Miten tälläydyn pikkujoluluihin, jotka alkavat saunaillalla?
Saunan jälkeen olen tovin kuin pinkki possu... Mut kai mä pukeudun ja laittaudun kuitenkin jo kotonakin ihan kuin juhliin ainakin?
Kommentit (11)
ajattelevia juhlamuotoja. Minua ärsyttää, että pitää ensin saunoa ja sitten muka lähteä bilettämään. Hiki ja kuuma on. Ja tylsää ja vaivalloista tälläytyä; föönata, meikata, kantaa kaikenlaiset vartalovoiteet ja purnukat mukanaan saunailtaan. Vaatteetkin pitäis olla erikseen kai laukussa, kunnei kannata mennä ykkösissä jonnekin takkahuoneeseen.
vaikkapa huonoon aikaan kuusta tai että sauna alkaa väsyttää.
Oikeasti en halua mennä likaisena ihmisten pariin (eli olen aina käynyt vähintään suihkussa lähtiessäni) ja ärsyttää kamojen roudaaminen ja pukeminen märälle iholle (harvoin voi kekkuloida pyyhkeessä kovin pitkään vieraassa paikassa) sekä hiki ja punoitus ja hiusten laittaminen ja meikkaus jne..
Odottelen aina kaikessa rauhassa kun muut saunoo. Yleensä joku muukin jää pois, joten on juttuseuraa.
ajattelevia juhlamuotoja. Minua ärsyttää, että pitää ensin saunoa ja sitten muka lähteä bilettämään. Hiki ja kuuma on. Ja tylsää ja vaivalloista tälläytyä; föönata, meikata, kantaa kaikenlaiset vartalovoiteet ja purnukat mukanaan saunailtaan. Vaatteetkin pitäis olla erikseen kai laukussa, kunnei kannata mennä ykkösissä jonnekin takkahuoneeseen.
sä et hei tarvi koko arsenaalia purkkeja ja purnukoita ja vartalovoiteita joka kerta mukaan. Ja sä voit valita sellaiset juhlavaatteetkin, että niillä voi mukavasti olla myös takkahuoneessa. VÄhän lisää väljyyttä, vähän kangasta, jne.3
Punainen olen minäkin saunan jälkeen, mutta tarpeeksi pitkä viilennys, kyyyylmä olut ja siinä hiljalleen laittautuu :)
tai sitten menen vasta siinä vaiheessa kun muut on jo käyneet saunassa. Mökillä voi saunoa yhdessä, muuten ei oo mun juttu!
Mies tulee naama punaisena pyyhe lanteillaan vilvottelemaan, laittaa dödöä. Tukka kuivuu hetkessä, kampaus kammalla. Ja vaatteet päälle.
Nainen saapuu saunasta: vartalovoidetta, dödöä, kasvovettä, silmänympärysvoide, kasvovoidetta, huulirasvaa. Hiusten föönausta, tukkaan kuumuudeltasuojelevaa muotovaahtoa, hiuslakkaa, vahaa tms. möyhentäjää, näitähän riittää. Hajuvettä. Hampaiden harjaus. Meikkivoide, puuteri, peiteainetta, valovoidetta... ja tästä ikuisuuteen kaikki silmät, huulet jne. Vaatteet.
Pakkoko sitä on niin paljoa tällätä. Saunaillathan on parhaita, harmi kun kukaan ei enää pidä niitä
Ihan perseestä tollanen, hohhoijaa, mä en ainakaan suostuisi saunomaan. Mua ainakin alkaa väsyttämään aina saunan jälkeen niin paljon, että olen valmis nukkumaan.
Pakkoko sitä on niin paljoa tällätä. Saunaillathan on parhaita, harmi kun kukaan ei enää pidä niitä
ja siemailen kuoharia silläaikaa, kun muut punottava saunassa.
Naisena en ymmärrä illanviettoja, jotka alkavat saunomisella!
en tälläytyisi kamalasti ennen sitä. Korkeintaan silmämeikki.
Varsinainen pakkelointi ja hiustenlaitto tietysti vasta saunan jälkeen.