Läpsäisin lastani tänään
voi venäjä että osaa tuollainen alakoululainen kiristää äidin hermoja välillä. hirveä morkkis, en olisi ikinä halunnut olla äiti, joka lyö. mutta näin kävi.
Kommentit (21)
kiillota sä vaan kruunuasi, auttaa tosi paljon, olet varmaan tosi hyvä äiti.
menee hermo, kun lapsi ei tunnu uskovan puhetta. väittää vastaan, on näsäviisas, moni asia on tosi vaikeaa.
tuntuu etten saa itse hetkenkään lepoa. koko elämä menee näitä passatessa, yhtä saakelin ruuanlaittoa ja pyykkäämistä ja siivoamista aamusta iltaan. päivän aikana kuuluu varmaan 100000 kertaa: äiti.
voi alakouluikäinen tehdä että äidiltä noin palaa käämit....
jos hän on näsäviisas tai inttää vastaan? Olisko mammalla vakavan itsetutkiskelun paikka? Mitä mahdat tehdä sittenkun lapsi oikein pahasti mokaa?
vaan sinun omaan väsymykseesi ja tilanteeseen, mihin tarvitse nyt kiireesti apua.
Lapset ovat sellaisia, näsäviisaita ja usein äänessä, mutta koskaan, milloinkaan, ei kukaan saa yrittää lyömällä hiljentää lasta, sillä siirtää vaan oman pahan olon lapseen. Lapsella täytyy olla mahdollisuus olla oma itsensä oman vanhemman kanssa, ilman että täytyy pelätä että äiti lyö.
Nyt etsit keinoja millä vähennät omaa stressiäsi ja pyydät apua muilta aikuisilta.
väittää vastaan, on näsäviisas, moni asia on tosi vaikeaa. tuntuu etten saa itse hetkenkään lepoa. koko elämä menee näitä passatessa, yhtä saakelin ruuanlaittoa ja pyykkäämistä ja siivoamista aamusta iltaan. päivän aikana kuuluu varmaan 100000 kertaa: äiti.
ja ennen kaikkea pyydät anteeksi lapselta ja selität että äiti teki todella väärin, ja lupaa ettei tee sitä enää koskaan uudestaan.
Eiköhän jokaisella joskus pala hihat,mutta jos joka pvä läpsis niin sitten on kyllä aika hakea apua.Ja riippuu hyvinkin paljon onko se läppäsy vai veteletkö kunnolla ympäri korvia?
perusteellisesti ja pyydät anteeksi.
Lapset voivat olla todella raivostuttavia, terroristeja jotka vievät järjenkin..
Itselläni on kaksi helppoa lasta, yksi todella haastava (kaikilla aikuisilla ongelmia tulla toimeen lapsen kanssa) joka ei usko mitään eikä ketään.
Et ole hirviö. Menetit malttisi ja teit väärin, mutta lapsesi ei siihen kuole että häntä on kerran elämässään läpsäisty.
Jaksamista!
ihan turhaa yrittää puolustella sitä. Miksi pitäisi apta silittää päästä jos lyönyt lastaan? Tuli tänne kai kerjäämään palautetta ja sitä sai.
se kannattaa pitää mielessä kun seuraavan kerran alkaa keittää näsäviisaus.
jos hän on näsäviisas tai inttää vastaan? Olisko mammalla vakavan itsetutkiskelun paikka? Mitä mahdat tehdä sittenkun lapsi oikein pahasti mokaa?
olen aika väsynyt, se on totta. varmaan olisi itsetutkiskelun paikka, mutta milloin ja missä? sen lyhyen koulupäivän aikana en kaameasti ehdi pohdiskella.
surullisinta on se, että olen vakuuttunut että omalla typerällä käytökselläni olen jo onnistunut pilaamaan lapsen. että siitä kasvaa huono itsetuntoinen lapsi, jolla oli paska mutsi.
perusteellisesti ja pyydät anteeksi.
Lapset voivat olla todella raivostuttavia, terroristeja jotka vievät järjenkin..
Itselläni on kaksi helppoa lasta, yksi todella haastava (kaikilla aikuisilla ongelmia tulla toimeen lapsen kanssa) joka ei usko mitään eikä ketään.
Et ole hirviö. Menetit malttisi ja teit väärin, mutta lapsesi ei siihen kuole että häntä on kerran elämässään läpsäisty.
Jaksamista!
kiitos tästä. itkettää.
ap
menee hermo, kun lapsi ei tunnu uskovan puhetta. väittää vastaan, on näsäviisas, moni asia on tosi vaikeaa.
tuntuu etten saa itse hetkenkään lepoa. koko elämä menee näitä passatessa, yhtä saakelin ruuanlaittoa ja pyykkäämistä ja siivoamista aamusta iltaan. päivän aikana kuuluu varmaan 100000 kertaa: äiti.
Voin vannoa, että et ole ainoa äiti, joka on näin tehnyt.
Ovien takana tapahtuu paljon, paljon sellaista, josta ei hiiskuta sanaakaan muille. Ei välttämättä mitään niin vakavaa, mutta asioita, jotka eivät ole kauniita.
Tietenkään läpsiminen tai lyöminen ei ole optimaalinen tapa ratkaista asioita.
ihanko totta?
ap
itsetutkiskelua
osaatko antaa jotain kirjavinkkejä?
Voin vannoa, että et ole ainoa äiti, joka on näin tehnyt.
Ovien takana tapahtuu paljon, paljon sellaista, josta ei hiiskuta sanaakaan muille. Ei välttämättä mitään niin vakavaa, mutta asioita, jotka eivät ole kauniita.
Tietenkään läpsiminen tai lyöminen ei ole optimaalinen tapa ratkaista asioita.
välillä tuntuu että olen maailman huonoin äiti. ei kukaan muu voi olla näin huono tässä.
Mun on vaikea keksiä mitään, mistä noin pahasta kilahtaisi tuon ikäiselle. Jollekin teinille, joka haistattelisi tms. voisin jotenkin ymmärtää tuollaisen hermostumisen. Tosin en silloinkaan hyväksyisi läpsäisemistä.
Nyt kun luin syyt, niin vikahan ei ollutkaan lapsessa, vaan sun väsymyksessä. Tuollainen käytös kun on ihan normaalia lapsilta ja vaikka se on tosi rasittavaa, niin ei se tuollaista hermostumista aiheuta normaalisti. Hanki apua väsymykseesi, vaadi lapsilta osallistumista kotitöihin. Lepää välillä ja osta vaikka valmisruokaa, jos se auttaa. Ja pyydä lapselta anteeksi läpsäisyä ja mene itseesi ja päätä, ettet tee sitä enää. Jos meinaa mennä hermot, mene hetkeksi yksin toiseen huoneeseen/lenkille rauhoittumaan.
t: kakkonen
kiillota sä vaan kruunuasi, auttaa tosi paljon, olet varmaan tosi hyvä äiti. menee hermo, kun lapsi ei tunnu uskovan puhetta. väittää vastaan, on näsäviisas, moni asia on tosi vaikeaa. tuntuu etten saa itse hetkenkään lepoa. koko elämä menee näitä passatessa, yhtä saakelin ruuanlaittoa ja pyykkäämistä ja siivoamista aamusta iltaan. päivän aikana kuuluu varmaan 100000 kertaa: äiti.
Mun on vaikea keksiä mitään, mistä noin pahasta kilahtaisi tuon ikäiselle. Jollekin teinille, joka haistattelisi tms. voisin jotenkin ymmärtää tuollaisen hermostumisen. Tosin en silloinkaan hyväksyisi läpsäisemistä.
Nyt kun luin syyt, niin vikahan ei ollutkaan lapsessa, vaan sun väsymyksessä. Tuollainen käytös kun on ihan normaalia lapsilta ja vaikka se on tosi rasittavaa, niin ei se tuollaista hermostumista aiheuta normaalisti. Hanki apua väsymykseesi, vaadi lapsilta osallistumista kotitöihin. Lepää välillä ja osta vaikka valmisruokaa, jos se auttaa. Ja pyydä lapselta anteeksi läpsäisyä ja mene itseesi ja päätä, ettet tee sitä enää. Jos meinaa mennä hermot, mene hetkeksi yksin toiseen huoneeseen/lenkille rauhoittumaan.
t: kakkonen
eikö kukaan muu menetä malttiaan lasten kanssa? välillä tuntuu että pää hajoaa tähän kaikkeen.
ap
Meillä on kaksi alakoululaista enkä juuri koskaan edes hermostu heille mistään. Puhe tehoaa kiitettävän hyvin, vaikka samoista asioista saakin muistuttaa miljoonia kertoja.