Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avautumista miehestä, taas kerran...

Vierailija
25.11.2010 |

Viime talvena mieheni valitti, kun en tehnyt lumitöitä. Lapsemme oli silloin vielä niin pieni ja ei oikein viihtynyt ulkona. Lumitöiden tekeminen ja lapsen viihdyttäminen samaan aikaan oli aikamoista showta.

Tänä talvena päätin sitten ryhdistäytyä ja tehdä kunnolla lumityöt, mutta mieheni valittaa silti :(

Eilen valitti siitä, kun kolasin lumet tien reunoihin. Vähitellen kasat kasvavat ja tie kapenee. No, ymmärsin pointin, mutta pahoitin mieleni kuitenkin tavasta, jolla asian ilmaisi (tiuskaisi oikein!)Ja ei edes kiitosta sanonut, vaikka ahkeroin pihalla toista tuntia.

Tänään sitten tein taas lumitöitä ja viskoin lumea kauemmaksi tiestä ja kaivamalla kaivoin tien reunat esiin lumen alta, että mies varmasti pääsee auton kanssa kunnolla pihaan. Tein 2 tuntia lumitöitä pihalla, raivasin lumet pois varastojen edustalta ja autopaikalta.

Mies tuli kotiin ja ennen kuin ehdin edes suutani aukaista, alkoi miehen puolelta valitus. Portilla oli kuulemma liian isot lumikasat, ettei meinannut päästä autolla pihaan, kun "joku oli tehnyt lumitöitä" (mies sanoi oikein ivallisesti). Osa kasoista oli aura-auton kasaamia. Minä en niitä röykkiöitä ollut siihen kasannut.

Pahoitin mieleni ja mieheni siihen totesi, "että jopas olen herkällä päällä". No jo on perhana, kun ei ole mihinkään tyytyväinen ja väkisin pitää jostain aina sanoa pahasti, niin, että pahoitan mieleni.

Jospa sitten en enää lumitöitä tekisi tänä talvena. Itse en autoa käytä, joten pääsen vallan mainiosti pihan poikki metrin lumikasassakin.

Äh, johan helpotti, kun sain avautua...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en ymmärrä.

Vierailija
2/10 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä päivät lasten kanssa kotona. Minulla on aikaa tehdä lumitöitä.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä vastasit miehellesi? Muistutitko viime talvesta ja siitä, että valitti, kun ei lumitöitä ollut tehty? Kuulostaa siltä, että ärsytät miestäsi muutenkin kuin vain lumitöiden osalta, onhan tuo nyt suorastaan vittuilua.

Vierailija
4/10 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mies tekee lumityöt, itse teen jos huvittaa. joskus tietysti tehdään yhdessäkin...mikä fiilis ja kellonaika...

Vierailija
5/10 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran osaa ne niin paljon paremmin.

Vierailija
6/10 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä siis kiität aina kun miehesi tekee hommiaan, kuten nyt vaikka loi lumet ennen kuin sinä et sitä jaksanut tehdä?

Vierailija
7/10 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisi lumityöt, jos en niitä tekisi. Ajattelin vain, että mies mielissään, kun olen ne tehnyt. Ja tosiaan, jos en tekisi, niin valittaisi siitäkin.

Totesin miehelle, että "jo on perhana, kun mikään ei kelpaa" ja menin omiin oloihini. Lähti sitten vielä käymään asioilla. Katsotaan, mitä sanoo, kun tulee kotiin, vai sanooko mitään.

-ap-

Vierailija
8/10 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaani mukaan. Vaikka jos on ruokaa laittanut tms. Aina toki ei muista, mutta en minä haukkumaan ala.

-ap-

Vierailija
9/10 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli niin perhanan tarkka siitä, että lumityöt oli tehty oikeaoppisesti. Sitten kun sairastui ja ei voinut enää itse niitä tehdä, niin hirveä jupina, kun vävymiehet teki lumitytö ihan päin prinkkalaa. Kaikki olis pitäny olla viivasuorassa.

Meillä yleensä mies ja pojat tekee lumityöt. Ovat isoja ja vahvoja. Mutta sitten kun meikäläinen pakertaa, niin lumet on vaan siirretty keskeltä pihaa pois. Mut eipä siitä kukaan ole valittanu.

Vierailija
10/10 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli niin perhanan tarkka siitä, että lumityöt oli tehty oikeaoppisesti. Sitten kun sairastui ja ei voinut enää itse niitä tehdä, niin hirveä jupina, kun vävymiehet teki lumitytö ihan päin prinkkalaa. Kaikki olis pitäny olla viivasuorassa.

Meillä yleensä mies ja pojat tekee lumityöt. Ovat isoja ja vahvoja. Mutta sitten kun meikäläinen pakertaa, niin lumet on vaan siirretty keskeltä pihaa pois. Mut eipä siitä kukaan ole valittanu.

On siis kotoisin maalta ja ikänsä varmaan lumitöitä tehnyt. Itse en ole paljoa lumitöitä joutunut tekemään ja nyt sitten vasta oman talon myötä joutunut.

Mutta minusta se idea on se, että edes tekee. Ja jos toinen tekee mielestään paremmin, niin tehkööt sitten itse, kun jupisee toisen tekemästä työstä. Kyllä minä mielummin istuisin kotona teetä juoden lämpöisessä, kun rehkisin ulkona.

-ap-