Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismasut tiistaihin

18.10.2005 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä yliopistolta kirjoittelen pikaisesti ennen kuin painun ruokalaan ja sitten töihin. :) Tentti meni.. Hmm.. No menihän se. :) Kyllä se varmasti läpi menee mutta ei sieltä mitään huipputuloksia tule. Mutta ei se haittaa.

Olo on ihan kohtuullisen hyvä. Hirveät selkäkivut ja pieni päänsärky on tänään vaivana. Yöllä taas jumpattiin masussa niin kuin siellä olisi ollut isommatkin pirskeet. :) Nyt on ollut taas rauhallista.. Krapuloissa taitaa vauva nukkua.. Heh olipas huono vitsi. :)

Ihanaa kun on noita galluppeja! Mä en siis ainakaan kyllästy yhtään! :)

G: mitä tänään syödään?

Meillä syödään tänään hunajamarinoituja broilerin rintaleikkeitä kera riisin ja kasviksien. Nam! :)

G: Oletko säilyttänyt positiivisen raskaustestin?

Tallessa on tuolla lasikaapissa. :)

G:Himotuimmat herkut ja etovimmat hajut?

Ihan ehdottomat ykköshimot on suklaa ja appelsiinit. Ja suklaan on ihan ehdottomasti oltava Fazerin sinistä. Meinasin käydä miehen kurkkuun kiinni kun kehtasi minulle kaupasta ostaa tässä taannoin jotain muuta suklaata. :) Hormonit on sitten ihana asia!

Minua etoo ihan suunnattomasti avata jääkaappi. Siis se tuoksu siellä on jotenkin niin nenään pistävä vaikkei siellä siis mitään pilaantunutta tai vastaavaa olekaan. Ja kaupassa mä en voi mennä juustotiskille ollenkaan. Se haju saa mut kyllä oksentamaan ihan satavarmasti! Vaikka muuten juustosta tykkäänkin. :)

NIMI-kysymykseen vastasin kyllä jo aikaisemmin mutta tuohon sukunimiasiaan jäi vastaamatta. Mikä ei yllätä ketään.. :) Meilläkin siis käydään vielä painia lapsen sukunimestä. Me ei olla naimisissa mutta toivottavasti hamaassa tulevaisuudessa olemme. Mies on niin vanhanaikainen (no mitä voi odottaa mieheltä joka on opiskellut historiaa?) että ihan ehdottomasti pitäisi lapsen ottaa hänen sukunimensä. Mutta minä en sitä kyllä ihan purematta niele. :) Miksi ihmeessä lapsella pitäisi olla ihan ehdottomasti just miehen sukunimi? Enkä minä edes tiedä aionko itsekään ottaa miehen sukunimeä sitten jos alttarille asti päästään joskus.. Musta tuntuu että siitä tapellaan vielä synnytyssalissakin. :)

Tänä aamuna taas tuli tuon takkiasian kanssa huokailtua sen verran että viimeistään torstaina kun on vapaapäivä niin tämä mamma suuntaa kaupungille etsimään takkia itselleen. Täytyykin tuo H&M käydä heti ekana tsekkaamassa kun joku ihana ihminen täällä pinossa mainitsi että siellä voisi olla mammamalliston takkeja!! :) Kiitos kiitos! Laitoin sitten tänä aamuna parit villatakit ja niiden päälle miehen toppaliivin. Mä näytän ihan Michelin-mieheltä. :) Mutta kyllä se nyt hätätilassa menee..

Nyt mun on pakko lentää. :) Siis syömään ja sitten töihin. Mukavaa tiistaita kaikille! Palaan linjoille illalla. :)

Lily & Nappo 20+6

Vierailija
22/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]ah, tuossahan tuo puuttuva galluppikyssäri olikin.

plussatestiä ei säästetty - testi tehtiin lomalla espanjan maaseudulla, tosin kuva otettiin muistoksi (ja se kuva katosi kameran mukana myöhemmin:( eli ei mitään konkreettista jäljellä tuosta hetkestä.

muistan kyllä sen fiiliksen varmaan aina, oireet oli sen verran tukevat siinä testiä tehdessä että olin varma raskaudesta (kp taisi huidella neljääkymppiä tuolloin, viivat ilmestyikin tikkuun tummina ihan saman tien..)

Caddie, täällä taas;)

ps. niin ja Lilylle onnittelut kun tentti takana!

ps2. meillä on huomenna ULTRA!! ei millään malttais odottaa!!! [/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

56 tai 62 cm on varmasti ihan passeli koko, kevät on jo sen verran pitkällä, että käyttöikä lyhyt. Meillä esikoinen oli aika kirppuinen (48 cm, 3170 g) ja vaikka syntyi marraskuun alussa, pärjäsi loistavasti kevään korvalle kokoa 1-3M olevassa haalarissa (about 58-60 cm). Äitiyspakkauksen haalari lähti käyttämättömänä vauvakassikeräyksessä Afganistaniin, oli niin suuri ekana vuonna, ja tokana tarvittiin jo stydimpää kangasta lumileikkeihin.

Vierailija
24/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Tuleeko siihen kutsu postissa niinkuin np-ultraan tuli vai pitääkö itse varata? Odottelen tässä milloin mahtais kutsu tulla, viikkojakin " jo" 17 ja risat.

Vierailija
25/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä lueskellut kuulumisianne ja ollut hengessä mukana.

Ruokagalluppiin: meillä syödään tänään makaronilaatikkoa pakastimesta.

Ja juu, positiivinen raskaustesti on tallessa. Kauankohan se täplä säilyy? Testejä taitaa olla itseasiassa kolme: yksi apteekin ja kaksi predictoria. Syy runsaaseen testaamiseen oli lääkitykseni, joka piti lopettaa heti plussaan ja ne ekat testit oli niin hailuja positiivisia että piti vaan testata ja testata ennenkuin uskoin. Lääkitykseni toki vaihdoin heti mutta jotenkin en vaan meinannut uskoa plussa todeksi.

Plussasta puheenollen, siellä se eilen heilutti ultrassa. Päällisin puolin kaikki oli kuulemma hyvin mutta menemme vielä tarkistusultraan. Vauva oli kuulemma vielä liian pieni tarkempaan rakennetutkailuun.

Tälläiset pikaiset kuulumiset tällä kertaa! Voikaa kaikki hyvin!

Vierailija
26/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun olisi pitänyt tulla postissa jo aikoja sitten. Itse sain omani joskus viikolla 13 ja kun jouduin pari viikkoa sitten siirtämään aikaa (marraskuun puolivälissä) tarjolla oli vain marraskuun lopun aikoja :-( Vänkäämällä sain sitten ajan vihdoin marraskuun alkuun, jolloin olen 18+4.

Vierailija
27/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ee yksi, niin kuin esikoisellakin.

Melike77:

Eilen tuntui illalla toistamiseen sellainen " muljahdus" , jonka tunsin jo parisen viikkoa sitten, mutta enpä tiedä - taidan odotella sitä kunnon potkua jossain vaiheessa :) Ja eilen neuvolassa terkka joutui painamaan sillä dopplerin anturalla vatsaa oikein kunnolla, että saatiin syke kuulumaan, niin sen jälkeen tuntui pieni " muksahdus" keskellä alavatsaa, sama toistui pari kertaa illalla... Oiskohan kuitenkin liikkeitä? Kertokaas viisaammat...

Mulla on ollut ihan samanalaisia nuo ainoat liiketuntemukset. Muutaman kerran muljahtanut ja muksahtanut, ja sydänääniä kuunnellessa tuntunut anturia vasten :). Uskon siis, että sinullakin nuo tuntemukset ovat sitä itseään, siitä se sitten lähtee voimistumaan vähitellen :).

G: mitä tänään syödään?

Äsken söimme peruna-/pinaattiohukaisia ja tomaattia.

Illaksi ajattelin tehdä linssikeiton.

G: Oletko säilyttänyt positiivisen raskaustestin?

En todellakaan ;)! Hiukan ällöttäisi säilöä pissaista tikkua ;P.

G:Himotuimmat herkut ja etovimmat hajut?

Kaikki tosi suolainen menisi kuten nachot, sipsit ja popparit :P. Esikoisesta himoitsin selkeästi enemmän suklaata ja kermavaahtoa :D.

Vähääkään pannussa seisseen kahvin haju on todella kamala! Sama kun mies jättelee aamukahvikuppejaan pöydälle (*mrrrr*) johon pohjaan kuivuu se kahvitilkka=YÖKS!

Muutenkin olen aika hajuherkkä, mutta raskausaikana se vain pahenee ;). Kaupungilla meinaa pökertyä vähän väliä, kun naiset laittavat ilmeisesti joka aamu puoli litraa hajustetta ylleen :P..

Vierailija
28/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisia gallupvastauksia niihin jotka vielä muistan noista monista kysymyksistä...

Mies teki eilen RUUAKSI jauhelihaperunasoselaatikkoa, jota söin tänään eväänä töissä. Iltaruoka on vielä hämärän peitossa, mutta meillä on siellä tuoreita rieskoja, niin saattaa mennä leivän mutusteluun...

HIMOJA ei kummemmin ole, mutta maitoa on pitänyt ruveta kaupasta kantamaan suurperhemääriä. Sitä kuluu... Hedelmät maistuvat myös. KUVOTUKSIA ei ole tuoksuissa eikä mauissa.

RASKAUSTESTIÄ emme ole säilyttäneet, muutettiin just siinä testin tekemisen aikoihin ja ihan kaikki ylimääräinen lensi silloin roskiin.

NIMIÄ on pohdiskeltu. Sukunimi tulee mieheltä, mennään reilun kuukauden päästä naimisiin ja vaihdan ilomielin tämän oman tavisnimeni pois. Sekä tytölle että pojalle on mietittynä muutamia nimiä, mutta siihen asiaan palataan varmasti häiden jälkeen kun on enemmän aikaa pohtia. Samoin vauvaa varten hankintoja tullaan varmaan tekemään sitten vasta vuodenvaihteessa ja alkuvuodesta.

TALVITAKKI on myös täällä pulma. Toisaalta olen aatellut, etten uutta takkia haluaisi ostaa, ehkäpä pitää kurkkia miehen puolelle kaappia...

LIIKKEISTÄ ei ole puhuttu ehkä tänään, mutta tässä muutamana päivänä kun en ole toimeentunut vastailemaan... eli en tunne vielä liikkeitä, yksi sellainen muljahdus on tuntunut jonka epäilin olevan vauva- eikä suolistoperäinen, mutta eipä ole vielä toista kuulunut. Maha sen sijaan kasvaa ihan järkkyä vauhtia, en olisi ikinä uskonut että esikoista oottaessa on tällainen pallura jo tässä vaiheessa. Vaan kun ei ole omasta takaa pahemmin pituutta eikä leveyttä, niin kai se sitten tuohon eteen vaan kasvaa. Siihen totutellessa,

-Aranja rv 16+6-

Vierailija
29/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=indianred]Ootteko muuten käyneet tutustumassa tohon vauva-lehden verkkokauppaan? Aivan ihania noi bodyt. Pitäis varmaan ostaa vauvalle tollanen " isin tyttö" tai " isin poika" ja antaa isille, kun nyt varmistuu sukupuoli eli synnytyksen jälkeen. Ja neidille ajattelin ostaa tollasen " isosisko" -paidan. Aika suloisia!

Vierailija
30/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyttiin sitten miehen sukunimeen, koska ite joskus pienenä jostain syystä hiukan häpesin omaa sukunimeäni (joka on ihan tavallinen -nen, kuten miehenkin).

Jos joskus menemme naimisiin, niin tuskin otan miehen nimeä koska en niin hirveästi rakasta hänen sukuaan ja muutenkin potisin jonkinlaista identiteettikriisiä " väärästä" nimestä varmaankin ;). Yhdysnimen voisin ottaa, mutta kaksi -nen-loppuista olisi aika hölmön kuuloista, voisin silti harkita :).

Mun mielestä Iloiselta Maapallolta saa kivoja paitoja ja bodyja :)! Meidän tytöllä on tuollainen " Minusta tulee isosisko" -paita ja mulla " Maitobaari" yökkärinä ;).

http://www.iloinenmaapallo.fi/catalog/index.php?cPath=52&osCsid=53b9eaf…

Vierailija
31/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

G 1. Eli syömme tänään riisiä ja kansuikaleita kermakastikkeessa.

G 2. en ole säilyttänyt raskaustestiä. En nyt enkä aiemmistakaan lapsista.

G 3. Ei oo mitään erikseen mitä himoitsisin. Syön paljon karkkia, suklaata, mieli tekee myös roskaruokaa ja hedelmiä jne. Etoo oikeestaan vaan tupakan haju.

Sitten taas omaa napaa ; ) Mulla on ollu tosi huono päivä. Kävin aamusta lääkärissä kun selkä mennyt yön aikana jotenki jumiin. Noh sain peräti 4 päivää sairaslomaa..Viikonlopuksi siis töihin. Oon kärsiny muissakin raskauksissani selkävaivoista kun mulla on vino selkäranka ja toinen jalka pidempi kuin toinen, mutta että rupes ottaan vähän pattiin että vaan 4 päivää määräsi!! Kun tiedän ettei se ohi mee koko raskausaikana tuo selkäsärky. Salaa siis toivoin että antais enemmän kun muutenkaan ei tuo työnteko tällähetkellä kiinnosta. Yleensä olen aika tunnolline ja pienistä syistä en töistä poissa ole ja olen jo kärsinyt koko raskausajan välillä pahoistakin repimis ym kivuista alavatsalla enkä ole aiemmin saikkua hakenu ja nyt kun meen ni 4 päivää saan!

Sitten ihmettelen korjattua verolippuanikin minkä tosin sain jo viimeviikolla ettei se vieläkään voi oikein olla ja olen yrittäny setviä sitä asiaa..sain nimittäin mätkyjä elämäni ekan kerran.. En siis niele vieläkään tätä korjattua verolippuani vaan aion käydä verotoimistossa lähipäivinä. Että tällästä tänne. Olo muuten oolrait. Selkää särkee ja nytkin seison kirjottaessani. Istuminen ja kumartaminen sattuu. Liikkeitä tuntunu taas tosi hyvin vaikka oli välissä pari hiljastakin päivää...Niin ja takki ongelma mullakin ; ) Nyt meen syömään ja palaan jos ehdin vielä myöh. Moido!

T.Lyytikki rv 18+3

Vierailija
32/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensin noihin kysymyksiin:

raskaustestistä: on säästössä, ja taitaa myös esikoisen ajalta olla säästössä, siitä voisi kyllä jo ottaa kuvan ja heittää itse testin roskiin, (minä olen tällänen hamstraaja)

talvitakista: täällä on kanssa tuo pulma...mulla ei nimittäin nytkään enää mene kun ehkä yksi paksumpi takki tuolta kaapista päälle ja toisaalta ei haluaisi laittaa kauheasti rahaa kiinni tuohon isompaan takkiin jota tulee käytettyä vain muutama kuukausi..eli kirpparille pitäisi lähteä kiertelemään jos sattuisi löytymään sopiva takki.

sitten vauva haalarista: ostoslistaan on lisätty yksi pienempi haalari ajatellen kotiin tuloa...esikoinen oli syntyessään 50 cm pitkä mutta hyvin laiha ( kotiin tullessa vain 2,5kg) ja " hukkui" kaikkiin vaatteisiin...nyt kun taas tuota siroa vauvaa lupailtiin niin ajattelin käydä ostamassa valmiiksi jonkun kivan, neutraalin värisen haalarin (kun ei sitä sukupuolta tiedetä) kokoa 54-58, riippuu tietysti hiukan valmistajasta kuinka koot menee mutta jos löytyisi kokoa 54 tai 56 niin ehdottomasti sellainen, vaikka se ei sitten menekään kovin pitkään, mutta on varmasti mukavampaa kun ei ole ihan älyttömästi ylimääräistä kangasta pikkuisen päällä.

ja sitten sitä omaa napaa:

nyt muutamana iltana on ollut hiukan outoja tuntemuksia tuolla vatsan seudulla, enkä ole ihan varma onko ne kovia harjoitussupistuksia vai mitä lie kohdunkasvukipuja (luulisi,että sitä muistaisi tälläset jutut kun esikoinenkin on vielä niin pieni, mutta ei...) ne ei varsinaisesti koveta vatsaa/kohtua mutta tuntuu puristuksena...ota niistä sitten selvää...tarvii kysyä neuvolassa...

tosiaan Torstaina olisi sitten mulla neuvola ja hiukan jännittää kun nyt tarvisi ottaa taas esikoinen mukaan kun mies on töissä...saa nähdä mitä siitäkin tulee *huoh*...nyt kun pitäisi vielä se verikoe ottaa...

-jiggy ja pikkuheppu rv19+2-

Vierailija
33/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on ollut sois veemäinen päivä ja eikä edes kaikki ´ketutuksen aiheet tullu tuossa purettua...Sitten kysyisin vielä yhtä asiaa. Eli onko muiden vauvat olleet syntyessään keltaisia tai siis olleet nämä bilirubiiniarvot korkealla ja tästä syystä annettu esim sinivalohoitoa sairaalassa? Meillä kun kummallakin lapsella on tuota keltasuutta ollu enempi ja vähempi niin nyt sitten neuvolassa otetaan sitä varten joku ylimääränen verikoe minusta, mutta mihin tämä perustuu? Tietääkö kukaan? Eli siis mitä siitä verikokeesta selviää? Sekö että onko seuraavalla vauvalla taipumusta keltasuuten tms tähän kuulemma veriryhmät vaikuttaa ja mullakin harvinainen O+ ryhmä.

Vierailija
34/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=indianred]tulin vielä kirjoittelemaan omia kokemuksia. Meillä siis esikoinen oli hieman keltainen, mutta ei tarvittu kuitenkaan sinivalohoitoa. Sillon kun arvoja mittailtiin kättärillä, niin muistan kun hoitaja mittasi minunkin arvoja ja totesi, että eipä ihmekään, että vauva hieman kellertää, kun äitikin on kellertävä. Itselläni on aika tumma iho talvisinkin. Meillä ei nyt ole neuvolassa ollut mitään puhetta etukäteen tehtävistä tutkimuksista. Veriryhmäni on B+.

Saunaan...

Monkey TAAS kerran

Vierailija
35/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin siis tänään ultrassa yksityisellä lääkäriasemalla kun täällä ei neuvolan kautta pääse kuin niskapoimu-ultraan.

Pikkuinen voi hyvin, lääkärikin kirjoitti paperiin : vilkkaasti liikkuva sikiö : ) Kovasti siis potki ja heitteli voltteja. Mittojen mukaan vastaa viikkoa 17+6 ( tänään 18+6 ).

Saatiin kuitenkin lähete äitiyspolille kun mulla ei ollut virtsarakko tarpeeksi täynnä ja se heikensi näkyvyyttä. Lääkäri ei siis saannut näkymään mahalaukkua eikä virtsarakkoa : ( Sanoi kyllä että, ei aihetta huoleen mutta tehdään varmuuden vuoksi lähete kontrolliultraan.

Mulla on ollut myös viikonloppuna suppareita ja aiemmin käsinmitattuna kohdunsuun pituus oli 3 cm ja nyt vaan 2 cm. Katottiin sitten tarkemmin ultralla ja pituus oli 33 mm. Katsovat sitten parin viikon päästä polilla myös kohdun tilanteen ettei vaan ala jo aukeamaan.

Sanottiin ettei kannata huolestua, mutta eipä se niin helppoa ole. Onneksi sydän löi vahvasti ja kädet, jalat, pää, aivot, selkäranka näyttivät hyviltä.

Ultraa odotellessa ja vahvasti luottaen että pikkuisella on kaikki hyvin.

Äitsykkä80 ja pikkuinen 18+6

Vierailija
36/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on töistä kotiuduttu jo tuossa jokunen aika sitten. Onpahan taas ollut päivä! Onneksi ihana mieheni oli täällä siivonnut ja laittanut ruokaa. Minä kun ajattelin tuossa kotimatkalla että voi plääh kun ruokakin on taas laittamati.. Tuli täytenä yllärinä että hän edes oli kotona. Mutta ihanaa kun oli! :) Huomenna on taas aika lailla samanlainen päivä tiedossa. Tai no yliopistolle en mene mutta töihin illaksi.. Sitten on kaksi täysin vapaata päivää tiedossa. Jes!

Minun takkiongelmanikin ratkesi! Työkaverille manasin kun ei mikään takki mahdu päälle niin hän lupasi tuoda huomenna minulle töihin A-mallisen villakangastakkinsa jota itse oli käyttänyt raskausaikana. Ihanaa!! Siitä saan ns. paremman takin ja lenkkeillessä ja vastaavissa tilanteissa saa miehen takkivarasto kelvata. :) Mutta ajattelin mä silti mennä torstaina shoppailemaan kun henkisesti siihen jo " varauduin" . Hyvä tekosyy.. :)

Selkä sen kuin vihoittelee. Täällä joku valitteli samanlaisia ongelmia (olikos se Lyytikki?).. Oli saanut parisen päivää saikkua. Eihän se raskasta työtä tekevälle mihinkään riitä. Tosi ikävää ettet saanut enempää! Mä yritän hampaat irvessä kestää töissä mutta minulla nyt ei onneksi ole fyysiseti raskas työ. Jaloillaan pitää olla jonkin verran ja se tuntuu kyllä tuolla selässä ja näkyy turvoinneina jalkoina. Ja harjoitussuppareitakin satelee jonkin verran. Lähinnä tässä nyt mietin onko miten normaalia että niitä tulee jopa päivittäin. Onko kenelläkään minkäänlaista tietoa? Pitäisiköhän tätä kysyä neuvolasta? Muuten on olo ihan kiva ja mukava. :) Väsyttää tietysti ja Nappo potkiskelee nyt just tosi ilkeesti tuonne kylkeen. No ehkä tämä tästä illan mittaan helpottaa. :)

Ruoka on tosiaan syöty ja ajattelin seuraavaksi mennä suihkuun ja jos sitten kömpisi miehen viekkuun tuonne sohvan pohjalle. Ihanaa iltaa kaikille!

Lily & Nappo 20+6 (Jee! Huomenna taas viikot vaihtuvat!!)

Vierailija
37/37 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista himotuksista ja inhotuksista on ollut puhetta. Mä olen ollut vähän ihmeissäni, kun ei ole mikään sen isompi himo iskenyt. Hedelmiä ja vihanneksia tykkään syödä tuoreena, mutta se ei sinänsä ole mitään uutta tai ihmeellistä.

Himotuksena on jokunen teistä maininnut salmiakin. Kertokaa nyt mulle oonko mahdollisesti saanut ihan väärää infoa, kun mulla on sellanen käsitys, että salmiakkia ei suositella raskaana oleville, ainakin tarttis vähän rajottaa... Paitsi sitten kun ollaan jo " yliajalla" ja halutaan synnytyksen jo vihdoin käynnistyvän. Salmiakki nimittäin kuuleman mukaan saattaa auttaa siinä kohti. Olenko ihan pihalla?