Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän ruokani. Mitä muuttaisit tässä ja miksi?

Vierailija
25.11.2010 |

n. klo 9 Aamupala:

Veteen keitettyä kaurapuuroa ja omenahilloa

Pari kuppia mustaa kahvia

Kaksi siivua taikaruis-paahtista, molemmissa päällä oivariinia, kaksi siivua oltermannia ja jotain kinkkua.

n. klo 12 Lounas:

Lihapullat nauta-sika, täysjyväspagettia, peruskastike veteen ja ruokakermaan. Rukola-tomaattisalaattia, rosollinjämä (ei soosia)

Lasi maitoa

Pikkukuppi mustaa kahvia ja parin sentin siivu fazerin mustikkapiirakkaa, piparkakku.

n. klo 16 Kahvi:

Pikkukuppi mustaa kahvia

Pari siivua taikaruis-paahtista, päällä oivariinia, pari siivua oltermannia ja kinkkua

Kaksi mandariinia

n. klo 19 Päivällinen:

Kalakeitto (peruna, porkkana, palsternakka, selleri, purjo, lohi)

Lasi maitoa

Kupillinen mustaa teetä

Vettä olen juonut pitkin päivää.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia kommentteja, koska eilisen ruuathan on hyvin perusruokaa. Siksi ajattelinkin tän aloituksen laittaa.

Arvelinkin, että paahtiksesta on huomauttamista :) Olen vähentänyt leivän syömistä, enkä tavallisesti aamupalalla puuron lisäksi sitä syökään. Mutta paahtis on mun suuri heikkous. Jos sitä on, tulee syötyä.

Kasviksien vähyyttä täytyy vähän protestoida, koska lounaalla puolet lautasesta oli salaattia ja rosollia, päivällinenkin paljolti kasvista. Tottahan niitä voisi syödä enemmän ja monipuolisemmin. Mulla on kyllä puuron kanssa vuorotellen omatekoisia hilloja ja pakastemarjoja.

Painonnousu on tapahtunut hissukseen 10 vuoden kuluessa, noin kilo vuodessa opiskelujen loppumisen jälkeen. (50kg->63kg). Mutta näinhän se on, että kiloja tulee, kun kuluttaa vähemmän kuin syö.

Vierailija
2/26 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän leipää, enemmän proteiineja ja kasviksia. Jättäisin kahvin pois enkä söisi kahta isoa ateriaa päivässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en tiedä, oletko ylipainoinen mutta ainakin minulle tuossa olisi ihan liikaa ruokaa per päivä.

Ihmettelen vähän aamiaistasi: puuroa JA leipää..?

Vierailija
4/26 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla riittää kahvi ja leipä, ihan sama mitä sen päällä on.

Lounaalla pasta-ateria ja salaatti, kahvit päälle. Kakut voi jättää väliin. Pipari ok.

Aikuinen ei välipalaa tarvitse. Aikaistaisin illallista.

Illallinen kalakeitto ok (en kyllä laittais porkkanaa), sen kanssa ruisleipää ja pehmeää rasvaa.

Iltanaposteluna se mandariini ja ne porkkanat.

Vierailija
5/26 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön aamulla puuroa, tarviin leipäpalan myös, muuten tulee nälkä nopeasti :D

Olen kyllä oppinut nyt puuron kanssa ottamaan ihan vaan esim porkkanaa tai vaikka vähän rahkaa.

Mutta, ei mullakaan ole painonpudotus mielessä.

Vierailija
6/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on erilainen ja vähän eri aikoihin, mutta ruokasi näyttää oikein hyvältä.

Sitä en lähde miettimään, että minkälainen menusi pitäisi olla jos haluaisit esim. laihduttaa. Mutta siitä ei ilmeisestikään ollut kyse?

Vierailija
7/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai korkeintaan 1 hedelmä kahvin kans.Ei aikuisen ihmisen tarvii noin usein syödä ellei ole diabetesta tai jotain.

Vierailija
8/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tällä hetkellä aikas ähky. Turvotuksen, väsyneen ja vetämättömän olon välttääkseni olisin jättänyt paahtikset ja niiden päälysjuustot pois. Lounaalta spagetti ja kastike sekä makeat jälkkärit pois. Tilalle ehkä vähän pähkinöitä, pari siivua kunnon ruisleipää, täyslihaa lihapullien sijaan.

Vierailija
9/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en voisi syödä noin useasti..söisin lounaan myohemmin,jättäisin klo.16 mössöt pois(tilalle hedelmä) ja söisin aikaisemmin päivällisen.

Vierailija
10/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai korkeintaan 1 hedelmä kahvin kans.Ei aikuisen ihmisen tarvii noin usein syödä ellei ole diabetesta tai jotain.

Käsittääkseni suositellaan 3-4tunnin ruokailuvälejä.

Ap:lla on aamupala, lounas, välipala, päivällinen. Eli vielä mahtuisi yksi ruokailu eli iltapala suositusten mukaan tuohon.

Vierailija
11/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin puolet pois, tai olisin seuraavana päivänäkin vielä ähkyssä. Vaikka eihän tuosta käy ilmi annoskokoja muuten kuin leivän suhteen.

Jättäisin pois paahtoleivät ja niiden päälliset sekä mustikkapiirakan. Muuten en mitenkään pysyisi omassa pianossani, vaikka urheilenkin joka päivä.

Vierailija
12/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kyllä bmi normaali, mutta viime vuosina paino on ollut hitaassa mutta vakaassa nousussa. Liikunnasta suurin pula, mutta ruoka mietityttää myös, tuntuu olevan niin monenlaista oppia.

Olen lasten kanssa kotona, siksi pitää laittaa kaksi lämmintä ruokaa. Usein meillä venyy päivällinen melko myöhään, eikä iltapalaa syödä.

klo 16 tienoilla oli vähän tukevampi välipala, koska olin siivoillut ja oikeasti oli nälkä. Muutenkin mulle kyllä ehtii tulla nälkä näiden ruokailujen välissä, vaikea olisi tulla toimeen ilman lounasta. En syö mitään mättöannoksia.

Vierailija
13/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisin taikaruiksien päälle kasviksia, esim salaattia ja paprikaa, ehkä kurkkuakin.

Aamiaiselta taitaisin jättää puuron pois. Mulle tulee huono olo jos syö samalla krt sekä puuroa että leipää. Liikaa hiilareita?

Muuten kävis :)

Vierailija
14/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tuo sopii sinulle. itselläni on tapana syödä kunnolla kun syön. eli syön monta leipää ja pari lautasellsita soosia ja spagettia. ja monta lasia juotavaa kerralla ja jälkkäriksi pari jäätelöä tai pari palaa pullaa. syön kerralla mahan täyteen.

mutta en syö kuin ehkä pari kertaa päivässä.

Vierailija
15/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisin taikaruiksien päälle kasviksia, esim salaattia ja paprikaa, ehkä kurkkuakin. Aamiaiselta taitaisin jättää puuron pois. Mulle tulee huono olo jos syö samalla krt sekä puuroa että leipää. Liikaa hiilareita? Muuten kävis :)

Vierailija
16/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalla en söis sekä puuroa, että leipää, aika paljon hiilareita, niinkuin moni on sanonut. Mielummin puuro/ leipä ja vaikka omppu tai mandariini.

Kyllä päivällä voi tuollaisen pienen palan makeaa ottaa. Ja kyllä ilatapäivälläkin on jotain hyvä syödä, että pysyy verensokeri tasaisena. Tosin ehkä joku kevyempi kuin leipä riittäisi, jogurtti tai hedelmä?

Itse en jaksaisi syödä kahta lämmintä ruokaa päivässä, vaan iltapäivällä söisin sitten sen leivän päällysteineen tai salaatin. Mutta ihan terveelliseltä tuo iltapäivän ruoka vaikutti.

En ole mikään ruokavalioekspertti, mutta ainakin sulla oli joka ruokaryhmä käytössä ja leipäkin runsaskuituista. Kunhan pitää huolen että söis sen yli 500g kasvikunnan tuotteita päivässä.

Vierailija
17/26 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oivariinin kasvirasvaksi ja oltermannistakin on rypsiversio. :)

Vierailija
18/26 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää. Säännölliset ruoka-ajat pitävät verensokerin tasaisena, eikä tule naposteltua pitkin päivää. Itse kaipaisin tuohon vielä pienen iltapalan.

Vierailija
19/26 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sen vaihtaisin siihen oltermanni 17% TAI vielä parempi,vaihtaisin sen johonkin 5%-7% juustoon,esim Kadettiin.

Oletko muuten katsonut Taikaruis-pktsta sitä sokerimäärää? ELi sen vielä jättäisin viikonloppuherkuksi ja söisin arkena aamupalalla ja välipalalla joko ihan kunnon ruisleipää tai sit Realia paahdettuna.

Lihapullat tekisin vähärasvaiseen naudanjauhelihaan (rasvaa max. 10%).

Muuten nää kuulostaa oikeinkin järkevältä! :)

20/26 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta kuulostaa ihan hyvalta, tosin en tajua mitaan hiilareista, rasvoista, ja kaloreista???!!!

mutta ihan hyvalta ja terveelliselta vaikuttaa :) miten tuntuu et moni on sitamielta ettei pitas syya melkein mitaan, tai jos syo niin pelkkaa salaattia??!

Mutta tosiaan, kuten itse jo mainisit niin liikuntaa lisaa, hop hop. ihan jo terveydenkin kannalta, ei ruuan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän