Rv 36+ 4 ja oudot tuntemukset
nyt on illan mittaan alkanut tuntua sellaista lieviin "kuukautiskipuihin" verrattavaa paineen tunnetta alavatsassa ja alaselässä. Sellainen inhottava, epämukava paineen tunne, eikä auta vaikka kuinka vaihtaisi asentoa.
Olen utelias, mistä tämä voi johtua? Onko tämä nyt sitä kun vauva "kiinnittyy" lantioon vai mitä?
Nimim. Utelias Ensisynnyttäjä
Kommentit (22)
kyllä ihan supistuksilta =)
Ei se nyt supistus voinut olla, ihan liian aikasta! :D
Ap
rv 36. ihana terve poika tuli heti samana päivänä, hieman pieni, mutta muuten ok! nyt hän on 5kk ja täydellinen:)
Ei se nyt supistus voinut olla, ihan liian aikasta! :D
Ap
Eivät välttämättä tarkoita, että vauva syntyisi vielä tälläkään viikolla, vaikka vähän kivuliaampia olisivatkin. Mutta kannattaa siihenkin varautua. Seurailet vain kuinka tiheästi ne tulevat =)
ns. latenssivaiheessa, joka voi kestää viikkojakin. Synnytys ei siis vielä käynnissä, mutta supistukset pehmentää ja hävittää kohdunkaulan, jotta synnytys voi käynnistyä.
Että kyl ne varmaankin supistuksia on: kohtu harjoittelee synnytystä varten. :)
Itselläni viikkoa myöhemmin l.a kuin siulla ja kyl vaan supistelee jo: paikatkin on jo pehmenneet ja avatuneet vähän. Neljättä odotan. :)
rv 36. ihana terve poika tuli heti samana päivänä, hieman pieni, mutta muuten ok! nyt hän on 5kk ja täydellinen:)
Ap
Ehkä mä vaan jännitän tulevaa synnytystä :D
Mistä sitä sitten tietää että koska ne on sellaisia oikeita supistuksia? :D On se varmaan herttasta lukea tälläsen ensisynnyttäjän panikointia.
Tänne täytyy perustaa sellainen ensisynnyttäjien kuumalinja!
Ap :D
Mulla tuli tuo sama paineen tunne selkään ja seuraavana päivänä tuli laitokselle lähtö :-) Tsemppiä!!
rv 36+6... toivottavasti ei jouluaattona päätä tulla!! :) voi kyllä silloin olla jännät paikat.
Täällä on nimittäin kanssa yksi, joka jännityksellä odottaa, että tuleeko jouluvauva vai meneekö ensi vuoden puolelle. Vai syntyykö jopa ennen joulua. :D
Mistä sitä sitten tietää että koska ne on sellaisia oikeita supistuksia? :D On se varmaan herttasta lukea tälläsen ensisynnyttäjän panikointia.
ovat kipeitä ja tulevat säännöllisesti.
"Tavallisimmin synnytys alkaa säännöllisesti toistuvilla supistuksilla, jotka jatkuvat, tihenevät ja voimistuvat. Varsinaiset synnytyssupistukset tulevat vähintään 10 minuutin välein ja kestävät 40 - 60 sekuntia. Niiden aikana kohtu tuntuu kovalta ja supistukset ovat kivuliaita. Supistusten alettua on tärkeää hengittää normaalisti ja yrittää rentoutua mahdollisimman hyvin. Voit olla kotona niin kauan kuin se sinusta tuntuu hyvältä."
Tuohon kuitenkin kommentoin sen verran että kun odotin kolmatta lastani, supistukset eivät kestäneet kuin parikymmentä sekuntia ja tulivat parin kolmen minuutin välein. Eli aina ei kannata uskoa tuota 40 sekuntia.
Oikeastaan voisi sanoa niin, että kun ei enää kykene olemaan kotona supistusten takia, kannattaa lähteä sairaalaan. Pitää kuitenkin muistaa, että matka sairaalaankin kestää.
"Tavallisimmin synnytys alkaa säännöllisesti toistuvilla supistuksilla, jotka jatkuvat, tihenevät ja voimistuvat. Varsinaiset synnytyssupistukset tulevat vähintään 10 minuutin välein ja kestävät 40 - 60 sekuntia. Niiden aikana kohtu tuntuu kovalta ja supistukset ovat kivuliaita. Supistusten alettua on tärkeää hengittää normaalisti ja yrittää rentoutua mahdollisimman hyvin. Voit olla kotona niin kauan kuin se sinusta tuntuu hyvältä."Tuohon kuitenkin kommentoin sen verran että kun odotin kolmatta lastani, supistukset eivät kestäneet kuin parikymmentä sekuntia ja tulivat parin kolmen minuutin välein. Eli aina ei kannata uskoa tuota 40 sekuntia.
Oikeastaan voisi sanoa niin, että kun ei enää kykene olemaan kotona supistusten takia, kannattaa lähteä sairaalaan. Pitää kuitenkin muistaa, että matka sairaalaankin kestää.
Apuva, ootte ihan kauheita hei! :D
No tätä epäiltyä "supistelua" nyt ole ollut kun illalla harvakseltaan (mitä mä nyt sanoisin, 20-50min? en ole varsinaisesti ottanut aikaa :D ) tämän aloituksen aloittamisen jälkeen..
arvatkaa hei nukunko mä ensiyönä :D
Eikä tää mukamas supistelu ole ollut kovin kivuliasta.. lähinnä tosi epämukavaa :D
"Tavallisimmin synnytys alkaa säännöllisesti toistuvilla supistuksilla, jotka jatkuvat, tihenevät ja voimistuvat. Varsinaiset synnytyssupistukset tulevat vähintään 10 minuutin välein ja kestävät 40 - 60 sekuntia. Niiden aikana kohtu tuntuu kovalta ja supistukset ovat kivuliaita. Supistusten alettua on tärkeää hengittää normaalisti ja yrittää rentoutua mahdollisimman hyvin. Voit olla kotona niin kauan kuin se sinusta tuntuu hyvältä."Tuohon kuitenkin kommentoin sen verran että kun odotin kolmatta lastani, supistukset eivät kestäneet kuin parikymmentä sekuntia ja tulivat parin kolmen minuutin välein. Eli aina ei kannata uskoa tuota 40 sekuntia.
Oikeastaan voisi sanoa niin, että kun ei enää kykene olemaan kotona supistusten takia, kannattaa lähteä sairaalaan. Pitää kuitenkin muistaa, että matka sairaalaankin kestää.Apuva, ootte ihan kauheita hei! :D
No tätä epäiltyä "supistelua" nyt ole ollut kun illalla harvakseltaan (mitä mä nyt sanoisin, 20-50min? en ole varsinaisesti ottanut aikaa :D ) tämän aloituksen aloittamisen jälkeen..
arvatkaa hei nukunko mä ensiyönä :D
Eikä tää mukamas supistelu ole ollut kovin kivuliasta.. lähinnä tosi epämukavaa :D
että nukut ja jos et niin sitten sen on pakko johtua supistuksista (jolloin melkeinpä kannattaa laittaa kamppeita valmiiksi) =D
Jos särkylääke ei supistuksiin auta niin sitten on tosi kyseessä.
Muistan kyllä itse esikoisen kohdalla, kuinka stressasin sitä, milloin pitää sairaalaan lähteä. Lopulta synnytys kyllä käynnistettiin. Mutta sitten se stressailu jatkui esikoisen kanssa =D Ja jos olisin lähtenyt varttia myöhemmin sairaalaan (kun pähkäilin, onko vauva tosiaan syntymässä enkä tajunnut soittaa synnärille) niin lapsi olisi syntynyt autoon =D
Jos on vähääkään epävarma olo niin synnärillä soittoa vain niin kyllä he neuvovat =)
-se aikaisempi, jolla supistukset kestivät 20 sekuntia-
No, onneksi huomenna aamulla puol 10 neuvola niin voin mennä sinne kysymyksineni ja paniikkineni :D
Täytyy varmaan sensuroida miehentä tuo avautumis viesti (missä vastaajalla oli kohdunkaula pehmentynyt yms) tai muuten meillä loppuu seksi :D
Tämä nyt ei varmasti liity mitenkään asiaan, mutta tänään ensimmäistä kertaa heräsessämme mieheni kanssa huomasimme että maitoa oli tullut tisseistä niin kovasti että olivat ihan läpimärät :D
Kai se synnytys sieltä lähestyy hitaasti, mutta varmasti! :D
Ap
Siis huomattavasti useammin kuin normaalisti päivän aikana..
Voi kääk.
Ei kai se vielä nyt voi alkaa? :D
Ap
mulla nyt viikkoja aika lailla tasan 41 ja mullakin ollut viimeisen 1,5kk ihme supisteluja ja vaikka ja mitä, mut tässä sitä vaan mennään yliajalla, esikoisen odottaja minäkin ;)
Eli kannattaa huomenna neuvolasta kysellä ohjeita ja että onko normaalia tuollaiset olot.
Mulle on kyllä kaverit sanoneet, et sit ku ne oikeet synnytyssupistukset alkaa niin sen kyllä tietää :D Et ei tosissaan tarvi siinä vaiheessa arvuutella :D
Toista odotan, mutta kaikki on niin uutta näin loppuraskaudesta. Esikoinen syntyi keskosena monien vaikeuksien kautta. Nyt saanut jännittää ja kokea erillaisia asioita ja tuntemuksia mitä en esikoisesta päässyt /ehtinyt tuntemaan. Sairaalan kontrollissa kyselin ja kerroin juuri samankaltaista tuntemuksista ja samoin jänniä "vihlasuja" ihan tuolla alapäässä. Lääkäri sanoi, että kroppa valmistautuu nyt tulevaan koetukseen ja paikat onkin jo auennut reilut pari senttiä mikä ei kuitenkaan välttättä kerro, että synnytys olisi ihan juuri ajankohtainen. Jännää aikaa siis elellään. Tsemppiä sinullekkin :)
Siis meitä, jotka aiomme (mahdollisesti) viettää joulun poikkeuksellisella tavalla :D Siis joulunalus-masuja?
Olis kauheen kiva jutella "samassa tilassa" olevien kanssa, muttei kiinnostaisi rekisteröityä :D
Täytyy varmaan perustaa oma keskustelu meille :)
Ap