Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä käynyt tv-lupatarkastaja? Millaista se oli?

Vierailija
01.12.2010 |

Sain pari viikkoa sitten kirjeen, että alueellamme tehdään tv-lupatarkastuksia, maksakaa lupa. Mutta jos ei ole tv:tä, ei tarvitse tehdä mitään.

No, minulla ei ole tv:tä. Jos haluan jotain telkkariohjelmaa katsoa, sen näkee netistä. Harvoin on aikaa katsella.

Eilen olin kuitenkin klo 20 aikaan lähdössä kaverille katsomaan V:tä. Kun avasin ulko-oven, niin siellä oven takana seisoi joku äijä, joka väitti olevansa tv-lupatarkastaja ja vaati päästä sisälle.

Asun yksin enkä taatusti päästä mitään vieraita ihmisiä kotiini. En edes avaa ovea, jos näen, että oven takana joku tuntematon ihminen. Kaupungissamme kun mm. kiersi viime kesänä Itä-Euroopasta tulleita tyyppejä, jotka väkisin tunki mm. vanhusten avoimista terassinovista sisälle.

Ja kerran on käynyt minunkin oveni takana joku ulkomaalainen kaupustelija, joka yritti tulla sisälle ihan väenvängällä. Eli en siis enää avaa tuntemattomille.

Sanoin, että en nyt ehdi kotia esittelemään aj ettei mulla ole tvtä. Alkoi tenttaus: minne olet menossa. Totesin vaan, että kaverille katsomaan tvtä, kun ei kerran ole omaa. Äijä käveli kanssani autolle ja kyseli, eikö tosiaan ole tvtä ja ei menisi kuin minuutti, kun hän käy katsomassa. Sanoin, ei nyt sovi ja lähdin. Ukko huusi perään, että tulee uudestaan.

Onko minun muka pakko päästää vieras ihminen kotiini? Jos sanon, että telkkaria ei ole, sitä ei ole.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on Vuosaaressa tarkastajat liikkeellä. Kannattaa pistää telkan ääntä pienemmälle.

Vierailija
22/29 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson väritelevisiota vaikka on mustavalkolupa. En avaa ovea.

Jaa jäit sitten eiliseen sen toosasi kanssa,onko sulla vielä pelko 2025 että tarkastaja kantaa vastaanottimesi pihalle vai joko olet päivittänyt aivosi nykyaikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai että, opiskelija-asunnoissa soi (lanka)puhelimet, sammuteltiin valot ja oltiin hiirenhiljaa, kun jonkun ovella oli käynyt tv-lupatarkastaja :D 

Otaniemen Teekkarikylässä oli ennen keskusradio. Siellä joskus kuulutettiin: "Kylässä kiertää TV-lupatarkastaja, joten ottakaa kaikki luvat valmiiksi esiin helpottaaksenne tarkastajan työtä."

Vierailija
24/29 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti joskus kauan kauan sitten TV-lupatarkastaja, kun niitä vielä oli, ettei mulla ole lupaa ja kysyi, että onko televisiota. Sanoin (valehtelin), että uskontoni kieltää television, vaikka taustalla oli telkkari päällä. Ei soittanut uudestaan. Ikinä en sitä lupaa ole maksanut. Nythän se ryöstetään verotuksessa, vaikka ohjelmat luokattomia.

Vierailija
25/29 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, olin saanut esikoisen 2000 luvun alku puolella ja menin aukaisemaan oven. Takana seisoi tarkastaja: onko isä kotona? Sanoin etten tiedä onko isäni kotona ja löin oven kiinni. Kyllä nuo oli yhdenlainen riesa silloin ennen😀

Vierailija
26/29 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko, kun Tony Halme tekeytyi lupatarkastajaksi ja kävi meteorologi Juha Föhrin ovella kyselemässä. Ei tainnut Juhalla olla lupaa.

Vierailija
27/29 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli syksyinen ilta vuosituhannen vaihteen tietämillä, kun ovikello soi. Vähän ihmettelin, että kukakohan siellä vielä tähän aikaan on. Raotin ovea hiukan epäröivästi. Hiukan kiusaantuneen näköinen, noin 40-vuotias mies oli oven takana. "Hyvää iltaa, TV-lupaa katsoisin", hän sanoi ääni vähän vavisten ja näytti korttiaan. Hetken kummastelin tätä sinänsä komean miehen epävarmuutta, mutta ajattelin, että kenties mies oli ensimmäisessä työvuorossaan. "Tule eteiseen odottamaan, kaivan luvan lipaston laatikosta", sanoin. Hän astui eteiseen ja veti ulko-oven perässään kiinni. Menin makuuhuoneeseen, jonka nurkassa olleen sinertävän lipaston laatikossa minulla oli myös kaikki tärkeät asiapaperit. Kaivelin sieltä vähän pölyttyneen dokumentin nimeltä TV-lupa. Vein sen eteisessä odottavalle tarkastajalle. "Tässä, ole hyvä". "Kiitos, katsotaanpa". Hän silmäili paperia muutaman sekunnin, sanoi kiitos, ja ojensi paperin minulle takaisin. "Kaikki kunnossa, hyvää illanjatkoa", hän totesi. "Kiitos samoin sinulle", sanoin ja hymyilin. Hän lähti, ja painoi oven varovasti kiinni perässään.

Sellaista oli.

Vierailija
28/29 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on muuttunut vähän tylsäksi kun ei enää tuollaisia kiertolaisia ole. Oli jännittävää vähän verhon raosta katsella ilmakiväärin kanssa ja kun tuli niin sitten piippua tuuletusluukusta. Ei tullut toista kertaa.

Vierailija
29/29 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on muuttunut vähän tylsäksi kun ei enää tuollaisia kiertolaisia ole. Oli jännittävää vähän verhon raosta katsella ilmakiväärin kanssa ja kun tuli niin sitten piippua tuuletusluukusta. Ei tullut toista kertaa.

Tuliko poliisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä