Matkalaukun painosta: oletko joutunut maksamaan ylipainosta?
Minä en ikinä mitenkään punnitse matkalaukkuani etukäteen. Joskus vaaka on mielestäni näyttänyt sallittua enemmän, varsinkin, jos samaan laukkuun on ängetty useamman perheenjäsenen tavaroita. Koskaan emme ole kuitenkaan joutuneet matsamaan ylipainosta. Enkä tunne ketään, joka olisi.
Kuinka paljon sitä laukun ylipainoa täytyy olla, jotta laskuttavat ekstraa?
Kommentit (7)
Punnitsen kyllä aina laukun etukäteen. Mulla on iso Samsonite-trolley, johon menee hirvittävä määrä tavaraa. Kerran se painoi 32 kiloa mutta ei tarvinnut maksaa.
Tosin lennän aina reittilennoilla, niillä ei ehkä niin herkästi aleta veloittamaan.
Mutta säkästä se kiinni on eikä koskaan voi tietää etukäteen. Ei ole kiva maksaa 8 euroa kilolta, paitsi jos tosi tärkeetä tavaraa on mukana :)
En kanniskele mukana turhia tavaraoita kun matkustan. Pakkaan kaiken käsimatkatavaroihin.
ja paluumatkalla jouduin maksamaan ylikiloista.
Se, jonka piti kyyditä meitä lentokentälle, nukkui autuaasti eikä muistanut mitään ja lopulta ehdimme juosten koneeseen kaverini kanssa.
Siinä ei ehditty ihmetellä ja laukut vaan kiireesti lähtöselvityksessä kaikki ruumaan. Ylipainoa oli hirveästi ja minulle lätkäistiin 180e lasku käteen.
En ehtinyt muuta kuin maksaa ja juosta taas. Lopulta selvisi, että olisimme saaneet ottaa pienemmät laukut käsimatkatavaroihin veloituksetta, mutta nyt maksoin niistä.
Kaverini maksoi minulle myöhemmin 50e, koska laukussani oli myös hänen tavaroitaan ja reilu kun oli.
..vaikka oikesti varmaan hänen tavaransa ei niin paljon olisi maksaneet.
Naurattaa näin jälkeenpäin se koko sähläys, säilytin kuitit muistona:D
Onneksi työnantaja antoi lähtiessä 500e "palkkaa", vaikka olimmekin vain kuukauden vaihdossa ja työstä ei olisi tarvinnut maksaa mitään:)
En edes omista vatteita noin montaa kiloa.
Lähden reissuun aina vähillä tavaroilla, kohdemaasta voi ostaa lisäyksiä.
Minä ostan vaatteita ja nyttenkin joululahjoja reissulta
en ole parista kilosta joutunut maksamaan. Kerran mannertenvälisellä jouduin BA:lla maksamaan 36 GBP, kun laukku painoi 32 kiloa, raja taisi olla 25 kg. Eli raja ylittyi ihan selvästi, niin kuin tiesinkin sillä kertaa.