Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka oikeesti joku voi vetää herneen nenään siitä että lähes 1vuotiaalle annetaan

Vierailija
29.11.2010 |

ns "väärää" ruokaa??? siis eikö teillä ole muita murheita kun jos 10kk saa maistaa jädeä tms??? Jos on allergioita ymmärrän mutta täysin terve lapsi siis..... rauhoittukaa naiset - tolla menolla saatte aivoinfarktin ja erittäin stressaantunut arki. Täytyy osata relaxata ja nauttia. Mulla lapsia neljä, ovat jo 6,15,16 ja 18v ja ihan terveitä - 16v tyttö söi banaania kun oli 3kk, jätskiä ollessaan 7kk, 6v tyttö suklaata kun oli 9kk (isoveli antoi tietty), ...jos olisin ottanut pulttia moisista olisin aivan hulluuden partaalla tällä hetkellä. Halloo...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vanhempien säännöt"... Ihan oikeasti, onko teillä noin huono itsetunto lastenne kanssa? Mitä te haette noilla fanaattisuuksillanne? Mitähän eroa sillä on lapsen kannalta, antaako se mummi sen ekan jätskilusikallisen vai äiti? Vai teistäkö tässä vaan onkin kysymys, eikä lapsesta? Kumpi on tärkeämpi, se, että lapsella olisi paljon rakkaita ja läheisiä aikuisia elämässään, vai se, että äidin ja iskän turhanpäiväisiä sääntöjä noudatetaan, ja niitä kytätään ja sitten kiukutellaan, kun mummi antoi jätskiä ja 2käveli vanhempien yli. Yrittäkää nyt jumalauta relata, niin lapsillannekin saattaa olla hieman mukavampaa. tai pitäkää ne pentunne kotona, niin saatte elää just sellaista elämää kun haluatte, ei kukaan pääse sotkemaan teidän sääntöjänne.

:) Kirjoituksesi kertoo kaikista eniten sinusta itsestäsi, ei vanhemmista, joilla on "sääntöjä" lasten kasvatuksessa. Vastataan nyt kysymyksiisi kuitenkin, vaikka ei siinä mitään järkeä taida ollakaan. KYSYMYS: "Ihan oikeasti, onko teillä noin huono itsetunto lastenne kanssa? " VASTAUS: Mitä tekemistä on yleisten suositusten noudattamisella ja itsetunnolla? Omituinen ajatus. Mulla nimenomaan on hyvä itsetunto, kun kehtaan isovanhemmille kertoa mitkä meidän perheen säännöt on ja mitä minkäkin ikäisille lapsille saa syöttää. Se on aika tärkeäkin juttu, sillä suositukset on muuttuneet todella paljon siitä, kun minä, äitini nuorin lapsi olin vauva. 70-luvulla vauvoille taidettiin juottaa mm. appelsiinimehua. :) Mun tutti oli kuulemma aikanaan kasteltu ja sokeroitu, että pääsin "imemisen makuun". KYSYMYKSIÄ: "Mitä te haette noilla fanaattisuuksillanne?" "Mitähän eroa sillä on lapsen kannalta, antaako se mummi sen ekan jätskilusikallisen vai äiti?" "Vai teistäkö tässä vaan onkin kysymys, eikä lapsesta?" VASTAUS: Mitä fanaattisuutta se on, että noudattaa tieteellisiin tutkimuksiin perustuvia suosituksia? Mummi saa kyllä antaa jätskiä, kunhan tullaan siihen ikään :) Kyllä tässä on kyse siitä lapsesta ennen kaikkea, hänen hyvinvoinnistaan. Samassa veneessä tässä kyllä on lapsen vanhempien vanhemmuuden kunnioittaminen. On törkeää käytöstä isovanhemmilta tai muilta sukulaisilta kävellä lapsen vanhempien yli. Vaikka se tehtäisiin "tahattomasti" niin törkeää se on sittenkin. KYSYMYS: "Kumpi on tärkeämpi, se, että lapsella olisi paljon rakkaita ja läheisiä aikuisia elämässään, vai se, että äidin ja iskän turhanpäiväisiä sääntöjä noudatetaan, ja niitä kytätään ja sitten kiukutellaan, kun mummi antoi jätskiä ja 2käveli vanhempien yli." VASTAUS: Miten se tärkeiden rakkaiden läheisten aikuisten rakkaus muka liittyy tähän asiaan? Onko sulla tilanne, että isoäitisi ei rakasta lastasi, jos ei saa tunkea sen suuhun korvapuustia synnytyssairaalassa? :D Molemmatkin voi saada, tiesitkö? Siis lapselle tärkeitä rakkaita aikuisia elämään ja nämä aikuiset yhteistyöhön lapsen vanhemmille tärkeiden sääntöjen/tapojen kunnioittamisessa. KIROILUASI JA ILKEILYÄSI: "Yrittäkää nyt jumalauta relata, niin lapsillannekin saattaa olla hieman mukavampaa.tai pitäkää ne pentunne kotona, niin saatte elää just sellaista elämää kun haluatte, ei kukaan pääse sotkemaan teidän sääntöjänne." VASTAUS: Mä otan ihan rennosti kuule. Isovanhemmille ja muille rauhallisesti ja ystävällisesti kerron meidän säännöt, ne tärkeimmät niistä. Ja lapsi on välillä hoidossa kodin ulkopuolella ja ihan hyvin sujuu. :)

Rehellisesti sanottuna en jaksanut edes lukea sun lässytyksiäsi alkua pidemmälle.

Miten teillä mahtaa elämä sujua, kun te ette varmaan pysty oikein edes katua ylittämään, kun turvallisempaahan se on olla ylittämättä.

Noi suositukset on nimenomaan suosituksia, jotka on tarkoitettu ihmisille, joilla oma järki ei oikein toimi ( kuten sulle). Jokainen järjellinen tietää, että allergiat on asia erikseen, ja esim. jäätelötötterön syöttäminen joka päivä 10-kuisella on huono asia. Jätskin maistattaminen 10-kuiselle ei varamasti tuhoa lapsen kohdalla yhtään mitään.

Ja kyllä se vaan pistää isovanhemmat varpailleen, jos äidit nillittää ja nällättää joka asiasta, ja se tulee lapsen ja isovanhemman väliin.

Mun lapsillani on oikeus luoda läheisiä suhteita meidän läheisiin aikuisiin ihan omalla tavallaan, ilman että mä sählään ja söhlään siinä välissä koko ajan ohjeistamassa ja kertomassa miten asiat pitäs hoitaa just eikä melkein.

Katsos kun muutkin aikuiset on ihan päteviä hoitamaan niitä lapsia kuin vain sinä ja minä.

Vierailija
22/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää vain joillekin olevan niin vaikea ymmärtää, että esim. herkkuja ei kaikki halua pikkulapsille/vauvoille syöttää. tahallaan tehdään kiusaa.

Että ne isovanhemmat vaan haluaa viettää kivaa aikaa sen lapsen kanssa? Että ne ei yhtään ajattele, että haa, kiusataanpas vähän sen lapsen vanhempia, ihan tahallaan?

Voisiko olla, Einstein?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna en jaksanut edes lukea sun lässytyksiäsi alkua pidemmälle.

Miten teillä mahtaa elämä sujua, kun te ette varmaan pysty oikein edes katua ylittämään, kun turvallisempaahan se on olla ylittämättä.

Noi suositukset on nimenomaan suosituksia, jotka on tarkoitettu ihmisille, joilla oma järki ei oikein toimi ( kuten sulle). Jokainen järjellinen tietää, että allergiat on asia erikseen, ja esim. jäätelötötterön syöttäminen joka päivä 10-kuisella on huono asia. Jätskin maistattaminen 10-kuiselle ei varamasti tuhoa lapsen kohdalla yhtään mitään.

Ja kyllä se vaan pistää isovanhemmat varpailleen, jos äidit nillittää ja nällättää joka asiasta, ja se tulee lapsen ja isovanhemman väliin.

Mun lapsillani on oikeus luoda läheisiä suhteita meidän läheisiin aikuisiin ihan omalla tavallaan, ilman että mä sählään ja söhlään siinä välissä koko ajan ohjeistamassa ja kertomassa miten asiat pitäs hoitaa just eikä melkein.

Katsos kun muutkin aikuiset on ihan päteviä hoitamaan niitä lapsia kuin vain sinä ja minä.

"Rehellisesti sanottuna en jaksanut edes lukea sun lässytyksiäsi alkua pidemmälle."

LUE: "En osaa enkä jaksa lukea muuta kuin Seiska-lehteä."

"Miten teillä mahtaa elämä sujua, kun te ette varmaan pysty oikein edes katua ylittämään, kun turvallisempaahan se on olla ylittämättä."

LUE "Mun mielestä turvakaukalot, turvavyöt, pyöräilykypärät ja muut nykyajan hapatukset ei ole kehitystä, vaan taantumusta. Kyllä ennenkin pärjättiin hyvin ilman!!!"

"Noi suositukset on nimenomaan suosituksia, jotka on tarkoitettu ihmisille, joilla oma järki ei oikein toimi ( kuten sulle). Jokainen järjellinen tietää, että allergiat on asia erikseen, ja esim. jäätelötötterön syöttäminen joka päivä 10-kuisella on huono asia. Jätskin maistattaminen 10-kuiselle ei varamasti tuhoa lapsen kohdalla yhtään mitään."

LUE: Mun järki ei oikein toimi, mutta silti luulen tietäväni että on parasta syöttää vauvoille ihan mitä vaan, koska ennenkin niin tehtiin. Mä yleensäkin tiedän aina kaiken paremmin kuin muut. Mulle on kunnia asia tehdä toisin, kuin neuvolasta neuvotaan. Raskausaikanakin vetelin maksamakkaraa ja graavilohta ihan vaan siksi, koska ennenkin niin tehtiin.

"Ja kyllä se vaan pistää isovanhemmat varpailleen, jos äidit nillittää ja nällättää joka asiasta, ja se tulee lapsen ja isovanhemman väliin.Katsos kun muutkin aikuiset on ihan päteviä hoitamaan niitä lapsia kuin vain sinä ja minä. "

LUE: Mulla on niin heikko itsetunto, etten kehtaa lapsen mummolle sanoa yhtään mitään, vaikka hän juottaa 10-vuotiaalleni olutta ja syöttää 2 kk ikäiselleni perunasosetta. Hän antaa myös teinieni kiroilla ja juosta pakkasessa ilman pipoa. Minä en näihin asioihin puutu, tuo kaikki on RAKKAUTTA lapsenlasta kohtaan ja minun vanhemmuuteni kunnioittamista. On kunnia-asia isovanhemmille saada rikkoa jokaista sääntöä ja rajaa, minkä minä olen lapsilleni asettanut.

*huutonaurua*

Vierailija
24/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rehellisesti sanottuna en jaksanut edes lukea sun lässytyksiäsi alkua pidemmälle."

LUE: "En osaa enkä jaksa lukea muuta kuin Seiska-lehteä."

"Miten teillä mahtaa elämä sujua, kun te ette varmaan pysty oikein edes katua ylittämään, kun turvallisempaahan se on olla ylittämättä."

LUE "Mun mielestä turvakaukalot, turvavyöt, pyöräilykypärät ja muut nykyajan hapatukset ei ole kehitystä, vaan taantumusta. Kyllä ennenkin pärjättiin hyvin ilman!!!"

"Noi suositukset on nimenomaan suosituksia, jotka on tarkoitettu ihmisille, joilla oma järki ei oikein toimi ( kuten sulle). Jokainen järjellinen tietää, että allergiat on asia erikseen, ja esim. jäätelötötterön syöttäminen joka päivä 10-kuisella on huono asia. Jätskin maistattaminen 10-kuiselle ei varamasti tuhoa lapsen kohdalla yhtään mitään."

LUE: Mun järki ei oikein toimi, mutta silti luulen tietäväni että on parasta syöttää vauvoille ihan mitä vaan, koska ennenkin niin tehtiin. Mä yleensäkin tiedän aina kaiken paremmin kuin muut. Mulle on kunnia asia tehdä toisin, kuin neuvolasta neuvotaan. Raskausaikanakin vetelin maksamakkaraa ja graavilohta ihan vaan siksi, koska ennenkin niin tehtiin.

"Ja kyllä se vaan pistää isovanhemmat varpailleen, jos äidit nillittää ja nällättää joka asiasta, ja se tulee lapsen ja isovanhemman väliin.Katsos kun muutkin aikuiset on ihan päteviä hoitamaan niitä lapsia kuin vain sinä ja minä. "

LUE: Mulla on niin heikko itsetunto, etten kehtaa lapsen mummolle sanoa yhtään mitään, vaikka hän juottaa 10-vuotiaalleni olutta ja syöttää 2 kk ikäiselleni perunasosetta. Hän antaa myös teinieni kiroilla ja juosta pakkasessa ilman pipoa. Minä en näihin asioihin puutu, tuo kaikki on RAKKAUTTA lapsenlasta kohtaan ja minun vanhemmuuteni kunnioittamista. On kunnia-asia isovanhemmille saada rikkoa jokaista sääntöä ja rajaa, minkä minä olen lapsilleni asettanut.

*huutonaurua*

Lopeta nyt, teet itsesi ihan naurettavaksi. Luulen, että tuota huutonaurua irtoaa kyllä kaikilta muiltakin, sun kustannuksella.

Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, siihen ei kukaan kuole jos 10-kuinen saa maistaa jätskiä ja olen myös samaa mieltä siinä, että relatakaa muutenkin niiden lapsosten kanssa. Jos asiat nyt tehdään pikkuisen toisin isovanhempien kanssa kuin teidän kanssanne, niin mitä sitten?

Vierailija
25/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totaalista vanhemmuuden puutetta, että teillä vanhemmilla ei ole mitään suunnitelmaa / aikataulua lapsen totuttamisessa koko perheen ruokaan o_O

Siis oikeastiko te annatte isovanhempien syöttää vauvoillenne mitä vaan, rakkaudella?

Vierailija
26/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ihan sivustalukijana kommentoin sulle:

Lopeta nyt, teet itsesi ihan naurettavaksi. Luulen, että tuota huutonaurua irtoaa kyllä kaikilta muiltakin, sun kustannuksella.

Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, siihen ei kukaan kuole jos 10-kuinen saa maistaa jätskiä ja olen myös samaa mieltä siinä, että relatakaa muutenkin niiden lapsosten kanssa. Jos asiat nyt tehdään pikkuisen toisin isovanhempien kanssa kuin teidän kanssanne, niin mitä sitten?

= Olen se kenelle vastasit perusteellisesti, mutta joka ei osaa enää kommentoida mitään takaisin. Sen vuoksi tekeydyn "sivustalukijaksi".

;)

Vierailija
27/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulee just 19:n kaltaiseksi jos ei osaa relata...

Vierailija
28/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ihan sivustalukijana kommentoin sulle:

= Olen se kenelle vastasit perusteellisesti, mutta joka ei osaa enää kommentoida mitään takaisin. Sen vuoksi tekeydyn "sivustalukijaksi".

;)

Vierailija
29/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista tässä ketjussa, eipä täällä taida olla kirjoittelemassa muita kuin sinä valistumaton white trash kuningatar, jolle on kunnia-asia, että mummo saa tunkea pihviä vauvan suuhunn.

Vierailija
30/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinenkin sivustalukija komppaa, että kylläpä on ihmeen kiivasta tekstiä. Tosi rentoutuneelta kuulostaa, sitähän muilta kaipasit. Ihan villi arvaukseni, mutta ootko ehkä isovanhempi-ikäryhmään kuuluva, joka päästelee vähän höyryjä ulos. Vai miksi sinulla meni noin pahasti herne nenään? Eikö sinulle ole tärkeää luoda muistoja lapsesi kanssa vietetystä ajasta, vaikkakin niin naurettavan tyhmästä asiasta kuin jäätelön maistaminen? En lähtisi pilkkaamaan toisen mielipidettä, oli se itsestä sitten oikea tai väärä.

Vierailija
31/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin joku täällä jo sanoikin. Nuo vääristä ruoista tulevat seurakset voivat tulla vasta vuosien päästä. Esim. diabeteksen ja liian varhaisen lehmänmaidon antamisen välistä yhteyttä tutkitaan. Kuka lapselleen parasta toivova haluaa ottaa riskin, että tuleeko lapselle munuaisvaurioita tai ei?

Ei tavallista lehmänmaitoa alle 1-vuotiaalle.

Vierailija
32/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kymmenkuiselle on hapatetut jo sallittuja, joskin ne on jo 8-kuisellekin.

Vierailija
33/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin joku täällä jo sanoikin. Nuo vääristä ruoista tulevat seurakset voivat tulla vasta vuosien päästä. Esim. diabeteksen ja liian varhaisen lehmänmaidon antamisen välistä yhteyttä tutkitaan. Kuka lapselleen parasta toivova haluaa ottaa riskin, että tuleeko lapselle munuaisvaurioita tai ei? Ei tavallista lehmänmaitoa alle 1-vuotiaalle.

vaikka esim. 50 vuotta sitten oli ihan normaalia antaa lehmänmaitoa alusta alkaen.

Vierailija
34/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin se lapsi jotenkin "pilaantuisi" jostain maistiaisesta..? Ei voi käsittää. Onneksi en ole edes ainoan lapseni kanssa mikään hysteerikko!

Vierailija
35/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vauvalla diabetekselle altistava geeni, ja tämän takia lehmänmaitoaltistusta emme ehdontahdoin anna ainakaan ennen 1. ikävuotta. Olisin ihan raivona, jos isovanhemmat tunkisivat jäätelöä lapselle!

niin kuin joku täällä jo sanoikin. Nuo vääristä ruoista tulevat seurakset voivat tulla vasta vuosien päästä. Esim. diabeteksen ja liian varhaisen lehmänmaidon antamisen välistä yhteyttä tutkitaan. Kuka lapselleen parasta toivova haluaa ottaa riskin, että tuleeko lapselle munuaisvaurioita tai ei? Ei tavallista lehmänmaitoa alle 1-vuotiaalle.

Vierailija
36/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka esim. 50 vuotta sitten oli ihan normaalia antaa lehmänmaitoa alusta alkaen.

Vierailija
37/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti hirvee sota tämmösestä?

Vierailija
38/38 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sivuraiteille. Lukekaapa ap:n aloitus uudestaan ennen kuin tulette vauhkoamaan. Ap esim. sanoi että hänen tyttönsä maistoi suklaata ollessaan 9kk ikäinen. Eli siis MAISTOI suklaata, tuskinpa ap tarkoitti että tuon jälkeen tyttönsä sai säännöllisesti päivittäin tai viikoittain levykaupalla suklaata. Luuletteko tosiaan että edes neuvolassa alettaisiin vouhkaamaan teille suosituksista jos kuulisivat vaikkapa että 5kk ikäinen lapsi on nuolaissut jäätelöä yhden kerran?

Tässähän nyt mun käsittääkseni piti olla kyse nimenomaan noista pikku maistamisista joista ei taatusti mitään vahinkoa aiheudu, se on sitten ihan asia erikseen ne vanhemmat jotka jatkuvasti syöttää vääränlaista ruokaa lapsilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi