Kastraatioahdistus? Kuka tietaisi tasta jotain? Ilmeisesti n. 2v pojilla joskus on tallaista, luulen etta ehka meidan pojalla.
Ei suostu potalle, jännittää kamalasti muutenkin pissaamista ja kakkaamistakin (sairaudet poissuljettu). Välillä pitää pippelistään kiinni ikäänkuin se tippuisi, varsinkin jos pissattaa. Kuulostaako tutulta?
Kommentit (14)
löydät lisätietoa aiheesta. Aivan normaalia!
Meillä poika vaatii koko ajan vaippaa, uutta vaippaa jne. Ei ottaisi vaippaa millään pois ja housut pitää olla KOKO ajan päällä tai häntä alkaa ahdistaa. Jos housuja ei ole pitää haarovälistään kiinni, ja mikä minusta todella outoa, välillä yrittää viedä minun (tai kenen vaan hoitajansa) kättäkin alapäähänsä ja sanoo " Pitää kiinni" tms. Tuntuu välillä TODELLA oudolta, enkä ole kenenkään kaverin kanssa kehdannut keskustella tästä!!!!
ap
Meillä myös poika pitää koko ajan pippelistä kiinni eikä halua olla hetkeäkään ilman vaippaa. Äitini muistiinpanoista luin että isoveljeni oli tuon ikäsenä tehnyt juuri tuota kuvailemaasi eli ottanut äidin käden pippelille ja sanonut että pidä kiinni.
ei sitä mistään opita, se on tiedostamaton seksuaaliseen kehitykseen liittyvä pelko. Kaikilla ei ilmene yhtä selkeästi, jollain voi olla voimakastakin. Rauhallisesti vaan..
että poikalapsilla ulostaminen aiheuttaa jotenkin sellainen tunteen ikään kuin pippeli irtoaisi.
Siis poikaa jotenkin pelottaa ulostaminenkin, ei kuulema satu (ja lääkärikin tutkinut) mutta menee välillä ihan hysteeriseksi pelosta kun tuntee että kakkka on tulossa. Välillä olemme olleet niin ihmeissämme ja huolissammekin asiasta että on ollut järki lähteä!
ap
Ehkä sellaisissa perheissä, joissa tätä tapahtuu, kiinnitetään yksinkertaisesti niin paljon enemmän huomiota potta-pissa-kakka-aiheisiin tai tehdään niistä niin iso numero, että lapsi on vähemmästäkin ymmällään.
Vai että pippeli tippuu. Ei ihme että miehet on idiootteja.
ihmetteli, niin sanoi että pelkää sen tippuvan. äitinsä siihen totesi että ole huoleti, isäs on jo tuohon ikään päässyt eikä siltäkään ole mihinkään pudonnut ! huoli jäi sillä kertaa siihen ;).
Ai tyhmiä... No, onhan se näin meidän näkökulmasta ehkä tyhmä pelko mutta eikö sinun ilmeisesti tyttösi sitten pelkää mitään mitä ei oikeasti tarvi pelätä. Kyllä meidän tytötkin, esikoinen lähinnä pelkää vaikka mitä, mörköjä, kummituksia, jne jne vaikka eihän sellaisia ole olemassa. " Älyttömiä" pelkoja on monia, yksi pelkää pippelin tippumista yksi pelkää hämähäkkejä. Eiköhän se ole ihan luonnollista, ei ketään tarvi tyhmäksi sen takia haukkua =)
Kent
me ei olla ainakaan kiinnitetty pippeliin ja pissaamisiin ja pottiin mitään sen kummempaa huomiota kun mihinkään muuhunkaan =)
Ei tarvi niin tosissaan ottaa, ja eihän itse asia sellainen ole, että tarvitsisi huolestua.
Emme ole kiinnittäneet yhtään erityistä huomiota pissa-kakkajuttuihin, ihan on saanut omalla painollaan mennä.
ap
poikamme nyt 2v2kk. Samaa olen minäkin kuullut.