Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle, millainen perhe pystyy ostamaan yli 4 h:n asunnon Helsingin keskustasta??

Vierailija
25.11.2010 |

Kattelen vähän niinku asuntoa ja kaikki sopivan kokoiset maksavat melkein miljoonan...(emmekä ole itsekään ihan huonotuloisia)

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hienoa että olette saaneet järkevällä sijoittamisella itsellenne hienot kämpät. Mua vaan masentaa kauheasti kun luen kuinka nuorena olette aloittaneet asuntosijoittamisen/säästämisen. Mäkin olin koko opiskeluajan töissä enkä ottanut mitään lainaa. Asuin vuokralla. Ostin ensimmäisen oman asunnon vasta 30-vuotiaana kun sain perintöä ja otin lisäksi asuntolainaa. Kämppä on kyllä Helsingin keskustassa mutta ei mikää perheasunto. Jos joskus ostetaan miehen kanssa yhdessä isompi asunto niin ei me varmaan saada kuin 400t euron asunto. Kunpa olisin jo nuorena tajunnut että asuntolaina on sijoittamista eikä velaksi elämistä toisin kuin luottokortit. Meillä ei varmaan ikinä ole varaa miljoonakämppään.

Vierailija
22/66 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoperintö, perintö tai perinnöksi saatu pieni asunto toimii pesämunana, jonka avulla pääsee käsiksi pieneen asuntoon Helsingin keskustassa. Tällä alueella asuntojen hinnat ovat nousseet 90-luvun laman jälkeen jatkuvasti, joten asunto on myös tuottanut korkoa sijoitukselle. Pienemmän asunnon voi vähitellen vaihtaa isompaan. Juuri pienten asuntojen neliöhinta on keskustassa korkein ja isompaan asuntoon voi vaihtaa pienemmillä neliöhinnoilla. Jos ei ole mitään pesämunaa niin on aika vaikeaa saada hankittua perheasuntoa keskustasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö tästä viestistä ymmärtää että on jotenkin upeaa tai ihailtavaa jos on muuttanut 15-vuotiaana yhteen itseään 6 vuotta vanhemman miehen kanssa ja hankkinut kolme lasta 27 v. mennessä ja nyt sitten asutte omistusasunnossa. Hienoa että kaikki on mennyt hyvin, mutta en näe mikä on pointtisi. Pitäisikö tästä oppia jotain? Eiköhän meistä aika usea kuitenkin halua elää lapsuuden ja nuoruuden ilman suurempia taakkoja. Itse leikin 14 vielä lasten leikkejä, eikä olisi tullut mieleenkään että haluan muuttaa yhteen jonkun kundin kanssa ja sitten 18 vuotiaana ostella omakotitaloja ja leikkiä kotia. Lisäksi haluan kysyä kirjoittajalta, mitä tällä tarinalla on tekemistä Helsingin keskustan arvoasuntojen kanssa? On ihan eri asia omistaa kämppä muualla Suomessa, Helsingin keskustassa liikutaan aivan eri hinnoista.

Meitä on näköjään moneen junaan. Itse ihastelin kuinka hienosti kerrottu ja miten nuorena pystyy itse hallitsemaan elämäänsä. Onhan tuola mainittu helsinki johon kirjoittaja pyrkii tai on tähtäimessä kun saa seuraavan asunnon myytyä laillisesti ilman veroja. Eikä 14 ole enää mikään lapsi joka leikkii lasten leikkejä. Nuori aikuinen joka päättää suurimmasta osasta asioitaan itse ja tässä otettu todella iso riski nuorena. En tiedä oletko kateellinen vai lapsenmielinen. Me ollaan yksi asunto rakennettu ja oli niin rankkaa vaikka oli vain yksi lapsi. Pitää nostaa hattua että siihen urakkaan rupeaa kerta toisen jälkeen.

Ensinnäkin 14 vuotias on lapsi ihan lain pykälienkin mukaan. Nuori aikuinen termi viittaa parikymppisiin. Olisin äitinä kyllä todella huolissani jos oma tyttäreni haluaisi muuttaa 14-vuotiaana yhteen poikaystävänsä kanssa,mutta näin siis meillä. Jokainen tavallaan. Toivon että lapseni on lapsi mahdollisimman pitkään ja sen jälkeen pystyy elämään nuoruuden ilman sitoumuksia, esim opiskelemaan pitkään sen sijaan että rakentelee omakotitaloja. Toiseksi en ole kateellinen, olen onnistunut elämässäni erinomaisen hyvin, joten ei ole tarvetta sellaiseen tunteeseen. Ei kaikki kritiikki ole katellisuutta! Viestini oli kyynisesti kirjoitettu, myönnän sen. Tarkoitin lähinnä että ei niitä Helsingin arvoasuntoja mitkään kakarat ostele.

Vierailija
24/66 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yksinhuoltaja äidit. Maksattaa asunnon lapsien isällä. Näin se vaan menee,mutta suurinosa yrittää kiistää asian. 400 eurolla lyhentää kummasti ja loput itse kuussa. 30 vuotta maksuaikaa ja se on siinä. Valtion takaus vaan alle.

Vierailija
25/66 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yksinhuoltaja äidit. Maksattaa asunnon lapsien isällä. Näin se vaan menee,mutta suurinosa yrittää kiistää asian. 400 eurolla lyhentää kummasti ja loput itse kuussa. 30 vuotta maksuaikaa ja se on siinä. Valtion takaus vaan alle.

Vierailija
26/66 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla on tavallinen normaali peruselämä kunnossa. Ei mikään 30v ensisynnyttäjä joka haaveilee opinnoista. Lapset tarttee tehdä nuorena että voi ostaa asuntoja ja saa maksettua ennen kun itse täyttää 40v. Varmaan suuri ilo enää 60vuotiaan hehkuttaa kuinka asunto maksettu :D

Kaikki saa maksettua 250 tuhatta 20 vuodessa jos talous kunnossa ja osaa kilpailuttaa rakennusfirmoja.

Vierailija
27/66 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla on tavallinen normaali peruselämä kunnossa. Ei mikään 30v ensisynnyttäjä joka haaveilee opinnoista. Lapset tarttee tehdä nuorena että voi ostaa asuntoja ja saa maksettua ennen kun itse täyttää 40v. Varmaan suuri ilo enää 60vuotiaan hehkuttaa kuinka asunto maksettu :D

Kaikki saa maksettua 250 tuhatta 20 vuodessa jos talous kunnossa ja osaa kilpailuttaa rakennusfirmoja.

Vierailija
28/66 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yli 500 000 euron asunnoista! Niissä on aika iso ero...

Enkä voi oikein ymmärtää sitäkään, että joku sanoo vaan tehneensä "hyviä kauppoja" ja sitä kautta saaneensa voittoa niin paljon, että voi ostaa yli puolen millin kämpän.

Jos on vaikka viimeisen 15 vuoden aikana tehnyt asuntokauppoja neljä kertaa (mikä sekin on tosi paljon!) ja saanut vaikka voittoa joka kerta 50 000 euroa (mikä sekin on jo toooooosi hyvin joka kerralta) niin ei sitä siltikään ole sitä pätäkkää kertynyt kuin 200 000 euroa ekstraa. Ei sillä mitään kämppiä ilman (isoja) lainoja osteta.

Vierailija
29/66 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen hinnat ovat tuplaantuneet vuodesta 1995.

Me ostettiin silloin talo 540 000 markalla eli alle sadalla tuhannella eurolla. Myytiin se tuplahintaan vuonna 1999.

Sitten ostettiin rivari, joka maksoi 310 000 euroa, myytiin se neljä vuotta myöhemmin hintaan 490 000 euroa.

Nyt asutaan talossa joka ostettiin hintaan 400 000 ja josta nyt saisi noin 600 - 700 000 euroa.

Olen aina ollut hyvä stailaamaan asuntoja...

Vierailija
30/66 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä voi oikein ymmärtää sitäkään, että joku sanoo vaan tehneensä "hyviä kauppoja" ja sitä kautta saaneensa voittoa niin paljon, että voi ostaa yli puolen millin kämpän.

Jos on vaikka viimeisen 15 vuoden aikana tehnyt asuntokauppoja neljä kertaa (mikä sekin on tosi paljon!) ja saanut vaikka voittoa joka kerta 50 000 euroa (mikä sekin on jo toooooosi hyvin joka kerralta) niin ei sitä siltikään ole sitä pätäkkää kertynyt kuin 200 000 euroa ekstraa. Ei sillä mitään kämppiä ilman (isoja) lainoja osteta.

kyllä 250 000 saa asunnon jos osaa itse remontoida edes vähän ja kilpailuttaa. Meillä on vuokralaiset toisessa ja toista maksetaan itse. Kun vuokralaiset maksaneet suurimmanosan lainasta siirtyy asunto automaattisesti lastemme nimiin ja vuokralaiset saa luvan lähteä muualle. Vuokralaisilla vielä 6v aikaa asua. Meillä kaksi lasta. Keskenään saa aikanaan tapella kummalle jää vai jääkö kummallekkaan ja jakaa rahat. Ei tartte kun vähän miettiä mikä toimii.

Vierailija
31/66 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteena että se loppuelämän koti on saatava heti ja nyt. Lainaraha on halpaa ottaa. Pitkäjänteisyydestä tai maltista ei kukaan halua kuulla sanaakaan...

Tämä menee nyt taas viisasteluksi. Meillä syntyi 2 lasta 38 m2:n yksiöön. Haaveiltiin vain isommasta.

4. lapsi syntyi 67m2 kaksioon, vanhin oli tuolloin jo koulussa.

Isompaan muuttoa jarrutti mm opintovelka ja se ettei meillä ollut varaa ostaa isomapaa. Asuttiin ahtaammin, mutta maksettiin omaa. Jos oltaisiin menty vuokralle olisi samalla rahalla saatu tilava asunto, johon asumistukea.

Vierailija
32/66 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä 250 000 saa asunnon jos osaa itse remontoida edes vähän ja kilpailuttaa.

Helsingin keskustasta yli 4h asunto 250 000? Kerrohan mistä moisia löytyy..

Vierailija
33/66 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosikymmen sitten ja päässyt hyötymään asuntojen arvonnoususta.

Me ostimme ensiasunnon v. 2003. Sen jälkeen on vaihdettu asuntoa muutaman kerran aina isompaan. Lapsia on siunaantunut, kulut kasvaneet ja lisäksi asunnon vaihdosta tulee aina kuluja, mitkä on suoraan pois saadusta voitosta. Tällä hetkellä meillä on iso laina. Jotain on jäänyt toki edellisten asuntojen myynnistä, mutta eipä puhuta kuitenkaan isosta hyödystä kun samalla on kaikkien muidenkin asuntojen hinnat nousseet. Ymmärrätkö?

Jos nyt voisin palata ajassa taaksepäin, olisi pitänyt silloin v. 2003 ostaa suoraan väh. 100m2 asunto kun kuitenkin oli haaveissa saada useampi lapsi. Jos olisimme tehneet niin, meillä olisi nyt huomattavasti vähemmän lainaa päällä.

periaatteena että se loppuelämän koti on saatava heti ja nyt. Lainaraha on halpaa ottaa. Pitkäjänteisyydestä tai maltista ei kukaan halua kuulla sanaakaan...

Tämä menee nyt taas viisasteluksi. Meillä syntyi 2 lasta 38 m2:n yksiöön. Haaveiltiin vain isommasta.

4. lapsi syntyi 67m2 kaksioon, vanhin oli tuolloin jo koulussa.

Isompaan muuttoa jarrutti mm opintovelka ja se ettei meillä ollut varaa ostaa isomapaa. Asuttiin ahtaammin, mutta maksettiin omaa. Jos oltaisiin menty vuokralle olisi samalla rahalla saatu tilava asunto, johon asumistukea.

Vierailija
34/66 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelen vähän niinku asuntoa ja kaikki sopivan kokoiset maksavat melkein miljoonan...(emmekä ole itsekään ihan huonotuloisia)

Pitää olla perintöä tai pitkään ollut molemmat huippuvirassa tai yrittäjänä tai on ainakin onnistunuttu asuntokaupoissa (eka hankittu halvalla nuorena ja pikkuhiljaa ostettu aina isompi). Kyllähän esim. Kalliossa (joka on vielä kantakaupunkia) tai Ruskeasuolla voi olla kohtuuhintaisiakin asuntoja vielä (pommikuntoisia). Niin ja tietysti jos saisi ostettua Hitas-asunnon Katajanokalta :)

Vierailija
35/66 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä 250 000 saa asunnon jos osaa itse remontoida edes vähän ja kilpailuttaa. Meillä on vuokralaiset toisessa ja toista maksetaan itse. Kun vuokralaiset maksaneet suurimmanosan lainasta siirtyy asunto automaattisesti lastemme nimiin ja vuokralaiset saa luvan lähteä muualle. Vuokralaisilla vielä 6v aikaa asua. Meillä kaksi lasta. Keskenään saa aikanaan tapella kummalle jää vai jääkö kummallekkaan ja jakaa rahat. Ei tartte kun vähän miettiä mikä toimii.

Vierailija
36/66 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me olemme tehneet paljon töitä parikymmentä vuotta ja voimme halutessamme ostaa ison asunnon Hgin keskustasta tai muulta arvoalueelta ilman lainaa. Ei ole perintöjä tai vanhempien avustuksia takana.

Vierailija
37/66 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa isoja optioita tms.

me olemme tehneet paljon töitä parikymmentä vuotta ja voimme halutessamme ostaa ison asunnon Hgin keskustasta tai muulta arvoalueelta ilman lainaa. Ei ole perintöjä tai vanhempien avustuksia takana.

Vierailija
38/66 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomessa työnteolla tuollaisia summia saa, ellei

Puhu vain omasta puolestasi.

Vierailija
39/66 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

kyllä 250 000 saa asunnon jos osaa itse remontoida edes vähän ja kilpailuttaa.

[/quote]

Meidän sijoitusasunnoksi Töölössä jättämämme kaksion hinta-arvio on 250 000.Huonokuntoisuus laskisi asunnon arvoa max 50 000 euroa. Enkä kutsuisi sitä perheasunnoksi.

Vierailija
40/66 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyödyntämään 90-luvun laman, niin on voinut tehdä todella ison myyntivoiton esim. ensiasunnosta. Siis todella tuplata sen. Monelle näin ei käynyt vaan pikemminkin päinvastoin kun asuntojen hinnat romahtivat ja korot nousivat pilviin. Olin kesällä 93 pankissa kesätöissä ja kyllä kahvipöytäpuheet olivat aika synkeitä...

Nyt aloittavilla se on jo vaikeaa kun asuntojen hinnat ovat jo valmiiksi todella korkeita, harvassa kai on 18-vuotias joka ihan itse omalla työllä opiskelun ohessa ostaa nykyhinnoilla asunnon ja vielä sitten itse remppaa sen ja tekee muutaman vuoden kuluttua valtavan myyntivoiton. Hatunnosto tällaiselle tapaukselle, ei tarvitse varmaan kauheasti öisin nukkua :)

Enemmän tiedän esim. Töölössä asuvia perheitä, joissa puoliso (yleensä mies) tai molemmat ovat saaneet nuorena panostaa opiskeluun (vanhempien avustuksella) ja ovat nyt hyvissä duuneissa sellaisella alalla, että saavat palkkatulot kierrätettyä pitkältä pääomatuloina (monet lääkärit ja juristit). Eli yhdistelmä hyvät tulot, pienet verot ja useilla pohjina vanhempien kustantama opsikelijayksiö esim. Haagassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi