Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö miehesi jouluruokaa?

Vierailija
24.11.2010 |

Mikä on hänen "bravuuri"? Meillä ei tee, mutta toivon, että joskus tekisi jotakin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee rosollin ja toimii kinkkuvastaavana. Aattona laitetaan joulupöytä yhdessä esille. Mun kontolla on lasten pipari- ja torttutalkoiden valvonta, laatikot, lihapullat ja kylmät alkupalat. Niin, ja aaton riisipuuro.

Vierailija
2/17 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti panostaa kalajuttuihin (erilaisiin silakoihin, itse savustettuun kalaan jne.). Nyt kun esikoistyttäreni (13v) on vallan innostunut leipomisesta, minun ei tarvitse edes leipoa jouluksi, teen vain laatikot. Tyttö teki viime vuonna ekan kerran aivan itse piparkakkutalon; siitä tuli hieno! Tänä vuonna tietenkin haluaa taas tehdä, ja jaksaa ottaa pienemmät sisarukset mukaan hommiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuruokapöytään tulevien perunoiden kuoriminen. Mies ei osaa eikä halua tehdä mitään muuta. Toisaalta ihan selkeää näin, en haluaisi että se rupeaisi olemattomilla ruoanlaittotaidoillaan pilaamaan esim. kinkkua tai kaloja.

Meille tulee 15 vierasta aattona, joten perunoissa riittää sille ihan kiitettävästi hommaa :) , on TODELLA hidas kuorimaan niitä.

Vierailija
4/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toimii "kinkkuvastaavana" eli mm. lämmittää leivinuunin oikean lämpöiseksi (vaatii parin pv homman).

Vierailija
5/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pipareista tykkää ;)

Vierailija
6/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi salaatit, riisipuuron ja leipomukset. Kaikki hyvää niin kuin muutkin sen tekemät ruuat =)

Vierailija
7/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekeekö mielesi jouluruokaa?

Kyllä tekee, laatikoita varsinkin.

Vierailija
8/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee "oikeat ruuat" eli laatikot ja kinkun. Leipominen jää mulle

Vierailija
9/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen laatikot ja leivonnaiset, ja mies sitten lähestulkoon kaikki muut. Bravuuri on venäläinen silli. Meillä siis laitetaan joulu yhdessä.

Vierailija
10/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaa kaikki laatikot pakkaseen joulukuun puolessa välissä. Kinkut ja muut systeemit sitten joulun alla.

On kaivosalalla töissä eli oma ammatti ei liippaa lähellekään ruoka-alaa.

Vierailija
11/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saattaa tehdä esim. lihapullia, jotain laatikoita, salaattia.

Mä teen silti useammin laatikot, ne vähät joita syödään. Ja jos jotain leivotaan, mä hoidan sen.

Me ei vaan kovasti tykätä ihan perinteisistä jouluruuista, siksi tehdäänkin kaikille sellaista ruokaa, josta tykätään.

Vierailija
12/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myos arkiruokaa. Bravuuri olisi ehka sitten kalkkuna ja "stuffing", meilla ei syoda kinkkua.

Vierailija
13/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkun ja kalat. Mä en niihin koske.

Vierailija
14/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bravuureja sillä ei ole, jos joutuu joskus laittamaan ruokaa mun ollessani poissa niin menee puolivalmiste- tai valmisruokalinjalla. Purkkipestoa spagetin kanssa, napolinpatapussi paistetun jauhelihan kanssa tms.

Tämä ei ole mulle ongelma, mä pidän sekä ruuanlaitosta että omien ruokieni syömisestä. Muut kotityöt ovat ongelma, mutta tästä ruokahuollosta en ole katkera.

Vierailija
15/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut teen minä. Ja vähän minäkin teen. Ostetaan paljon valmiinakin.

Vierailija
16/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä laittaa arkena ruokaa, mutta meillä on roolitus näköjään mennyt niin, että minä hösään juhlaruoat ja mies pitää lapset pois jaloista sillä aikaa. Olen järjestelyyn enemmän kuin tyytyväinen! Stressaan vähemmän kun saan kokata itse. =)

Vierailija
17/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeen odotan ku aletaan taas leipomaan ja häärään yhessä ruokia. :)

Eipä noita ylimääräsiä apureita muuten olekaan.