Tekeekö miehesi jouluruokaa?
Mikä on hänen "bravuuri"? Meillä ei tee, mutta toivon, että joskus tekisi jotakin.
Kommentit (17)
erityisesti panostaa kalajuttuihin (erilaisiin silakoihin, itse savustettuun kalaan jne.). Nyt kun esikoistyttäreni (13v) on vallan innostunut leipomisesta, minun ei tarvitse edes leipoa jouluksi, teen vain laatikot. Tyttö teki viime vuonna ekan kerran aivan itse piparkakkutalon; siitä tuli hieno! Tänä vuonna tietenkin haluaa taas tehdä, ja jaksaa ottaa pienemmät sisarukset mukaan hommiin.
alkuruokapöytään tulevien perunoiden kuoriminen. Mies ei osaa eikä halua tehdä mitään muuta. Toisaalta ihan selkeää näin, en haluaisi että se rupeaisi olemattomilla ruoanlaittotaidoillaan pilaamaan esim. kinkkua tai kaloja.
Meille tulee 15 vierasta aattona, joten perunoissa riittää sille ihan kiitettävästi hommaa :) , on TODELLA hidas kuorimaan niitä.
ja toimii "kinkkuvastaavana" eli mm. lämmittää leivinuunin oikean lämpöiseksi (vaatii parin pv homman).
paitsi salaatit, riisipuuron ja leipomukset. Kaikki hyvää niin kuin muutkin sen tekemät ruuat =)
tekeekö mielesi jouluruokaa?
Kyllä tekee, laatikoita varsinkin.
Tekee "oikeat ruuat" eli laatikot ja kinkun. Leipominen jää mulle
Minä teen laatikot ja leivonnaiset, ja mies sitten lähestulkoon kaikki muut. Bravuuri on venäläinen silli. Meillä siis laitetaan joulu yhdessä.
Valmistaa kaikki laatikot pakkaseen joulukuun puolessa välissä. Kinkut ja muut systeemit sitten joulun alla.
On kaivosalalla töissä eli oma ammatti ei liippaa lähellekään ruoka-alaa.
Ja saattaa tehdä esim. lihapullia, jotain laatikoita, salaattia.
Mä teen silti useammin laatikot, ne vähät joita syödään. Ja jos jotain leivotaan, mä hoidan sen.
Me ei vaan kovasti tykätä ihan perinteisistä jouluruuista, siksi tehdäänkin kaikille sellaista ruokaa, josta tykätään.
ja myos arkiruokaa. Bravuuri olisi ehka sitten kalkkuna ja "stuffing", meilla ei syoda kinkkua.
Kinkun ja kalat. Mä en niihin koske.
Bravuureja sillä ei ole, jos joutuu joskus laittamaan ruokaa mun ollessani poissa niin menee puolivalmiste- tai valmisruokalinjalla. Purkkipestoa spagetin kanssa, napolinpatapussi paistetun jauhelihan kanssa tms.
Tämä ei ole mulle ongelma, mä pidän sekä ruuanlaitosta että omien ruokieni syömisestä. Muut kotityöt ovat ongelma, mutta tästä ruokahuollosta en ole katkera.
Muut teen minä. Ja vähän minäkin teen. Ostetaan paljon valmiinakin.
Mies kyllä laittaa arkena ruokaa, mutta meillä on roolitus näköjään mennyt niin, että minä hösään juhlaruoat ja mies pitää lapset pois jaloista sillä aikaa. Olen järjestelyyn enemmän kuin tyytyväinen! Stressaan vähemmän kun saan kokata itse. =)
Oikeen odotan ku aletaan taas leipomaan ja häärään yhessä ruokia. :)
Eipä noita ylimääräsiä apureita muuten olekaan.
tekee rosollin ja toimii kinkkuvastaavana. Aattona laitetaan joulupöytä yhdessä esille. Mun kontolla on lasten pipari- ja torttutalkoiden valvonta, laatikot, lihapullat ja kylmät alkupalat. Niin, ja aaton riisipuuro.