Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko lapsesi kaveerata satanistivanhempien lapsen kanssa?

Vierailija
23.11.2010 |

Minä en.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avoimesti satanistisia ihmisiä, jotka tuputtavat ideologiaansa koko ajan muille? Mä en ole koskaan tavannut sellaista henkilöä. En lapsen kaveripiirissä enkä omassakaan tuttavapiirissä tai työkuvioissa tai muualla.

Vierailija
22/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on erityislapsi ja satanistithan on sitä mieltä että nirri pois vaan heikommilta, arvottomilta paskoilta.

Minusta kaltaisesi ennakkoluuloisuus on heikkoutta. Erityislapsisuus taas ei. Hän voi olla hyvinkin vahva ihminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Toinen Satanisti.

Vierailija
24/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nimenomaan satanistit, ei saatananpalvojat, ovat kohdelleet huonosti taustalla ajatus, että heikompien yli kuuluukin kävellä. Näin ovat kyllä tehneet myös kristityt. Joidenkin verkkosivujen"säännöissä" voidaan kirjoitella ihan mitä vaan, mutta ihmisethän tekevät minkä tahansa uskonnollisen ryhmän. Monissa uskonnollisissa ryhmissä esiintyy heikompien alistamista, eivät kaikki ryhmässä olijat noudata ryhmän virallista totuutta.

Ennemmin katsoisin, millaisia nuo satanistivanhemmat ovat ihmisinä, en niinkään pohtisi heidän uskontoaan. Jos lapsellani olisi hyvä olla kyläpaikassa, niin en tiedä, miksei voisi käydä siellä. Tietysti, jos uskonto ja käännyttäminen olisi kovasti esillä, niin en tykkäisi lapseni olevan siellä. Mutta tietyn ikäiset lapset alkaa itse tehdä omia valintojaan, ehkä lasten kanssa voi keskustella, miltä hänestä itsestään tuntuu tuossa kyläpaikassa.

Vierailija
25/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kuulu mihinkään satanistiryhmään. Tiedän / tunnen muutamia muita satanisteja, mutta en ole mitenkään "ryhmäytynyt" aatemaailmani perusteella.

Heikkoudesta kuitenkin sen verran, että tulkitsen säännöissä heikkouden tavallaan "henkiseksi heikkoudeksi". Fyysisyyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Painonnostaja voi olla satanismini mukaan heikompi kuin hento ballerina :)

Henkisellä heikkoudella tarkoitan sitä, että nuijitaan muita nostaakseen omaa arvoaan. Panetellaan, vähätellään, solvataan... Kyllä te tiedätte. Heikon ihmisen täytyy tehdä noin tunteakseen itsensä vahvemmaksi.

Aidosti vahvan ihmisen ei tarvitse tehdä niin.

Heikolla ihmisellä voi olla myös vaikkapa huono itsekuri. Minulla on tämä piirre monenkin asian suhteen. Harva uskova on uskossaan täydellinen. Aina on kehittymisen varaa. Niin minullakin.

Tästä heikkousasiasta on satanistienkin kesken erilaisia tulkintoja, luonnollisesti. Harva aatemaailma on 100% yksimielinen mistään.

Se, mitä puhun täällä satanismistani, on luonnollisesti omaa tulkintaani. Joku toinen satanisti voi ajatella toisin. Se on hänen oikeutensa se.

Vierailija
26/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa varmaan vastata mun kysymykseen; miksi nimi on satanisti,jos siinä ei ole mitään tekemistä saatananpalvonnan kanssa? ihan uteliaisuuttani kysyn.

Vierailija
27/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen laiskuuttani olla vastaamatta omin sanoin, mutta kun hyvä ja tiivis vastaus on tässä:

http://www.pakanaverkko.fi/uskonnoista/satanismi/ukk#2

Lisäksi muistuttaisin, että satanismin perustaja LaVey oli ammatiltaan sirkustirehtööri ja näin ollen hiukan shokeraamiseen ja näyttävyyteen taipuvainen.

On luonnollista, että hän halusi nimetä aatteen näin.

Muistaisin myös nähneeni yhden perustelun, että jo termi 'satan' tulee sanskriitin kielestä, jossa 'sa' ja 'tan' tarkoittivat voimaa ja viisautta tjsp.

Tähän minulla ei kuitenkaan ole mitään pätevää lähdettä, joten suhtaudun siihen varauksella.

Vierailija
28/36 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole morre, mutta miksi ihmeessä pitäisi satanismilla ja saatananpalvonalla olla jotain tekemistä toistensa kanssa? Eihän nuo sanat ole mitään synonyymeja?!?

riittää, että kaksi ekaa kirjainta on samoja...

Vierailija
29/36 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäpäin suomea on tuollaiset satanisti vanhemmat?

Tuskin he av-palstoilla liikkeilevät.

me sentään asutaan normi ok-talo alueella ja hullut ovat jossain muualla

Vierailija
30/36 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kristittynä halua lastani lähelle tuollaisia ihmisiä.

Vierailija
31/36 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on satanismissa? Ettet nyt sotkisi sitä saatananpalvontaan?

Vierailija
32/36 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäpäin suomea on tuollaiset satanisti vanhemmat?

Tuskin he av-palstoilla liikkeilevät.

me sentään asutaan normi ok-talo alueella ja hullut ovat jossain muualla

sen hullumpia ole kuin vaikka kristityt. Sitä paitsi, mistä tiedät, onko joku tuttavasi satanisti? Esim. minä en sitä kaikille kuuluta enkä pukeudu mitenkään joukosta erottuvasti (jos nyt oletetaan että satanisti pukeutuisi eri tavalla kuin av-mamma).

Vierailija
33/36 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.pakanaverkko.fi/uskonnoista/satanismi

Vierailija
34/36 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.pakanaverkko.fi/uskonnoista/satanismi

Etkä ihan oikeasti voi tietää, kuka on satanisti.

Vierailija
35/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pannu merkille, että siihen viitataan sellaisissakin ketjuissa, missä ei oo mitään satanismiin liittyvääkään???

Vierailija
36/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole morre, mutta miksi ihmeessä pitäisi satanismilla ja saatananpalvonalla olla jotain tekemistä toistensa kanssa? Eihän nuo sanat ole mitään synonyymeja?!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän