys, mitta oli 33cm eli varmaan oli mittavirhe tai kun oli eri mittaaja... Käyn nyt kuitenkin lääkärillä ensi viikolla ultrassa. Mutta luulen että oli väärä hälytys vain.

LilleLobster: sulla on jo hyvät viikot! Mulla edellinen syntyi 37+4. Voi vaikka syntyä ennen jouluakin.. :)

Raivotarjonnassa vauva on ollut jo useamman viikon, toiv ei enää mahdu kääntymään. :)

Viltsu 34+1

Vierailija
14/32 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiireistä tämä mammaloman vietto. Joka päivälle jotain menoa tai tekemistä kotona.

Onneksi välillä saa huilatakin. =) Joulusiivoja ja leipomuksia vielä tekemättä. Huoh, niissä vasta hommaa piisaa.

Viltsu: Kyllä tuo sf-mitta voi tosiaan pienentyäkin, mutta yleensä vasta loppuvaiheessa, kun lapsen pää kiinnittynyt ja lapsi laskeutunut alas päin. Mutta sinulla tuskin vielä siksi oli pienentynyt, johtui varmasti siitä että oli eri mittaaja. Minulla taas lääkäri saanut isompia mittoja kuin oma terkkari. Viimeksi lääkäri sai 1cm enemmän ja kandi jopa 2cm enemmän, mutta luotin oman terkkarin mittaukseen eniten. Kyseinen lääkäri saa aina 1cm enemmän kuin terkkari.

Mintsi ja pikkuunen 35+1

Vierailija
15/32 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään äippäpolilla, ja niinhän siinä sitten kävi, että perjantaina pitäisi mennä osastolle käynnistelyyn. Tänään juuri alkoi viikko 37 ja painoarvio on 4040g, joten ihan mielelläni synnyttäisin mahdollisimman pian!

Onko kenelläkään kokemuksia käynnistämisestä? Mitä kannattaa tehdä? Pysyä liikkeellä koko ajan?

Mitä sairaalaan mukaan, jos siellä joutuu lusimaan useamman päivän, ennenkuin alkaa tapahtua?

Ja mahtuuko tuo "pieni" 50 cm vaatteisiin, jos arvio pitää paikkansa???

Vähän on sekavat tunnelmat, kun ensimmäistä kertaa kaikki tapahtuu. Toisaalta on varmaan ihan hyvä, ettei kovin tarkkaan tiedä, mitä odottaa.

Kauntri

Vierailija
16/32 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, oon vaan lueskellut teidän muiden tammikuisten juttuja, mut ehkä vielä kerkeen mukaan, nipin napin? :)

Oon 31v, esikoista odotan, LA ois 15.1. ja aion synnyttää Satks:ssa Porissa.

Jännittää jo!! :)

muoks: talvihaalarista kyselleelle, mä ainakin hommasin sellaisen toppapussin, kokoa 56cm. Toivoisin että siinä saan tuoda vauvani kotiin, ellei sitten ihan jättiläistä synny :)

Vierailija
17/32 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin haluta vielä joukkoon mukaan. Elikkäs kolmatta täällä odotellaan la 16.1.11. Ennestään tytöt 10/2002 ja 10/2007.

Nyt paremmin aikaa käydä koneella kun on kotona ja saatiin kunnolla toimiva kone ;)

Vierailija
18/32 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako hankkimasi toppapussin myös haalarimalliseksi? Toppapussi olisi muuten ihan varteenotettava vaihtoehto, jos sen saa haalariksikin. Mutta jos ei saa, niin turvakaukaloon tuskin toppapussia saa mitenkään mahtumaan...???!!

Vierailija
19/32 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mulla käynnistettiin esikoinen niin en voi sen sanoa olevan mitenkään erikoisempaa kun jos ei olis käynnistetty. Supistukset vaan tulee nopeemmin eikä niihin kai kerkee tottua, mut ei se ole kamalaa. Ei ollu ainakaan mulle. Mä heijasin itteäni pallon päällä kun en pystyny kävelemään ja myös melkeinpä kuuma suihku autto.

Hyvin se menee! Meidän poika oli 51cm ja paino 4200g ja hyvin sille meni jotku 50cm vaatteet.

Tsemppiä sulle.

Itellä olis vielä muutama viikko matkaa tosin ahdistaa jo tämä odotus ja kaikki vaivat.

chili

Vierailija
20/32 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet!

Kauntrille paljon onnea vauva-arkeen:)