Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei tuonu mulle mitään ruokaa!!

Vierailija
29.11.2010 |

Joudun olemaan vuodelevossa enkä saa siis muuta kuin käydä vessassa, menossa rv 31. Meillä kaapit on ihan tyhjillään ja sovittiin, että mies käy tänään kaupassa kun tulee töistä. Tuli sitten kotiin ja todettiin, että ollaan molemmat tosi nälkäisiä. Miehen sisko kuitenkin soitti just kun mies oli lähdössä kauppaan ja puhelu kesti puolitoista tuntia, kun siskolla oli joku tietokoneongelma. Siinä vaiheessa kello oli jo niin paljon, että mä en enää pysty syömään mitä vaan, koska muuten en pysty nukkumaan pahan närästyksen ja ruuan takaisin virtauksen takia. Mies lähti kauppaan, mutta hakikin meille pitsat, vaikka tietää että en pysty syömään pitsaa ollenkaan. :( Nyt siis tilanne se, että mies on syönyt kaksi pitsaa, mulla on ihan hirveä nälkä enkä pysty lähtemään kauppaan. Miehen mielestä mun oma vika, koska en sanonut sille tarkkaan, mitä sieltä kaupasta olisi pitänyt tuoda.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vika, mutta tavallaan oma vika jos tuntee miehensä.

Vierailija
2/16 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eihän meillä ole nyt mitään ruokaa huomiseksikaan eli mun pitää oottaa siihen että mies tulee töistä ja käy kaupassa. Tosin ehkä uskaltaisin syödä jotakin tuollaista pahasti närästävää aamupäivällä, jos tilaisin jotain mitä tuodaan kotiin.

Ja mies kyllä osaa käydä kaupassa eikä sille yleensä tarvitse sanella sitä, mitä pitää tuoda. (Nyt oli kyllä kauppalappu kirjoitettuna.) Ei tullut pieneen mieleenkään, että jättää koko kauppareissun ja menee hakemaan pitsaa, kun tietää että mä en voi sitä tällä hetkellä syödä. Ja nyt toisaalta kello alkaa olla niin paljon, että vaikka lähtisi uudestaan kauppaan (ei kuulemma aio sitä tehdä) niin enää ei mitään ehtisi kuitenkaan tehdä, koska en tosiaan voi iltaisin syödä muuta kuin jotakin tosi kevyttä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olkoon, olet juuri voittanut pääpalkinnon kilpailussa "kuka kirjoittelee parin kuukauden kuluttua av-palstalle, kun mies ei osallistu vauva-arkeen"

Vierailija
4/16 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heräsin öisin siihen, että olin vetänyt vatsanesteitä henkeen. Neuvolalääkäri kirjoitti hyvän reseptilääkkeen ja oireet hävisivät saman tien.

Vierailija
5/16 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ietää mitä voit syödä? Kuulostaa nimittäin aika monimutkaiselta. Jos miehesi lähtisi kauppaan, kuinka kauan kestäisi kun hän olisi tarvikkeiden kanssa kotona? Voithan syödä esim. jugurttia, rahkaa tms. kevyttä, jota ei tarvitse laittaa. Tai ihan vaikka leipää.

Vierailija
6/16 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko ap jossain isossa kaupungissa? Ainakin Helsinki, Espoo, Vantaa, Turku ja Tampere alueella on nettiruokakauppoja joista tänään tilaamalla saat kotiinkuljetuksen ruoille heti huomis aamupäiväksi.

Vierailija
7/16 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuulostaa kyllä hirveältä. Siis et OIKEASTI voi syödä vehnää, juustoa ja tomaattikastiketta?

Kuulostaa aika järkyttävältä. Mitä kestät syödä?

Vierailija
8/16 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paha närästys, että jouduin miettimään mitä syön ja mitä en.

Silloin kun närästi, pystyin syömään pähkinöitä ja juomaan piimää. Rasvaisinta mahdollista. Kevytpiimät närästi.

Pitsa näin illalla ei olisi tullut kuuloonkaan, olisin valvonut koko yön.

Otan osaa ap. Kysy nyt kuitenkin hakisko mies sinulle huomiseksi jotain syötävää?

Vierailija
9/16 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tasan sama tilanne vielä kesällä, vuodelevossa melkein puoli vuotta ja aivastaessa tuli oksennus, närästi niin maan perkeleesti. Kukaan lääkäri ei kirjoittanut Rennietä parempaa troppia, vaikka oireet olivat järkyttävät ja tosiaan syömisten kanssa sai olla tarkkana.

Ruokavalioni koostui pääasiassa rahkasta, ykkösviilistä, vaaleasta leivästä, jäätelöstä, ananaksesta, mansikoista ja omenoista. Auta armias jos viili loppui kaapista, niin ei kerta kaikkiaan saanut käydä! Itse kun en kauppaan päässyt, niin miehen oli helppo täydentää, kun tiesi mitä tuotteita voi ja piti tuoda aina.

Onneksi mun mies ymmärsi, että olo oli perseestä, enkä tosiaankaan päässyt kauppaan, eli olin täysin miehen armoilla. Pari kertaa taisi meilläkin alkutaipaleella käydä jotain sellaista, että mies jätti hankalat viilit pois listalta tms., mutta eiköhän sen itkun määrällä viimeistään käynyt selväksi, että ruoka on nyt tosi herkkä paikka.

Koita nyt rauhoittua ja juttele miehen kanssa ihan syyttelemättä. Ei se tosiaan ymmärrä, millainen olo sinulla on ja miten pahasti se päivä menee vituralleen, jos syömisen kanssa tulee ongelmia. Selitä sille ihan rauhassa ja selkeästi, että MIKSI ruoka-asiat ovat nyt tärkeitä ja MITEN ne on hoidettava. Sano, että sullekin on vaikeata olla noin riippuvainen miehestä, mutta kerro, että arvostat sitä että mies huolehtii sinusta.

Vierailija
10/16 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuulostaa kyllä hirveältä. Siis et OIKEASTI voi syödä vehnää, juustoa ja tomaattikastiketta?

Kuulostaa aika järkyttävältä. Mitä kestät syödä?

Ei mullakaan koskaan ollut närästystä ennen loppuraskautta, mutta nykyään määrittää tosi paljon sitä, mitä voin syödä. Mikään rasvainen tai raskas ruoka ei käy enää iltaisin, muuten se polte on täyttä tuskaa ja makuuasennossa ruoka ja sappinesteet nousee ylös. Pahimmillaan pelkkä vedenjuonti aiheuttaa närästystä.

Ja voisin syödä jotain kevyttä, kuten jugurttia, JOS MEILLÄ OLISI SELLAISTA. Tosin nyt on niin hirveä nälkä, että käytännössä vaan sattuu mahaan ja on huono olo, joten mikään jugurtti tuskin yksin auttaisi. Kauppaan pitää mennä autolla, eikä täällä tietääkseni toimi mitkään nettiruokakaupat. Eli jos mies ei suostu enää lähtemään kauppaan, niin olen sitten ilman ruokaa. Meillä on kaapit ihan tyhjillään, edes kaurahiutaleita ei enää ole.

ap

Vierailija
11/16 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää yrittää vähän rauhoittua ja jutella sitten miehen kanssa uudestaan, mutta kyllä siinä vaan ensin tuli itku ja muutama ärräpää, kun mies tuli kotiin niiden pitsojensa kanssa.

Oon joutunut menemään jo monta kertaa raskausaikana nälkäisenä nukkumaan, kun illalla olo on ollut niin huono että en ole voinut kerta kaikkiaan syödä mitään. Se on oikeasti ihan kamalaa ja vielä kamalampaa on, jos aamuksikaan ei ole mitään syötävää.

Mies on kuitenkin muuten pitänyt musta hyvää huolta ja hoitanut kaikki asiat jo pitkään, joten täytyy varmaan ensiksi kiittää huolenpidosta (olen kyllä yrittänyt muistaa kiittää) ja sitten yrittää saada se suostuteltua lähtemään kauppaan.

ap

Vierailija
12/16 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole provo , niin minä pakottaisin miehen hakemaan ruokaa, konstilla millä hyvänsä. On minuakin närästänyt, mutta kyllä sitä jotain voi syödä. Eikä närästyksen takia tarvitse vuodelevossa ollla, pystyssä on helpompi olo.

Vierailija
13/16 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen sukulaisille ja ystäville kertoen että mies kiukuttelee eikä ostanut sulle ruokaa ja pyydät heitä tuomaan sulle aupasta jotakin että pärjäät ainakin yhden päivän, kyllä tuollaisesta kusipäästä kuuluu muidenkin tietää.

Vierailija
14/16 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aukeavat klo 7, eli mies aamulla kauppaan ennen töihin menoa. Jos valittaa tai kieltäytyy, niin sanot vain, että mitäs roikkui siskon kanssa puhelimessa puolitoista tuntia (olisi voinut auttaa ongelmassa kauppareissun jälkeen tai sisko soittaa jollekulle muulle) ja mitäs hoiti tämän päivän ostosasiat niin huonosti. Älä päästä sitä pälkähästä, sen on tehtävä oma osansa kotihommista silloinkin kun kännyköinti ja pitsa tuntuvat kivemmilta vaihtoehdoilta.

Vierailija
15/16 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt tähän hätään auta, mutta jos teillä on pakastin, niin käske miehesi tuoda kalakeittoa pakastealtaasta. Ei nyt mitään herkkua, mutta jos ei mitään muuta ole, niin pakasteesta löytyy edes jotakin mitä voit syödä silloin kun mies unohtaa kaupassa käynnin ja eksyy pizzeriaan.

Minulla myös pizza oli yksi pahimmista ruokalajeista silloin kun oli vielä närästystä, muita mm. kahvi, ruisleipä, suklaa, kaikki paistetut ja grillatut lihat, mausteinen ruoka, pulla, alkoholi (en ole ollut siis raskaana aina kun oli närästystä!), hiilihapolliset juomat... Ne joilla ei ole närästystä ollut, olkaa onnellisia, se ei tosiaan oli mukavaa ja raskaana olevilla siihen yhdistyy vielä refluksia, itse onneksi säästyin siltä, mutta hyvin tarkka ruokavalio käytössä.

Vierailija
16/16 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä kaapissa varmaan jotain syötävää. Vaikka kaurapuuroa.