Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskettu aika on kohta, enkä tiedä miten ihmeessä pääsen synnyttämään

Vierailija
25.11.2010 |

Mies pitää urheiluleirejä ympäri Suomea. Olen kaiket päivät yksin, mies käy vain nukkumassa kotona. Viikonloput hän on aina poissa.

Asumme maalla keskellä ei mitään. Mulla ei ole autoa käytössä, eikä tänne mitkään taksit tule. Ystävistä tai sukulaisista kukaan ei pääse avuksi omien kiireidensä takia. Sairaalaan on parin tunnin matka. Tuleeko ambulanssi hakemaan, jos soitan?

Entäpä synnytyksen jälkeen? Mies ei ole kotona, eikä pidä mitään lomaa. Saanko mitään apua kotiin kunnalta tms?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakkasi kirjoittelemasta, kun puhui itsensä pussiin:D Sama homma oli viime kerralla.

Vierailija
2/52 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Synnytystapa-arvioinnissa sanottiin, että kohdunsuu on pehmennyt ja lyhentynyt. Oli myös jo vähän auki. Ambulanssilla tosiaan menen sitten synnyttämään, jos ei kerrassaan muuta vaihtoehtoa ole. En ole täällä päin takseja nähnyt missään, mutta kai ne sitten tännekin tulee, jos kerran näin sanotte..

Mulla ei ole kuin kissa ja pari jyrsijää, joten ei mitään navettaa sentään. Naapurin mamma varmasti sen verran auttaa, että hoitaa eläimet. Kysyn ihan ensi tilassa. Vaikka en usko, että mies nyt eläinten antaisi kuolla nälkään. Vanhempani asuu kaukana, mutta isäni varmasti tulee apuu, jos kova hätä iskee.

Auton käytöstä täytyy sopia miehen kanssa jotenkin fiksusti, etten ihan jumitu tänne vauvan syntymän jälkeen. Talous ei anna myöten toiseen autoon, vaikka mies tekee paljon töitä. Paljon on menojakin.

Tämän päiväinen synnytystapa-arviointi oli positiivinen kokemus, tuli jotenkin parempi mieli. Uskon että kaikki järjestyy. Aina ne asiat on ennenkin järjestynyt. Miehelle annan mahdollisuuden. Ehkä hän ei vielä tajua tätä vauva-asiaa, kun ei ole konkreettisesti nähnyt pienokaista.

Mä en tiedä miksi te jotkut ette usko, että tilanteeni on todellinen! Varmasti täällä on samankaltaisia juttuja ollut ennenkin. Ja voihan se olla, että joku on tilanteestani kirjoittanut. Mistä mä voisin sen tietää. Varmasti vaikutan epäloogiseltakin ja tyhmältä, kun olen näin avuton. Kai sitten olenkin.

Tämä ei ole ollut mikään helppo juttu. Rakastan miestä tosi paljon, enkä pysty elämään ilman häntä. Kyllä hänestä on apua muissa asioissa, vaikkei tähän raskauteen osallistukaan. Tulevaisuun näyttää miten kaiken käy. Olen ollut tosi lamaantunut, en ehkä pysty nyt ajattelemaan kaikkea kovin järkevästi. Tämä raskaus oli kuitenkin katastrofi meidän suhteelle, vaikka onnellinen olen tästä pienestä.

Kiitos asiallisille vastaajille. Provon huutelijat voivat miettiä miten paljon tähän maailmaan mahtuu omituisia asoita, ja ne ovat silti totta kaikessa absurdiudessaan. Mua raivostuttaa ihmiset, jotka mitätöi noin toisten vaikeudet.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että sait varmuuden tuosta sairaalaan menosta. Ambulanssi on varmasti paras vaihtoehto.

Lemmikkieläinten hoitoa voisit järkätä mahdollisimman hyväksi. Minusta tuo tilanteesi kuullostaa siltä, ettet välttämättä saa apua sairaalasta kotiuduttuasi, joten olisi hyvä, että voisit olla siellä sairaalassa kunnon toipumisjakson hyvällä mielellä. Niin pitkään, että olet varmasti siinä kunnossa, että pystyt pitämään niin itsestäsi kuin vauvastakin huolta. Tietenkin vauvankin pitäisi sitten olla kunnossa, paino noususuhdanteinen jne.

Eli ne lemmikkiasiat seuraavaksi jookos?

Vierailija
4/52 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö tämä ole juuri sitä mistä monet palstalaiset haaveilevat:

- sporttinen mies, joka ei ole vaivoiksi kotona

- okt, mielellään "hulppea", kaukana ikävistä kanssaihmisistä ja kaikesta muustakin

- ei missään nimessä tutustuta niihin naapureihin joita mahdollisesti on ja rakenneta sosiaalista verkostoa

- tehdään lapsi parisuhteessakin ominpäin, huomioimatta miehen toiveita ja tunteita (tästä alkaa mikäänehkäisyeisovi-parkuminen)

- "eläimet" ei sentään onneksi ole lehmiä, sikoja ja hevosia, vaan lemmikkejä, kissa ja pari jyrsijää, jessus sentään. Hädän tullen kissa voi syödä jyrsijät

Niin makaa kuin petaa. Hyvä että synnärikyyti näyttää onnistuvan. Ja toinen auto perheeseen ja heti!

Jos tämä nyt on totta ...

Vierailija
5/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa pakkaseen ym jotta pärjäät ensimmäisen ehkä raskaan viikon. siitä en tiedä saako kunnalta apua, kannattaa kysyä neuvolasta.

ambulanssi tulee, tottakai! ei ne sua yksin kotiin jätä synnyttämään..

mutta kyllä sinä pärjäät :) vaikka kieltämättä mies voisikin olla vähän avuliaampi!

Vierailija
6/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ambulanssi tulee sinut hakemaan jos et muutoin sairaalaan pääse =)

Vierailija
7/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sovi miten toimit.

Vierailija
8/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun olet noin tietämätön, niin soitapas sinne paikalliseen taksifirmaan etukäteen ja varmista asia, niin voit nukkua yösi rauhassa.

Vierailija
9/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) miks tehdä lapsi tommosen miehen kanssa?

b) miksette muuta kauemmas, tyyliin keskemmäs Suomea?

c) vanhemmat, sisarukset, serkut, kaverit?

d) jos mies kerran aina töissä, tienaakin varmaan hyvin--> osta oma auto tai palkkaa seuraneiti

käsittämätöntä uusavuttomuutta...

Vierailija
10/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme mies! Ja ihme perhe jos on kohta laskettu aika eikä mitään suunnitelmia, nyt suunnitelmia kehiin!

Kannattaa varmaan hommata auto niin et oo niin riippuvainen tosta ihme miehestäs joka huitelee missä sattuu

Vierailija
11/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit miehen tuossa tilanteessa? Osta auto joka tapauksessa, muuten olet vauvankin kanssa motissa.

Vierailija
12/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ap saa yksin pykätä sitä muksua mailmaan. ja arvaten se mies ei tule sairaalankaan katsomaan teitä. ja sun tarvii sit se taxi saada viemään teidät kotiinkin. jos ei kerran tuttuja ole missään.

Vierailija
13/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytystapa-arviointi, joten kysyn siellä miten menetellä. Niin, ja mies ei tosiaan halunnut tätä lasta. Itse en voinut tehdä aborttia. Mies sanoi, että tämä on kokonaan mun juttu, eikä hän aio osallistua tähän mitenkään.

Eilen yritin kysellä, voisiko hän viedä mut synnärille, jos sattuu olemaan kotona. Mies sanoi, ettei viitsitä nyt puhua ikävistä asioista, käydään nukkumaan. Eilen illalla vihloi myös alavatsasta ihan sikana, kun kaaduin ulkona. Makasin lattialla kippurassa ja valitin. Mies loikosi vuoteessa eikä sanonut tai tehnyt mitään.

ap

Vierailija
14/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä pääsen hiihtämään'

vähän väsyttää...

Vierailija
15/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tajunnut että vauva ihan oikeasti tulee kohta. Siksi kai vaikutan tosi yksinkertaselta idiootilta. Perheeni luo menen viikonlopuksi, mutta mulla on täällä kotona myös eläimiä joita pitää hoitaa. Mies ei niistä ehdi huolehtimaan. Vanhempieni luo en voi viedä niitä, enkä kellekään muullekaan. En voi olla kotoa pois kovin pitkään.

ap

Vierailija
16/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta ihan terveeltä....... Ensikotiin voisit myös päästä asumaan vauvan syntymän aikoihin, mutta jos tosiaan asut jossain korvessa ( 2h matka synnärille) niin joudut lähtemään lähimpään suureen kaupunkiin.

Mahtuisitko kenenkään sukulaisen luoksi kuukaudeksi tms?

Vierailija
17/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun olet noin tietämätön, niin soitapas sinne paikalliseen taksifirmaan etukäteen ja varmista asia, niin voit nukkua yösi rauhassa.

10 taksia soitin läpi, kukaan ei tullut!

Naapuri sitten lähti viemään ja kertoi, ettei tänne taksit tule.

eii ap

Vierailija
18/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonkos porvoossa on pakkasta? muistappa käyttää pipoa sitte, jäätyneet aivot on sulaessaan hengen vaaralliset!

Vierailija
19/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaista tyyppiä voi ollakaan. Sairasta, täysin sairasta. Häivy ja lujaa.

Hyi helvetti, mikä tyyppi.

Vierailija
20/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitustyylisi on liian hyvää ollaksesi kertomasi kaltainen idiootti. Ettäs kehtaat. Eikö parempaa tekemistä ole kuin puhua paskaa?