Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G, matalapalkkaisessa työssä olevat (ov)

Vierailija
28.11.2010 |

Kun valitsit koulutusalasi, ymmärsitkö jo silloin että palkka on huono?

Ap:n vastaus: en ymmärtänyt, menin vain sille alalle jolle halusin. Palkka ei tullut 16-v mieleenkään, toki varmaan fiksummille olis tullut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisia kysellä. Täällä kaikki tienaa vähintään 5000 euroa kuukaudessa!

Vierailija
2/10 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vaan ajauduin jotenkin. Työ on niin kiinnostavaa, että eipä tuo palkka ole usein mielessä käynyt. Välillä ottaa päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin, että en mitään muuta työtä halua tehdä. Ei tullut mieleenikään ajatella palkkaa. Eikä silloin nuorena/opiskelijana edes tajunnut kuinka paljon rahaa elämiseen tarvitaan kun on asuntolainat ja lapset.

Vierailija
4/10 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin kyllä itselleni koulutuksen alalle, jolla palkat on ihan hyvät, mutt en koskaan ole saanut oman alani töitä. Eli olen siis matalapalkkaduunissa sen takia. Kyllä ottaa välillä päähän, kun koulutus meni ihan hukkaan. Luuseri mikä luuseri.

Vierailija
5/10 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille opiskeluaikana liiton edustaja sanoi, että alle 2000€ ette sit lähe töihin... Muuten ihan kiva, mutta en ole vielä tähän mennessä nähnyt työpaikkaa jossa omalla alallani maksettaisiin yli 2000€ ja ihan on amk-koulutus...

Vierailija
6/10 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloi 90-luvun alussa tuntui upealta ja arvokkaalta ammatilta.

Niin kuin joku jo sanoi, en todellakaan tullut ajatelleeksi palkkaa ja sitä mihin kaikkeen sitä rahaa "aikuisena" menee...

Vierailija
7/10 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1700€ kuukausipalkka, ei mitään lisiä tai ylityökorvauksia vaikka olen käytännössä puhelimen päässä 24/7

30-40 alaista, 100 asiakasta ja olen tulosvastuullinen esimies.

En todellakaan uskonut opiskeluaikana palkan olevan noin surkea. Tienasin paremmin hotellin kerrossiivoojana, kun oli paljon pyhätöitä ja ylitöitä, silti tein töitä vähemmän ja vastuuta ei tarvinnut kantaa.

Vierailija
8/10 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut lasteni parasta ja sitä että saan viettää aikaa heidän kanssaan enkä opiskelu+työ-härdellissä, jota perheellisen opiskelijan elämä väistämättä olisi. Tulin siis nuorena vahingossa raskaaksi, ja olen siksi joutunut opiskelemaan pätkissä ja vähemmän vaativia asioita. Nyt on pph:n ammattitutkinto lukion päälle suoritettuna.

Vierailija
9/10 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä alan töissä edes ollut, mutta tiesin kyllä hyvin millaiset palkat siinä on, ja siksi minun pitikin vaihtaa pääainetta yliopistoon päästyäni, mutta sitten sairastuin ja monta vuotta meni vain haahuillessa ja ajattelin että pakko valmistua edes jostain.

Vierailija
10/10 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn tosin hyödyntämään työssäni ison osan koulutuksestani. Tiesin kyllä palkkatason, kun matalapalkka-alalle hakeuduin. Mutta mulla painaa vaakakupissa enemmän muut asiat kuin raha, vaikka ei rahakaan pahitteeksi olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan