Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kertokaas nyt, onko ok ostaa joululahja kirppikseltä?

Vierailija
27.11.2010 |

Eikä tietenkään mitään risaisia, vaan ehjiä ja hyviä. Esim. villasukat tai kirja tai lelu.

Onko teille ok?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omilel lapislle jotain, just kirja ja sitten AkuPokkariet, lähes uusia ja uudenkuntoisiamiksei voi ostaa???

Vierailija
2/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa pussillisen Schleich-eläimiä. Tai vaikka pussillisen barbien vaatteita tai jotain tällaista, jota on paljon, mutta kaupassa yksikin on kallis.

Kerran ostin lego-ohjeita kasan, siis joku myi niiden vanhojen legosarjojen ohjeita tyyliin numeroita 100-300. Maksoin 4 euroa. Mielestäni taitavat vielä olla jonkin verran keräilyarvoa. Ja jos joskus tykkää myydä ohjeen ja koko sarjan legot (ostaa irtolegoja niihin kasapäin taasen kirpparolla) vaikka huutiksessa. Saa varmasti 15e/kpl sarjasta ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin, jos tietää saajan tykkäävän. Mä tykkään vanhoista tavaroista. Osalla on arvoakin ja osalla taas ei. Minusta ne on kuitenkin ihania. Mulle voisi siis huoletta antaa jotain.

Vierailija
4/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset saa suurimman osan joululahjoistaan (leluista) käytettyinä, eikä se vähennä lahjojen arvoa lasten silmissä millään muotoa :)

Mun mielestäni on typerää ostaa uutena sellaista, mitä voi hankkia ihan hyvin myös käytettynä. On paljon leluja jotka eivät mene käytössä miksikään ja sellaisia voi ja nimenomaan kannattaa ihan ehdottomasti ostaa kirppikseltä, jos niitä vaan on sieltä saatavana.

Ilmeisen moni ostaa leluja kirppikseltä, sillä kaikki ne lelut jotka ollaan kirppikselle joulusiivouksen yhteydessä viety, on ostettu pois :)

Vierailija
5/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjan saajan kanssa on sovittu että sieltä voi ostaa. Muuten on kyllä aika tökeröä viedä käytettyä tavaraa, suorastaan noloa minusta. Esim. joulupuu-keräykseenkään ei saa viedä käytettyä.

Meillä on taattua, että kaksi miehen sukulaista tuo käytettyä ja oikeasti rikkinäistä tavaraa, mieluummin olisivat sitten on tuomatta. Lapsille tuotiin mm. paketoitu kirja, jonka sivuille oli piirretty kuulakärkikynällä.

En kyllä itse veisi käytettyä tavaraa, eri asia nämä keräilyjutut, joita ei välttämättä edes kaupasta saa.

Vierailija
6/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjan saajan kanssa on sovittu että sieltä voi ostaa. Muuten on kyllä aika tökeröä viedä käytettyä tavaraa, suorastaan noloa minusta. Esim. joulupuu-keräykseenkään ei saa viedä käytettyä.

Meillä on taattua, että kaksi miehen sukulaista tuo käytettyä ja oikeasti rikkinäistä tavaraa, mieluummin olisivat sitten on tuomatta. Lapsille tuotiin mm. paketoitu kirja, jonka sivuille oli piirretty kuulakärkikynällä.

En kyllä itse veisi käytettyä tavaraa, eri asia nämä keräilyjutut, joita ei välttämättä edes kaupasta saa.

Joulupuu-keräykseen ei sa viedä käytettyä, sillä ihmisillä on niin erilainen käsitys siitä mikä on hyväkuntoinen käytetty ja mikä ei.

Mutta joillakin paikkakunnilla joulupuu-keräyksen yhteyteen voi jättää myös käytettyjä leluja, jotka jaetaan joululahjoina diakonissatoimistojen kautta.

Vierailija
7/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaisia joista ei huomaa mitenkään että eivät ole uusia.

Nuken vaatteita ja astioita ostin tänään kummitytölle ja äidilleni kauniin vanhanaikaisen piianpeilin. Monessa sisustuskaupassakin tavarat ovat jo valmiiksi kulutettu :)

Vierailija
8/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en panisi pahakseni kirjaakaan, villasukat, jotka on uudet, mutta kirpparilta on ok, käytettyja en haluaisi. Lahjaksi en itse henk.koht. ostaisi leluja, mutta varmasti sieltä voisi saada uudenveroista.

Vierailija
9/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en kyllä haluisi!

Vierailija
10/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvinainen kirjan ensipainos olisi ok, mutta kyllä muuten paketoidut lahjat annetaan/saadaan uusina.

Lelut mieluiten paketeissa.. me sitten tise ostelemme kirppareilta käytettyjä leluja suoraan käyttöön. Vaatteet myös mieluiten uusina.

Uudet käsityöt eri asia.

Vierailija
11/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se just osoittaa, että on nähnyt vaivaa lahjan eteen. Parempi, kuin hakea joku tusinavaate H&M:ltä, mutta tietysti sen tosiaan pitää olla jotain siistiä. Esim. kirja, jota ei saa enää kirjakaupoista ja jota tiedät kaverisi haikailevan tai joku sikasiistivintagevaate, joka sopii just lahjansaajan tyyliin.

Eli ei tietysti mitään em. tusinavaatetta H&M:ltä käytettynä:)

Vierailija
12/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meillä lapsi on tottunut kirpparijuttuihin. Muille en ostaisi

Vierailija
13/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en kyllä haluisi!

Ei kaikkien tarvitsekaan haluta, eikä siitä syystä ketään voi ryöpyttämään lähteä :)

Ja jos ihan kaikki haluaisi ostaa kirppikseltä lapsensa lahjat, niin ne loppuis kyllä sieltä kirppikseltä pahasti kesken. joten onneksi jotkut ostavat myös uusina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi