Saako Helsingissä yli 30v. opiskelijat joukkoliikennealennusta
Siis kokopäiväisesti opiskelevat 30-vuotta täyttäneet. Eikö muka saa?
Kommentit (13)
Siis kokopäiväisesti opiskelevat 30-vuotta täyttäneet. Eikö muka saa?
http://www.hsl.fi/FI/liputjahinnat/alennusryhmat/Sivut/opiskelijat.aspx
jos on jo käyttänyt opintotukikuukautensa ei saa myöskään bussialennusta yli 30-vuotiaana.
että jos et saa opintotukea, niin ole töissä vaikka olisitkin päätoiminen opiskelija.
Mihinköhän ajatukseen tuo opintotukikytkentä perustuu Ellei saa enää opintotukeakaan, sitä on vielä enemmän pa.
ei välttämättä tarkoita, että on pa. Itse olen omasta 4 vuoden opiskelustani vuoden rahoittanut vuorotteluvapaalla, yhden töillä ja nyt loppuaika menee aikuiskoulutusrahalla n. 1600 e/kk, eli en voi sanoa olevani köyhä. En siis ole ollut oikeutettu opiskelijalippuun kun en saa Kelan opintotukea.
Opintotukeen oikeutettu saa. Mulla kävi niin että tukikuukaudet loppui ja niin loppui alennuskin. Opintoja oli vielä tuolloin jäljellä 3 kk ja palkaton 8 viikon harjoittelu myös. Oli ihan saatanan kivaa kun ei tullut rahaa, harjoittelussa olin siis 38 t viikossa palkatta. Eli lopputulos oli se, että ei tule kovin kivaa joulua meille.
Ja ps. en saanut mitään sossusta, en Kelalta. Koska mieheni palkalla (1500 e käteen) piti meidän 3 h perheen pärjätä. Miettikää tätä yh:t ja mamut, jotka valitatte! Teitä sentään tuetaan kaikin tavoin. Toisin on opiskelijalla.
Kuljin pitkään väliä Hyvinkää-Helsinki päivittäin, taisi tulla keskimäärän kolmet sakot vuodessa.
Opintotukeen oikeutettu saa. Mulla kävi niin että tukikuukaudet loppui ja niin loppui alennuskin. Opintoja oli vielä tuolloin jäljellä 3 kk ja palkaton 8 viikon harjoittelu myös. Oli ihan saatanan kivaa kun ei tullut rahaa, harjoittelussa olin siis 38 t viikossa palkatta. Eli lopputulos oli se, että ei tule kovin kivaa joulua meille.
Ja ps. en saanut mitään sossusta, en Kelalta. Koska mieheni palkalla (1500 e käteen) piti meidän 3 h perheen pärjätä. Miettikää tätä yh:t ja mamut, jotka valitatte! Teitä sentään tuetaan kaikin tavoin. Toisin on opiskelijalla.
että itse olen yh ja opiskelija, sulla on sentään hyvin, kun sinulla on mies, joka elättää...
jos saa aikuisopintotukea niin silloin alennuslippua ei saa, vain kelan opintotukea saavat yli 30 v ovat siis oikeutettuja. Tämä tuli ainakin itselleni yllätyksenä.
pyydä koululta todistus, että opiskelet kokopäiväisesti ja mee sen kans HSLn toimistoon.