Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden mies kolmivuorotöissä! Miten jaatte yö/aamuheräämisiä vauvan kanssa?

Vierailija
25.11.2010 |

Meillä siis mies tekee joskus aamu-, ilta- ja yövuoroa ja vastaavasti sitten useampi vapaapäivä putkeen. Miten te vastaavassa tilanteessa olevat perheelliset, onko vuorotyö mielestänne etu vai haitta miehen osallistumisen suhteen?

Mieheni mielestä hän ei voi osallistua lainkaan vauvan yöheräilyihin (ei kyllä että olisin vaatinutkaan) koska vuorotyö on niin raskasta. Aamuvuoroon menee aikaisin, iltavuoroaamuina "pitää" kuulemma nukkua pitkään että jaksaa ja yövuorossa on tietenkin töissä yön ja nukkuu pitkälle päivään.

Miten teidän kolmivuorotyöläiset osallistuvat perhe-elämään? Heräävätkö joskus aikaisemmin lasten kanssa tms?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies pelkkää aamua. Koska minä olen se joka lasta imettää ja olen päivisin kotona, pystynyn tarpeen tullen päivisin lepäämään hoidan yöjutut. Tämä on ihan itsestään selvää.

Lapsia on nykyisin 5 kpl. Vauvat eivät ole heräileet öisin kuin siihen asti kun olen imettänyt.

Vierailija
2/12 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun miehellä pitkät vapaat, esim. lomia, ylityövapaita tms. saattoi hän herätä lasten kanssa aamulla. Yöheräilyjä meillä nyt ei ole enää yli vuoteen ole ollutkaan.

Miehellä yleensä yövuoron jälkeen 2-4 vapaata, mutta yleensä rytmi on siinä vaiheessa niin sekaisin, ettei aamuheräämisistä ole tullut mitään, jos ei ole ollut ihan pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies pelkkää aamua. Koska minä olen se joka lasta imettää ja olen päivisin kotona, pystynyn tarpeen tullen päivisin lepäämään hoidan yöjutut. Tämä on ihan itsestään selvää.

Lapsia on nykyisin 5 kpl. Vauvat eivät ole heräileet öisin kuin siihen asti kun olen imettänyt.

Sillä erolla, että odotan nyt sitä 5. lasta loppumetreillä. Minulla eon aina olleet yö/ aamuheräilyt helpompia, joten hoidan ne ihan suosiolla. Ja lepään sitten päivällä jossain välissä jos siltä tuntuu.

Vierailija
4/12 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka on työssä saa (yrittää) nukkua. Se, joka on kotona hoitaa yöitkut ja aikaiset aamut. Vanhemman sukupuolella tässä jaottelua ei oteta huomioon.

Vierailija
5/12 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka on työssä saa (yrittää) nukkua. Se, joka on kotona hoitaa yöitkut ja aikaiset aamut.

Vierailija
6/12 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka on työssä saa (yrittää) nukkua. Se, joka on kotona hoitaa yöitkut ja aikaiset aamut. Vanhemman sukupuolella tässä jaottelua ei oteta huomioon.

Vierailija
7/12 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmivuorotyötä tekevää miestä, mutta olen itse kolmivuorotyötä tekevä äiti.

Kyllä todellakin osallistun lasten aamuheräilyihin, ja kipeän lapsen kanssa myös yöheräilyihin. Joskus on käynyt niin, että yövuoron jälkeen miehellä onkin ollut pakollinen meno tai lapsi on ollut sairas, jolloin omat unet jäävät väliin.

Tästä huolimatta sanon, että kolmivuorotyö on raskasta, ja omalle ajalle ja nukkumisellekin pitäisi jäädä aikaa. Ilta- ja aamuvuoron välissä ei ehdi levätä kunnolla, ja yövuoron jälkeen univelka on melkoinen. Vaikka nukkuisikin päivällä, on olo kuin olisi kovassa krapulassa :(

Kahden tai useamman yövuoron jälkeen on myös todella vaikeaa päästä takaisin päivärytmiin.

Vierailija
8/12 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia neljä ja ne seisoo omilla jaloillaan ja auttaa kykyjensä mukaan kotihommissa.

Tänään olen siivonnut vessan ja lastenhuoneen järjestelin uuteen järjestykseen. Huuu, mitä hommaa! :) Pitäisi varmaan vaan hengailla kotona tekemättä mitään että on hyvä?

Itse vaikka keksin jotain tekemistä päiville, ettei ole luppoaikaa.

Ihan tavallista puuhaa mitä työssäkäyvä pitää viikonloppuna tai kesälomanaan.

Työ tehtaassa saa odottaa, se on minulle raskaampaa plus ikävä lapsia. Nyt minä lomailen lapsien kanssa.

Yövuoron jälkeen ON PAKKO NUKKUA ja mieluiten päiväunet lastenohjelmien aikaan!!

Oma ukko ajattelee minun jaksamista ja saattaa välillä hoitaa lapsien tarpeita yöllä, mutta on aika harvassa yöheräämiset.

Meillä mies on ollut työttömänä, isyyslomalla ja lomautettuna ja silloin työt myös jakautuu erilailla.

Meillä harrastuksiin pääsee molemmat.

Vierailija
9/12 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee vuorotyötä rytmillä aamu, aamu, ilta, ilta, yö, yö ja neljä vapaata.

Mies osallistuu yöheräämisiin iltavuoron jälkeen yöllä sekä vapaapäivien öinä.

Jos mies heräilee iltavuorojen jälkeen yöllä, niin silloin hän tietysti saa nukkua aamun ja aamupäivän ennen kuin lähtee toisen iltavuoroon tai yövuoroon.

Mieheni antaa minulle niin usein kuin mahdollista tilaisuuden nukkua aamulla pidempään.

Vierailija
10/12 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulla mies heräilee viikonloput ja viikollakin joskus vauvan kanssa syömään vaikka minä olen kotona ja hän ei. Ihan siitä ihanasta syystä että saisin nukkua välillä paremmin. Tähän en pakota mutta hän tietää itsekin ettei vaativan lapsen kanssa päivät ole lomailua nähneetkään. Alan olemaan klo 5 iltapäivällä jo ihan pohki vauvan kantamiseen jne.

Ihana mies siis, sen tiedän.

Vierailija
11/12 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkua yöt, myöskin viikonloppuisin.

Vierailija
12/12 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

öisin kun oli hoitovapaalla ja minä vuorotyössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi