Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Puistotädistä kysymys?
01.12.2010 |
Asattelin viedä tässä lähipäivinä lapsen puistotädille leikkipuistoon leikkimään. Täti on paikalla joka arki päivä. Ja hoidosta maksetaan kuukausi hinta. Tietääkö joku miten tuo maksu maksetaan? Tuleeko lasku kotiin? Vai miten.
Ja toinen kysymys, ilmoitetanko lapsi vaan puistotädeille paikan päällä ja ottavat sitten siellä tiedot ylös?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
sieltä selviää että onko yleensä tilaa vai laitetaanko lapsesi jonoon. Tädillä voi olla lapsia määrätty lukumäärä. Minun ollessani perustamassani yksityisessä puistossa lapsia oli 25 yhteensä 0v-6v.
Onko puisto kaupungin/kunnan toimesta vai onko puistotäti perustanut oman yrityksen toimien puistotätinä?
Kun minä olin puistotätinä, maksu maksettiin aina kuukausi etukäteen, sillä se antaa suojan taloudellisesti jos joku lapsi jäisikin pois yllättäen, niin kuitenkin täti on maksanut verot etukäteen jne. Eli varaudu siihen että maksat etukäteen maksun.
Maksu on aina sama vaikka et veisikään joka päivä tai jos puistoon ei voi viedä kovien pakkasten vuoksi. Yksityisyrittäjänä ei voi toimia jos tulot olisivat satunnaisia..
Irtisanomisaika on ehkä sellainen, että ajoissa irtisanominen niin täti saa maksunsa, sillä voi olla ettei jonossa olisikaan lapsia.
Joskus on ollut tuntimaksulla lapsia, mutta ei hyvä, sillä lapsi vie aika paljon huomiota tultuaan "uutena" ja kenties ikävöi jne.
Jos ajattelemasi puistotäti on kunnallinen, kysy neuvot kunnan puolelta.
Jos jotain tulee muuta mieleen, vastaan parhaani mukaan.
Nykyään saat varmaan laskun jonka maksat.