Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä muita "älykköjen" ohjelmia on kuin Frasier?

Vierailija
26.11.2010 |

Komediaa, draamaa - entä löytyykö jännitystä?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan nyt haasteita telkkarista etsikään?? Huvin vuoksi sitä kaikki muutkin katsoo, hupiakin vain on monta lajia.

Vierailija
22/49 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin nämä uudet jaksot eivät ihan yhtä hervottomia kuin aikaisemmat, mutta hyviä kuitenkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan ovat huomattavasti hulvattomampia, kun edellisien kausien. Tosin näihin vaikea päästä sisään, jos ei ole nähnyt alusta lähtien

tosin nämä uudet jaksot eivät ihan yhtä hervottomia kuin aikaisemmat, mutta hyviä kuitenkin

Vierailija
24/49 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku tv-ohjelma olisi haastava. Ehkä Turkan Seitsemän veljeksen nenänkaivelua olisi haastavaa katsella uusintana. Haastavaa olisi bb:n katselukin. Ketjussa mainituista ohjelmista tykkään muuten vain näistä: Frasier, Monty Python, Vikatikki, Terapiassa, Simpsonit.

Vierailija
25/49 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, 30 Rock on ihan hyvä myös. Moni Frasierin ystävä ehkä pitäisi siitä.

Vierailija
26/49 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sarjasta on olemassa 3 kautta, en tiedä onko kaikkia näytetty suomessa.

Vierailija
27/49 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älykkyysosamäärä todistetusti 175 katselee BB:ta ja salkkareita...Näitä pyrkii katsomaan joka päivä.

Koulutuskin ja työpaikka on ovat kykyjensä mukaisia.

Vierailija
28/49 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika paljon saanut palkiontoja, niin uskon, että vielä pari kautta tulee. Kai Jenkeissä on kolmas jo telkkarista tulossa.

Vierailija
29/49 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän on niin paljon piiloviittauksia,sarkasmia,henkilöhahmoviittauksia ja -parodioita ettei missään.

Se myöskin ruotii Am. yhteiskuntaa ja kritisoi kerskakulutusta, "huumoria" ja väkivaltaa lastenohjelmissa,näin muutaman esimerkin sanoakseni.

Vierailija
30/49 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2010 klo 19:37"]

Komediaa, draamaa - entä löytyykö jännitystä?

[/quote]

CSI NCIS

Vierailija
31/49 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HBO:n sarjoista moni, terapiassa etenkin

Komedioista musiikin puolesta Flight of the Conchords

Brittikomediat

Tanskalaissarjat, Vallan linnake

Vierailija
32/49 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

West Wingin ne alkukausien jaksot oli muistaakseni aika hauskasti kirjoitettua sanailua. Myöhemmin se väännettiin siihen angsti-draama-sontamuottiin jota vähintään puolet noista muistakin sarjoista tuntuu olevan. 

Big bang theory (tää nörttisarja) oli alussa aika hyvä, tosin älystä en tiedä, mutta nythän noilla kaikilla on ne eukot ja huumori on taas tätä parisuhdedraamaa jota niin kovin harvoin näkee. (sarkasmivaroitus)

Vierailija
33/49 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ja huonot uutiset?

Vierailija
34/49 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole mikään älykkö, mutta minulla on kaksi ystävää joita voi todella kutsua älyköiksi, kummatkin ovat salkkarit ja bb faneja(kummatkin yli 35 vuotiaita). 

Tätä olen ihmetellyt koska itse inhoan näitä kahta ohjelmaa. 

Ei kai älyköt katso vain syvällisiä ohjelmia, vaan ehkä haluavat lepuuttaa aivojaan hömppäohjelmien parissa. Minun teoriani.

Vierailija
35/49 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIVOPELIT

Vierailija
36/49 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frasier sisältää jonkin verran piilopiruilua amerikkalaisuudelle. Koulutusjärjestelmää arvosteltiin hiljaisesti, kuten koko jenkkien yhteiskuntaa.

Sarjan ydinamerikkalaisin hahmo, eli Frasierin isä(John Mahoney), on syntyjään Englannista ja amerikkalaistui vasta liittyessään jenkkien armeijaan. Alkoi näyttelemään vasta myöhemmällä iällä..oli opettajana sitä ennen.

Sarjan suurin naistenmies Bulldog(Dan Butler) on oikeassa elämässä homo. Nilesin näyttelijä(David Hyde Pierce) tietysti myös, mihin usein sarjassa viitattiinkin.

Frasierin näyttelijä Kelsey Grammer oli suht pahasti koukussa huumeisiin sarjan alkuvuosina. Raitistui sittemmin.

Käsikirjoittajia vaihdettiin jatkuvasti ja isolla kädellä, mikä piti tuotannon suht freesinä. Juonivirheitä tuli tietysti melkoisesti, mutta anteeksiannettavasti.

Parhaita komediasarjoja ehdottomasti.

Big Bang Theory on hyvä myös, mutta on kiltteytynyt ikävästi. Näin käy usein sarjoille, kun niistä tulee maailmanlaajuisia menestystarinoita.

Ehdottomasti kaikkien aikojen paras sarja on Sopranos. Niin oudosta vinkkelistä, oudosta aiheesta tehty loogisesti toimiva tarina. Loistavasti näytelty joka jakso ja ylimaallinen toteutus käsikirjoituksesta kuvaukseen.

Tämä oma mielipiteeni tietty.

Vierailija
37/49 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morse. Pyörii parhaillaan uusintoina ykkösellä. Frasieria en ole oikein jaksanut enää vuosiin katsoa enkä sitä nyt ihan älykkösarjaksi sanoisikaan...

Vierailija
38/49 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2010 klo 21:54"]

Terapiassa niminen ohjelma on sitä.

Joskaan ei taida olla mikään kovin pitkäaikainen sarja.

En kyllä tiedä itsekään, onko sitä enemmän kuin kaksi kautta, ne olen molemmat katsonut.

t.17

On kolmas muistaakseni? Ei kai enempää. Hyvä sarja kyllä.

Itse tykkään myös mm. Mad Men ja Girls tällä hetkellä

Vierailija
39/49 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kaikki brittidraamat ja komediat on suosikkejani, tai no ei kaikki mutta esim. mustempi huumori.

Olen katsonut niin paljon sarjoja ettei koskaan tällaisissa listauksissa tule lempparit mieleen.

Vierailija
40/49 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

CSI-universumi

NCIS

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan