Mitä muita oireita saatte, kun huuliherpes puhkeaa?
Itselle tulee silmiin kumma "kalvo" tms. ei näe kunnolla, päätä särkee, imurauhaset turpoavat rakkulan puolelta, poski ja jopa korva kipeänä ja yleisesti voimaton olo, ääni menee käheäksi jne.
Onko tämä normaalia? Rakkula on oikeastaan se pienin murhe mulle, mutta siihen vaan tarjotaan hoitona kallista rasvaa, joka ei edes yleensä auta mitään.
Kommentit (3)
kuumeilua ja nuo rauhaset kanssa itselläni turpoavat. Mies sanoo, että olen aina huuliherpeksen aikana todella kireä ja pinna tuntuu palavan todella herkästi, mutta kai se johtuu tuosta päänsärystä ja kuumeilusta.
Mä käytän tuota tablettimuotoista asikloviria. Aloitan sen heti aina kun alkaa pienikin kutina huulessa. Kaapissa on yleensä se yksi paketti noita lääkkeitä, vähintään resepti on kaapissa. Pyydän lääkäriltä reseptille aina 2-3kuuria. Lisäksi laitan sen huuliherpeslaastarin siihen niin en tule ihan hulluksi sen kutinan kanssa. Sitten vaan särkylääkettä päätä varten ja lepoa kun olen kotosalla. :)
Onko kokemusta, mikä apteekin reseptivapaista huuliherpestableteista on tehokkain? Minulla on kaksi päivää ennen varsinaista huulirakkulaa voimakasta väsymystä, flunssaa ja voimattomuutta. Nyt käytössä valasikloviriinia tablettina.
ihan lapsuudesta asti. Myös minulla tuo rakkulamuodostus on pienin haitta, sillä saan useimmiten voimakkaita yleisoireita kuten kuumetta, väsymystä, pahoinvointia ja imusolmukkeet kaulalla ja leuan alla turpoavat voimakkaasti.
Voit saada lääkäriltä reseptin tablettina otetttavaan asikloviiriin, mutta lääkitys on aloitettava mahdollisimman pian oireiden ilmaantuessa. Toisinaan lääkäri voi määrätä myös estohoitoa, jos herpes vaivaa kovin usein.
Jaksuja!