**LOKAMASUJEN TIISTAINEN PINOUTUMINEN 18.10**
[quote]
Kommennti eiliseen pinoon:
[/quote]
[b]Pips[/b] kiva, kun joku näkee musta unta ;)
Olisinkin ollut synnärillä siihen aikaan! :) Mut olin kotona ja omassa sängyssä, sikeessä unessa (pitkästä aikaa!!).
Jospa se uni oli " enne" siitä et ollaan yhtä aikaa sairaalassa?!! =D
Tänään olisi siis ollut mulla laskettupäivä, jos se olis pysyny samana menkkojen mukaan!
Aika hiljaista ollut täällä suppareiden osalta. Mitä nyt muutama kipeä tullut, kun istun pehmeällä sohvalla. Yksikin supistus oli niin kipeä, et tuntui kuin olisi alapää revitty!!
Mutta, kun katsoo peilistä niin näkee ettei maha ole pahemmin alas edes tullut. Vähän jo kylläkin, muttei paljoa.
Hassu kysymys; mut ootteko te muut jo ostaneet miehellenne [b]isänpäivälahjan[/b]?? Mä oon jo sellasen hommannut valmiiksi :)
Voisin katsoa tuossa vielä Salkkarit nauhalta, kun en niitä aiemmin ehtinyt katsoa ja ottaa vähän " iltapalaa" et pääsen nukkumaan ;)
Saas nähdä montako on nyt jo syntynyt lisää ja moniko [b]TEISTÄ[/b] on lähtenyt synnyttämään!!! :)
Mä lupaan ja voin melkein vannoa etten lähde vielä tällä viikolla (samalla toive ajatteluna et;
[quote]
jospa lähtisinkin!!!
[/quote]
)
Kaisa 39+2 (tai vois olla sen 40+0!!)
Kommentit (73)
Tuossa suihkussa käytyäni seisoin kylppärissä, kun lattialle valui jotain vaalenapunervaa oikein lammikkona. Kai se sitten sitä lapsivettä oli - aivan kummaa kyllä, kun ei ensinkään supista...? Soitin synnärille ja lähden sinne näyttäytymään, kait siellä saavat selville, missä tässä mennään.
Hölmistynyt IdaA 39+3
Onnea Idalle matkaan jos lapsivettä oli!
Eikö yhtään lorise enää?
Täällä flunssa vaan pahenee. Hirvee olo ja pitäis selvitä kuopuksen kanssa kaksistaan koko päivä.
Yöllä ei taaskaan supistanut yhtään.
Jos ei lähtö tule tänään, niin sit ollaan lapsenvahti ongelman edessä. Kivaa...
Urkki ja Aare rv 40+6
Onnea [b]IdaA:lle[/b] matkaan!!!
[b]Urkille[/b] hirmusti paranemissäteitä ~~ ~~ ~~
Mullakin tuntui silloin perjantaina suppaillessa [b]Kaisa[/b], että koko alapää halkeaa :-/ Istuin kans ja se oikeesti tuntui ihan kammolta tuolla alakerrassa.. no, eiköhän se ainaskin saanut jotakin siellä aikaan ;D
Onnittelut kaikille joilla tänään tasis, teitä taitaa olla aikas monta?! Paitsi että osahan on jo poksahtanut...! Mutta onnitteluja silti :)
Oma napsukka:
Ei mitään uutta..... ei YHTÄÄN mitään!! Että kyrsii....
Emppu 39+1 *lähtee keittään kahvia*
[b]~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~
Ei oo isänpäivälahjaa hommattuna. Mä en osaa ostaa mitään lahjoja koskaan kovin hyvissä ajoin, vaan ostan kaiken aina vasta ihan lähellä sitä päivää kun ne annetaan ;D Sama juttu joululahjojen(kin) kanssa.
Emppu *menee nyt juomaan sitä kahvia*
Niin hirmuisesti on tullut uusia vauvoja, etten enää pysty erittelemään onnittelujani, joten tässä tulevat yhteisonnittelut:
[color=green]****ONNEA KAIKILLE NYYTTINSÄ KOTIIN HAKENEILLE!!!***[/color
[b]IDA[/b]: Peukut pystyssä *bd bd*!!! Muistatko, eihän se nasulillakaan supistellu yhtään, vaikka vedet meni. Supistukset tulivat vasta sairaalassa! Tule vasta nyytin kanssa kotiin, ettei tartte jäädä tänne jonon hännille mun kans marraskuulaiseksi ;)!
[b]URKKI[/b]: Voi harmitus, kun sairastuit! Pikaista paranemista!
*Lähettää flunssanhäätämissäteitä*
Oma ( . ): Ei siellä mitään tapahdu, lähdemme kohta pyöräilemään tytön kanssa kerhoon.
Mukavaa päivänjatkoa ja voimia jakaantujille :)!
*Vallu ja ' paavo' 39+0*
Siihen [b]isäinpäivälahja-kyssäriin[/b] unohdin vastata:
En ole hankkinut vielä mitään, mutta tarkoitus ois. Ajattelin ennen synnärille lähtöä, kun mähän olen varmaan sen isäinpäivän siellä :´(.
Mutta nyt tää rientää.....
Meni lapsivesi täsmällisesti kahdeksalta. Lapsivettä se varmaan oli: tulin juuri vessasta ja olin menossa takasin nukkumaan, kun jotain alkoi valua sängylle, lattialle ja jalkoja pitkin. Sellasta läpinäkyvää, hajutonta limansekasta vuotoa. Suppareitakin on vähän, muttei mitään kipeitä. Yritin soittaa Haikaranpesään Kätilöopistolle, josta joku vastasi: " ilmottautuminen Haikaranpesään synnyttämään on keskiviikkoisin klo 8-13 ja tänään on vasta tiistai!" . Sopersin sitten, että kun lapsivedet meni ja pitäisi sinne tulla synnyttämään. Kätilö (tai joku) käänsi mut sitten synnytysosastolle ja kohta joku kätilö vastasi synnytyssalista! Käski soittaa Haikaranpesään, eikä sinne. Ajattelin antaa niille Haikaranpesässä hetken miettiä ja soittaa kohta uudestaan, että SAAKO siellä synnyttää muulloinkin kuin keskiviikkoisin klo 8-13. ;D
Jätän nyt muut kommentoinnit ym. sattuneesta syystä. Ilmottelen, jos vielä ilman nyyttiä palaillaan.. :)
Rv 41 tasan!
HUH! Kylläpä yhtäkkiä oikein litania tuli syntyneitä eilisillalle. Kävin lukemassa jo tuoreeltaan mutta en oikein päässyt vielä kommentoimaan! Elikkäs:
Vaaleanpunaisten ruusujen saattelemat onnittelut pienistä tytöistä NELLIINA, WAIMO, ANDROMEEDA, ÄITI92 ja SUSKU!!!!!!!
JA Vaaleansinistä onnea SILJA ja SINISIIPI (jonka kuulumiset olikin mukava lukea tuoreeltaan - kiitos isukille siitä)!!!!
IDAA kylläpäs tulikin sitten äkkilähtö jos lapsivedeksi huomataan :) Oikein paljon onnea matkaan ja palailehan sinäkin ilmoittelemaan sitten vauvelin kanssa tai ilman.
URKKI paranemissäteitä minultakin sinnesuuntaan ettei kipeänä tarttis lähteä taas synnyttämään :(
ISÄNPÄIVÄLAHJAA en ole minäkään hankkinut vielä ja mullakin on vähän se paha tapa kun olikos se EMPULLA..eli aina pitää jättää viimetinkaan :/ Mikähän siinäkin on!? Joskus olen jopa ostanut lahjoja myöhässä kun ei sitten ole viimetingassa mitään keksinyt. Onko teillä muilla mitään kivoja ideoita isänpäivälahjaksi? Kun mun mielestä etenkin miehelle on aina niiiiiin vaikeaa keksiä mitään kivaa lahjaa??
Omassa navassa hieman hassuja tuntemuksia. Eilen oli illalla alaselkä aika kipeä (tuntui kyllä rasituskivulta) ja nyt täss' ä koneella huomaan että tuntuu edelleen/taas hassulta alaselässä. Vatsa tuntuu sen verran pinkeältä että VOISI olla supistus, mutta toisaalta tää pötsi on kuin pingotettu ilmapallo kokoajan ja tuntuu että sen voisi puhkaista neulalla. Hmm... tai sitten tää on vaan toiveajattelua koska tämä on se päivä (38+6) jolloin esikoinen alkoi tehdä tuloaan juuri tällaisilla oudoilla tuntemuksilla. Mene ja tiedä, mutta toivotaan ainakin!
Pitäisi vielä hakea babysitteri tuosta Jumbon sittarista niin sitten saisi mun puolesta syntyäkin :) Tosin miehen kaksi kaveria on juuri tänään Pohjanmaalta Helsingissä ja haluaisivat mennä lätkämatsiin. Saa nähdä ;)
Sinilainen 38+6
sinullekin vielä oikein paljon onnea matkaan. Kuullostaisi ihan lapsivedeltä :) Ja älä huoli...eiköhän se haikaranpesä ota muulloinkin vastaan ;)
Sinilainen
Kiitos kaikille eilisistä onnitteluista raivotarjonnasta!
Ei sitten tullu lähtöä yöllä ja nyt tuntuu, et tää ei tuu täältä millonkaan ulos! Enpä ois uskonu, et tää laskettuun päivään saakka mahassa pysyy! Anteeksi valitus, mut on vähä huono päivä vissiin tulossa. Eilisen ä-polikäynnin jälkeen toivoin, et kävis niinku esikoiseltakin ja vedet ois menny tänä aamuna, mutta paskat! Mä taidan liittyä siihen marraskuulaisten kerhoon! Eilen illalla vähä jomotteli alaselkää, silleen menkkamaisesti ja koko ajan odottelin suppareita tai et vedet menis tai jotain, mut ei niin ei. Aamuyöstä rupes sit pistään tuonne selkäänki taas niin paljo, et oli pakko nousta ylös. Ja esikoista on kauhee ikävä, ku se on ollu nyt 2 yötä mummolassa hoidossa. No tulee onneks tänään kotiin. Mieski tuumas eilen illalla, et onpas meillä hiljasta.
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille! Kai se munki vuoro joskus tulee.....
Ja onnea matkaan niille, jotka on nyyttiänsä lähdössä hakemaan.
Rupes tuossa aamuyön tunteina myös se synnytys hirvittämään, ku sängyssä pyörin. Sen kokoarvion takia, ku se kätilö ei meinannu saada ees kaveria mahtuun siihen ruudulle, et sais ne mitat otettua, niin sehän voi heittää vaikka kuinka paljon! Eli eilen painoarvio oli 4,2-4,3kg ultralla. No oonhan mä yhen yli nelikilosen (4150g) jo synnyttänyt ja se sujui suhtkoht helposti, jos niin voi sanoa, mut jos tää onki joku viiskilonen jätti, niin huhhuh. No kai se tässä parinviikon aikana selviää, miten käy....
Nyt aamukahville ja sit varaamaan aikaa vielä neuvolaan. En viimeks saanu uutta aikaa, ku oli tuo äitipoliaika tiedossa ja terkka epäili, et en enää yhtenä kappaleena ois....
Jensku rv 40+0 (esikoinen synty 39+6.....)
Mä aattelin tänä vuonna ostaa ne meille perinteiset boxerit ja sit hakee lahjakortin johkin vaatekauppaan. En jaksa nyt sen enempää asialla päätäni vaivata. Eli tuolla meille perinteisellä tarkotan, et yleensä joka merkkipäivä meidän yhteiselon aikana oon miehelle boxerit antanu lahjaks ja se tavallaan odottaa jo niitä. En viitti perinnettä katkasta.
Jensku rv 40+0 edelleen
[b]ms82[/b]: Jiihaa, taidat päästä tositoimiin!! Onnea matkaan sinullekin :)
[b]Sinilainen[/b]: Mullakin välillä (tai aika usein) on maha tosi pinkee, etenkin kun istuu, ja siksi joskus on tosi vaikea tulkita milloin on supistus ja milloin se pinkeilee muuten vaan :-/ Siis kun välillä tuntuu ihan siltä että ois suppari, mutta kun masu saattaa olla useita minuutteja pinkeenä :-O Että ota siitä sitten selvää. Noh, samapa tuo, kyllä NE OIKEAT supparit sit erottaa ihan ilman kummastelujakin ;D
Ok. Me lähdetää ulkoilemaan poitsun kanssa, jos saatais vaikka muutama suppari aikaiseksi ;D Just joo, toiveajattelua....
Emppu, 6 päivää laskettuun aikaan.....................!!
KADE!!!!
Miks ei multa mene vedet tai supparit ala kunnolla? : ((
Pitää kohta raahautua apteekkiin ostamaan Panadolia ja Panadol hottia lisää.
Mä jo suunnittelen benjihyppyä jalat edellä..
Nyt pitää käydä tsekkaamassa että esikoinen kerkeää bussiin.
olen tuolla oman avauksen jo tehnyt, tässä näyttää olevan vielä enemmän jengiä pohdiskelemassa samoja.. mä kun niin päätin etten nyt pohdi mitään synnytykseen liittyvää ja otan rauhallisesti yms, mut kun ei osaa niin ei osaa...! Olen pitkään hokenut kaikille tutuille, jotka kyselee, että kyllä tämä voisi hyvin mennä marraskuulle, kun toinenkin meni yli (esikoinen siis sektiolla), ja ultrakin näytti et olis ollu 4.11. LA, mut ei muutettu virallista, joka on siis 28.10., ja virallisen mukaan tässä elellään ja toivotaan josko tulis jo ajoissa.. on tää naisen pää kummallinen kapistutus.. en nyt tähän viitti ihan samoja kirjotella mitä valitin jo tohon omaan alotukseeni tänä aamuna, mut on tää KYPSÄÄ tää odottelu, voi kun olis jo paikatkin KYPSÄT!!!!
dem@ rv 38+4
Hieno juttu MS82:lle lapsivesien menosta! SAmoin tais käydä IDA:llekin!
Täällä ollaan myös kade!!!
Vois kait sitä itekin raahautua ulos (ei huvittais yhtään) taas kerran haravoimaan. Oispahan ees jotain hyödyllistä tekemistä. Ja jos vaikka auttais saamaan NAPAKOITA suppareita, tai että lapsivedet menis...
Alkaa taas kerran tympäsemään tää iän ikuinen odottelu!
Jenskuliinin kans mennään tosi lähekkäin viikkojen kans (just tajusin) . :)
La:n ylittänyt Hemulii_i
ja tsemppiä kaikille synnyttämään lähteville.
Aamulla oli neuvola (38+4) ja kaikki ok, torstaina pitäis mennä vielä ylimäräiselle lääkärikäynnille, jotta tiedetään kohdun suun tilanne edellisen syöksysynnytyksen takia. Nytkin heti masu ihan kovana kun terkka yritti kokeilla vauvaa, eli tosi supistusherkkä. Oikeastaan ihan kiva kuulla onko edistystä tapahtunut. (heh, ja kuitenkin löydän itseni vielä marrasmasujen puolelta kirjoitttelemasta kun nyt niin varovasti yrittää olla)
Isäntä ihan hermona kun joutuu viel tämän viikon olemaan töissä kaukana kotoa, ja kielsi kaiken tekemisen ettei nyt sitten vaan lähtisi syntymään.
Olen kyllä kauhulla ajatelut jos yksin tarvitsisi synnärille lähteä.
Onneksi ei tarvitse murehtia mihin lapset laittaa kun synnärille lähtö tulee, vanhin lapsista jo 14 v ja pärjää neidin (3,5 v) kanssa siihen asti kunnes joku aikuinen pääsee meille tulemaan.
Eilen laitoin vauvan sängyn paikalleen,ostin huutonetitstä ohi huudon aivan tajuttoman suloisen rottinkisängyn.
Mutta nyt neiti alkaa heräillä, eli aamupuuron tekoon ja petien petaukseen.
Supistusrikasta tiistaita kaikille!
Hermot menee. Viime yönä yritin kuulostella supistuksia, mutta en tuntenut muuta kuin hiivatulehduksen aiheuttaman inhan kirvelyn ja kutinan. Olen yrittänyt hoitaa sitä puikolla ja voiteella, muttei lähde!!
Olisin taas valmis ottamaan vastaan minkä tahansa kivun, kunhan pääsisi tositoimiin. Toisaalta neuvolassa sanottiin, että hiiva tulisi hoitaa pois heti, ennen synnytystä. Nyt siis pitäisi toivoa, ettei synnytys vielä käynnisty jotta saisi tämän hiivan hoidetuksi. Vaan kun on rv 40+2, ei hirveän pitkää hoitakuuria voi aloittaa. Kai. Tai sitten pitäisi toivoa, että synnytys ei käynnisty vielä viikkoon. Haha.
Olen siinäkin kahden vaiheilla, pitäisikö mennä vielä johonkin yksityiselle tarkistuttamaan tilanne. Onko vauvariepu ylipäätään pää alaspäin.. Neuvolassa on ihmetelty asentoa moneen kertaan, mutta päädytty kyllä siihen, että olisi oikeinpäin. Pää ei ole kiinnittynyt ja liikkeitä tuntuu joka suuntaan ja kaikkialle. Sanoivat tosin, että uudelleen synnyttäjällä ei välttämättä kiinnitykään kuin vasta viime tingassa.
Oletteko muut käyneet ultrassa vielä näin loppuvaiheessa?
Huomasin että mennään ihan samoilla päivillä ja luinkin sun aloituksesi toisessa ketjussa. Siis odottelen viidettä ja eka meni minulla yli, käynnistettiin 41+1, loput tuleet ihan lasketuan ajan tuntumassa, ilman mitään varoitusmerkkiä alkavasta synnytyksestä ja kestoiltaan ollut 40 min-1 h 47 min. Ekaa vähdättiin toista vuorokautta, joten olin toisen kohdalla ihan varma että yli menee ja rutkasti. Toka syntyi 39+6, synnytyksen kesto 1 t 8 minuuttia.
Eli ei todellakaan tiedä millaisella rytinällä seuraava voi tulla. Kolmas syntyi tasan 40, kesto 1 t 47 min, ja nelonen syntyi ekasta supparista 40 minuutin kuluttua.
Toivottavasti synnytyksen kestoaika ei tuosta enää lyhene, ei toivoakaan sitten ehtiä sairaalaan. (meiltä matkaa synnärille 50 km, ambulanssikin tulee 15 km vielä kauempaa synnäriä kuin mitä me asutaan)
Onnea kaikille vauvan saaneille!!!!
Vatsa on ollu eilisestä ihan sekaisin, jokohan alkais tarkoittamaan lähtöä synnytykseen. Supistuksia ei ainakaan vielä ole enempää tullu ku aikaisemminkaan. Eilen ei oikein ruokakaan maistunu. Tli eilen ihan kiire laittaa oma sairaalakassi valmiiks, jos vaikka lähtö tulis pian. Esikoinen syntyi juuri näillä viikoilla. Yöt tulee nukuttua tosi kehnosti ja olenpa sen näköinenkin. voihan tuo vatsa olla taas sekaisin kun yritin syödä pari rautatablettia pari päivää sitten.
Nyt voin jo sanoa, et mä ihan oikeasti haluan tän vauvan ulos, kun alkaa oma olo olla tosi heikko. Muuten vauva voiski vielä pysyä masussa, mut kun oma kunto loppuu. Valivali.....
Taas pitää lähtee kohti vessaa, palailen myöhemmin.
Suppareita kaikille!!!! Onnea matkaan kaikille synnyttämään lähteville!!!!
Hennajo 38+2
Kylläpäs noita vauvauutisia olikin eilen monta :) ONNEA KAIKILLE NYYTTINSÄ SAANEILLE!!!
Niin ja näytti SINISIIPIKIN saaneen pienokaisensa nopeasti syliinsä. Voi miten ihania uutisia näin aamutuimaan.
KAISA taas kerennyt pinon aloittaa, meidän yökukkuja :)
Kyselit isänpäivälahjasta...mä en ole hankkinut sellaista vielä. Mielessä on käynyt lahjaidea, mutta ostan sen sitten myöhemmin. Kunhan vauva syntyy.
Nukuinpa viime yön ihan mukavasti vaikka vessassa tuli rampattua tiuhaan. Näin unta, että multa meni lapsivedet eteisen matolle. Tietysti vessareissuilla toiveikkaana odotin käyvän niin kuin unessa. JA PAH!
Eilen jomotteli pitkin päivää alamasua ja harvakseltaan supisteli (melkein huomaamatta). No, mä en niin hirveesti odota noista jomotuksista mitään. Sitten kun kunnolla tuntuu jossain, niin sitten voin jo toivoakin jotain tapahtuvan. Mulla tää raskaus menee kuitenkin reilusti yli :( Vaikka joka päivä toivoo jotain tapahtuvan.
Huomenna olis neuvola. Mulla särki eilen päätä ja iltapäivällä piti ottaa Panadolia. Yöllä taas hieman kivisti, mutta meni nukkuessa ohi. Toivottavasti ei tänään tuu uudestaan kipeeks. Mulla kun yleensäkin tulee aina silloin tällöin päänsärkykohtauksia, vähän kuin migreenityyppisiä.
Mitäs vielä pitikään...Ai niin, kiitos COPPOLAlle synnytyskertomuksesta.
Toivottelenpa mukavaa tiistaita ja supistusrikasta päivää meille odottajille! *bd*
Hemulii_i rv 40+1