Väärin ymmärryksen välttämiseksi...
Olen ollut viikon sairauslomalla raskaudesta johtuvan selkäkivun ja liitoskipujen vuoksi. Olen huomannut, että töistä pois oleminen helpottaa pahimpia kipuja. Töissä joudun istumaan 8 tuntia ja liitoskivut ovat iltaisin/öisin ihan tuskaa. Selkä on kipeänä koko ajan, mutta istuminen pahentaa kipua.
Lääkäri totesi, että tulet reilun vkon päästä uudestaan jos siltä tuntuu. Ja todellakin tuntuu, että takaisin menen. Toivoisin saavani sairauslomaa vuoden loppuun jolloin työsuhteeni päättyy ja äitiysloma alkaa tammikuun puolessa välissä.
Mutta olen huomannut, että lääkärit ymmärtävät minut aina väärin. Jos nyt sanon, että lepo on auttanut kipuun niin joudunko takaisin töihin? Vai kerronko, että lepo helpottaa, mutta ei poista kipuja. Kuten asia oikeasti onkin. Olen niin usein tullut väärin ymmärretyksi, että nyt ihan pelottaa jos joudunkin taas töihin tuskailemaan kipujeni kanssa.
Töissä ei ole vaihtoehtona tehdä muuta työtä jossa ei joutuisi koko päivää istumaan.
Kommentit (24)
ihan yli sallitun. Mutta kun selkä ja liitokset eivät vain silti jaksa niin pitkää istumista.
Silloin todellakin olen laiska jos en istu. Koska silloin ei ole mahdollista mitään töitä tehdä. Ei tietokoneella voi seisoen työskennellä. Ja työni on koneella.
Ei minua istuminen ole alkuraskaudesta tai ennen sitä haitannut. Että ihan tämä on raskauden tuomien oireiden seurausta.
AP
Minulla olis istumisesta aiheutuneet selkäkivut ja niistä johtuvat ennenaikaiset supistukset. Kävin hierojalla, pidin tukivyötä ym. mutta lopulta nekään eivät enää auttaneet. Muistaakseni kolmas sairasloma oli se "vapauttava" eli äitiysloman alkuun saakka. Kyllä se oli ihan työnantajankin kannalta parempi, että lopulta kirjoitettiin kokonaan sairaslomalle.
Ja tosiaan liikuntaa "piti" harrastaa sairaslomallakin, mikä minunkin tilanteessa oli sellaista vartti-parikymmentä minuuttia mummoköpöttelyä.
On se kumma kun liikuntaa pystyy harrasmaan, mutta istua ei voi töissä!
Mitä kummaa siinä on? Mulla kanssa istuminen ja makaaminen varsinkin yhtä tuskaa. Hyvä olla ainoastaan rauhallisesti liikkuessa. Joillain on oikeasti noin, hyvä jos sulla ei ole.
kamalan selkäkivun, että et liikkeelle pääse. Niin tiedät mistä ihmiset puhuu.
Kuka sanoi, että voin harrastaa liikuntaa??? Sanoin, että lääkärini kehotti niin tekemään. Mutta siinäkin ole kyse esim 15 min rauhallisesta kävelystä. En enempään kipujen takia pystyisikään. Sillä pyritään ettei selkä täysin menisi jumiin!!!
Ja se mitä työsopimukseen tulee niin se ei kuulu tähän asiaan mitenkään.
Huomattu on, että täällä aina löytyy niitä jotka tulevat v*ttuilemaan vain ihmisille. Jos ei ole asiallista kommentoitavaa niin joutaisi pysyä poissa.
AP