Miksi kissa 'polkee' etutassuillaan joskus kehrätessään?
Kommentit (13)
sillä on jotain rauhasia polkuanturoiden jossain.
kuulemma oire liian aikaisesta vierotuksesta.
Mutta mene ja tiedä - en tunne kissoja ollenkaan :)
Mä luulisin, että se on muistuma pentuajoilta, jolloin polkemalla sai maitoa tulemaan emon tisusta. Pennuthan polkevat etutassuilla emon mahaa kun imevät.
Mun mielestä monet nisäkkäät toimivat niin. Vasikat työntävät kuonollaan utareita. Monet vauvat puskevat käsillään rintoja samalla kun imevät.
"koprii" eli kynsii alustaa, ja tekee sen koska nauttii. ELi vastaavaa kuin kehrääminen. Meidän kissa ainakin kehrää herkästi mutta jos oikein superpaljon tykkää ja on hellyyden kipeä niin silloin kynsii ja polkee:) ja myös puskee.
kuulemma oire liian aikaisesta vierotuksesta.
Mutta mene ja tiedä - en tunne kissoja ollenkaan :)
meillä ollut kissoja joita ei ole koskaan vieroitettu ja silti tekevät tuota
Mä luulisin, että se on muistuma pentuajoilta, jolloin polkemalla sai maitoa tulemaan emon tisusta. Pennuthan polkevat etutassuilla emon mahaa kun imevät.
Mun mielestä monet nisäkkäät toimivat niin. Vasikat työntävät kuonollaan utareita. Monet vauvat puskevat käsillään rintoja samalla kun imevät.
Tämä on oikea vastaus. Aikainen vieroitus voi lisätä tällaista käytöstä, mutta ei ole välttämättä syy. Vaihtelee kissaroduittain ja yksilöittäin.
jäänne pentuajoilta nisänimemisajoilta. Jotkut kissat "alustaa" tassuillaan ja samalla imeä lutkuttavat päälläolevaa villapaitaa...suloista minusta, kun kuvittelee ihmistä emokseen!
Meidän kissa vieroitettiin 12-viikkoisena, ja tekee sitä silti välillä, alustaa mm. villashaalia oikein keskittyneen näköisenä, seisaaltaan...
kissa tuntee mielihyvää kun tekee sitä ja kehrää,se luo turvallista tunnetta kissan ja omistajan välille
käytetä kynsiä;-D! Meilläkään ei liian aikaisin vieroitettuja kissoja ole, ja aina kun luokse/päälle tulevat, on ekana se teippaus ja kehräys, sitten maltetaan etsiä hyvä asento nukkumiseen:-). Yksi 13-vuotias leikattu poika meillä on, joka usein paitsi teippaa, myös lussuttaa samalla vilttiä tai jotakin vaatetta;-). Joskus jopa mun paitaa rintamuksen kohdalta. Tuon tulkitsen liian aikaisen vieroituksen aiheuttamaksi. Kissa tuli meille puolivahingossa, oli syntynyt kettutarhalla jne.
Kissanpentuhan tekee sitä imiessään emon nisää, ja polkiessaan saa nisän tuottamaan enemmän ja enemmänb maitoa kun se lisäöä emänkin mielihyvän tunnetta. Meillä kissat polkevat ihmisiä kun ovat rapsutettavina, ja ihan hurmiossa kehräävät silmät ummessa. Polkevat ihmistä ja nuolevat ihoa :) Mielihyvän tunteen osoituksena olen sitä pitänyt.
mutta miksi ne tekee sitä kynsien kanssa? Sattuu niin maan vietävästi kun esim lattialla maatessa kissa alkaa kehräämään ja polkemaan kynsillä kylkeen.
kutsun sitä leipomiseksi ja mies miksaamiseksi, kun kissa kuulemma näyttää levyjään miksailevalta dj:ltä. :D