Nousetteko seisomaan
Enkeli taivaan viimeisen säkeistön aikana päiväkodin joulujuhlassa?
"Nyt Jumalalle kunnia,
kun antoi ainoon Poikansa.
Siit enkelitkin riemuiten
veisaavat hälle kiitoksen."
Kommentit (11)
aina noustaan seisomaan kun jumalalle kunniaa lauletaan.
Se on tapa vaikka ei olisi uskovainenkaan.
Vaikka itse uskoisi tai olisi uskomatta. Niitä jotka jäävät istumaan (elleivät ole vanhuksia/vammaisia) pidetään moukkina.
kuuluu sen laulun esitystraditioon. Koko yleisö nousee myös joulukonsertissa jos tai kun tuo laulu esitetään. Mitä sitten?
Nyt ei muisti pelaa, mutta eikö Maa on niin kaunis-laulussakin nousta seisomaan (en saa viimeistä säkeistöä päähäni).
Jos muut nousevat uskonnollisen laulun josasin kohdassa, niin nousen mukana. Muuten en.
Meidän lapsen tarhasas ei kyllä tuota laulua lauleja joulujuhlassa - ruotsinkielinen tarha ja aika uskonnoton muutenkin.
nousee, niin sitten, en muuten.
Oon aika pihalla noista uskontojutuista, joten en itse tiedä oikeita toimintatapoja ;)
Sen on perinne, tapa joka oli jo lapsuudessa.
Jos olisin vieraana muslimijuhlassa ja jossain kohtaa kaikki ympärillä olijat alkaisivat tehdä jotain, vaikkapa kumarrella toisilleen ja taputtaa toisiaan päähän niin siellä minäkin kumartelisin ja taputtelisin parhaani mukaan. :)
Kunnioitan toisia pienillä eleillä kapinoitmatta julkisesti kaikkea vastaan.
nosutaan seisimaan. Myös kirkossa liturgian aikana. Pakana, joka tietää tämän.
myös Jumalan kunniaa
"Enkelit ensin
paimenille lauloi,
sielusta sieluhun kaiku soi:
Kunnia Herran,
maassa nyt rauha,
kun Jeesus meille armon toi."
Joten silloinkin noustaan ylös.
Samaten kirkossa nousen silloin kun siihen kehoitetaan.
Pyrin näin kunnioittamaan tilaisuutta.
Koska olen ortodoksi nousen myös Isä Meidän -rukouksen ja uskontunnustuksen aikana (joista molemmista luen ne ortodoksien omat versiot), silloinkin, kun olen luterilaisessa kirkossa.
Heh heh...
En tietenkään.