Vauva vie köyhyyteen!
Miksi ihmeessä hankkisimme lapsia, niin ihania ja herttaisia kuin ne ovatkin. Olemme nyt mieheni kanssa katsoneet tuttujamme jotka perheen ovat perustaneet ja hui, kaikki ovat köyhtyneet hurjasti, uraputki poikki, ei enää saunailtoja tai levin ratto-lomia
Kommentit (23)
kun pitelet pientä ruippanapyllyistä lastasi ensimmäistä kertaa rinnallasi.
Tietenkään et voi tietää millaista on kun on lapsia. Sen tietää vasta sitten. Tulot pienenee muutamaksi vuodeksi, mutta saat jotain paljon suurempaa tilalle koko elämäksi, jotain mitä rahalla ei ikinä saa..
Ja mikäli teillä on aktiivisia isovanhempia jotka voisivat lasta katsoa parina viikonloppuna vuodessa, niin voitten mennä rattoilemaan ihan rauhassa! Niin mekin tehdään (tosin ei rattoilla levillä, vaan juhlitaan ihan muualla). Ihania irtiottoja arjesta ja taas jaksaa leikkiä pienokaisten kanssa. ;)
Niin talous ei kärsi juuri lainkaan. Yhteiskunta elättää ja mies maksaa elarit sekä asuntolainan (toki asunto hänen nimissään, vaikkei asu tässä).
Elämä on valintoja, kannattaa suunnitella valintoja etukäteen, ettei jää tyhjän päälle. Ota älykäs mutta herkkäuskoinen mies, niin ei ala ruikuttamaan, vaan häipyy kun käsketään.
Ja levillä kävin viimeksi syyskuussa "irrottelemassa" ja hakemassa sitä fyysistä tyydytystä, usko pois, ex:n osakkeessa asuttiin ihan sokos-hotellin vieressä, tosin nukkumaan ei 5 päivässä juuri ehditty. Piti hakea uusi mies kierrokseen kun edelliseltä loppui puhti, kolme miestä, kaikki naimisissa täällä pk-seudulla. Loppui tämän tytön puutteet hetkeksi.
Mutta jopa minua vähän alkoi ahdistaa tuo kunnollisuuden ylistys, vaikka olen äiti ja mielestäni hyvä sellainen. Kyllä mä tarvitsen yhä omaa aikaa ja reissuja ja onneksi ei tarvitse paria vuotta säästää yhtä lomaa. En usko että tuo kuva jonka maalasit, sai rattolomista haaveilevaa ap:tä näkemään lapsiperhearkea yhtään positiivisemmassa valossa.. Kyllä minuuden voi säilyttää vaikka on lapsia eikä muuttua vain Äidiksi.