Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään luin että kaikien raskaus aikana tupakoivien äitien

Vierailija
17.10.2005 |

Vauvojen napanuorassa on verenkierto heikompi kun ei tupakoivien ja nämä vauvat ei saa tärkeitä aminohappoja.

Tupakointi vaikuttaa myös lapsen myöhempään terveyteen ja esim.levottomuuteen,nostaa sikiön sykettä raskaus aikana ihan turhaan.

Toin tämän esille siksi kun en koskaan ole ymmärtänyt miksi ei voi lopettaa tupakointia raskauden ajaksi,minä ainakin olen siihen pystynyt ja sit tupakoivat äidit ihmettelee miksi vauva saa rinta raivareita,en mäkään jois maitoa joka maistuu röökille.

Luin tämän terveyskeskuksessa ja on tutkittua tietoa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muiden luusereiden keskuudessa ei tuskin ole se pahin asia:(

Minkäs teet kun ei vaan älli toimi...

HALVEKSIN teitä tupakoivat äidit!!!! Ja minulla siihen on varaa!!!!

Vierailija
22/38 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta taitaa koostua uskovaisista, kun täällä niin hanakasti tuomitaan kaikki muut ihmiset. Poltettaisiinko roviolla kaikki tupakoivat äidit? Vaiko kaasukammioko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poltatte raskauden aikana niin onko teidän pienessä mielessäkään käynyt että jos raskaus ei sujukaan normaalisti ja lapsi syntyisi pikkukeskosena eli siis todella varhaisilla viikoilla,tarkoitan että jonain puolen kilon painoisena.

Tällöin lapsella täysin kehittymättömät keuhkot jotka olisi viellä turmeltuna äidin tupakoinnin vuoksi,luuletteko että vauvallanne olisi hyvät mahdollisuudet jäädä henkiin?Tuskinpa...

Eli onko se tupakka niin tärkeä todellakin ettei siitä voi raskauden ajaksi luopua vaan viis vauvasta kunhan itse saa tyydytettyä tarpeensa.

Monesti myös äidin tupakoimattomuus pelastaa lapsen hengen,miettikäähän sitä kun seuraavan kerran laitatte röökin suuhun ja vaavi on siellä masussa.

Vielä sen verran että itse poltin ennen raskautta 10 vuotta ja jo joskus aikoinaan päätin että tupakointini loppuu siihen kun rupean odottamaan vauvaa ja niin myös tein.Ja se miten pääsin tupakasta eroon oli että halusin parasta omalle lapselleni.

Vierailija
24/38 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen törmännyt oletko joku kehitysvammaisten hoitaja vai mikä!!!????

haloo kyl se alkoholi tekee enemmän vaurioita kuin tupakka!!!! kukin äiti polttakoon sen yhden tai ainakin vähemmän kuin yleensä siitä ei lapsi tule kehitysvammaiseksi!!!!!!!!! mulle itse lääkäri sanoi niin!!!!!!!!

Vierailija
25/38 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä polttaisitkin tupakkaa ja lapsi syntyy keskosena ei vaikuta poltatko sinä tupakkaa siihen et lapsen keuhkot ei toimis sen takia. jos synnyt 500 grammasen taitaa siin jo oll muita syitä kuin tupakka.

Vierailija
26/38 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskaltaisi halveksua, tuomita tai väheksyä ketään. Mielipiteet oikeasta ja väärästä on kaikilla, mutta jos jotain vihaisin tai halveksisin, niin se olisi toisten ihmisten halveksiminen, ei kukaan Luojan luoma yksilö.

Vierailija
27/38 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka raskausajan tupakoinnistakin saadaan hyväksyttävää. Pätevä palsta.

Vierailija
28/38 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todella voi käsittää kuka jatkaa sauhuttelua raskaana ollessa.Mitään iljettävämpää en tiedä kun vatsa pinkeänä ja rööki huulessa =(

Ootteko ajatellut astman ja allergioiden vaaraa kärytellessänne?

Mun oma äiti poltti koko odotusajan ja synnyin 36rv 2500g aina ollu allerginen ja paha astmalapsi sekä aikuinen. Kuvia kun kattoo niin mun kehdon vieressä tuhkakuppi ja aski.Siis makuuhuoneessa .HYI helvetti! niin itsekästä että poltampa tupakan ennen vai jälkeen vauvan syötön yöllä ??????

ajatelkaa vähän- suuri teko pienen elämän puolesta!

Vierailija
29/38 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vasta luin tutkimuksesta jonka mukaan raskausaikana on vaikeampi lopettaa tupakointi kuin muulloin. Siinä puhuttiin jotain aineenvaihdunnan muuttumisesta ja siitä kuinka nikotiini häviää kehosta tavallista nopeammin jolloin tupakkaa kaipaa useammin kuin normaalisti. Siihen liittyen lääkärit sanoivat että sekin on hyvä jos pystyy edes vähentämään tupakointia eikä ainakaan lisää sitä raskausaikana.

Itse en tämän paikkaansapitävyyttä voi tietää sillä en ole koskaan tupakoinut.

Mutta jos tässä on perää, niin miksi niin monet raskausaikana tupakoinnin lopettaneet aloittaa sen myöhemmin uudestaan?

Vierailija
30/38 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltin ennenraskautta ja raskauden jälkeen(en imettänyt) sen jälkeen kun sain testiin plussan en enää koskenutkaan tupakkaan. Oli hyvä syy olla polttamatta, piti ajatella jotakuta muutakin kuin itseään. Kun lapsi oli syntynyt ja selvisi ettei meillä imetys onnistu(oli sen verran pieni lapsi ettei jaksanut imeä rinnasta) niin jatkoin taas tupakointia. Ei ollut enää niin hyvää syytä olla polttamatta.

Vierailija
31/38 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan ehdottomasti olen sitä mieltä, että kenelläkään ihmisellä ei ole oikeutta pilata toisen ihmisen elämää. Kukaan äiti ei voi puolustella raskauden aikaista tupakointiaan yhtään millään pätevällä syyllä, koska niitä ei ole. Tupakointi raskauden aikana on väärin. Se on. Jokainen, joka ymmärtää yhtään mistään mitään tajuaa sen, eikä yritä puolustella tekemäänsä vääryyttä.

Mutta ei minun tarvitse tuon takia ketään tupakoivaa raskaana olevaa haukkua tai komentaa kaasukammioon... Voin vain todeta, että heidän tekonsa on väärä. En voi sanoa, että he ihmisinä olisivat huonompia tai vähempiarvoisia. Voin tuomita TEON, en ihmistä. Ja jokainen joka ihan oikeasti ymmärtää Jeesuksen opetukset on samaa mieltä. Jeesuskin seurusteli syntisten kanssa, mutta sanoi heille " älä enää syntiä tee" . Eli hän hyväksyi syntiset seuraansa ja rakasti heitä sellaisina kuin olivat, mutta kehoitti heitä parannukseen. Sitä voimme me uskovat edelleen tehdä, voimme kehoittaa olemaan tekemättä väärin. Ja koska tupakointi raskauden aikana on väärin pientä viatonta sikiötä kohtaan, voimme kehoittaa ja neuvoa kaikkia lopettamaan tupakoinnin sen syntymättömän elämän takia!

Vierailija
32/38 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tupakointi huonontaa poikien siittiötuotantoa niin paljon että on suuri todennäköisyys että he eivät saa omia lapsia ilman lääketieteen apua.

Vierailija
33/38 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä yksi haitta joka ei paljastu vielä lapsuuden aikana vaan voi tulla esille joskus kaukana tulevaisuudessa, kun oma poika kärsiikin lapsettomuudesta ja äiti jää ilman lapsenlapsia.

Vierailija
34/38 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin polttamisen, kun aloin odottaa ensimmäistä. Silti kaksi nuorintani kärsii vaikeasta astmasta. Naapurin mamma poltteli ilman huonoa omaatuntoa molemmat raskaudet läpi ja tuloksena on terveitä lapsia. Siitä huolimatta en suu vaahdossa väitä, että tupakointi raskausaikana ei ole NIIN vaarallista. Joillakin vain on tuuria...

Vierailija
35/38 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites sit selvitätte asian että myös tupakoimattomien äitien lapset syntyvät pieninä,ovat ylivilkkaita,kuolevat kätkyt kuolemaan,sairastavat allergioita yms... en puolustele tupakointia raskaus aikana vaan meinaan itsekkin lopettaa jos raskaaksi tulen. mutta tuo syyllistäminen ei ainakaan auta lopettamaan.. päinvastoin... sama koskee alkoholia ja huumeita... hyvät ihmiset tukekaa mielummin niin lopettajallakin on helpompaa lopettaa... ja luulen että ei ole ketään jolla ei olisi jotain huonoa tapaa mistä ei kaikki tykkää.. kyllä kaikki tänne maailmaan mahtuvat siinä missä muutkin..

Vierailija
36/38 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitto soikoon, kun ei sen vertaa ole itsehillintää, että 9kk vois olla tupakoimatta

Vierailija
37/38 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitinsä elintoiminnoista. Onhan se jokaisen naisen oma asia, kun on lapsen päättänyt saada, päättää vahingoittaako lastaan vai ei. Oli muuten harvinaisen helppoa lopettaa tupakointi raskauden ajaksi ja lenkkeillä kuin heikkopäinen. Itekin paremmassa kunnossa nyt.

Vierailija
38/38 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä polttaisi tupakkaa raskausaikana luettuani kaiken mitä se voi aiheuttaa lapselle. Kuinka kukaan edes uskaltaa kun ajattelee niitä myrkkyjä mitä lapseen menee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan