Suoristusrauta
Tytär toivoo lahjaksi suoristusrautaa. Mikä suoristusrauta olisi hyvä? Onko netanttilan sivuilla mitään mitä suosittelisitte?
Kommentit (8)
En itse tunne kauheasti rautoja etten tiedä mitä suositella... mutta suosittelen pitämään huolen että jos tyttösi sellaista alkaa käyttää niin käyttää sen kanssa aina myös suojaavia (muotoilu)tuotteita.
Itselläni ei ollut eläissäni löytynyt yhtään kaksihaaraista hiusta ja tukka oli muutenkin aika hyvässä kunnossa... osin toki vain hiustyyppini oli sellainen, mutta myös sen ansiosta etten juuri ikinä käyttänyt edes hiustenkuivaajaa saati muita kuumalaitteita. Sitten kun hankin suoristusraudan ja käytin sitä pari kuukautta suunnilleen päivittäin, tajusin vasta jälkikäteen että tukka kärsi siitä pahasti. Nyt on kaksihaaraisia ja latvat aika huonot. :( Enää en käytä kuin harvemmin ja silloinkin kunnon muotoilutuotteiden kanssa mutta kestää tietty pitkä aika että kaikki vauriot kasvavat pois.
suoritusrauta ja voin sanoa, että hyvä laite on. Hiukset eivät ole kärsineet (joskaan en nyt ihan joka päivä jaksa suoristaa mutta kuitenkin).Se on kylläkin suunnattu enemmänkin värjätyille hiuksille mutta siskoni on tuota myös lainannut (ei ole koskaan värjännyt hiuksiaan ja omaa kuivan hiuslaadun) eikä hänkään mitään valittamista löydä.
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?prod…
Kuluttaa hiusta sehän on ihan selvää, mutta ei niitä tarvitse joka päivä käyttää. Hyvä rauta on keraaminen ns. muotoilurauta, eli ne reunat on hieman pyöristetyt. Voi siis tehdä kiharaa myös, eikä jää niin helposti painaumajälkiä. Lämpötila n. 200 astetta. Ei tartte olla lämpötilan säädintä ku jos liian kylmällä niin joutuu sata kertaa vetään saman kohdan ja mekaaninen rasitus isompi. Ei tartte olla mitään höyrytoimintoja ym. Suoristettava AINA kuivaa tukkaa, johon laitat jonkin lämpösuojatuotteen. Ja sekin niin et ehtii kuivua. Hitsin hyvät ne on ku käyttää oikein :)
Varmasti nuo on hyvät raudat, mutta tuo satiini-ioni juttu on kyllä ihan pupunpuppua kertakaikkiaan voi taivas sentään :) ettehän te kaikkea usko ettehän ;) ja että joku rauta olis värjätyille ja toinen normaaleille hiuksille.. Joo joo. Se vois olla et suorille hiuksille, vähemmän suorille, kiharille ja erittäin kiharille. Mut tuo lämpötila on se oleellinen juttu siinä suoristustehossa. Ei niissä varmasti mitään vikaa oo mut MAINOS on mainos ja tässä tapauksessa samaa kategoriaa ku ripsarimainos jossa hervottomat irtoripset.
Varmasti nuo on hyvät raudat, mutta tuo satiini-ioni juttu on kyllä ihan pupunpuppua kertakaikkiaan voi taivas sentään :) ettehän te kaikkea usko ettehän ;) ja että joku rauta olis värjätyille ja toinen normaaleille hiuksille.. Joo joo. Se vois olla et suorille hiuksille, vähemmän suorille, kiharille ja erittäin kiharille. Mut tuo lämpötila on se oleellinen juttu siinä suoristustehossa. Ei niissä varmasti mitään vikaa oo mut MAINOS on mainos ja tässä tapauksessa samaa kategoriaa ku ripsarimainos jossa hervottomat irtoripset.
noilla suoritusrauudoilla on. Tuon värjätyille hiuksille tarkoitetun raudan mies osti viime jouluna lahjaksi ja sitä ennen olen kokeillut vain "matkamallia" kerran.
Mutta tuossa tosiaan voi aika hyvin säädellä itse lämpötilaa. Siskollani on todella kiharat hiukset ja kyllä tuo alhaisemmillakin lämpötiloilla ihan näpsäkästi toimi.
-Keraamiset lämpölevyt (mikä virallinen nimi onkaan) rasittavat hiuksia vähemmän kuin muista materiaaleista tehdyt.
-Kannattaa ostaa nk. "wet & dry"-rauta, sitä voi käyttää sekä kuiviin että kosteisiin hiuksiin.
-Riippuen siitä ovatko tyttösi hiukset lyhyet vai pitkät, sellainen rauta joka on kapeampi (lyhyet hiukset) tai leveämpi (pitkä hiukset).
-Huomioi johdon pituus, jos liian lyhyt niin hankalampi käyttää.
-Huomioi että raudan johto on ns. "pyörivä", helpottaa käyttöä erityisesti jos kihartaa hiuksia. Tarkoitan siis sitä, että jos kääntää rautaa niin johto "pyörii" raudan päässä eikä ole tiukasti paikoilleen pultattu, jolloin itse johto osa pyörii samalla kun rauaa käännetään (vaikea selittää;)
-Kannattaa myös miettiä olisiko automaattinen virran katkaisu hyvä, itse en em. tarvitse koska irrotan raudan johdon aina kun lopetan käytön, mutta hyvä olla jos tytöllä taipumusta unohtaa rauta pöydän kulmalla missä voi sytyttää jopa tulipalon jos siinä esim. koulupäivän ajan kuumana.
-Ja muista ostaa samalla myös purkki hiuksiin suihkittavaa lämpösuojaa, itse pidän parhaana Osiksen suoristusrautaseerumia, ei ole kallis ja toiminut minulla hyvin. Esim. Wellan vastaavasta en pitänyt, antoi hyvin kiiltoa mutta hiukset menivät päätä myöden (=ei pitänyt hyvin hiuksia muotoillessa) +muutamia kertoja käytettyäni menivät latvat huonoon kuntoon, mitä ei ole Osiksen kanssa tapahtunut! Hiukseni ovat pitkät.
Juu mulla on kans kihara tukka itellä ja mulla kotona ghd rauta, joka on kiistatta markkinoiden paras rauta. Se on ihan ammattilaisten enitenkäyttämä rauta koko maailmassa. Olen kans testannut vaikka kuinka monet raudat ja voin kertoo et jos on helppo tukka, riittää pienempikin lämpötila juu, mut jos ei ja niillä raudoilla haluaa saada jotain aikaan niin sitten parempi mitä lämpimmäksi sen saa. Itse olen kampaaja, mut en niin kauheasti noista markettiraudoista tiedä, koska samoja ei myydä ammattilaisille. Mut vidal sassoon ja babyliss on merkkejä millä on myös ammattirautoja ym "vehkeitä". Ite ostaisin http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?prod… tai http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?prod… nämä.
Mutta joo eiköhän näillä puheilla saa jotkin raudat hankittua :)
multa. Makaa käyttämättömänä tuolla.