Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette naisesta, joka ei osaa kokata ilman keittokirjaa/muita kokkausohjeita?

Vierailija
30.11.2010 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai on tekemässä jotain uudenlaista.

Vierailija
2/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ihan yksi lysti. Käytän mä itsekin välillä erilaisia keittokirjoja ja ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti kotiäidin lapsi, jolle kaikki on tehty aina valmiiksi eikä äiti ole ottanut lapsia mukaan touhuihin.

Tai sitten oma äiti on tarjonnut joulula Saarioisten laatikot ja arkena pakastepitsaa.

Vierailija
4/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi säälittävää ... Itse kuulun siihen kastiin ja kadehdin kovasti niitä, joilta kokkaus sujuu paremmin.

Vierailija
5/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perfektionisti, pelkää mokia.

Vierailija
6/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ehkä hieman kadehdin, koska itse olen tosi huono käyttämään mitään reseptejä ja ohjeita, keksin itse ruokalajeja ja teen myös aika paljon samoja.

Vierailija
7/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi säälittävää ... Itse kuulun siihen kastiin ja kadehdin kovasti niitä, joilta kokkaus sujuu paremmin.

Minä osaan tehdä ruokaa ilman keittokirjaakin, mut pointtihan on siinä, että molemmilla tavoilla saa hyvää syötävää pöytään. Lopputulos on tärkeämpi kuin tekemisen tapa.

Sitäpaitsi joskus tuntuu myös siltä, että etenkin nämä "aina ilman keittokirjaa kokkaavat" tekevät myös aina sitä yhtäsamaa ruokaa. Tai ainakin vain muutamaa variaatiota samoista perusmömmöistä. Keittokirjoista sa aoikeasti myös ideoita ja vaihtelua ja uusia tapoja tehdä asioita.

Vierailija
8/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämisessä on, itse käytän niitä melkein aina ja ihan hyvää ruokaa tulee.

Vierailija
9/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikein pidä ruuanlaitosta tai ei luota tarpeeksi itseensä mausteiden käytössä ym. Hyvä että yrittää kuitenki!

Vierailija
10/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusruoka menee ihan perstuntumalta, mutta kun kokeilen ihan uusia juttuja (teen ihan uudenlaista ruokaa kerran-pari viikossa), niin surffailen ja etsin erilaisia reseptejä, joista sitten koostan omani. Tällä tavalla olen saanut paljon tuoreita ideoita esim. maustamiseen ja uudenlaisiin makuyhdistelmiin. Jos tekisin aina sitä samaa sosekeittoa, uunikalaa ja jauhelihasoossia, niin en varmaan kirjoja tarvitsisi.

En ymmärrä, mitä pahaa on keittokirjojen käyttämisessä. Niitähän on ihana selailla ideoiden toivossa. Ja leipomiseen esimerkiksi sisältyy sen verran kemiaa, että jos ei ymmärrä kunkin aineen roolia, ei kannatakaan lähteä sooloilemaan. Lopputulos ei todennäköisesti onnistu.

Ilmeisesti taas joku sellainen meriitti, jolla turhautunut kotiäiti saa kuvitteellisen sulan hattuunsa. En kykene ymmärtämään...

Vierailija
11/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku sukupuolikysymys? Toiset nyt vaan ei ole paljoa kokkailleet eivätkä ole ehkä kiinnostuneitakaan opettelemaan. Mun mielestä ihmiset saisi käyttää enemmänkin ohjeita ja reseptejä, tulisi vähän vaihtelua niihin iänikuisiin jauhelihakeittoihin.

Vierailija
12/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laittaa mies ruoan, enkä itse välitä/osaa. En kyllä kokkaa edes keittokirjan kanssa, en siis kokkaa ollenkaan.

Ja ikää on 50 v.

Vierailija
13/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se on hänelle about välttämätön paha ja siksi tarttee kirjat ja ohjeet.

Vierailija
14/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi mulla on parempaakin tekemista kuin miettia tuollaisia asioita... ;-)

Vierailija
15/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa ole paljon ajattelemista. Se ruoka tosiaan on pääasia.

Vierailija
16/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katson ohjeet kirjasta. Toki osaan tehdä ilman kirjaa nakkikastikkeita, makaronilaatikkoa jne. mutta usein miten haluan varmistaa keittokirjasta. Ja jos lisäilen oman maun mukaan jotain tai muutan ohjetta, niin laitan ne heti ylös ohjeeseen.

Vierailija
17/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hän ei ole kiinnostunut kokkaamisesta.

Vierailija - 30.11.10 10:20 (ID 11594212)

Että se on hänelle about välttämätön paha ja siksi tarttee kirjat ja ohjeet

sitten syödään aina niitä perusruokia:) Ohjeita kertynyt paljon tuonne laatikonpohjalle, mutta ei jaksa vaivautua niitä lukemaan ja väsäämään.

Vierailija
18/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin siitä näkee mitä mausteita soppaan tulee, mutta ei siitä tiedä miltä ruuan pitäisi maistua.

Mitä ajattelet ihmisestä joka ei osaa tehdä uutta ruokaa jos ei ole saanut ensin jossain maistaa millaista siitä pitäisi tulla?

Vierailija
19/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja jonkun toisen mamman lihapullat maistuu tasan varmasti erilaisilta, vaikka tehtäis samalla ohjeella tai sitten ilman ohjetta. Maustaminen on makuasia, ei siinä ole "pitäätä". Sitten kun maistuu hyvältä, on sopivasti...

Tietenkin siitä näkee mitä mausteita soppaan tulee, mutta ei siitä tiedä miltä ruuan pitäisi maistua. Mitä ajattelet ihmisestä joka ei osaa tehdä uutta ruokaa jos ei ole saanut ensin jossain maistaa millaista siitä pitäisi tulla?

Vierailija
20/27 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelemassa esim nyt keittokirjojen käyttäjistä jotain "juttuja"? Siis käyttää aivojansa siihen? Sanokaa joku esimerkki, jos tiedätte: mitä niistä voisi ajatella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi