Raskaustestit, jotka kertovat, miten pitkällä raskaus on
Kuinka tarkkoja ovat raskaustestit, jotka kertovat, miten pitkällä raskaus on (esim. Clear Blue)? Eli, jos saa esimerkiksi tulokseksi 4-5 raskausviikkoa, niin onko mahdollista, että raskaus olisi vasta kolmannella tai jo vaikka kuudennella viikolla?
Kommentit (26)
koska varjopuolena on se, että tosiaan sitten se neuvolan vanha ja huono ultra on ainoa ultra, jolla sinua tutkitaan raskauden aikana. Ja siis ei todellakaan vedä vertoja (neuvolalääkäri sen paremmin kuin laitteetkaan) sairaalan äitiyspolin palvelulle.
Minun on siis pakko mennä yksityiselle kunnon ultraan sen takia, koska neuvolassamme on ultralaite, jolla teoriassa voi tehdä pakolliset ultraäänitutkimukset :-(
ihan neuvolaankin. Itselleni ainakin varattiin ensimmäinen äitiysneuvola rv8:lle ja siellä katsottiin ultralla sikiön koko ja kuunneltiin sydänäänet. Meillä tuo kuuluu rutiini tarkastukseen ensimmäisellä käynnillä mutta kaikilla kunnilla/kaupungeilla ei kuulemma niin ole.
En oo kuullutkaan tuollaisesta että neuvolassa myös ultrattaisiin. Ei ainakaan miellä täällä niin tehdä, enkä kavereiltakaan ole asiasta kuullut. Oispa hienoa kun täälläkin ultrattaisiin.
ei kovin aikaisin kannata mennä...
kun siellä ei välttämättä näy mitään.Eli mulle olisi suuri helpotus, jos mitään ei näkyisi: se tarkoittaisi, että raskaus on todella alussa. Ööö... se olisi mulle suuri helpotus erinäisistä henkilökohtaisista syistä.
Soitin kyllä neuvolaan, mutta mun neuvolasta ei ultraa löydy.
kun raskaustestissä kerran jo tuollaiset viikot näkyy. Kuitenkin viittaa korkeaan istukkahormoonin määrään. Ei kai ihan aikaisilla viikoilla nouse vielä niin korkeaksi arvot, paitsi jos kaksoset tulossa!!?!
mennä ultraan noin aikaisin. Mitään ei näy eli n. 100 euroa menee hukkaan. Odota ennemmin 3 viikkoa ja mee vasta sitten.
Meillä neuvolassa oli yksi vanha uä laite terveydenhoitajille jotka kuuntelivat sydänäänet sillä. Lääkärillä oli omansa uudempi jolla otti mitat ja sydänäänet aina lääkärikäynnillä. Sikiöseula ja rakenneultra tehtiin kyllä äitiyspolilla. Onko totta että kaikissa neuvoloissa ei ole yhtä ultraa varalle jos vaikka doplerilla ei kuulukkaan sydänäänet? Ihmettelen kovasti kyllä jos niin on.
no ei se ihan hirveän alussa voi olla...
kun raskaustestissä kerran jo tuollaiset viikot näkyy. Kuitenkin viittaa korkeaan istukkahormoonin määrään. Ei kai ihan aikaisilla viikoilla nouse vielä niin korkeaksi arvot, paitsi jos kaksoset tulossa!!?!
...että onko melko alussa (4 tai alle), vaiko reippaasti yli 5, mahdollisesti edellisestä kierrosta. Muuta vastausta en siitä ultrasta odota kuin sen, että mistä kierrosta tulokas on peräisin. Jos mitään ei näy, tai näkyy vain vähän = tämä kierto. Jos näkyy enemmän ja löytyy jopa sydänäänet = edellinen kierto.
Eli mulle olisi suuri helpotus, jos mitään ei näkyisi: se tarkoittaisi, että raskaus on todella alussa. Ööö... se olisi mulle suuri helpotus erinäisistä henkilökohtaisista syistä.
Soitin kyllä neuvolaan, mutta mun neuvolasta ei ultraa löydy.