Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stressaatko neuvolassa käymistä? Mä stressaan, älytöntä hässäkkää..

Vierailija
29.11.2010 |

Olen alkanut inhota neuvolassa käymistä. Joka kerta eri terkkari + joku th-opiskelija ja älytön hässäkkä päällä. Aina joku unohtuu ja sitä saa sitten itse muistutella seuraavalla neuvolareissulla jos muistaa. Vastaanottohuone ja vaaka on joka kerta eri, ja niinpä mun paino näyttää pomppivan ylös ja alas riippuen siitä millaista puntaria milläkin kerralla käytetään, ja yleensä mä olen lisäksi hermostunut jo alussa koska vastaanottoajat on aina myöhässä ja mulla ois jo kiire pois, minkä vuoksi en vaan jaksais rupatella sinänsä kivojen opiskelijoiden kanssa puutaheinää. Mä haluaisin vaan sen yhden tutun ihmisen ja nopeat ja tehokkaat käynnit, huoh. Onko tää tällaista kaikissa muissakin neuvoloissa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista odotan ja sinänsä kaikki hommat on jo tuttuja minulle. Jotenkin turhaudun kun kaikkia asioita jaakataan samaan tapaan kuin esikoista odottaessa. Jotenkin eivät osaa ottaa ollenkaan huomioon, että tämä on jo tuttua puuhaa. Ikäerokin tulee olemaan lasten välillä pikkasen vajaa 2 vuotta eli siinäkin mielessä hommat on hyvässä muistissa.

Sen lisäksi jotenkin tämän nykyisen th:n kanssa meillä ei jotenkin natsaa kemiat yhteen. Täti tuijottelee ihan intopiukeena niitä käyriänsä ja autappa jos vähänkin poikkeat niistä. Heti on sokerilapsi tulossa tai jotain muuta vikaa. Kaiholla muistelen sitä th:aa, joka minulla oli esikoista odottaessa. Siinä oli maalaisjärkinen nainen. Harmi vain, että hän muutti pois.

Mutta joo, eivät kovin mieluisia pakollisia keikkoja ovat minullekin nämä neuvolakäynnit.

Vierailija
2/8 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kiire, sen voi sanoa heti alussa ja silloin tehdään ne perustsekkaukset nopsasti. mukavahan sitä muiuten on jutustella, vaikka esikoisen jälkeen homma onkin aika tuttua.

Ja käyräuskovaisille kannattaa vaan myötäillä mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla asiat elämässä todella hyvin, jos neuvolassa käynnistä joutuu stressaamaan!

Vierailija
4/8 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aika pienessä neuvolassa, jossa ei pahemmin ruuhkaa muutenkaan ole. Th on älyttömän mukava vaikka hänen jahkailunsa aina välillä hermoille käyvätkin =D

Nyt kakkosen kohdalla tietenkin vähän ärsytti juuri se, että asiat selitetään mulle kuin esikoista odottaisin. Muistan kyllä neljän vuoden takaisin jutut kyllä oikein hyvin, mutta eihän th sitä tietenkään tiedä. Ehkä hän ajattelee, että on kiva, kun virkistetään muistia.

Vierailija
5/8 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun neuvolalääkärillä oli kaks lääkäriopiskelijaa siellä. Kumpikaan ei vaivautunut edes tervehtimään mua. Ja sit kuvitellaan et mun lasta voi pitää koekaniinia niille.

Itse olen sairaanhoitaja ja paljon ohjannut opiskelijoita. Nykyisin olen huomannut et ensimmäinen asia minkä niille saa takoa päähän on se että asiakasta/potilasta on kohteliasta tervehtiä ja esitellä itsensä. Mutta kun ei...

Itse olen nykyisin lempannut pellolle sellaisen opiskelijan mikä ei omaa noin alkeellisiakaan käytöstapoja. Viimeksi th-opiskelija kysyi multa neuvolassa et onko mulla kuormittavia tekijöitä? Kysyin et mitä kuormittavia tekijöitä? No arvatkaa mikä oli vastaus! "en mää oikein tiedä mut kun tässä paperissa vaan kysytään sellaista"

Just...ja sit laitetaan tollanen ominpäin sinne pöydän taakse kun vakituinen hoitaja istuu kahvilla.

Vierailija
6/8 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vain on jotenkin rasittavia ne käynnit.

Vierailija
7/8 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt lapset vain säännöllisin välein lastenlääkärillä, ei ole ollut stressistä, kysymyslomakkeista tai muusta höpöhöpöstä tietoakaan :)

Terveitä ja täysjärkisiä lapsia tuntuvat olevan.

t. ulkosuomalainen

Vierailija
8/8 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään ole pakko sitä harjoittelijaa ottaa omalle neuvolakäynnilleen mukaan! Meillä ainakin erikseen kysyttiin, voiko harjoittelija olla paikalla, miksi kysyttäisiin jos ei voi kieltäytyä?

Jos ajat on aina myöhässä, niin varaa riittävästi aikaa! Osa neuvolassa kävijöistä viipyy vähän kauemman hoitajan luona, lapset ei aina tee niin hyvin yhteistyötä kuin toivoisi tai sitten joillain on ihan oikeita ongelmia. Meilläkin ajat ovat usein myöhässä, terveydenhoitajia pienessä neuvolassa vain pari, tuttuja molemmat, kun olen jo äitiysneuvolan ajan ja nyt lapsen kanssa siellä käynyt, mutta tämäkin on muuttumassa ja pian siirrymme suuren neuvolan asiakkaiksi kaikki (säästöjä taas köyhässä espoossa).

Nopeaa ja tehokasta neuvolakäyntiä en ole vielä nähnyt, hoitajilla on ne omat juttunsa jotka haluavat käydä läpi, koska se nyt kuuluu siihen työhön ja heidän on työnsä tehtävä vaikka sinä et siitä innostuisi -en itsekään haluaisi kuluttaa aikaani neuvolassa, mutta minkäs teet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi