Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskettu aika on kohta, enkä tiedä miten ihmeessä pääsen synnyttämään

Vierailija
25.11.2010 |

Mies pitää urheiluleirejä ympäri Suomea. Olen kaiket päivät yksin, mies käy vain nukkumassa kotona. Viikonloput hän on aina poissa.

Asumme maalla keskellä ei mitään. Mulla ei ole autoa käytössä, eikä tänne mitkään taksit tule. Ystävistä tai sukulaisista kukaan ei pääse avuksi omien kiireidensä takia. Sairaalaan on parin tunnin matka. Tuleeko ambulanssi hakemaan, jos soitan?

Entäpä synnytyksen jälkeen? Mies ei ole kotona, eikä pidä mitään lomaa. Saanko mitään apua kotiin kunnalta tms?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on täällä kotona myös eläimiä joita pitää hoitaa. Mies ei niistä ehdi huolehtimaan. Vanhempieni luo en voi viedä niitä, enkä kellekään muullekaan. ap

Tosissasiko aiot pärjätä noissa puitteissa yksin vauvan kanssa koko talven? Miten olisi eläimistä luopuminen ja muuttaminen ihmisten ilmoille?

Vierailija
22/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ei ole yhtään ainoaa syytä jäädä tuohon suhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sairaalassa.

En kestä tätä, kuulostaa niin kamalalta

Vierailija
24/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huomenna synnytystapa-arviointi, joten kysyn siellä miten menetellä.

Vierailija
25/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä jotenkin pystyn ymmärtämään miestä. Hän ei tosiaan halunnut lasta, ja mä kaikesta hulimatta päätin tämän pitää. Voi olla, että mies sulaa kun näkee vauvan. Nyt alussa vauva ei tajua vielä, mitä isänsä ajattelee.

Mutta jos sitten, kun lapsi vähän kasvaa, ja isänsä ei tosiaan osoita mitään mielenkiintoa lasta kohtaa, niin eihän tästä silloin mitään tule. Silloin viimeistään en näe muuta vaihtoehtoa kuin erota. Yritän nyt vielä uskoa ja toivoa. Miehen sydän on kuitenkin pohjimmiltaan kultaa, tiedän sen kun näen miten hän kohtelee vaikkapa veljensä lapsia. Lapset ovat aivan hulluna mieheeni.

Senkun vaan haukutte provoksi. Hyvä jos teillä ei ole ikinä ollut kamalan vaikeita vaiheita elämässä. Kiitos teille, jotka vastasitte asiallisesti.

ap

Vierailija
26/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja mies ei tosiaan halunnut tätä lasta. Itse en voinut tehdä aborttia. Mies sanoi, että tämä on kokonaan mun juttu, eikä hän aio osallistua tähän mitenkään.

Eilen illalla vihloi myös alavatsasta ihan sikana, kun kaaduin ulkona. Makasin lattialla kippurassa ja valitin. Mies loikosi vuoteessa eikä sanonut tai tehnyt mitään.

ap

Muuta muualle, lähemmäs tuttujasi ja palveluja, ja ilmoita miehelle että tämä on nyt sun juttu niin kuin sovittiin. Äläkä muuta keskelle korpea olemaan yksinhuoltajana, vankina keskellä erämaata.

Jos sinä olet estynyt hoitamaan lasta (vaikka kipeänä), niin vauvasi on heitteillä jos mies vain makaa sängyssä eikä tee tai sano mitään.

Vierailija
27/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä sinne synnytystapa-arvioon pääset?

Mulla on huomenna synnytystapa-arviointi, joten kysyn siellä miten menetellä.

Vierailija
28/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessä sattuu jotain. Olet kaksi viikkoa sairaalassa, tai no viikkokin. Kuka hoitaa ne eläimet?

Vierailija
29/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan niitten supistusten kanssa ei kuule ratissa voi olla! Ei kuule kerkee pysähtyä kun huomaa supistuksen tulevan, kahen tunnin matkaan voi mennä kuus tuntia jos joka supistuksella pitää pysähtyä.. Että vaikka oma auto oliskin niin se ajaminen ei multa ainakaa olis onnistunu.

Vierailija
30/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä mietin vain synnytystä. Soitan siis ambulanssin, kun aika koittaa. Ehkäpä sairaalassa sosiaalityöntekijä tms. osaa auttaa jatkon kanssa.

ap

Vierailija
31/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaan.. Kysyn. ap

Vierailija
32/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on täällä kotona myös eläimiä joita pitää hoitaa. Mies ei niistä ehdi huolehtimaan. Vanhempieni luo en voi viedä niitä, enkä kellekään muullekaan. ap

Tosissasiko aiot pärjätä noissa puitteissa yksin vauvan kanssa koko talven? Miten olisi eläimistä luopuminen ja muuttaminen ihmisten ilmoille?

Itse asun vain kahdenkymmenen kilsan päässä keskustassa, jossa on siis myös sairaala. Julkisia kulkee kyllä kuten myös taksit, mutta eivät nekään mitään halpoja ole.

Ollessani yh (ja ajokortiton sellainen), oli todella kiva miettiä, miten saa vähäänkään isommat ruokaostokset tehtyä. Ei siis lähdetty tuosta vain kauppaan, edes linkalla, koska vauvan rytmistä ei tiennyt. Kaikin puolin hankalaa siis.

Ja ap:lla näyttää olevan vielä huonompi tilanne. Ymmärrän toki, että ei ehkä osaa ajatella ihan kaikkea, mutta nyt olisi oikea hetki. Asut paikassa, jonne ei tule edes taksit ja sairaalaankin on kahden tunnin matka. Miestä ei vauva kiinnosta (ja tuskin kiinnostaa tuon perustaalla syntymän jälkeenkään) eikä liiemmin oma puolisokaan.

Koitas nyt tosiaan miettiä järkevästi tuo homma. Et ole vastuussa vain itsestäsi vaan myös vauvasta kun tämä syntyy.

Vierailija
33/52 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaan.. Kysyn. ap

ihan kuin et olisi eläinten hoitoonkaan ketään miettinyt. että voi ärsyttää tällainen provoilu.

Vierailija
34/52 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestää kotisynnytystä. Tämähän on paras tapa jos kaikki on muuten kunnossa, pääsee vielä jalkeille samana päivänä.

Vierailija
35/52 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ryttylä on kylä Hausjärven kunnassa. Kylän asukasluku on noin 2000 ja se on kasvanut tasaisesti muuttoliikkeen vuoksi vuosittain.

Kylän läpi kulkee Helsingistä Ouluun johtava Suomen päärata. Junia päivässä pysähtyy 4–9 päivästä riippuen molempiin suuntiin."

Et silleen. Tosin sanohan joku, että sinne saa taksinkin. Emme edelleenkään tiedä, missä ap asuu.

Vierailija
36/52 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla niin korvessa ettei sinne taksit suostu tulemaan?

Luulin että kaikki korven juna-asemat on lopetettu jo ajat sitten.

Vierailija
37/52 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun kaikki asemat ei ole Pasilan kaltaisia.

olla niin korvessa ettei sinne taksit suostu tulemaan? Luulin että kaikki korven juna-asemat on lopetettu jo ajat sitten.

Vierailija
38/52 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kertojana oli tämän naisen ystävä, joka oli huolissaan äidistä ja vauvasta. Kun puheet menivät ristiin ja tuli epäloogisuuksia (kuten tässä tuo taajama + juna-asema 3km päässä, mutta taksit eivät kulje), ap lakkasi vastaamasta.

Ehkä parin viikon päästä kuulemme kolmannen yrityksen, silloin kenties kertojana naapurin mummo tai peräti mies itse?

Vierailija
39/52 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junat pysähtyi siellä viimeksi vuonna 1982.

Katsos kun kaikki asemat ei ole Pasilan kaltaisia.

olla niin korvessa ettei sinne taksit suostu tulemaan? Luulin että kaikki korven juna-asemat on lopetettu jo ajat sitten.

Vierailija
40/52 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on ollut 9kk aikaa ottaa asioista selvää. Järjen köyhyyttä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan